Forum

Szykują się zmiany w numeracji szczecińskich linii autobusowych. Niektóre będą zaczynać się od dwieście

ZDiTM ogłosił przetarg na obsługę części linii autobusowych (co roku wygrywa go PKS). Przy okazji okazało się, że planowane są zmiany w numeracji pojazdów łączących Szczecin z miejscowościami w gminie Kołbaskowo. Przykładowo, linia 81 ma zmienić się w 241.

Czy wraz ze zmianą numeracji szykują się jakieś większe zmiany w rozkładzie jazdy 70 (242)? W porównaniu SIWZ z 2021 i 2022 wychodzi że w dni powszednie znacząco spada liczba wzkm a liczba brygad spada z 4 do 2. Będą to zwykłe cięcia czy może jest jakaś szansa na zmiany w siatce ZDiTM na starym mieście?
mch1209 napisał(a):
Czy wraz ze zmianą numeracji szykują się jakieś większe zmiany w rozkładzie jazdy 70 (242)? W porównaniu SIWZ z 2021 i 2022 wychodzi że w dni powszednie znacząco spada liczba wzkm a liczba brygad spada z 4 do 2. Będą to zwykłe cięcia czy może jest jakaś szansa na zmiany w siatce ZDiTM na starym mieście?

Może będzie analogicznie, jak z 88?
2 brygady będą na 242, a 2 na miejskim odcinku zostaną jako 70.
Wszak głupie by to nie było : w tej chwili miejska, powszednia wersja 70 nijak się ma do świątecznej, wiejskiej wersji 70. A numer maja niby ten sam.

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
Michal napisał(a):
Może będzie analogicznie, jak z 88?

Bingo. Plus prawdopodobnie zmiana operatora samej 70.

Linia nr 70 (Urząd Miasta-Pargowo) podzieli się na linię 242, która będzie obsługiwała teren gminy Kołbaskowo, a numeracja 70 pozostaje dla linii obsługującej śródmiejski odcinek Szczecina. Na „70” było bardzo dużo skarg dotyczących braku punktualności.

Źródło: https://gs24.pl/zmiana-numeracji-na-liniach-autobusowych-w-szczecinskiej-aglomeracji-od-nowego-roku-znika-linia-nr-81/ar/c1-15938517
Post został wyedytowany przez autora.
man napisał(a):
Bingo. Plus prawdopodobnie zmiana operatora samej 70.

Źródło: https://gs24.pl/zmiana-numeracji-na-liniach-autobusowych-w-szczecinskiej-aglomeracji-od-nowego-roku-znika-linia-nr-81/ar/c1-15938517

Operator się nie zmieni. Dojdzie tylko do podziału linii na dwie. I jeden autobus bedzie jezdzil tylko 70 a drugi tylko 241. :) tak mi się wydaje.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
MlodyS53 napisał(a):
Operator się nie zmieni. Dojdzie tylko do podziału linii na dwie. I jeden autobus bedzie jezdzil tylko 70 a drugi tylko 241. :) tak mi się wydaje.

Ale przetarg na obsługę linii wg artykułu źródłowego nie obejmuje linii 70. Więc albo to przeoczenie, albo nowa-stara 70 przejdzie z powrotem na operatora miejskiego.

wysłane przez lukaszenko 16

Ciekawe czy i w tym roku Arriva spróbuje swoich sił czy po ostatnich próbach już sobie odpuścili Szczecin.
8

wysłane przez Stargardzianin 24

lukaszenko napisał(a):
Ciekawe czy i w tym roku Arriva spróbuje swoich sił czy po ostatnich próbach już sobie odpuścili Szczecin.

Żeby Arriva mogła wejść musiałoby coś się stać na linii stosunków między ZDiTM oraz PKS. Na chwilę obecną są bardzo "zżyci" i nie zapowiada się żeby to uległo zmianie

Stargard is my city
Mój serwer discord: https://discord.gg/QKTbZRCkBS
2

wysłane przez Bebe Tosiek

lukaszenko napisał(a):
Ciekawe czy i w tym roku Arriva spróbuje swoich sił czy po ostatnich próbach już sobie odpuścili Szczecin.

Tylko pytanie skąd by Arriva wzięła autobusy i gdzie miałaby bazę jakby jednak miałaby się u nas pojawić?
Arriva jest trochę na czarnej liście po „narkotykowych” wypadkach w Warszawie. Film gdzie ludzie robią sobie bekę z Arrivy:
https://m.youtube.com/watch?v=QV8YxjGeWXw
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez KMSzczecin 10

Bebe Tosiek napisał(a):
Tylko pytanie skąd by Arriva wzięła autobusy i gdzie miałaby bazę jakby jednak miałaby się u nas pojawić?

Tu akurat 100% racji i trafione prosto w sedno.

Arriva jest trochę na czarnej liście po „narkotykowych” wypadkach w Warszawie. Film gdzie ludzie robią sobie bekę z Arrivy:
https://m.youtube.com/watch?v=QV8YxjGeWXw

A to mogłeś sobie odpuścić. Bzdury niesamowite gadasz.

Nie pytaj mnie o nic, wiem tyle co ty ;)
7

wysłane przez maciekos95 3

Wprowadzenie numeracji 2xx dla gminy Kołbaskowo raczej nic dobrego nie zwiastuje (z mojego punktu widzenia). Podejrzewam, że jest to podejście pod całkowitą rewolucję w numeracji linii autobusowych i dodanie do każdego numeru liczby 100. Od zawsze byłem przeciwnikiem takiego rozwiązania. Zwłaszcza teraz, kiedy miasto mocno tnie wydatki na komunikację, to takie wywalanie kasy w błoto na zmianę kilkudziesięciu numerów linii wydaje się zupełnie bezsensowym pomysłem. W czym problem, żeby tak jak to wiele razy było proponowane na tym forum, w przypadku wyczerpania się numeracji z zakresu 51-99 po prostu pójść w dół? Dla linii tramwajowych spokojnie wystarczy zakres 1-30, a nawet pewnie 1-20.
6

wysłane przez MQ ?

maciekos95 napisał(a):
Podejrzewam, że jest to podejście pod całkowitą rewolucję w numeracji linii autobusowych i dodanie do każdego numeru liczby 100.

