Forum
Remont torowisk w południowej części miasta. ZUE z kolejną umową
Szczecin podpisał umowę z firmą ZUE na przebudowę torowisk tramwajowych w ciągu Nabrzeża Wieleckiego, Nowej, Dworcowej, Kolumna, Chmielewskiego i Smolańskiej oraz w ciągu al. Powstańców Wielkopolskich z pętlą Pomorzany. Prace potrwają około dwa lata. To kolejne zlecenie tramwajowe, jakie krakowska firma zgarnia w Szczecinie.
wysłane przez Ronaldinho
Od dziś Szczecin ma również nowa ulice Kolumna.
Nie wiem, czy ktoś, kto ma permanentne problemy z pisaniem czytelnych i bezbłędnych postów, powinien czepiać się błędów u innych.
Pozatym niewiem po co odwracać kierunek na pętli.
Bez odwróconego kierunku ruchu początek peronów wypadałby ok. 150 m od Budziszyńskiej. A tak 100 m zaoszczędzone dla pasażerów.
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
wysłane przez RaPer782
Od dziś Szczecin ma również nowa ulice Kolumna.Pozatym niewiem po co odwracać kierunek na pętli.
Gdyby wkradł się błąd pt. "Al. Powstańców Wielkowolskich" to na chłopski rozum byś się domyślił, że chodzi o "Wielkopolskich" czy dalej byś się czepiał? A może po remoncie ul. Kolumba stanie tam kolumna ku czci słynnego odkrywcy? To ja też się doczepię chociaż (tylko) raz. Po kropce, która kończy zdanie pisząc kolejne stawia się spacje 😉 Dziękuję 😉
(...) Po kropce, która kończy zdanie pisząc kolejne stawia się spacje 😉 Dziękuję 😉
Dwie spacje, czy może jedną spację? Ech...
STMKŻ
wysłane przez Ronaldinho
Gdyby wkradł się błąd pt. "Al. Powstańców Wielkowolskich" to na chłopski rozum byś się domyślił, że chodzi o "Wielkopolskich" czy dalej byś się czepiał? A może po remoncie ul. Kolumba stanie tam kolumna ku czci słynnego odkrywcy? To ja też się doczepię chociaż (tylko) raz. Po kropce, która kończy zdanie pisząc kolejne stawia się spacje 😉 Dziękuję 😉
Przepraszam wszystkich użytkowników Komisu za moje braki w ortografii.
wysłane przez RadzioNBSZ
Zrobią wtedy Autobus zastępczy 836 :) I będzie jeździć zapewne tak:
Wyszyńskiego — Dw. Główny — Kolumba - Pomorzany — Powstańców Wielkopolskich-Piastow Pl. Szarych Szeregów.
Ale myślę ze zrobią ze względu na korki dwie Linie.
812 - Szarych Szeregów — Pomorzany
836 - Dworcowa — Pomorzany
O. A 3 i 6 połączą w jeden tramwaj z Gocławia na Os. Zawadzkiego...
Wiem, wiem, wiem. Trochę mnie fantazja poniosła... Ale życie bez marzeń jest smutne.
wysłane przez Pepe 235
Ale myślę ze zrobią ze względu na korki dwie Linie.
812 - Szarych Szeregów — Pomorzany
836 - Dworcowa — Pomorzany
Proponuję jeszcze ze 3 linie autobusowe, tylko od razu daj kasę na autonomiczne pojazdy, bo tych normalnych to nie ma kto prowadzić. A będzie coraz gorzej. Tramwaje będą utrzymywane jak najdłużej się da.
wysłane przez RadzioNBSZ
Proponuję jeszcze ze 3 linie autobusowe, tylko od razu daj kasę na autonomiczne pojazdy, bo tych normalnych to nie ma kto prowadzić. A będzie coraz gorzej. Tramwaje będą utrzymywane jak najdłużej się da.
To pochwal sie jak ty widzisz przebudowe petli bez wylaczenia jej.
wysłane przez lukaszenko 16
To pochwal sie jak ty widzisz przebudowe petli bez wylaczenia jej.
Przy odpowiednim etapowaniu prac da się to zrobić z kilkoma weekendowymi włączeniami tylko.
wysłane przez RadzioNBSZ
Przy odpowiednim etapowaniu prac da się to zrobić z kilkoma weekendowymi włączeniami tylko.
Przyznam ci racje. Jest to do zrobienia, lecz uważam ze w tym przypadku może być ciężko zwłaszcza ze zbudują ja od podstaw oraz odwrócą kierunek na pętli,
wysłane przez Pepe 235
To pochwal sie jak ty widzisz przebudowe petli bez wylaczenia jej.
Nigdzie nie napisałem że pętla nie będzie wyłączana. Będzie, na krótki okres. Tramwaje najpierw nie pojadą z jednej strony, a gdy będzie już ona zrobiona nastąpi wyłączenie z drugiej. Podpięcie w newralgicznych miejscach będzie wymagało wyłączenia ruchu ale na niewiele.
wysłane przez RadzioNBSZ
Nigdzie nie napisałem że pętla nie będzie wyłączana. Będzie, na krótki okres. Tramwaje najpierw nie pojadą z jednej strony, a gdy będzie już ona zrobiona nastąpi wyłączenie z drugiej. Podpięcie w newralgicznych miejscach będzie wymagało wyłączenia ruchu ale na niewiele.
