Forum

Zawieszenie linii 90 i 95

Od 27 września zawieszone zostanie kursowanie linii 90 i 95.

wysłane przez Majlo2016 27

Z jakiego powodu zostaną zawieszone?

wysłane przez matiaseek 0

Majlo2016 napisał(a):
Z jakiego powodu zostaną zawieszone?

Ciekaw jestem czy powód jest tak prozaiczny jak brak zainteresowania? Nie jeżdżę tymi liniami więc nie wiem jak są popularne.

wysłane przez MlodyS53 77

matiaseek napisał(a):
Ciekaw jestem czy powód jest tak prozaiczny jak brak zainteresowania? Nie jeżdżę tymi liniami więc nie wiem jak są popularne.

Zainteresowanie jest. :)

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
5

wysłane przez 333Wojtas333 15

MlodyS53 napisał(a):
Zainteresowanie jest. :)

Raczej niewypał skoro bez konkretnej przyczyny te linie się zawiesza.

wysłane przez tomi −1

MlodyS53 napisał(a):
Zainteresowanie jest. :)

Kiedys byla taka linia krotka w Podjuchac, zainteresowanie tez bylo, puste nie jedzily, a jak robilem raport dzienny skasowanych biletow to bylo np 5,6 biletow na jeden dzien.

wysłane przez t105n  49

tomi napisał(a):
Kiedys byla taka linia krotka w Podjuchac, zainteresowanie tez bylo, puste nie jedzily, a jak robilem raport dzienny skasowanych biletow to bylo np 5,6 biletow na jeden dzien.

Mogę mieć bilet okresowy lub skasowany wcześniej w innym pojeździe.
2

wysłane przez tomi −1

t105n napisał(a):
Mogę mieć bilet okresowy lub skasowany wcześniej w innym pojeździe.

Oczywiscie że tak, ale chyba nie zakładasz że wszyscy tak mieli?

wysłane przez t105n  49

Jasne, że nie. Jestem nawet przekonany, że część jechała za darmo, nie mając do tego prawa.
Jednak założenie, że ilość skasowanych biletów równa jest frekwencji, moim zdaniem, może być dalekie od rzeczywistości.
1

wysłane przez maciekos95 3

t105n napisał(a):
Mogę mieć bilet okresowy lub skasowany wcześniej w innym pojeździe.

Zakładam, że kolega wyżej ma na myśli czasy, gdy takich udogodnień jeszcze nie było, ale dzisiaj wielu pasażerów kupuje też bilety w jednej z wielu dostępnych aplikacji na telefonie. Mam wrażenie, że obecnie już mało kto kasuje papierowe bilety w pojeździe. Przynajmniej tak wynika z moich pobieżnych obserwacji.
1

wysłane przez lukaszenko 16

maciekos95 napisał(a):
ale dzisiaj wielu pasażerów kupuje też bilety w jednej z wielu dostępnych aplikacji na telefonie. Mam wrażenie, że obecnie już mało kto kasuje papierowe bilety w pojeździe. Przynajmniej tak wynika z moich pobieżnych obserwacji.

A z moich obserwacji wynika że całe gro osób kasuje i kupuje bilety papierowe właśnie, i to nawet osoby dla których zakup biletu KM w telefonie nie powinien stanowić najmniejszego problemu. I zastanawia mnie co jest tego przyczyną - przyzwyczajenie, strach przed transakcjami internetowymi, nieumiejętność obsługi aplikacji czy po prostu zwykłe lenistwo?
1

wysłane przez t105n  49

lukaszenko napisał(a):
I zastanawia mnie co jest tego przyczyną - przyzwyczajenie, strach przed transakcjami internetowymi, nieumiejętność obsługi aplikacji czy po prostu zwykłe lenistwo?

