Forum
Nowa jakość w SPPK
- Czwarta generacja Solarisa w drodze do Polic
- Nowa jakość w SPPK
wysłane przez fan004 84
#TramwajemPoŚwiecie
wysłane przez Pepe 234
Lakierka czy nowe kolory na mieście?
Nowe kolory na mieście i wioseczkach (LS).
wysłane przez bartez 336
Nowe kolory na mieście i wioseczkach (LS).
To ciekawe, bo pewnie pojeżdżą u nas z 10 lat więc warto byłoby je przemalować. PKS maluje wozy na kilka miesięcy ;)
"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
wysłane przez Trebron86
To ciekawe, bo pewnie pojeżdżą u nas z 10 lat więc warto byłoby je przemalować. PKS maluje wozy na kilka miesięcy ;)
PKS to jest inny stan umysłu malują ze niby takie fajne ładne nowe, hehehe a pod powierzchnia tego lakieru trup.
wysłane przez maciekos95 3
Nowe kolory na mieście i wioseczkach (LS).
A już się wydawało, że nasza komunikacja się wyleczyła z "wielokolorowości"... Mam nadzieję, że jednak za jakiś czas pomalują.
wysłane przez RaPer782
A już się wydawało, że nasza komunikacja się wyleczyła z "wielokolorowości"... Mam nadzieję, że jednak za jakiś czas pomalują.
Nie pamiętasz jak było z "używkami" typu (chyba) NG272 z ex. BVG? Przyjechały w barwach byłego przewoźnika a z tego co kiedyś pisano na forum doklejono im tylko zielone paski i odświeżyli żółty kolor. W tym przypadku? Fakt sporo lat minęło, ale kto wie...
wysłane przez maciekos95 3
Nie pamiętasz jak było z "używkami" typu (chyba) NG272 z ex. BVG? Przyjechały w barwach byłego przewoźnika a z tego co kiedyś pisano na forum doklejono im tylko zielone paski i odświeżyli żółty kolor. W tym przypadku? Fakt sporo lat minęło, ale kto wie...
No tu raczej nie ma potencjału na takie przeróbki, bo ani żółtego ani zielonego nie ma. Za to ja przytoczę inny przykład, mianowicie "Norwegów", które całe swoje "życie" w SPPK przejeździły w czerwonych barwach poprzedniego przewoźnika. Zresztą daleko nie szukając, jeszcze do niedawna mieliśmy MANa ex ForBus, który też do końca pozostał błękitny. Obawiam się, czy tu znowu nie będzie podobnie.
wysłane przez MlodyS53 77
A już się wydawało, że nasza komunikacja się wyleczyła z "wielokolorowości"... Mam nadzieję, że jednak za jakiś czas pomalują.
Wozy będą jeździć na LS. Wyjeżdżają tak jak stoją.
Linia LS jest poza siecią ZDiTM niech sobie jeżdżą nawet i różowe.
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
wysłane przez maciekos95 3
Wozy będą jeździć na LS. Wyjeżdżają tak jak stoją.
Linia LS jest poza siecią ZDiTM niech sobie jeżdżą nawet i różowe.
Czyli nigdy się nie pojawią na jakiejkolwiek linii ZDiTMowej?
wysłane przez MlodyS53 77
Czyli nigdy się nie pojawią na jakiejkolwiek linii ZDiTMowej?
A jest taka potrzeba? Chyba lepiej że tam wylądują.
W.zamian wyciągnie się wozy w FG z osprzętem GMV.
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
wysłane przez Luke_Police 163
Czyli nigdy się nie pojawią na jakiejkolwiek linii ZDiTMowej?
Tego bym nie przesądzał, jednak na chwilę obecną przewidziane są do obsługi Linii Samorządowej. Żeby wysłać je na linie ZDiTM należałoby jeszcze wyposażyć wozy w kasowniki i wykleić wszystkie cenniki i regulaminy na szybach. W jeden dzień nie dało rady tego zrobić. W najbliższy weekend cmentarny będą jeździć tylko na LS.
Technik serwisu :)
wysłane przez Luke_Police 163
Wozy będą jeździć na LS. Wyjeżdżają tak jak stoją.
Linia LS jest poza siecią ZDiTM niech sobie jeżdżą nawet i różowe.
Tak jak stoją to może trochę przesada, bo jednak warsztat włożył sporo pracy w przygotowanie ich do pierwszego wyjazdu na trasy.
