Forum

Zmiany na liniach pospiesznych, tramwajowych i linii 65

W związku z utrudnieniami w ruchu drogowym pomiędzy prawo- a lewobrzeżem i dużymi opóźnieniami w kursowaniu linii autobusowych, a także brakami wśród kierowców, 9 października wprowadzone zostaną zmiany w kursowaniu linii A, B, G, H, 7, 65 oraz uruchomiona zostanie linia tramwajowa 13.

Artykuł zaczyna się od słów:
"W związku z utrudnieniami w ruchu drogowym pomiędzy prawo- a lewobrzeżem i dużymi opóźnieniami w kursowaniu linii autobusowych, a także brakami wśród kierowców,"

A powinien się zaczynać tak:
"W związku GŁÓWNIE z brakami wśród kierowców, A TAKŻE z utrudnieniami w ruchu drogowym pomiędzy prawo- a lewobrzeżem i dużymi opóźnieniami w kursowaniu linii autobusowych"

Nie wyobrażam sobie konserwy panującej w autobusach linii B po tych zmianach, zwłaszcza, gdy puszczą na nie poniemieckie Merole z fotokomórkami nad drzwiami, hihi. Krzyżyk na drogę.
Post został wyedytowany przez autora.
16
Arskane napisał(a):
Nie wyobrażam sobie konserwy panującej w autobusach linii B po tych zmianach, zwłaszcza, gdy puszczą na nie poniemieckie Merole z fotokomórkami nad drzwiami, hihi. Krzyżyk na drogę.

A coś mi z tyłu głowy podpowiada, że to przymiarka do całkowitego zawieszenia A. Obym się mylił :)
333Wojtas333 napisał(a):
A coś mi z tyłu głowy podpowiada, że to przymiarka do całkowitego zawieszenia A. Obym się mylił :)

Zawsze tak jest, że w rozumieniu ZDiTM zawieszenie = likwidacja.

A co do kursów 65 na trasie Turkusowa - Bukowe to chyba lepiej byłoby wznowić linię 55 z nowym rozkładem, ponieważ zahacza o Słoneczne i "Kolorowych Domów", gdzie jest duża wymiana pasażerów.
Wojtek napisał(a):
A co do kursów 65 na trasie Turkusowa - Bukowe to chyba lepiej byłoby wznowić linię 55 z nowym rozkładem, ponieważ zahacza o Słoneczne i "Kolorowych Domów", gdzie jest duża wymiana pasażerów.

No właśnie też mam wrażenie, że to reaktywacja linii 55, która jest tylko zawieszona, a nie zlikwidowana.
I lepiej byłoby tak oznaczyć te dodatkowe kursy, żeby uniknąć pomyłek.
t105n napisał(a):
No właśnie też mam wrażenie, że to reaktywacja linii 55, która jest tylko zawieszona, a nie zlikwidowana.
I lepiej byłoby tak oznaczyć te dodatkowe kursy, żeby uniknąć pomyłek.

Też tego nie rozumiem. Jeśli w komunikacie jest mowa o skróconych kursach 65 na trasie Turkusowa - Bukowe, to ja bardziej rozumiem, że chodzi o trasę przez Mączną, bo potem jadąc Przelotową 65 w podstawowym wariancie nie zahacza o Turkusową. Jeśli więc te dodatkowe kursy mają kursować Przelotową, to powinno to zostać zaznaczone wyraźnie w komunikacie, gdyż z tego co napisano nie da się tego ze 100% pewnością odczytać. I żeby uniknąć pomyłek, czy dany autobus jedzie Mączną czy Przelotową, to powinny one otrzymać inny numer.
pioko17 napisał(a):
Też tego nie rozumiem. Jeśli w komunikacie jest mowa o skróconych kursach 65 na trasie Turkusowa - Bukowe, to ja bardziej rozumiem, że chodzi o trasę przez Mączną, bo potem jadąc Przelotową 65 w podstawowym wariancie nie zahacza o Turkusową. Jeśli więc te dodatkowe kursy mają kursować Przelotową, to powinno to zostać zaznaczone wyraźnie w komunikacie, gdyż z tego co napisano nie da się tego ze 100% pewnością odczytać. I żeby uniknąć pomyłek, czy dany autobus jedzie Mączną czy Przelotową, to powinny one otrzymać inny numer.