Może być jeszcze niechęć do zamrożenia choćby niewielkiej kwoty na koncie w aplikacji. Dla mnie jest to niezrozumiałe w przypadku osób, które i tak co jakiś czas korzystają z KM. Znam takich, którzy wolą wściekać się na problemy z zakupem biletu, ale nie kupią sobie małego zapasu, bo po co.
Dla mnie nie jest problemem mieć 20-30 zł w Mobilecie, bo i tak te pieniądze prędzej czy później wykorzystam.
Tak na marginesie, dla mnie hitem było usłyszeć opowieść o osobie, która codziennie jadąc do pracy kupowała jeden bilet, a następnie wracając z pracy znowu kupowała jeden bilet. To dopiero jest bez sensu, żeby nie kupić sobie biletów na zapas, choćby na kilka dni!
3

wysłane przez maciekos95 3

t105n napisał(a):
Może być jeszcze niechęć do zamrożenia choćby niewielkiej kwoty na koncie w aplikacji. Dla mnie jest to niezrozumiałe w przypadku osób, które i tak co jakiś czas korzystają z KM. Znam takich, którzy wolą wściekać się na problemy z zakupem biletu, ale nie kupią sobie małego zapasu, bo po co.
Dla mnie nie jest problemem mieć 20-30 zł w Mobilecie, bo i tak te pieniądze prędzej czy później wykorzystam.

Ja za to korzystam z zakupu biletów w aplikacjach bankowych (co najmniej 2 banki, w których mam konta oferują taką opcję), więc w tym przypadku w ogóle znika problem "zamrażania" środków, bo opłata pobiera mi się bezpośrednio z konta bankowego. Fakt, że korzystam z komunikacji dość sporadycznie (raczej nie częściej niż raz na tydzień), ale uważam taką formę zakupu biletów za bardzo wygodną dla mnie.
3

wysłane przez Michal 2

t105n napisał(a):
Może być jeszcze niechęć do zamrożenia choćby niewielkiej kwoty na koncie w aplikacji. Dla mnie jest to niezrozumiałe w przypadku osób, które i tak co jakiś czas korzystają z KM. Znam takich, którzy wolą wściekać się na problemy z zakupem biletu, ale nie kupią sobie małego zapasu, bo po co.
Dla mnie nie jest problemem mieć 20-30 zł w Mobilecie, bo i tak te pieniądze prędzej czy później wykorzystam.
Tak na marginesie, dla mnie hitem było usłyszeć opowieść o osobie, która codziennie jadąc do pracy kupowała jeden bilet, a następnie wracając z pracy znowu kupowała jeden bilet. To dopiero jest bez sensu, żeby nie kupić sobie biletów na zapas, choćby na kilka dni!

Na zapas, choćby 10-przejazdowkę i wyszłoby nawet taniej !

Papierowe bilety kupowane na zapas często mi się niszczyły lub gubiły przy dłuższym noszeniu, więc
właśnie z tego powodu i z powodu wyżej przytoczonego lenistwa używam właśnie aplikacji bankowej. Jest to w tej chwili chyba najwygodniejsza forma i nie trzeba mrozić żadnej kwoty mino, iż papierowa 10-przejazdówka wyszłaby taniej. Szkoda, że nie ma jej e-odpowiednika ... :/

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
1

wysłane przez Helionpl 0

Michal napisał(a):
Szkoda, że nie ma jej e-odpowiednika ... :/

Jest w Mobilnej Karcie Miejskiej. To chyba jedyna zaleta tej aplikacji nad wszystkimi innymi. No i wjazdówki na cmentarz, jeśli ktoś z tego korzysta.

wysłane przez Michal 2

Helionpl napisał(a):
Jest w Mobilnej Karcie Miejskiej. To chyba jedyna zaleta tej aplikacji nad wszystkimi innymi. No i wjazdówki na cmentarz, jeśli ktoś z tego korzysta.

