Forum

Rezerwa na linii 11

zdjęcie
Rezerwa na linii 11
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią

wysłane przez matiaseek 0

Raczej to nie jest możliwe ale wyobraźcie sobie skład z KT4DtM i T6A2D. Chciałbym to zobaczyć.

wysłane przez Kanarek 58

matiaseek napisał(a):
Raczej to nie jest możliwe ale wyobraźcie sobie skład z KT4DtM i T6A2D. Chciałbym to zobaczyć.

Wyjaśnij o co chodzi, bo szczerze mówiąc średnio rozumiem.

Pozdrawiam :-)

wysłane przez Pepe 235

matiaseek napisał(a):
Raczej to nie jest możliwe ale wyobraźcie sobie skład z KT4DtM i T6A2D. Chciałbym to zobaczyć.

Poczytaj sobie ten wątek. Było o tym wałkowane wzdłuż i wszerz.
https://www.mkm.szczecin.pl/forum/post/5d5c53c5480b7/re-swoja-droga

wysłane przez Kanarek 58

Pepe napisał(a):
Poczytaj sobie ten wątek. Było o tym wałkowane wzdłuż i wszerz.
https://www.mkm.szczecin.pl/forum/post/5d5c53c5480b7/re-swoja-droga

Dobra, dobra, już zrozumiałem. Na początku to zinterpretowałem jako osobne składy KT4 lub T6 i się zastanawiałem o co chodzi. Mój błąd.

Pozdrawiam :-)

wysłane przez Michal 2

Pepe napisał(a):
Poczytaj sobie ten wątek. Było o tym wałkowane wzdłuż i wszerz.
https://www.mkm.szczecin.pl/forum/post/5d5c53c5480b7/re-swoja-droga

Przeczytałem zaproponowany wątek, ale niestety nie ma tam odpowiedzi na pytanie czy jest techniczna możliwość połączyć w skald T4 i T6? A zastanawiałem się dokładnie nad tą samą kwestią dosłownie kilka dni temu dlatego dołączam do pytania, jeśli ktoś taką wiedzę ma. Teoretyzując długość składu T4 + T6 byłaby optymalna na nasze potrzeby.

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

wysłane przez MlodyS53 78

Michal napisał(a):
Przeczytałem zaproponowany wątek, ale niestety nie ma tam odpowiedzi na pytanie czy jest techniczna możliwość połączyć w skald T4 i T6? A zastanawiałem się dokładnie nad tą samą kwestią dosłownie kilka dni temu dlatego dołączam do pytania, jeśli ktoś taką wiedzę ma. Teoretyzując długość składu T4 + T6 byłaby optymalna na nasze potrzeby.

A nie przypadkiem KT4 + T6?

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
2

wysłane przez Luke_Police  163

Michal napisał(a):
Przeczytałem zaproponowany wątek, ale niestety nie ma tam odpowiedzi na pytanie czy jest techniczna możliwość połączyć w skald T4 i T6? A zastanawiałem się dokładnie nad tą samą kwestią dosłownie kilka dni temu dlatego dołączam do pytania, jeśli ktoś taką wiedzę ma. Teoretyzując długość składu T4 + T6 byłaby optymalna na nasze potrzeby.

Możliwość jest tylko teoretyczna, bo zasada działania napędu jest podobna (oczywiście mowa o wagonach KT4Dt z oryginalnym napędem Siemensa, a nie tych zmodernizowanych na ER), natomiast w praktyce bez znaczących przeróbek tablic elektrycznych sprzęgów Scharfenberga nie da rady tego zrobić, aby to jechało w składzie. Z zewnątrz sprzęgi KT4Dt i T6A2D wyglądają tak samo, ale jeśli zagłębić się w złącze elektryczne i to, na których pinach występują poszczególne sygnały elektryczne, to okazuje się, że różnice są dość istotne. Gdybym miał pod ręką schemat elektryczny jednego i drugiego wagonu, to bym Ci powiedział, czy dałoby radę to jakoś połączyć w skład, a tak mogę tylko teoretyzować, że wystarczyłoby poprzekładać niektóre przewody w złączu elektrycznym sprzęgu, aby to współpracowało ze sobą.