Nie ma takich planów.
1

wysłane przez Michal 2

MQ napisał(a):
Nie ma takich planów.

A dlaczego akurat 24X?
Na co zostawiamy 201-240?

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

wysłane przez 333Wojtas333 15

Michal napisał(a):
A dlaczego akurat 24X?
Na co zostawiamy 201-240?

Może numeracja linii podmiejskich dla innych gmin?

wysłane przez wolvo1565 24

Michal napisał(a):
A dlaczego akurat 24X?
Na co zostawiamy 201-240?

W dzisiejszym artykule na Wyborczej piszą, że autobusy w Dobrej będą zmienione na zakres 220-239.

https://szczecin.wyborcza.pl/szczecin/7,87120,27850218,do-centrum-szczecina-dojada-linie-autobusowe-nr-241-242-243.html

wysłane przez maciekos95 3

wolvo1565 napisał(a):
W dzisiejszym artykule na Wyborczej piszą, że autobusy w Dobrej będą zmienione na zakres 220-239.

Czyli wychodzi na to, że zdecydowali się na rozwiązanie kompromisowe. Linie miejskie zostają po staremu, ale zwolniony będzie pod nie jeszcze cały zakres 101-199. Czyli prędzej czy później linie polickie też pewnie przejdą na zakres od 201 w górę. Domyślam się, że tutaj pewnie po prostu dodadzą 100 do każdego numeru (a więc np. 107 zmieni się w 207 itd.). Dobrze myślę?

wysłane przez bartez 336

maciekos95 napisał(a):
Czyli wychodzi na to, że zdecydowali się na rozwiązanie kompromisowe

To zmiana jest tak potrzebna jak np niedawna reforma edukacji. Tylko generuje koszty, a dla przeciętnego pasażera jest zbędna.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
7

wysłane przez maciekos95 3

bartez napisał(a):
To zmiana jest tak potrzebna jak np niedawna reforma edukacji. Tylko generuje koszty, a dla przeciętnego pasażera jest zbędna.

Zdecydowanie. A oprócz kosztów, będzie jeszcze niepotrzebne zamieszanie z przenumerowaniem linii, do których ludzie już się przyzwyczaili (w niektórych przypadkach nawet od kilkudziesięciu lat). Wystarczyło po prostu zarezerwować przedział 31-49 dla linii miejskich na wypadek wyczerpania obecnego zakresu. Takie rozwiązanie byłoby całkowicie bezkosztowe i bezproblemowe dla pasażerów.
2

wysłane przez lhb178 19

maciekos95 napisał(a):
Wystarczyło po prostu zarezerwować przedział 31-49 dla linii miejskich na wypadek wyczerpania obecnego zakresu.

Niczym w Radomiu.

Z dużych miast jedynie Poznań poszedł z autobusami poniżej 50, ale długo to nie trwało.

wysłane przez maciekos95 3

lhb178 napisał(a):
Niczym w Radomiu.

Z dużych miast jedynie Poznań poszedł z autobusami poniżej 50, ale długo to nie trwało.

Jak dla mnie żaden to argument.

wysłane przez RadzioNBSZ

maciekos95 napisał(a):
Czyli wychodzi na to, że zdecydowali się na rozwiązanie kompromisowe. Linie miejskie zostają po staremu, ale zwolniony będzie pod nie jeszcze cały zakres 101-199. Czyli prędzej czy później linie polickie też pewnie przejdą na zakres od 201 w górę. Domyślam się, że tutaj pewnie po prostu dodadzą 100 do każdego numeru (a więc np. 107 zmieni się w 207 itd.). Dobrze myślę?

Pewnie tak. Ale może zrobią np. 109 - 204, 110 - 205, 111 - 208
Albo LS - 204, LD - 205, LP - 208

Aby nie zostawić przerwy w numerach. Choć pewnie zrobią jeszcze inaczej.

wysłane przez LagunaGrandtour 105

RadzioNBSZ napisał(a):

Albo LS - 204, LD - 205, LP - 208

Chłopie, a co mają LS/LP/LD do linii organizowanych przez ZDiTM? Więc z jakiej racji mają być w zakresie liniowym ZDiTM?
4

wysłane przez RadzioNBSZ

LagunaGrandtour napisał(a):
Chłopie, a co mają LS/LP/LD do linii organizowanych przez ZDiTM? Więc z jakiej racji mają być w zakresie liniowym ZDiTM?

No wiem, że to nie są linie ZDiTM. Troche mnie fantazja poniosła

wysłane przez maciekos95 3

LagunaGrandtour napisał(a):
Chłopie, a co mają LS/LP/LD do linii organizowanych przez ZDiTM? Więc z jakiej racji mają być w zakresie liniowym ZDiTM?

Kto wie, może kiedyś po hipotetycznym odpaleniu SKM-ki LS też dostanie numer "ZDiTMowy"? Podobnie jak linie ze Stargardu, Goleniowa czy Gryfina.

wysłane przez LagunaGrandtour 105

maciekos95 napisał(a):
Kto wie, może kiedyś po hipotetycznym odpaleniu SKM-ki LS też dostanie numer "ZDiTMowy"?

Najpierw Gmina Police musiałaby wyrazić chęć (zapłacić) stworzenia takiej linii przez organizatora i włączenia jej do siatki i taryfy przewozowej organizatora

wysłane przez maciekos95 3

LagunaGrandtour napisał(a):
Najpierw Gmina Police musiałaby wyrazić chęć (zapłacić) stworzenia takiej linii przez organizatora i włączenia jej do siatki i taryfy przewozowej organizatora

No jasne, to przecież tylko czysto teoretyczne rozważania w tym momencie.

wysłane przez Luke_Police  163

RadzioNBSZ napisał(a):
Pewnie tak. Ale może zrobią np. 109 - 204, 110 - 205, 111 - 208
Albo LS - 204, LD - 205, LP - 208

LS, LD i LP to nie są linie ZDiTM, poza tym LP już nie istnieje dwóch lat, jeśli miałeś na myśli sezonową Linię Plażową, natomiast LD zawiera się w rozkładzie LS jako sezonowy skrócony działkowy wariant Linii Samorządowej.