O ! Dzięki ! Nie wiedziałem. Spróbuję, bo założyłem tą aplikację właśnie, gdy biuro ZUKu odcięło się od świata i zabarykadowało i starsze osoby zostały pozbawione możliwości zakupu przepustek na cmentarz i ratunkiem została tylko owa aplikacja :)

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez Kawoszek 10

matiaseek napisał(a):
Ciekaw jestem czy powód jest tak prozaiczny jak brak zainteresowania? Nie jeżdżę tymi liniami więc nie wiem jak są popularne.

Może chodzi o brak kierowców w spółkach?
2

wysłane przez Luke_Police  163

Majlo2016 napisał(a):
Z jakiego powodu zostaną zawieszone?

Można się domyślać, że potrzeba skądś pozyskać kierowców do obsługi komunikacji zastępczej za tramwaje 11 i 12 po awarii wodociągowej na Pomorzanach. Z mojej wiedzy wynika, że sytuacja kadrowa we wszystkich spółkach jest trudna, kierowców jest na styk lub nawet trochę za mało.

Technik serwisu :)

wysłane przez lukaszenko 16

Luke_Police napisał(a):
kierowców jest na styk lub nawet trochę za mało.

"Trochę za mało" to dosyć łagodne określenie.
10

wysłane przez torro_zs 5

Luke_Police napisał(a):
Można się domyślać, że potrzeba skądś pozyskać kierowców do obsługi komunikacji zastępczej za tramwaje 11 i 12 po awarii wodociągowej na Pomorzanach.

Dzisiaj na stronie ZDITM pojawił się komunikat, że w niedziele tramwaje wracają na Pomorzany. Co się wydarzy, czas pokaże.
1

wysłane przez M21 8

Majlo2016 napisał(a):
Z jakiego powodu zostaną zawieszone?

Myślę że najważniejszym powodem jest jednak brak grupy docelowej . Założenie tych linii było takie że parkuję np na Narutowicza bo tam jest miejsce i jadę załatwić coś w U.M. . Nie oszukujmy się jeśli kierowca ma płacić dwa razy czyli za parking i za bilet to będzie szukać miejsca tam gdzie chce załatwić sprawę bo i tak za parking musi zapłacić tą samą cenę ale już bez biletu czyli 4 zeta w kieszeni . Żeby komunizacja miejska w naszym mieście była bardziej atrakcyjna to poza nowymi autobusami czy tramwajami potrzebna też jest duża rewolucja biletowa, np w godzinach działania strefy płatnego parkowania kwit z parkomatu jest też biletem dla kierowcy myślę że wtedy wyglądało by to bardziej atrakcyjnie dla posiadaczy 4 własnych kółek . Plus te linie łapały tylko kilka przystanków które nie były do tej pory obsługiwane i tak naprawdę nie dowoziły nigdzie.
Często widziałem autobusy tych linii w pracy i jak na pokładzie było 5 osób to był to już naprawdę tłok tam. Oczywiście brak kierowców też może być powodem ale Klonowica ostatnio robi za wszystkie możliwe rezerwy i wspomagania więc myślę że w ich przypadku to nie jest powód do zawieszenia.
Post został wyedytowany przez autora.
6

wysłane przez lukaszenko 16

M21 napisał(a):
ale Klonowica ostatnio robi za wszystkie możliwe rezerwy i wspomagania więc myślę że w ich przypadku to nie jest powód do zawieszenia.

Tylko jakim kosztem te rezerwy, na to już uwagi nie zwróciłeś.
9

wysłane przez M21 8

lukaszenko napisał(a):
Tylko jakim kosztem te rezerwy, na to już uwagi nie zwróciłeś.

O stanie technicznym ich wozów nie ma co się raczej wypowiadać.

wysłane przez lukaszenko 16

M21 napisał(a):
O stanie technicznym ich wozów nie ma co się raczej wypowiadać.