Przeciez to jest wzmocnienie tylko na odcinku Turkusowa - Bukowe - Turkusowa.
Wjazd na pętlę od Fioletowej i wyjazd z pętli w kierunku Fioletowej.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
MlodyS53 napisał(a):
Przeciez to jest wzmocnienie tylko na odcinku Turkusowa - Bukowe - Turkusowa.
Wjazd na pętlę od Fioletowej i wyjazd z pętli w kierunku Fioletowej.

W komunikacie brak jest jednoznacznej odpowiedzi, a mogła by być. Bo sugestia przedmówców i logika wskazywałaby, że linię A powinno zastępować połączenie przez Przelotową.
pioko17 napisał(a):
W komunikacie brak jest jednoznacznej odpowiedzi, a mogła by być. Bo sugestia przedmówców i logika wskazywałaby, że linię A powinno zastępować połączenie przez Przelotową.

Komunikat wprowadza w błąd, ale już sama mapka o zmianach na prawobrzeżu dostępna w internecie, już nie :)
1
wolvo1565 napisał(a):
Komunikat wprowadza w błąd, ale już sama mapka o zmianach na prawobrzeżu dostępna w internecie, już nie :)

Komunikat nie wprowadza w błąd, bo nie ma w nim nieprawdy. Uważam, że zabrakło precyzji w określeniu trasy 65. Dopiero mapka rozwiała moje wątpliwości.
Wojtek napisał(a):
A co do kursów 65 na trasie Turkusowa - Bukowe to chyba lepiej byłoby wznowić linię 55 z nowym rozkładem, ponieważ zahacza o Słoneczne i "Kolorowych Domów", gdzie jest duża wymiana pasażerów.

Ja mieszkam w okolicy Mącznej, a pracuję na Pomorzanach, więc pierwszy raz od daaaawna zmiany ZDiTMu dają mi coś na plus :)
333Wojtas333 napisał(a):
A coś mi z tyłu głowy podpowiada, że to przymiarka do całkowitego zawieszenia A. Obym się mylił :)

Też mam taką obawę.
Przykro patrzeć, jak z 8 pośpiechów zostały 2 ! Choć w obecnej sytuacji ( tj. mega korki i mknący tramwaj ) straciły mocno na atrakcyjności.

Ludzie mocno polegają na przyzwyczajeniach. Część jeździła pośpiechami właśnie z przyzwyczajenia. Jak okaże się teraz, że tramwajem szybciej, taniej, luźniej, częściej i się jeszcze do tego przyzwyczają nie wrócą już do pośpiecha i pewnie trochę o to tym na górze chodzi. Kółko się zamknie i w połączeniu z brakiem kierowców nie wróci wszystko. Linie 6 bis również zawieszono z tego, co pamietam właśnie z powodu braku motorniczych ;)

Ps. Dopóki nie zobaczyłem mapki również byłem przekonany, że wzmocnienie w zamian za A oznaczać będzie wzmocnienie Przelotowej.
Nie krytykując w sumie pomysłu wzmocnienia Mącznej, bo wydaje się logiczny to jednak trochę, jak w zamian za 75 wzmocnić 7 :D

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
Michal napisał(a):
Też mam taką obawę.
Przykro patrzeć, jak z 8 pośpiechów zostały 2 !

Mi nie jest przykro. Zresztą pośpiechy zostały chyba tylko we Wrocławiu - w innych miastach powymierały.
Właściwie podejście ZDiTM nie powinno nas dziwić, bo przecież to było więcej niż pewne, że nie po to wydłużano tramwaj, żeby nadal utrzymywać dublujące go linie.
t105n napisał(a):
Właściwie podejście ZDiTM nie powinno nas dziwić, bo przecież to było więcej niż pewne, że nie po to wydłużano tramwaj, żeby nadal utrzymywać dublujące go linie.

Nie byłoby problemu, gdyby ten tramwaj docierał chociaż do "Os. Słoneczne".
2
Wojtek napisał(a):
Nie byłoby problemu, gdyby ten tramwaj docierał chociaż do "Os. Słoneczne".