Technik serwisu :)

wysłane przez RadzioNBSZ

Luke_Police napisał(a):
LS, LD i LP to nie są linie ZDiTM, poza tym LP już nie istnieje dwóch lat, jeśli miałeś na myśli sezonową Linię Plażową, natomiast LD zawiera się w rozkładzie LS jako sezonowy skrócony działkowy wariant Linii Samorządowej.

Okej. Ale kto wie, co się stanie po uruchomieniu SKM i kto wie, czy jutro Ktoś od spraw linii LS i wstanie i nie powie, że wracamy do sytuacji sprzed kilku lat. Nigdy nie wiemy co sio stanie. A między innymi pokazuje to powyższy artykuł. ;)

wysłane przez Luke_Police  163

RadzioNBSZ napisał(a):
Okej. Ale kto wie, co się stanie po uruchomieniu SKM i kto wie, czy jutro Ktoś od spraw linii LS i wstanie i nie powie, że wracamy do sytuacji sprzed kilku lat. Nigdy nie wiemy co sio stanie. A między innymi pokazuje to powyższy artykuł. ;)

Do jakiej sytuacji sprzed kilku lat? Masz na myśli powrót obsługi konduktorskiej i taryfy biletowej LS? Obecnie LS funkcjonuje dzięki wsparciu z FRPA, a ten fundusz nie wspiera w żaden sposób komunikacji miejskiej tylko przewozy na trasach pozamiejskich. Jeśli kiedyś wróciłby wakacyjny dodatek plażowy, to nie sądzę, aby był w innym pakiecie obsługowym niż LS i LD, więc zmiany numeracji też nie należy się tu spodziewać.

Technik serwisu :)
1

wysłane przez RadzioNBSZ

Luke_Police napisał(a):
Do jakiej sytuacji sprzed kilku lat? Masz na myśli powrót obsługi konduktorskiej i taryfy biletowej LS? Obecnie LS funkcjonuje dzięki wsparciu z FRPA, a ten fundusz nie wspiera w żaden sposób komunikacji miejskiej tylko przewozy na trasach pozamiejskich. Jeśli kiedyś wróciłby wakacyjny dodatek plażowy, to nie sądzę, aby był w innym pakiecie obsługowym niż LS i LD, więc zmiany numeracji też nie należy się tu spodziewać.

Miałem na myśli, że wróci linia LP. Nigdy nie wiemy, co przyniesie przyszłość.

Co do Linii LD polemizowałbym. Według ciebie jest to wariant LS, a na stronie SPPK jest jako osobna linia (LD).

wysłane przez stochu 2

RadzioNBSZ napisał(a):
Co do Linii LD polemizowałbym. Według ciebie jest to wariant LS, a na stronie SPPK jest jako osobna linia (LD).

Ale jest wpisana w rozkład jako jedna z brygad LS.

wysłane przez RadzioNBSZ

stochu napisał(a):
Ale jest wpisana w rozkład jako jedna z brygad LS.

Okej. To znaczy, że 109,110 i 111 to tez 1 linia? Bo wspólna brygada?

wysłane przez Luke_Police  163

RadzioNBSZ napisał(a):
Okej. To znaczy, że 109,110 i 111 to tez 1 linia? Bo wspólna brygada?

Poniekąd tak właśnie jest wedle planowania służb dla kierowców. Jedna linia podzielona na 3 warianty (nie wiem czy pamiętasz, ale 110 jeszcze kilkanaście lat temu było wariantem 109). Tylko tutaj nie zobaczysz sytuacji takiej, że wchodzisz w rozkład jazdy 109, a tam będą kursy 110 czy 111, a w przypadku LD tak jest. W PDF-ie z tabelarycznym rozkładem Linii Samorządowej widnieją też kursy LD.

Technik serwisu :)
1

wysłane przez RadzioNBSZ

Luke_Police napisał(a):
Poniekąd tak właśnie jest wedle planowania służb dla kierowców. Jedna linia podzielona na 3 warianty (nie wiem czy pamiętasz, ale 110 jeszcze kilkanaście lat temu było wariantem 109). Tylko tutaj nie zobaczysz sytuacji takiej, że wchodzisz w rozkład jazdy 109, a tam będą kursy 110 czy 111, a w przypadku LD tak jest. W PDF-ie z tabelarycznym rozkładem Linii Samorządowej widnieją też kursy LD.

Dla mnie 109 to 109,110 to 110 a 111 to 111. I nie zmienię zdania.

Co do LS i LD okej. Niby 2 osobne, a jednak ta sama.

wysłane przez Tom08 0

W artykule jest napisane że przebieg linii 83 to Pl.Kościuszki-Smolecin-Pargowo.Czyżby wydłużenie linii 83 (243) do Pargowa,czy po prostu błąd ?

wysłane przez torro_zs 5

Tom08 napisał(a):
W artykule jest napisane że przebieg linii 83 to Pl.Kościuszki-Smolecin-Pargowo.Czyżby wydłużenie linii 83 (243) do Pargowa,czy po prostu błąd ?

Tak, to jest błąd. Przejrzałem załączniki do przetargu i jest tam jasno napisane, że tylko do Kołbaskowa.

wysłane przez t105n  49

W opisie trasy 70 też jest błąd. Z Wyszyńskiego do UM, a potem do Dworca?

wysłane przez M21 8

Wszystkim marudom przypominam że już zeszłego roku miało być 202 zamiast 102 i jeszcze kilka zmian tylko Police się popłakały i zrezygnowano z tego. Zmiana numeracji linii miała nastąpić jakoś do 2022 roku i o tym wiadomo kilku lat bo taka jest przyjęta strategia miasta. Kończą się linie autobusowe z zakresu 51-99 więc coś trzeba wymyślić, plus jeśli ruszy SKM to rewolucja w liniach raczej będzie konieczna. A dodanie 31-49 wbrew pozorom za dużo nie zmieni a zablokuje linie tramwajowe.
3

wysłane przez LagunaGrandtour 105

M21 napisał(a):
A dodanie 31-49 wbrew pozorom za dużo nie zmieni a zablokuje linie tramwajowe.

Zablokują? To się nawet nie stanie w kolejnym stuleciu.
10

wysłane przez fan004 86

LagunaGrandtour napisał(a):
Zablokują? To się nawet nie stanie w kolejnym stuleciu.