Ja też nie napisałem ze, to ma trwać rok. Ale jak zamkną nawet na weekend pętle, to moja propozycja wydaje się całkiem sensowna.
wysłane przez pioko17 38
Tramwaje będą utrzymywane jak najdłużej się da.
Aż prosiłoby się o wykorzystanie trzeciego toru przy Dworcu Głównym oraz rozjazdów nakładkowych na Placu Szyrockiego. No, ale miasto Szczecin postanowiło babrać się z pojedynczymi sztukami dwukierunków spod znaku Modertransu, to teraz z taką pokaźną flotą, to można co najwyżej uruchomić jedną linię kursującą co pół godziny...
Już co najmniej 5 lat temu postulowałem o zakup dwukierunków, to niektórzy forumowicze mnie wyśmiali, rzucając jakimiś bezsensowymi argumentami. I teraz się okazuje tylko, że zmarnowaliśmy lata i nie przygotowaliśmy się odpowiednio na tę wielką falę remontów, jaką mamy teraz.
Ja rozumiem, że niektórzy obawiają się mniejszej ilości miejsc siedzących w tramwaju, ale bez przesady, nie mówi tu nikt o wymianie całej floty, a jedynie o zabezpieczeniu podstawowych potrzeb przewozowych w czasie remontu.
W takim Poznaniu już ze 20 lat temu (!) uruchamiano wahadła na remontowanych trasach z wykorzystaniem dwukierunkowych Helmutów. W prawie wszystkich innych miastach, gdzie są sieci tramwajowe, również dostrzeżono zalety dwukierunków. Tylko nie w Szczecinie. Niby najbardziej na zachód położone miasto wojewódzkie w kraju i ta mityczna "Polska A", a myślenie takie mało postępowe...
wysłane przez Fryga −1
Aż prosiłoby się o wykorzystanie trzeciego toru przy Dworcu Głównym oraz rozjazdów nakładkowych na Placu Szyrockiego. No, ale miasto Szczecin postanowiło babrać się z pojedynczymi sztukami dwukierunków spod znaku Modertransu, to teraz z taką pokaźną flotą, to można co najwyżej uruchomić jedną linię kursującą co pół godziny...
Już co najmniej 5 lat temu postulowałem o zakup dwukierunków, to niektórzy forumowicze mnie wyśmiali, rzucając jakimiś bezsensowymi argumentami. I teraz się okazuje tylko, że zmarnowaliśmy lata i nie przygotowaliśmy się odpowiednio na tę wielką falę remontów, jaką mamy teraz.
Ja rozumiem, że niektórzy obawiają się mniejszej ilości miejsc siedzących w tramwaju, ale bez przesady, nie mówi tu nikt o wymianie całej floty, a jedynie o zabezpieczeniu podstawowych potrzeb przewozowych w czasie remontu.
W takim Poznaniu już ze 20 lat temu (!) uruchamiano wahadła na remontowanych trasach z wykorzystaniem dwukierunkowych Helmutów. W prawie wszystkich innych miastach, gdzie są sieci tramwajowe, również dostrzeżono zalety dwukierunków. Tylko nie w Szczecinie. Niby najbardziej na zachód położone miasto wojewódzkie w kraju i ta mityczna "Polska A", a myślenie takie mało postępowe...
Popieram rozumowanie Pioko17. Chciałbym tylko zwrócić uwagę, że Szczecin od 2013 roku - dostawa Swingów kupił sześć tramwajów - o czym tu mowa! Nie ma również widoków na zakup nowego taboru. A w innych miastach trudno spotkać tramwaje nieniskopodłogowe. Np. Kraków zakupił 60 szt. 32-metrowych Stadle-rów (w trakcie dostaw), nawet Gorzów kupił 14 szt. dwukierunkowych Pesa-Twistów, a Olsztyn 15 szt. Solaris-Tramino i 6 szt. tureckich Darmalzar. A w Szczecinie podstawowymi tramwajami są trzydziestokilkuletnie letnie poberlińskie, w większości nie poddane żadnym przebudową Tatr.
wysłane przez Michal 2
Aż prosiłoby się o wykorzystanie trzeciego toru przy Dworcu Głównym oraz rozjazdów nakładkowych na Placu Szyrockiego. No, ale miasto Szczecin postanowiło babrać się z pojedynczymi sztukami dwukierunków spod znaku Modertransu, to teraz z taką pokaźną flotą, to można co najwyżej uruchomić jedną linię kursującą co pół godziny...
Myślę, że gdyby wydłużyć 11 do Gocławia to starczyłoby dwukierunkowych pojazdów, żeby utrzymać tramwaj do Dworca i skrócić 6 Dworzec - Stocznia co 12 minut, ale Dworzec i okolice też przecież będzie przebudowywany.
Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...