Dociera. Z przesiadką na autobus 😉 Za wygodnie by już było. A przejść te 5 czy 10 metrów z tramwaju do autobusu na pętli Turkusowa to (chyba) nie ciężki orzech do zgryzienia prawda? Niedługo dojdzie do tego, że ludzie zaczną rozlewać łzy bo za daleko im z linii 103 przesiąść się w 9 czy 1 na Głębokim 🤣
3
RaPer782 napisał(a):
Dociera. Z przesiadką na autobus 😉 Za wygodnie by już było. A przejść te 5 czy 10 metrów z tramwaju do autobusu na pętli Turkusowa to (chyba) nie ciężki orzech do zgryzienia prawda?

Tu nie chodzi o przejście tylko o czas na przesiadkę. Np. dzisiaj rano nie przyjechał 71, a 54 się spóźnił i wiedzialem, że nie zdążę na tramwaj to pojechałem do pracy autem. Chodzi o skomunikowania i punktualność, a nie ile trzeba robić kroków
3
Wojtek napisał(a):
Tu nie chodzi o przejście tylko o czas na przesiadkę. Np. dzisiaj rano nie przyjechał 71, a 54 się spóźnił i wiedzialem, że nie zdążę na tramwaj to pojechałem do pracy autem. Chodzi o skomunikowania i punktualność, a nie ile trzeba robić kroków

A ten tramwaj to co ile jeździ?

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
MlodyS53 napisał(a):
A ten tramwaj to co ile jeździ?

Wyszedłem wcześniej na 71, ale nie przyjechał, więc w razie W miałem jeszcze 54, który się spóźnił, a na Trk są 2 minuty na przesiadkę i wiedziałem, że nie zdążę dlatego już nie ryzykowałen i pojechałem autem. Dla mnie nie ma problemu jazda KM tylko, że niektórzy przez takie incydenty jednak wolą jeździć własnym autem.
Wojtek napisał(a):
Wyszedłem wcześniej na 71, ale nie przyjechał, więc w razie W miałem jeszcze 54, który się spóźnił, a na Trk są 2 minuty na przesiadkę i wiedziałem, że nie zdążę dlatego już nie ryzykowałen i pojechałem autem. Dla mnie nie ma problemu jazda KM tylko, że niektórzy przez takie incydenty jednak wolą jeździć własnym autem.

I jak? Szybciej autem czy jadąc kolejnym tramwajem?
4
man1995 napisał(a):
I jak? Szybciej autem czy jadąc kolejnym tramwajem?

Autem, bo to była 5 rano.
t105n napisał(a):
Mi nie jest przykro. Zresztą pośpiechy zostały chyba tylko we Wrocławiu - w innych miastach powymierały.
Właściwie podejście ZDiTM nie powinno nas dziwić, bo przecież to było więcej niż pewne, że nie po to wydłużano tramwaj, żeby nadal utrzymywać dublujące go linie.

Ok, tylko jakby nie patrzyć, to liczba połączeń między prawym, a lewym brzegiem Odry na przestrzeni lat spadła wraz z przedłużeniem tego tramwaju. Dawniej tramwaj do Basenu Górniczego dojeżdżał co 3 minuty w szczycie, a mimo tego funkcjonowały z powodzeniem linie A, B, C, D, E, G... Ja wiem, że tramwaj jest bardziej pojemny od autobusu, ale wyraźnie widać odpływ ludzi ze zbiorkomu do komunikacji indywidualnej, również po ruchu na ulicach to widać. Do tego dokłada się fakt, że obecnie do centrum Szczecina samochodami dojeżdżają ludzie z innych gmin, którzy dawniej regularnie korzystali z połączeń PKS (i autobusów firm prywatnych), których dziś już nie ma lub kursują dużo rzadziej.

Technik serwisu :)
3
Luke_Police napisał(a):
Dawniej tramwaj do Basenu Górniczego dojeżdżał co 3 minuty w szczycie, a mimo tego funkcjonowały z powodzeniem linie A, B, C, D, E, G...

Prawobrzeże to nie tylko Bukowe, Słoneczne i Dąbie. To jeszcze inne osiedla, tj. Kijewo, Płonia, Zdunowo, Wielgowo, do których pośpiech jeździ tylko w szczycie lub przejeżdża bokiem.