Zająłem się matematyką ;)

Biorąc pod uwagę uruchomienia linii tramwajowych w powojennym Szczecinie, nowa (stała, całodzienna, zabierająca numer z przedziału 0-49) linia tramwajowa pojawia się w mieście co około 15 lat. Od wojny były to linie 9 (1953 r.), 10 (1967 r.), 11 (1974 r.), 12 (1985 r.) i ponownie 10 (2012 r.). Jeśli taka tendencja by się utrzymała, to brakujące 18 linii tramwajowych mielibyśmy za 270 lat... więc nikt z nas tego czasu nie doczeka, a i szanse, że w ogóle się to wydarzy są minimalne. ;P

Oczywiście do tego zestawienia możnaby wliczyć takie linie jak 6bis, 8bis (trochę pojeździły) czy 13-16, ale to kolejne obliczenia, których nie chce mi się wykonywać - i tak nie ma to zbytniego znaczenia.

#TramwajemPoŚwiecie
6

wysłane przez Michal 2

fan004 napisał(a):
Zająłem się matematyką ;)

Biorąc pod uwagę uruchomienia linii tramwajowych w powojennym Szczecinie, nowa (stała, całodzienna, zabierająca numer z przedziału 0-49) linia tramwajowa pojawia się w mieście co około 15 lat. Od wojny były to linie 9 (1953 r.), 10 (1967 r.), 11 (1974 r.), 12 (1985 r.) i ponownie 10 (2012 r.). Jeśli taka tendencja by się utrzymała, to brakujące 18 linii tramwajowych mielibyśmy za 270 lat... więc nikt z nas tego czasu nie doczeka, a i szanse, że w ogóle się to wydarzy są minimalne. ;P

Oczywiście do tego zestawienia możnaby wliczyć takie linie jak 6bis, 8bis (trochę pojeździły) czy 13-16, ale to kolejne obliczenia, których nie chce mi się wykonywać - i tak nie ma to zbytniego znaczenia.

To ja pomogę. :)
Uwzględniając wszystkie 11 linii, które wymieniłeś wychodzi, że nowa linia po wojnie powinna pojawiać się co niecałe 7 lat. W takim tępie wyczerpiemy zakres 18 numerów już za 124 lata, więc może, może ? ;)

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...

wysłane przez Waszka 80

M21 napisał(a):
Zmiana numeracji linii miała nastąpić jakoś do 2022 roku i o tym wiadomo kilku lat bo taka jest przyjęta strategia miasta.

To oznacza, że nie można owej "strategii" komentować i krytykować?

M21 napisał(a):
plus jeśli ruszy SKM to rewolucja w liniach raczej będzie konieczna.

Jeśli co ruszy?

M21 napisał(a):
A dodanie 31-49 wbrew pozorom za dużo nie zmieni a zablokuje linie tramwajowe.

Uzasadnij. Dlaczego za dużo nie zmieni? I w perspektywie ilu stuleci zablokuje linie tramwajowe?

@opowiesciwobiektywie
5

wysłane przez Luke_Police  163

M21 napisał(a):
Wszystkim marudom przypominam że już zeszłego roku miało być 202 zamiast 102 i jeszcze kilka zmian tylko Police się popłakały i zrezygnowano z tego. Zmiana numeracji linii miała nastąpić jakoś do 2022 roku i o tym wiadomo kilku lat bo taka jest przyjęta strategia miasta. Kończą się linie autobusowe z zakresu 51-99 więc coś trzeba wymyślić, plus jeśli ruszy SKM to rewolucja w liniach raczej będzie konieczna.

Kończą się? Póki co, to tendencja jest odwrotna, raczej mamy do czynienia z likwidowaniem istniejących linii (90, 95, A, G, H), a nie tworzenia nowych. Tymczasem miasto stoi przed kryzysem związanym z rezygnacją ludzi z zawodów kierowcy autobusu komunikacji miejskiej czy motorniczego tramwaju. Oczekiwania płacowe nawet wśród początkujących pracowników w tej branży przekraczają możliwości finansowe przewoźników i ludzie coraz liczniej odchodzą. Nie widzę w tej sytuacji możliwości rozwoju sieci komunikacji miejskiej o kolejne linie, a zmiana numeracji wygeneruje koszty, które można byłoby zainwestować w niedoinwestowanych od lat przewoźników, aby mogli utrzymać zatrudnienie. SKM to też pieśń przyszłości, kolej też coraz bardziej boryka się z brakami kadrowymi wśród maszynistów pociągów.

A dodanie 31-49 wbrew pozorom za dużo nie zmieni a zablokuje linie tramwajowe.

Czy Ty naprawdę wierzysz w to, że za twojego życia liczba linii tramwajowych w tym mieście przekroczy kiedyś liczbę 30?

Technik serwisu :)
11

wysłane przez RadzioNBSZ

Luke_Police napisał(a):
Kończą się? Póki co, to tendencja jest odwrotna, raczej mamy do czynienia z likwidowaniem istniejących linii (90, 95, A, G, H), a nie tworzenia nowych. ........

A czy przypadkiem nie są one zawieszone. Nikt nic nie wspomniał o likwidacji. Poczekajmy do końca przebudowy i wtedy możemy mówić o likwidacji. Do tego dochodzą braki kadrowe. I kolejna duża przebudowa i nie obejdzie się bez autobusów zastępczych. I zanim ktoś powie, że Tramwaje będą utrzymane jak najdłużej. Tak zgadzam się, ale prędzej czy później niestety będą kursowały Autobusy.

wysłane przez Pepe 235

RadzioNBSZ napisał(a):
A czy przypadkiem nie są one zawieszone. Nikt nic nie wspomniał o likwidacji. Poczekajmy do końca przebudowy i wtedy możemy mówić o likwidacji.

Tylko formalnie. W rzeczywistości jest to likwidacja. Nikt przy takich brakach w budżecie UM nie wierzy, że którakolwiek z tych linii wróci.
4

wysłane przez RadzioNBSZ

Pepe napisał(a):
Tylko formalnie. W rzeczywistości jest to likwidacja. Nikt przy takich brakach w budżecie UM nie wierzy, że którakolwiek z tych linii wróci.