Technik serwisu :)

wysłane przez lhb178 19

Podobno to specjalnie jest inaczej, zastanawiam się tylko po co. Czyżby inne parametry rozruchu? Wagony mają np. inną v max.

wysłane przez Luke_Police  163

lhb178 napisał(a):
Podobno to specjalnie jest inaczej, zastanawiam się tylko po co. Czyżby inne parametry rozruchu? Wagony mają np. inną v max.

Inna długość wagonu, to inna waga pudła, a więc inny nacisk na oś. To z kolei wiąże się z innym poborem mocy przy rozpędzaniu i inną dynamiką jazdy. Wagon przegubowy też inaczej zachodzi na skrętach niż krótszy wagon solowy. Pewnie projektanci napędu przewidzieli, że te różnice mogą być przeszkodą w łączeniu w składy wagonów różnych długości.

Technik serwisu :)

wysłane przez RaPer782

Luke_Police napisał(a):
Możliwość jest tylko teoretyczna, bo zasada działania napędu jest podobna (oczywiście mowa o wagonach KT4Dt z oryginalnym napędem Siemensa, a nie tych zmodernizowanych na ER), natomiast w praktyce bez znaczących przeróbek tablic elektrycznych sprzęgów Scharfenberga nie da rady tego zrobić, aby to jechało w składzie. Z zewnątrz sprzęgi KT4Dt i T6A2D wyglądają tak samo, ale jeśli zagłębić się w złącze elektryczne i to, na których pinach występują poszczególne sygnały elektryczne, to okazuje się, że różnice są dość istotne. Gdybym miał pod ręką schemat elektryczny jednego i drugiego wagonu, to bym Ci powiedział, czy dałoby radę to jakoś połączyć w skład, a tak mogę tylko teoretyzować, że wystarczyłoby poprzekładać niektóre przewody w złączu elektrycznym sprzęgu, aby to współpracowało ze sobą.

https://youtu.be/oME_jpNT0Xk (od 35 sekundy) fakt faktem film ma z 9 lat ale jak widać połączenie praktyczne istnieje 😉 Ale czy elektryczne jeśli chodzi o sprzęgi(?)

wysłane przez lukaszenko 16

RaPer782 napisał(a):
https://youtu.be/oME_jpNT0Xk (od 35 sekundy) fakt faktem film ma z 9 lat ale jak widać połączenie praktyczne istnieje 😉 Ale czy elektryczne jeśli chodzi o sprzęgi(?)

Sama część mechaniczna sprzęgu jest ta sama, problemem byłoby zapewne zestrojenie dwóch różnych typów wagonów oraz samych złączy elektrycznych na klawiaturze(o czym było już tutaj wspominane).
1

wysłane przez Michal 2

RaPer782 napisał(a):
https://youtu.be/oME_jpNT0Xk (od 35 sekundy) fakt faktem film ma z 9 lat ale jak widać połączenie praktyczne istnieje 😉 Ale czy elektryczne jeśli chodzi o sprzęgi(?)

Bardzo ciekawy filmik. Z drugiej strony po co ktoś bawiłby się na zajezdni w łącznie mechaniczne tylko takiego składu? Dla zabawy przecież nie ? Jeżeli coś takiego złączyli i wyglada, jakby miało wyjechać na linię zaraz to może jednak tak się zdarzało w Berlinie? Często na tej samej linii jeżdżą obok siebie składy 2xKT4 i 2xT6. Taki mix były pojemnościowo bardzo optymalny u nas.

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

wysłane przez Luke_Police  163

Michal napisał(a):
Bardzo ciekawy filmik. Z drugiej strony po co ktoś bawiłby się na zajezdni w łącznie mechaniczne tylko takiego składu? Dla zabawy przecież nie ? Jeżeli coś takiego złączyli i wyglada, jakby miało wyjechać na linię zaraz to może jednak tak się zdarzało w Berlinie? Często na tej samej linii jeżdżą obok siebie składy 2xKT4 i 2xT6. Taki mix były pojemnościowo bardzo optymalny u nas.

Na filmie widzimy holowanie i nic więcej. Wagon z tyłu jest doczepą bierną. Można też spychać wagony T6 za pomocą Kt4 lub na odwrót. Jazdy ukrotnionej w składzie mieszanym bez znaczących przeróbek nie da się wykonać.

Technik serwisu :)
2