Już nie mówię o stanie technicznym wozów tylko samo rozplanowanie służb i ich obsługa. To że na 67 jakiś czas temu pojechał klonowicki wóz skutkowało brakiem brygady na 75, a chyba nie o to w tym wszystkim chodzi żeby obsługiwać obce zadania kosztem swoich.
1

wysłane przez M21 8

lukaszenko napisał(a):
Ja chyba nie o to w tym wszystkim chodzi żeby obsługiwać obce zadania kosztem swoich.

Za rezerwę lepiej płacą ;).
1

wysłane przez Michal 2

M21 napisał(a):
Za rezerwę lepiej płacą ;).

I dlatego logiczna byłaby kara. Mobilizowałaby przewoźnika, a jeśli już się zdąży niewyjazd są fundusze na godną zapłatę extra za ratowanie sytuacji innym. A tak PKS sobie na to leje, a my podatnicy jeszcze do tego dokładmy. Paradoks trochę.

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

wysłane przez end 52

Cudowna polityka miasta. Najpierw rozszerza się SPP i podnosi się ceny - sprzedaje się ściemę mieszkańcom, że dodatkowa kasa pójdzie na nowe linie (90 i 95), żeby ograniczyć samochody w centrum, a po kilku miesiącach jak już wszyscy zapomnieli jak było, zawiesza się linie, a kasa zostaje w budżecie miasta na inne cele.

Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew
10

wysłane przez pioko17 38

end napisał(a):
Cudowna polityka miasta. Najpierw rozszerza się SPP i podnosi się ceny - sprzedaje się ściemę mieszkańcom, że dodatkowa kasa pójdzie na nowe linie (90 i 95), żeby ograniczyć samochody w centrum, a po kilku miesiącach jak już wszyscy zapomnieli jak było, zawiesza się linie, a kasa zostaje w budżecie miasta na inne cele.

Tak trochę na obronę powiem, że to co mówiono wtedy, miało zastosowanie do nieco innej rzeczywistości. Mam tu na myśli wysoką inflację oraz politykę rządu obcinającą dopływ środków finansowych do samorządów na rzecz budżetu centralnego.

wysłane przez Mar321 0

pioko17 napisał(a):
Tak trochę na obronę powiem, że to co mówiono wtedy, miało zastosowanie do nieco innej rzeczywistości. Mam tu na myśli wysoką inflację oraz politykę rządu obcinającą dopływ środków finansowych do samorządów na rzecz budżetu centralnego.

Tyle, że nieudolna polityka komunalna miasta to nie domena ostatnich miesięcy, a wielu lat. Komunikacja miejska jest od lat głównie cięta, wydatki są obcinane już nawet w tak prozaicznych obszarach jak koszenie traw czy odśnieżanie ścieżek, często pod płaszczykiem ekologii. Wątku utrzymania czystości w mieście nie będę rozwijał, bo jak jest wszyscy widzą. Kpiną z mieszkańców jest to, że przy ciągłym zniechęcaniu do jeżdżenia samochodem, dojeniu kierowców, nie daje się nic w zamian, a wręcz ciągle ukazuje się, że może być jeszcze gorzej.
Kilkukrotnie wypowiadałem się z punktu widzenia Prawobrzeża, bo tam mieszkam, to i teraz dołożę cegiełkę z tej strony. Dwójka zawieszona na czas przebudowy, w zamian w szczycie wzmocniona siódemka. Tyle, że tylko w szczycie. W pozostałej części dnia i w weekendy zostały dwie linie. Jednocześnie wlot do miasta w postaci Estakady Pomorskiej zablokowany, a miasto zachęca do przesiadki do komunikacji.
Nie mniej jednak, pieniądze na inwestycje, które nic nie usprawnią, pogorszą sytuację i wygenerują koszty, jak Wojska Polskiego, czy fabryka wody zawsze się znajdują. Tylko na zwykłe ułatwienie i zwiększenie komfortu codziennego życia nie ma.
3