Więcej wiary ;) Ja poczekam do zakończenia budowy placu Rodła i Pomorzan. Wtedy się okaże, co wróci a co nie.

wysłane przez MlodyS53 78

RadzioNBSZ napisał(a):
A czy przypadkiem nie są one zawieszone. Nikt nic nie wspomniał o likwidacji. Poczekajmy do końca przebudowy i wtedy możemy mówić o likwidacji. Do tego dochodzą braki kadrowe. I kolejna duża przebudowa i nie obejdzie się bez autobusów zastępczych. I zanim ktoś powie, że Tramwaje będą utrzymane jak najdłużej. Tak zgadzam się, ale prędzej czy później niestety będą kursowały Autobusy.

D, E, F też są zawieszone i co? Wrócą?

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
2

wysłane przez Michal 2

MlodyS53 napisał(a):
D, E, F też są zawieszone i co? Wrócą?

Tylko 90 i 95 ma tylko przekreślone tabliczki numeru i znak przystanku, co uwiarygadnia odrobinę to zawieszenie. Po tabliczkach D czy E to zapewne nawet rdza już nie pamięta ;)

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
1

wysłane przez maciekos95 3

RadzioNBSZ napisał(a):
A czy przypadkiem nie są one zawieszone. Nikt nic nie wspomniał o likwidacji. Poczekajmy do końca przebudowy i wtedy możemy mówić o likwidacji.

Myślę, że nie ma się co łudzić, że coś będzie przywrócone w sytuacji obecnych braków i cięcia wydatków. Poza tym akurat "zawieszenie" 90 i 95 nie było związane z żadną przebudową.
1

wysłane przez RadzioNBSZ

maciekos95 napisał(a):
Myślę, że nie ma się co łudzić, że coś będzie przywrócone w sytuacji obecnych braków i cięcia wydatków. Poza tym akurat "zawieszenie" 90 i 95 nie było związane z żadną przebudową.

Może jak poprawi się sytuacja miasta to wrócą te linie na szczecińskie ulice.

wysłane przez lukaszenko 16

RadzioNBSZ napisał(a):
Może jak poprawi się sytuacja miasta to wrócą te linie na szczecińskie ulice.

Co rozumiesz przez "sytuację miasta"? Raczej nie ma takiej siły która na chama zaciągnęłaby kierowców do miejskich spółek bo kilku mikoli chce powrotu bubli w postaci 90/95.
Post został wyedytowany przez autora.
4

wysłane przez RadzioNBSZ

lukaszenko napisał(a):
Co rozumiesz przez "sytuację miasta"? Raczej nie ma takiej siły która na chama zaciągnęłaby kierowców do miejskich spółek bo kilku mikoli chce powrotu bubli w postaci 90/95.

Tu nie chodzi tylko o 90 i 95. Chodzi o całokształt.

wysłane przez Luke_Police  163

RadzioNBSZ napisał(a):
Tu nie chodzi tylko o 90 i 95. Chodzi o całokształt.

Całokształt wygląda tak, że kierowcy autobusów odchodzą od pracy z komunikacji miejskiej, bo zarobki nie spełniają ich oczekiwań, natomiast miasto zamiast zainwestować w spółki by mogły utrzymać zatrudnienie, ma dziurę w budżecie i tnie wydatki na komunikację. Nie widzę w tej sytuacji żadnych perspektyw na rozwój wymagający wprowadzenie kolejnych numerów linii.

Technik serwisu :)
4

wysłane przez Ferrix 8

Luke_Police napisał(a):
Nie widzę w tej sytuacji żadnych perspektyw na rozwój wymagający wprowadzenie kolejnych numerów linii.

Tymbardziej bezzasadne jest tworzenie zakresu 200+. Dla linii gminy Kołbaskowo wystarczyłby zakres 140+ (analogicznie do gm. Dobra 120+), a dla miejskich zakres 30-49.

Pytanie co z linią 70, która na odc. Urząd Miasta – Dworzec Główny jest typową linią miejską. Podzielona zostanie na dwie, czy po centrum będzie jeździć 242?

STMKŻ
1

wysłane przez RadzioNBSZ

Ferrix napisał(a):

...
Pytanie co z linią 70, która na odc. Urząd Miasta – Dworzec Główny jest typową linią miejską. Podzielona zostanie na dwie, czy po centrum będzie jeździć 242?

Wydaje mi się, że tak. Będzie 70 i 242.
1

wysłane przez Wojtek 24

M21 napisał(a):
...plus jeśli ruszy SKM to rewolucja w liniach raczej będzie konieczna.

To może poczekać do uruchomienia SKM i wtedy wprowadzać przenumerowanie linii.
3

wysłane przez maciekos95 3

M21 napisał(a):
Kończą się linie autobusowe z zakresu 51-99 więc coś trzeba wymyślić, plus jeśli ruszy SKM to rewolucja w liniach raczej będzie konieczna. A dodanie 31-49 wbrew pozorom za dużo nie zmieni a zablokuje linie tramwajowe.

Dodanie 20 dodatkowych numerów do wykorzystania nic nie zmieni? To ile tych nowych linii autobusowych w granicach miasta jest w planach? Bo na tą chwilę, to (tak jak wspomniał Luke_Police) raczej mamy zwijanie istniejących linii zamiast dodawania nowych. Więc taki dodatkowy zakres starczyłby moim zdaniem na długie dziesięciolecia, bez wprowadzania zbędnego zamieszania z przenumerowywaniem czegokolwiek. A argument o "zablokowaniu" linii tramwajowych jest chyba zbyt śmieszny, żeby go komentować. Zresztą moi przedmówcy już wyczerpali temat. No i na koniec: co ma do tego SKM?
1

wysłane przez man 128

maciekos95 napisał(a):
Więc taki dodatkowy zakres starczyłby moim zdaniem na długie dziesięciolecia, bez wprowadzania zbędnego zamieszania z przenumerowywaniem czegokolwiek.