Luke_Police napisał(a):
Ja wiem, że tramwaj jest bardziej pojemny od autobusu, ale wyraźnie widać odpływ ludzi ze zbiorkomu do komunikacji indywidualnej, również po ruchu na ulicach to widać.

Samochód kosztuje. Jego utrzymanie również. W połowie 2019 roku szukałem używanych samochodów i już wtedy ceny były dość wysokie. Obecna inflacja wcale w tym nie pomaga. W przyszłości będą pewnie naciski... okej, politykę odstawmy na bok. Nie każdy ma prawo jazdy. Nie każdy może je mieć z uwagi na przeciwskazania medyczne. Chciałem napisać, że przytaczanie oczywistych faktów bez jakiś propozycji zmiany sytuacji niewiele wnosi do dyskusji, ale to nie będzie miało tu zastosowania, bo te plany cięć komunikacji na Prawobrzeżu to wręcz antyreklama zbiorkomu. Mnie te zmiany wręcz przerażają... Dobrze chociaż, że od miesiąca w tym „nie-Szczecinie” śmigają hulajnogi elektryczne na minuty.

Luke_Police napisał(a):
Do tego dokłada się fakt, że obecnie do centrum Szczecina samochodami dojeżdżają ludzie z innych gmin, którzy dawniej regularnie korzystali z połączeń PKS (i autobusów firm prywatnych), których dziś już nie ma lub kursują dużo rzadziej.

Do tej obserwacji raczej się nie odniosę poza tym, że samochody na tablicach ZGL, ZGR, ZPY, czy ZST to dla mnie widok powszechny w „mieście” od wielu lat.
3
t105n napisał(a):
Zresztą pośpiechy zostały chyba tylko we Wrocławiu - w innych miastach powymierały.

Są jeszcze w Warszawie i GOPie.
stochu napisał(a):
Są jeszcze w Warszawie i GOPie.

Nawet jeśli są gdziekolwiek takie linie, to tylko w Szczecinie została taryfa pospieszna dwukrotnie droższa od normalnej.

STMKŻ
3

wysłane przez Tatra108 10

Bardzo miło, że ktoś w końcu pomyślał, aby stworzyć linię 13 (nawet tymczasowo). Przypomnę tylko, że o tę linię postulowałem wraz z moimi znajomymi już 8 lat temu, czyli w czasach gdy jeszcze nie było trasy SST.

https://szczecin.naszemiasto.pl/nowa-linia-tramwajowa-w-szczecinie-studenci-chca-jezdzic-13/ar/c4-2744886

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja
1

wysłane przez pioko17 38

Tatra108 napisał(a):
Bardzo miło, że ktoś w końcu pomyślał, aby stworzyć linię 13 (nawet tymczasowo). Przypomnę tylko, że o tę linię postulowałem wraz z moimi znajomymi już 8 lat temu, czyli w czasach gdy jeszcze nie było trasy SST.

https://szczecin.naszemiasto.pl/nowa-linia-tramwajowa-w-szczecinie-studenci-chca-jezdzic-13/ar/c4-2744886

Skądinąd pomysł wyjęcia kilku wozów z 12 i zrobienia częstotliwości 8-9 minut rozwalając całkowicie zgranie z 4 i 11 wydaje się karkołomny.
5

wysłane przez Tatra108 10

Z obecnej perspektywy też widzę to jako bezsens. Jednak sam fakt, że taka linia się pojawi chociaż na chwilę, to już miód na serce 😁

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja
1

wysłane przez mch1209 0

Tatra108 napisał(a):
Bardzo miło, że ktoś w końcu pomyślał, aby stworzyć linię 13 (nawet tymczasowo). Przypomnę tylko, że o tę linię postulowałem wraz z moimi znajomymi już 8 lat temu, czyli w czasach gdy jeszcze nie było trasy SST.

https://szczecin.naszemiasto.pl/nowa-linia-tramwajowa-w-szczecinie-studenci-chca-jezdzic-13/ar/c4-2744886