wysłane przez pioko17 38

Mar321 napisał(a):
Tyle, że nieudolna polityka komunalna miasta to nie domena ostatnich miesięcy, a wielu lat. Komunikacja miejska jest od lat głównie cięta, wydatki są obcinane już nawet w tak prozaicznych obszarach jak koszenie traw czy odśnieżanie ścieżek, często pod płaszczykiem ekologii. Wątku utrzymania czystości w mieście nie będę rozwijał, bo jak jest wszyscy widzą. Kpiną z mieszkańców jest to, że przy ciągłym zniechęcaniu do jeżdżenia samochodem, dojeniu kierowców, nie daje się nic w zamian, a wręcz ciągle ukazuje się, że może być jeszcze gorzej.
Kilkukrotnie wypowiadałem się z punktu widzenia Prawobrzeża, bo tam mieszkam, to i teraz dołożę cegiełkę z tej strony. Dwójka zawieszona na czas przebudowy, w zamian w szczycie wzmocniona siódemka. Tyle, że tylko w szczycie. W pozostałej części dnia i w weekendy zostały dwie linie. Jednocześnie wlot do miasta w postaci Estakady Pomorskiej zablokowany, a miasto zachęca do przesiadki do komunikacji.
Nie mniej jednak, pieniądze na inwestycje, które nic nie usprawnią, pogorszą sytuację i wygenerują koszty, jak Wojska Polskiego, czy fabryka wody zawsze się znajdują. Tylko na zwykłe ułatwienie i zwiększenie komfortu codziennego życia nie ma.

Ok, ja się z tym wszystkim zgadzam, nie chcę tu występować jako jakiś adwokat miasta czy coś, gdyż wcale nie uważam, że miasto jest zarządzane dobrze. Zwróciłem tylko delikatną uwagę na aspekt, który na to wszystko też ma dość mocny wpływ.
1

wysłane przez Bebe Tosiek

To chyba nie najlepszy pomysł żeby je zawieszać teraz. Zaczyna się rok akademicki i z tego co się orientuję te linie przejeżdżają koło kilku uniwersytetów, studenci wracają już w tym roku do nauki stacjonarnej. Także te linie miały też inne zastosowania niż wyszło z założenia.
Post został wyedytowany przez autora.
7
Bebe Tosiek napisał(a):
To chyba nie najlepszy pomysł żeby je zawieszać teraz. Zaczyna się rok akademicki i z tego co się orientuję te linie przejeżdżają koło kilku uniwersytetów, studenci wracają już w tym roku do nauki stacjonarnej. Także te linie miały też inne zastosowania niż wyszło z założenia.

Zgadza się. Tym bardziej, że na tych liniach jest w pobliżu (mogę się mylić) 15 szkół, więc ta linia mogłaby mieć zastosowanie jako typowy szkolny, jeżdżący w godzinach szczytu np. co 20, a w pozostałe godziny np. co 30-40 minut.
Post został wyedytowany przez autora.
1
Vlogus123 napisał(a):
a w pozostałe godziny np. co 30-40 minut.

Albo w ogóle. Taka częstotliwość w centrum nikogo nie zachęci.
9

wysłane przez Michal 2

Vlogus123 napisał(a):
Zgadza się. Tym bardziej, że na tych liniach jest w pobliżu (mogę się mylić) 15 szkół, więc ta linia mogłaby mieć zastosowanie jako typowy szkolny, jeżdżący w godzinach szczytu np. co 20, a w pozostałe godziny np. co 30-40 minut.

Dla studentów to właśnie kursująca 7.00-18.00 jest potrzebna, nie tylko w szczycie. Ale przedewszytkim trzeba by te linie połączyć z reszta sieci gdziekolwiek się tylko da. Przystanki takie, jak Owocowa Dworzec, czy Piastów to jest jakaś kpina. Ludzie nie mają pojęcia, że takie linie w ogóle istnieją dlatego ważne, żeby pojawiały się na przystankach razem z innymi utrwalonymi już liniami, a nie gdzieś na uboczu ...

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
3