A ja jestem za. Skoro linie do Dobrej i do Polic mają numery osobne, wydzielone od tych miejskich, to czemu te do Kołbaskowa miałyby pozostać po staremu? Szczególnie, że to przypadkowe numery jak 70, 81, 83, 88, które za dużo wspólnego ze sobą nie mają.
2

wysłane przez maciekos95 3

man napisał(a):
A ja jestem za. Skoro linie do Dobrej i do Polic mają numery osobne, wydzielone od tych miejskich, to czemu te do Kołbaskowa miałyby pozostać po staremu? Szczególnie, że to przypadkowe numery jak 70, 81, 83, 88, które za dużo wspólnego ze sobą nie mają.

Nikt nie mówi, żeby w ogóle nie ruszać numerów linii do Kołbaskowa. Spokojnie można by im przydzielić zakres np. od 141 w górę. Ale chyba jest różnica między przenumerowaniem 4 a 18 linii (tyle ich mamy razem do Polic, Dobrej i Kołbaskowa). Innym aspektem jest też to, że numery linii 105 i 108 są pomiędzy liniami polickimi, a nie w obecnym zakresie dla Dobrej. Oczywiście wiem, że to względy historyczne, ale jak już chcemy takiego 100% porządku w numeracji, to te linie też trzeba przenumerować.

Ja akurat osobiście uważam, że przy tak niewielu gminach i liniach podmiejskich można by sobie w ogóle odpuścić podział na poszczególne gminy. Czyli przyjąć po prostu, że cały zakres 101-199 jest dla komunikacji aglomeracyjnej i nadawać nowym liniom (tak jak kiedyś w latach 70-tych) kolejne numery, niezależnie od gminy. Wtedy jedyne co trzeba by zrobić w obecnej sytuacji to zmiana numerów dla Kołbaskowa na cokolwiek wolnego z przedziału 1xx. Najtańsze i najprostsze rozwiązanie.
1

wysłane przez bartez 336

man napisał(a):
Szczególnie, że to przypadkowe numery jak 70, 81, 83, 88, które za dużo wspólnego ze sobą nie mają.

Człowiek to nie szympans, a więc nie musi mieć takiego zestawu jak 8,88 i 108.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
2

wysłane przez janek12345 0

maciekos95 napisał(a):
(...) No i na koniec: co ma do tego SKM?

Myślę, że ma dużo. Nie miało być tak, że po uruchomieniu SKM nastąpi pełna integracja taryfowa i organizacyjna komunikacji miejskiej w Szczecinie, Stargardzie, Gryfinie i okolicznych gminach? Konieczne będzie wtedy np. przenumerowanie linii autobusowych w Stargardzie, ponieważ kolidują z liniami tramwajowymi w Szczecinie. Nie bez powodu 2 lata temu uchwałą rady miasta zarezerwowano pod linie zwykłe zakres 1-499 i 700-709.
Myślę, że podzielenie linii na dwucyfrowe kursujące wyłącznie w granicach Szczecina i trzycyfrowe wszędzie poza nimi będzie czytelne. Dobrze byłoby podzielić je także na zakresy dla każdej z gmin z osobna.
Jednakże zgadzam się, że to pieśń przyszłości i takie zmiany będą uzasadnione po uruchomieniu SKM. Ciekawe też, czy wówczas czeka nas wprowadzenie stref taryfowych.

wysłane przez maciekos95 3

janek12345 napisał(a):

Myślę, że podzielenie linii na dwucyfrowe kursujące wyłącznie w granicach Szczecina i trzycyfrowe wszędzie poza nimi będzie czytelne. Dobrze byłoby podzielić je także na zakresy dla każdej z gmin z osobna.

Całkiem sensowna idea, tylko tu się pojawia problem. Mianowicie aktualna polityka ZDiTMu dokładnie temu zaprzecza. Jeżeli cały zakres od 51 do 199 będzie przeznaczony dla linii miejskich, to dopiero będzie to wprowadzało zamieszanie po ewentualnym uruchomieniu SKMki (jeśli kiedykolwiek do niego oczywiście dojdzie).
2

wysłane przez M21 8

Generalnie ciach i zapraszam do każdego wagonu i autobusu " Regulamin przewozu osób i rzeczy" Rozdział 1 paragraf 2 gi wszytko czarno na przezroczystym.

wysłane przez maciekos95 3

M21 napisał(a):
Generalnie ciach i zapraszam do każdego wagonu i autobusu " Regulamin przewozu osób i rzeczy" Rozdział 1 paragraf 2 gi wszytko czarno na przezroczystym.

Ale co z tego, że to jest zgodne z regulaminem? Aktualny podział jest po prostu intuicyjny (1-50 tramwaje, 51-99 autobusy miejskie, 101-199 podmiejskie). Tego podziału w ogóle w tym regulaminie nie ma, a odgrywa istotną rolę w czytelności i spójności całego systemu numeracji. Po zmianach będzie tak: 1-50 tramwaje, 51-199 autobusy miejskie, 201-299 autobusy podmiejskie. I zwłaszcza po ewentualnym ujednoliceniu numeracji z sąsiednimi miastami (jeżeli do niego dojdzie kiedykolwiek) będzie to średnio czytelne.

wysłane przez M21 8

Robicie problem tam gdzie go nie ma. To jest kwestia czystego przyzwyczajenia i tyle. Burdel (nie da się tego inaczej określić) to jest teraz a tak będzie jakoś to unormowane konkretne linie na konkretne rejony miasta czy wsi ościennych.
5

wysłane przez bartez 336

M21 napisał(a):
Burdel (nie da się tego inaczej określić) to jest teraz a tak będzie jakoś to unormowane konkretne linie na konkretne rejony miasta czy wsi ościennych.

Guzik prawda. Dla zwykłego pasażera to jest robienie zamieszania. Zmiana co najwyżej istotna dla organizatora i mkm-ów pewnie za niemałe pieniądze. Zapytaj ludzi co sądzą np o takiej zmianie z 81 na 240 itd. Kto będzie wiedział, że to linia z zakresu dla gminy Kołbaskowo? Ludki w ZDiTM i tu na forum.
A o jakim unormowaniu na konkretne rejony miasta wśród numeracji piszesz? 56 do Dąbia, a 57 na Warszewo, 63 na Skolwin, a 64 Klucz itd.