Teraz linia 11 będzie zdublowana na większości trasy, czy na relacji Pomorzany-Kościuszki-Wyszyńskiego jest potrzebny tak wysoki takt - ok. 6 minut? W dodatku jedenastka na odcinku Wyszyńskiego-Ludowa nie jest jakoś specjalnie oblegana, podczas gdy 12 między Kościuszki a Rodła pęka w szwach - jedna linia co 6 minut w szczycie między tymi miejscami to zdecydowanie za mało. Skoro nowa linia znacznie pokrywa się z 11 to może by okroić jedenastkę do niższej częstotliwości a pozyskane brygady przerzucić na 12 żeby wyciągnąć z niej jak najwyższą częstotliwość, przynajmniej w godzinach szczytu? Stratni byliby mieszkańcy Grabowa i Drzetowa, ale z tego co widzę oni raczej wybierają tramwaj do Stoczni+835, poza tym przez remonty kilka innych relacji też jest "osłabionych" (np. Kolumba).
4

wysłane przez Fryga −1

mch1209 napisał(a):
Teraz linia 11 będzie zdublowana na większości trasy, czy na relacji Pomorzany-Kościuszki-Wyszyńskiego jest potrzebny tak wysoki takt - ok. 6 minut? W dodatku jedenastka na odcinku Wyszyńskiego-Ludowa nie jest jakoś specjalnie oblegana, podczas gdy 12 między Kościuszki a Rodła pęka w szwach - jedna linia co 6 minut w szczycie między tymi miejscami to zdecydowanie za mało. Skoro nowa linia znacznie pokrywa się z 11 to może by okroić jedenastkę do niższej częstotliwości a pozyskane brygady przerzucić na 12 żeby wyciągnąć z niej jak najwyższą częstotliwość, przynajmniej w godzinach szczytu? Stratni byliby mieszkańcy Grabowa i Drzetowa, ale z tego co widzę oni raczej wybierają tramwaj do Stoczni+835, poza tym przez remonty kilka innych relacji też jest "osłabionych" (np. Kolumba).

Na trasie Wyszyńskiego - Plac Kościuszki kursują od kilku miesięcy tramwaje linii 11. Nie cieszą się zbyt dużą frekwencją. Wczoraj w pierwszym dniu kursowania tramwaje linii 13 jeździły wręcz puste, zwłaszcza na odcinku Pomorzany - Brama Portowa. Nie wróżę tłumu pasażerów. Odpryskiem dostało się linii 7, na której w dniu dzisiejszym pięć szczytówek obsługują pojedyncze Tatry KT4DtM.

wysłane przez 333Wojtas333 15

Fryga napisał(a):

Wczoraj w pierwszym dniu kursowania tramwaje linii 13 jeździły wręcz puste, zwłaszcza na odcinku Pomorzany - Brama Portowa. Nie wróżę tłumu pasażerów.

Nie bądź takim wróżbitą po pierwszym dniu kursowania. Prawdopodobnie spora część mieszkańców jeszcze nawet nie wie, że została uruchomiona "trzynastka".
Post został wyedytowany przez autora.
5

wysłane przez lhb178 19

Fryga napisał(a):
Wczoraj w pierwszym dniu kursowania tramwaje linii 13 jeździły wręcz puste, zwłaszcza na odcinku Pomorzany - Brama Portowa.

Ważne, że były pełne na kluczowym odcinku.

Odpryskiem dostało się linii 7, na której w dniu dzisiejszym pięć szczytówek obsługują pojedyncze Tatry KT4DtM.

Można było dodatkowych kursów nie uruchamiać, wtedy byłoby raz na 12 minut o tę jedną Tatrę mniej.

wysłane przez Alex Simulations 43

lhb178 napisał(a):
Można było dodatkowych kursów nie uruchamiać, wtedy byłoby raz na 12 minut o tę jedną Tatrę mniej.

Ale chyba jednak lepiej, żeby pojedyncza Tatra jechała, niż żeby żadnego tramwaju nie było.
2