W przetargu na obsługę Linii Samorządowej był zapis, że średnia wieku taboru kursującego na tej linii nie może być wyższa niż 10 lat. Kursujące tam Solarisy 775 i 776 skończyły 10 lat w tym roku. Więc od stycznia 2022 i tak należałoby dać tam coś młodszego. Inna sprawa, że nie wiem, jak ta średnia jest liczona, bo na krótszych szczytowych zadaniach LS pojawiają się przecież młodsze autobusy, jak #3055, #3053. Kolejna rzecz, to fakt, że wozy z Holandii mają tak wygodne siedzenia, że mogłyby jeździć spokojnie na jakiejś długiej międzymiastowej linii.
Technik serwisu :)
wysłane przez MlodyS53 77
Tak jak stoją to może trochę przesada, bo jednak warsztat włożył sporo pracy w przygotowanie ich do pierwszego wyjazdu na trasy.
W przetargu na obsługę Linii Samorządowej był zapis, że średnia wieku taboru kursującego na tej linii nie może być wyższa niż 10 lat. Kursujące tam Solarisy 775 i 776 skończyły 10 lat w tym roku. Więc od stycznia 2022 i tak należałoby dać tam coś młodszego. Inna sprawa, że nie wiem, jak ta średnia jest liczona, bo na krótszych szczytowych zadaniach LS pojawiają się przecież młodsze autobusy, jak #3055, #3053. Kolejna rzecz, to fakt, że wozy z Holandii mają tak wygodne siedzenia, że mogłyby jeździć spokojnie na jakiejś długiej międzymiastowej linii.
No dobra. Może użycie słów tak jak stoją było zbyt ogólne. Wiadomo ze zawsze trzeba coś zrobić, jednak przyznasz że do liniowej obsługi, takiej wymarzonej jeszcze trochę pracy jest.
Średnią przeważnie liczy się na podstawie zgłoszonych do obsługi wozów a nie z wozów które obecnie obsługują (w przetargu zgłaszasz 3 Ikarusy i 3 nówki i masz spełniony wymóg średniej).
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
wysłane przez t105n 49
No dobra. Może użycie słów tak jak stoją było zbyt ogólne.
Niekoniecznie, bo na tylnej ścianie nadal były holenderskie napisy.
wysłane przez Arek Dynamo 0
wysłane przez bartez 336
Na marginesie mówiąc to coś szybko Holendrzy pozbyli się tych Solarisów, 4 lata i już sprzedane do Polski.
Kasują diesle na rzecz elektryków. Kto bogatemu zabroni, a więc można na tym skorzystać.
"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
wysłane przez Michau 13
Kasują diesle na rzecz elektryków. Kto bogatemu zabroni, a więc można na tym skorzystać.
Zwłaszcza, że nie są mało doposażone.
wysłane przez Phobos 17
Kasują diesle na rzecz elektryków. Kto bogatemu zabroni, a więc można na tym skorzystać.
No właśnie zazwyczaj nie kasują... CXX jeździ w niemal całych Niderlandach i starsze autobusy zazwyczaj były "przesuwane" do innych regionów. Koncesja, którą mają od 2018 (technicznie od zmiany rozkładów jazdy w grudniu 2017 i rozpoczęcia eksploatacji SU18) od początku zakładała, że będą musieli te autobusy wycofać z Amsterdamu i okolic, ale byłem przekonany, że je po prostu przeniosą.
Więc albo "coś nie pykło" (problemy z serwisem jedynych Solarisów w NL?) albo było to z góry zaplanowane (SU18 zostały zamówione z wyposażeniem, które było udręką dla pasażerów najbardziej obleganej linii 397 między centrum Amsterdamu, a lotniskiem Schiphol).
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez Luke_Police 163
Więc albo "coś nie pykło" (problemy z serwisem jedynych Solarisów w NL?) albo było to z góry zaplanowane (SU18 zostały zamówione z wyposażeniem, które było udręką dla pasażerów najbardziej obleganej linii 397 między centrum Amsterdamu, a lotniskiem Schiphol).
Szczerze mówiąc to wozy są w znakomitym stanie i wygląda na to, że ich serwis był w pełni profesjonalny. Stan wnętrza z kolei świadczy o wysokiej kulturze pasażerów, nie widać żadnych śladów zniszczeń, ani dewastacji. Naprawdę trafiły nam się znakomite autobusy. Tak dobrych używek u nas chyba jeszcze nie było.