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
5

wysłane przez man 128

bartez napisał(a):
Dla zwykłego pasażera to jest robienie zamieszania. Zmiana co najwyżej istotna dla organizatora i mkm-ów pewnie za niemałe pieniądze. Zapytaj ludzi co sądzą np o takiej zmianie z 81 na 240 itd. Kto będzie wiedział, że to linia z zakresu dla gminy Kołbaskowo?

Ale "zwykli pasażerowie" szybko się przyzwyczają, skoro, jak mówisz, jest im to obojętne. Przecież trasa tych linii się nie zmieni. 🙂
1

wysłane przez bartez 336

man napisał(a):
Ale "zwykli pasażerowie" szybko się przyzwyczają, skoro, jak mówisz, jest im to obojętne. Przecież trasa tych linii się nie zmieni. 🙂

To ja proponuję tak się bawić co 3-4 lata, a co! Może jakieś nowe pomysły wpadną do głowy ;)

"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
1

wysłane przez KMSzczecin 10

bartez napisał(a):
Zapytaj ludzi co sądzą np o takiej zmianie z 81 na 240 itd. Kto będzie wiedział, że to linia z zakresu dla gminy Kołbaskowo?

Przy większej ilości linii za jakiś czas ludzie załapią, że zakres X dotyczy miejsca A, zakres Y dotyczy miejsca B itp. Człowiek o inteligencji powyżej banana domyśli się po przystankach końcowych linii jaki jest ich zakres i skąd on się wziął.

Nie pytaj mnie o nic, wiem tyle co ty ;)
4

wysłane przez Wojtek 24

KMSzczecin napisał(a):
Przy większej ilości linii za jakiś czas ludzie załapią, że zakres X dotyczy miejsca A, zakres Y dotyczy miejsca B itp.

Ktoś kto przyjedzie do Szczecina i na dworcu zapyta się jak dojechać do Przecławia to usłyszy "75 do Placu Kościuszki, a poźniej w 241" i tyle. Nie będzie się zastanawiał "O! To inna gmina to dlatego ma 2 z przodu", ma to poprostu w d. Nie ma dla niego różnicy czy to będzie 81 czy 241.

wysłane przez M21 8

Wojtek napisał(a):
Ktoś kto przyjedzie do Szczecina i na dworcu zapyta się jak dojechać do Przecławia to usłyszy "75 do Placu Kościuszki, a poźniej w 241" i tyle. Nie będzie się zastanawiał "O! To inna gmina to dlatego ma 2 z przodu", ma to poprostu w d. Nie ma dla niego różnicy czy to będzie 81 czy 241.

No tak, a jak zapyta się jak jedzie 70ka to usłyszy 8 różnych wersji i złapie w 5 sekund. Każde większe miasto ma uporządkowane linie, ale nieee, w Szczecinie miłośnicy się obrażają, że chce się zrobić porządek, bo przecież to jest logiczne, że 1xx to linie podmiejskie, dlatego 70,81,83,88 jadą za miasto, dlatego są z zakresu 51-99 ... Brak słów, dyskusja z niektórymi tutaj jest jak dyskusja z dzieckiem, że nie może zjeść kolejnego cukierka ... Ono uważa że ma rację i tak ma być. A te wielkie koszta to jest kwestia wydrukowana numerka do istniejącego termometru. Więcej wydaje się na 1.11 jak zmienia się co kilka lat koncepcję linii na cmentarz. Jakoś płaczu że 867 zmieniło się na D67 (nawiasem z 67 ma dużo wspólnego) nie było bo przecież przez 60 lat było D i to jest jedyne słuszne ... Beton większy tutaj niż w niejednym zakładzie.

wysłane przez man 128

M21 napisał(a):
Jakoś płaczu że 867 zmieniło się na D67 (nawiasem z 67 ma dużo wspólnego) nie było bo przecież przez 60 lat było D i to jest jedyne słuszne ... Beton większy tutaj niż w niejednym zakładzie.

Przypomnę też zmianę numeracji w 2014 roku - linia 55Bis na 85, 61Bis na 62, kilka lat wcześniej m.in. 54Bis na 84.

wysłane przez Mareczek 5

man napisał(a):
Przypomnę też zmianę numeracji w 2014 roku - linia 55Bis na 85, 61Bis na 62, kilka lat wcześniej m.in. 54Bis na 84.

Te bisy miały tyle wspólnego - szczególnie 55bis. Po prostu to było prostowanie po przeszłych, ułomnych przepisach prawa.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez maciekos95 3

Mareczek napisał(a):
Te bisy miały tyle wspólnego - szczególnie 55bis. Po prostu to było prostowanie po przeszłych, ułomnych przepisach prawa.

Zresztą jak najbardziej słuszne prostowanie. W ogóle bisy to był jakiś "wypadek przy pracy", tak to postrzegam ;) Dobrze, że zniknęły w każdym razie.

wysłane przez pioko17 38

Mareczek napisał(a):
Po prostu to było prostowanie po przeszłych, ułomnych przepisach prawa.

Przypomnisz o jakie przepisy chodziło?

wysłane przez Mareczek 5

pioko17 napisał(a):
Przypomnisz o jakie przepisy chodziło?

Jeszcze przed PTZ był okres, że wszystko musiało iść przez BZP. Oczywiście pakiety były pod zajezdnie, więc wiadomo kto wygrywał, no ale przepisy kazały robić przetargi. I jeżeli w trakcie umowy pojawiała się potrzeba uruchomienia nowej linii albo mogłeś czekać do następnego roku i wrzucałeś ją do pakietu, albo ogłaszałeś przetarg na jedną linię. A że było multum pitu-pitu z tym, i było do tego dość czasochłonne, to pojawiło się obejście BZP. Uruchamiało się linię bisową, która była fragmentem linii podstawowej, która była już (w wygranym wcześniej) pakiecie przetargowym i można było to "szybko" zlecić przewoźnikowi i nie uruchamiać całej procedury przetargowej.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
7

wysłane przez maciekos95 3

M21 napisał(a):
No tak, a jak zapyta się jak jedzie 70ka to usłyszy 8 różnych wersji i złapie w 5 sekund. Każde większe miasto ma uporządkowane linie, ale nieee, w Szczecinie miłośnicy się obrażają, że chce się zrobić porządek, bo przecież to jest logiczne, że 1xx to linie podmiejskie, dlatego 70,81,83,88 jadą za miasto, dlatego są z zakresu 51-99.