wysłane przez Waszka 80

Jestem pod wrażeniem, jak korzystnie zrekompensowano zawieszenie linii pospiesznych. Zamiast 6-minutowej częstotliwości kursowania tramwajów w międzyszczycie i 4-minutowej w szczycie mamy kolejno 4 i 3 minuty. Wzmocnione "65" rekompensuje poszkodowanych na os. Bukowym z powodu zawieszenia "A". Uruchomienie "trzynastki" w obecnej sytuacji jest strzałem w dziesiątkę. Mieszkańcy zyskali o jeden kierunek podróży więcej. Według mnie bardzo cenny, patrząc na ilość uczelni przy alei Piastów, tym bardziej, że zmiany zbiegają się z rozpoczęciem roku akademickiego. No i (w miarę) bezpośrednie połączenie dwóch najważniejszych szpitali w Szczecinie - Zdroje i Pomorzany, zatem zarówno w jedną jak i drugą stronę będzie dużo pasażerów - tym bardziej że Pomorzany i osiedle Słoneczne są w dużej części zamieszkiwane przez stare społeczeństwo. Mam nadzieję, że po odwieszeniu linii 2, "13-tka" pozostanie. Wydaje mi się, że nawet przy marnej 24-minutowej częstotliwości będzie miała swoją stała grupę pasażerów. Jako linia wspomagająca na Pomorzanach, zdecydowanie lepiej by się sprawdziła niż "czwórka".

A zawieszenie "G" i "H" raczej nie będzie zbytnio odczuwalne dla pasażerów. Wydaje mi się, że te linie nie miały swojej stałej grupy pasażerów, bo już od dłuższego czasu jest absolutna loteria czy autobus przyjedzie, czy nie. Nie tylko z powodu ogromnych korków powodujących opóźnienia, ale także braków kadrowych. Zatem wsiadało się w pierwsze co przyjedzie, a jak się trafiło na "pośpiecha", to miało się po prostu szczęście. ;)

@opowiesciwobiektywie
Post został wyedytowany przez autora.
2

wysłane przez Tatra108 10

Waszka napisał(a):
Mam nadzieję, że po odwieszeniu linii 2, "13-tka" pozostanie. Wydaje mi się, że nawet przy marnej 24-minutowej częstotliwości będzie miała swoją stała grupę pasażerów. Jako linia wspomagająca na Pomorzanach, zdecydowanie lepiej by się sprawdziła niż "czwórka".

Należy pamiętać też o tym, że 4 dodatkowo łączy centrum z uniwersytetami w ciągu Mickiewicza i Żołnierskiej. Znam też osoby, które "czwórką" dojeżdżają do szpitala na Unii Lubelskiej. Jednak nie obraziłbym, gdyby "trzynastka" zagościła w naszym mieście na dłużej. Tylko przydałoby się zrobić elektryczną zwrotnicę na placu Kościuszki w obu kierunkach.

MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja

wysłane przez Michal 2

Tatra108 napisał(a):
Należy pamiętać też o tym, że 4 dodatkowo łączy centrum z uniwersytetami w ciągu Mickiewicza i Żołnierskiej. Znam też osoby, które "czwórką" dojeżdżają do szpitala na Unii Lubelskiej. Jednak nie obraziłbym, gdyby "trzynastka" zagościła w naszym mieście na dłużej. Tylko przydałoby się zrobić elektryczną zwrotnicę na placu Kościuszki w obu kierunkach.

Gdyby zostawić w szczycie 4, 13 co 24 min, 11 co 12 min i 12 co 6 min mógłby powstać ciekawy 3 minutowy takt na Pomorzany z atrakcyjnymi relacjami :
12, 4, 12, 11, 12, 13, 12, 11, 12 itd.

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

wysłane przez Pepe 235

Michal napisał(a):
Gdyby zostawić w szczycie 4, 13 co 24 min, 11 co 12 min i 12 co 6 min mógłby powstać ciekawy 3 minutowy takt na Pomorzany z atrakcyjnymi relacjami :
12, 4, 12, 11, 12, 13, 12, 11, 12 itd.

13 co 24 minuty nie pomoże w obsłudze prawobrzeża zbytnio, a tam zapewne będzie grubo.
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
2

wysłane przez Michal 2

Pepe napisał(a):
13 co 24 minuty nie pomoże w obsłudze prawobrzeża zbytnio, a tam zapewne będzie grubo.

No wiadomo, że na Turkusową bybły to tylko nieistotny bonus niezmieniający ani taktu, ani częstotliwości tamtych linii, ale uzupełniający dziurę po 4, którą zrobiono co 24 min. i zapewniającą ciekawą relację.

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
1

wysłane przez Pepe 235

Waszka napisał(a):
Mam nadzieję, że po odwieszeniu linii 2, "13-tka" pozostanie.

Na prawobrzeże? Nie pozostanie.
Post został wyedytowany przez autora.
3