Technik serwisu :)
wysłane przez Phobos 17
Szczerze mówiąc to wozy są w znakomitym stanie i wygląda na to, że ich serwis był w pełni profesjonalny. Stan wnętrza z kolei świadczy o wysokiej kulturze pasażerów, nie widać żadnych śladów zniszczeń, ani dewastacji. Naprawdę trafiły nam się znakomite autobusy. Tak dobrych używek u nas chyba jeszcze nie było.
Nie zrozum mnie źle - te wozy są w świetnym stanie! Kultura techniczna CXX jest znakomita, a w eksploatacji były (niecałe) 3 lata tylko! Bo większość została odstawiona już w marcu ubiegłego roku (pandemia).
W dodatku kursowały na linii 397 z lotniska Schiphol do centrum miasta wożąc głownie turystów. Zazwyczaj z wielkim bagażem. Oczywiście turyści byli zawsze zajęci sprawdzaniem, czy to już ich przystanek niż dewastacją. Dewastacje na pętlach nie są w tym kraju możliwe ponieważ postoje odbywają się bez pasażerów.
To wyposażenie tych autobusów było zmorą pasażerów. Układ siedzeń 2+2 i brak dodatkowej przestrzeni na bagaż sprawiało, że w kraju, w który wsiada się tylko pierwszymi drzwiami autobusy było po prostu ciasne i wiecznie spóźnione...
PS. Oni mają ich jeszcze ponad 30...
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez RaPer782
PS. Oni mają ich jeszcze ponad 30...
Spokojnie. Jak nie SPPK to PKS się nimi zajmie 😛
wysłane przez fan004 84
Spokojnie. Jak nie SPPK to PKS się nimi zajmie 😛
A skąd na to pieniążki? ;)
#TramwajemPoŚwiecie
wysłane przez Phobos 17
Spokojnie. Jak nie SPPK to PKS się nimi zajmie 😛
Nie znam obecnej polityki taborowej miasta, ale wolałbym, żeby to SPAK lub SPAD się tymi autobusami zainteresowało... ;-)
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez Phobos 17
Koncesja jaką Connexxtion dostał na Amstelland-Meerlanden zakładała, że od grudnia 2020 kursować mają tam wyłącznie autobusy elektryczne. Wyjątek udało się zrobić tylko dla 397, na której SU18 wcześniej kursowały, a teraz zostały zastąpione przez Mercedesy Capacity L.
Swoją drogą Solarisy kompletnie się nie sprawdziły w Amsterdamie...
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez MAN756 23
Swoją drogą Solarisy kompletnie się nie sprawdziły w Amsterdamie...
A dlaczego się nie sprawdziły?
wysłane przez Phobos 17
A dlaczego się nie sprawdziły?
Tak jak napisałem w innym wątku: Kursowały na linii 397 z lotniska Schiphol do centrum miasta wożąc głownie turystów. Zazwyczaj z wielkim bagażem. Układ siedzeń 2+2 i brak dodatkowej przestrzeni na bagaż sprawiało, że w kraju, w który wsiada się tylko pierwszymi drzwiami autobusy było po prostu ciasne i wiecznie spóźnione...
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez Michal 2
Tak jak napisałem w innym wątku: Kursowały na linii 397 z lotniska Schiphol do centrum miasta wożąc głownie turystów. Zazwyczaj z wielkim bagażem. Układ siedzeń 2+2 i brak dodatkowej przestrzeni na bagaż sprawiało, że w kraju, w który wsiada się tylko pierwszymi drzwiami autobusy było po prostu ciasne i wiecznie spóźnione...
Czemu się nie sprawdziły ? :D
Nie, no żartuje … ;)
A skoro zostały zamówione z takim konkretnie wyposażeniem to ktoś nie przewidział tego na jakiej linii będą kursowały i jakie problemy będzie sprawiał taki układ wnętrza czy jak do tego doszło, że tam trafiły ?
Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
wysłane przez Phobos 17
A skoro zostały zamówione z takim konkretnie wyposażeniem to ktoś nie przewidział tego na jakiej linii będą kursowały i jakie problemy będzie sprawiał taki układ wnętrza czy jak do tego doszło, że tam trafiły ?
No i tu zaczyna się polityka i nieco teorii spiskowych ;-) Niektórzy twierdzą, że CXX celowo zamówił autobusy w takiej, a nie innej aranżacji wnętrza, właśnie po to, żeby później móc powiedzieć: "Widzicie? Spróbowaliśmy, ale to był beznadziejny pomysł!".
O co chodzi? Connexxtion jest oczywiście prywatną firmą i nie musi ogłaszać przetargów na zakup taboru. Ale władze regionu metropolitalnego Amsterdamu (które przyznaje koncesję na prowadzenie przewozów) od lat naciskały na zmniejszenie kosztów i częstszą wymianę taboru.
Z drugiej strony było silne lobby autobusowe w Niderlandach (VDL) i ogólna chęć wspierania krajowych przedsiębiorstw (na przykładzie telewizorów - ciężko mi znaleźć niderlandzkiego znajomego, który ma TV innej marki niż Philips). W dodatku VDL udoskonalał swoje konstrukcje autobusów elektrycznych co najmniej od 2015 roku. Więc jak przyszedł czas na zamówienie dużej partii nowych elektryków tak na prawdę liczyły się tylko VDL i Solaris. Kierownictwo CXX mogło po prostu powiedzieć: "Widzicie? Spróbowaliśmy, ale to był beznadziejny pomysł!".
PS. Fakt przejęcia Solarisa przez CAF nie pomógł. W Amsterdamie szybko się zorientowali, że hiszpański producent już dostał spory kawałek tortu produkując pociągi Sprinter Nieuwe Generatie dla Kolei Niderlandzkich oraz tramwaje i metro dla Amsterdamu.
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
wysłane przez Arek 1
Zastanawiałem się wczoraj czekając na autobus na Schiphol gdzie się Urbino podziały! :-D
Koncesja jaką Connexxtion dostał na Amstelland-Meerlanden zakładała, że od grudnia 2020 kursować mają tam wyłącznie autobusy elektryczne. Wyjątek udało się zrobić tylko dla 397, na której SU18 wcześniej kursowały, a teraz zostały zastąpione przez Mercedesy Capacity L.
Swoją drogą Solarisy kompletnie się nie sprawdziły w Amsterdamie...
Tak z ciekawości, czemu się nie sprawdziły?
wysłane przez Neo 42
Tak z ciekawości, czemu się nie sprawdziły?
Nie, że się nie sprawdziły, tylko przechodzą na elektryczne autobusy.
wysłane przez Pomeranianek 0
wysłane przez Czarny87
wysłane przez maciekos95 3
Pewnie z konieczności wczoraj i dzisiaj jeden wóz obsługuje 107. I co na to ZDiTM?🤣
Czyli miałem rację w swoich przewidywaniach. Od początku uważałem, że powinny być przemalowane i dostosowane do linii ZDiTMowych, nawet jak będą się na nich pojawiać tylko sporadycznie.
wysłane przez Michal 2
Pewnie z konieczności wczoraj i dzisiaj jeden wóz obsługuje 107. I co na to ZDiTM?🤣
No ok. Ale to co w tym czasie obsługiwało LS i dlaczego to nie mogło jechać na 107?
Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
wysłane przez Czarny87
No ok. Ale to co w tym czasie obsługiwało LS i dlaczego to nie mogło jechać na 107?
Pytanie chyba na Fabryczna 21 w Policach należy kierować 😉 wyjazd z zajezdni koło 5:40 także możesz dociekać która brygada itd.
wysłane przez Luke_Police 163
Pytanie chyba na Fabryczna 21 w Policach należy kierować 😉 wyjazd z zajezdni koło 5:40 także możesz dociekać która brygada itd.
W piątek #797 był na 107/2.
Technik serwisu :)
wysłane przez Luke_Police 163
No ok. Ale to co w tym czasie obsługiwało LS i dlaczego to nie mogło jechać na 107?
#796 i #775. Wozy na poszczególne zadania ustawia w nocy dyspozytor w zajezdni kierując się tym, jaka pojemność taboru jest potrzebna na danej linii i jaki kierowca będzie wykonywał daną służbę, gdyż wielu kierowców ma przypisany swój autobus. Oprócz tego istotne są też potrzeby zaplecza technicznego dotyczące napraw i przeglądów. Wozy, w których zaplanowane są jakieś prace zostają w zajezdni lub obsługują krótkie służby (szczytowe).
Technik serwisu :)