Nikt tutaj nie twierdzi, że linie do Kołbaskowa powinny pozostać przy obecnych numerach. To chyba dla wszystkich oczywiste, że taki elementarny porządek powinien być. Ale naprawdę, wystarczyłoby nadać tym czterem liniom numery z zakresu 1xx i nic więcej nie ruszać. A nowe linie miejskie dawać poniżej 50 jakby się już wyczerpał obecny zakres. Po co więc robić jakiekolwiek większe rewolucje?

A co do linii cmentarnych, to ja akurat kojarzę, że były tu dyskusje odnośnie grzebania w ich numeracji. Osobiście uważam, że przemianowanie ich na 8xx było chybionym pomysłem, bo jednak ten zakres kojarzy się już ludziom od lat z liniami zastępczymi. Mieszanie tych dwóch kategorii było dość niezrozumiałym posunięciem. Dobrze zatem, że wrócono do oznaczeń Dxx, aczkolwiek przy okazji stworzono potworka pod nazwą D07, co akurat mi się nie podoba (ale to tak na marginesie zupełnie).

Niemniej jednak, jeśli zmierzamy w kierunku uporządkowania numeracji, to dlaczego linie cmentarne mają mieć Dxx, a zastępcze 8xx? Trochę tu widać brak spójności. Powinna być albo zawsze litera, albo cyfra. Z tego co pamiętam, to nocne mają być docelowo zmienione na Nxx. Może zatem zastępcze też powinny dostać tego typu oznaczenie, np. Zxx? Nie mówię, że jestem zwolennikiem robienia kolejnych tego typu zmian, wręcz przeciwnie - powinno być ich jak najmniej. Zwracam tylko uwagę na brak konsekwencji i spójności w tych rzekomych porządkach.

wysłane przez RadzioNBSZ

bartez napisał(a):
Guzik prawda. Dla zwykłego pasażera to jest robienie zamieszania. Zmiana co najwyżej istotna dla organizatora i mkm-ów pewnie za niemałe pieniądze. Zapytaj ludzi co sądzą np o takiej zmianie z 81 na 240 itd. Kto będzie wiedział, że to linia z zakresu dla gminy Kołbaskowo? Ludki w ZDiTM i tu na forum. .....

Ale to jest dobre rozwiązanie. Aby to pogrupować. Ludzie i tak się przyzwyczaja po kilku tygodniach. No pewnie będą trochę marudzić, ale przecież nikt nie zorganizuje strajku.

wysłane przez MlodyS53 78

RadzioNBSZ napisał(a):
Ale to jest dobre rozwiązanie. Aby to pogrupować. Ludzie i tak się przyzwyczaja po kilku tygodniach. No pewnie będą trochę marudzić, ale przecież nikt nie zorganizuje strajku.

Mamy 130mln za mało w budżecie a Wy chcecie wydawać kolejne złotówki na zmiany numerków.
Gdzie sens i logika?

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
8

wysłane przez 333Wojtas333 15

MlodyS53 napisał(a):
Mamy 130mln za mało w budżecie a Wy chcecie wydawać kolejne złotówki na zmiany numerków.
Gdzie sens i logika?

Sens i logika jest, tylko, jak to bywa w przypadku Szczecina, robi się to trochę za późno. O takich zmianach trzeba było myśleć i realizować wcześniej, w momencie kiedy była kasa w budżecie. Inne miasta takie porządki z numeracjami zrobiły to już jakiś czas temu.

Inna sprawa, zaobserwowałem, że jest słaby przekaz informacji względem innych miast, chociażby z wykorzystaniem Facebooka, gdzie jednak sporo ludzi z niego korzysta, a przekaz informacji w zasadzie ogranicza się tylko do niektórych grup i to w dodatku z obserwacji zwykłych pasażerów. Organizatorzy komunikacji miejskiej w innych miastach jakoś są w stanie przekazywać informacje o zmianach lub utrudnieniach w ruchu poprzez profile facebookowe albo komunikaty głosowe w autobusach i tramwajach (co prawda rzadko jeżdżę szczecińską komunikacją ale z czymś takim się jeszcze nie spotkałem). Kojarzę, że ZDiTM kiedyś miał swój profil na FB, ale był on "martwy" a jeżeli pojawiały się jakieś posty to były to żywcem "kopiuj wklej" komunikaty ze strony internetowej o obszernej treści, które w zasadzie dotyczyły spraw nieistotnych z punktu widzenia pasażera. Może warto pomyśleć o czymś takim? Wtedy można chociaż w jakimś znaczącym stopniu uniknąć bałaganu związanego ze zmianami.
3

wysłane przez Luke_Police  163

M21 napisał(a):
Robicie problem tam gdzie go nie ma. To jest kwestia czystego przyzwyczajenia i tyle. Burdel (nie da się tego inaczej określić) to jest teraz a tak będzie jakoś to unormowane konkretne linie na konkretne rejony miasta czy wsi ościennych.

Tak zrobił Stargard jakiś czas temu i w sumie byłoby to ok, bo obecna numeracja linii w tym mieście ma sens. Problem polega na tym, że od 2010 roku numeracja i trasy linii w Stargardzie zmieniane były wielokrotnie i przykładowo do takiego Małkocina i Storkówka kiedyś jeździły autobusy linii 5, potem było 16, a teraz jest linia nr 32, bo ostatecznie linie podmiejskie przenumerowano na zakres 31-37. W międzyczasie przewinęły się w mieście różne epizodyczne numery takie jak 28 czy 100, które bodaj żyły jeden rok lub coś koło tego, był też epizod niektórych numerów linii kursujących tylko w weekendy lub tylko w dni powszednie, a także oznaczeń mieszanych jak 3G. Gdyby nie to, że co jakiś czas bywam w tym mieście i chętnie fotografuję tam autobusy, dawno bym się pogubił, co gdzie jeździ. Obecna linia 5 jest linią miejską okrężną przeciwbieżną do linii 15 i nie ma nic wspólnego z dawną najdłuższą linią podmiejską Koszewo - Stargard - Storkówko, którą podzielono na dwie osobne (obecnie 32 i 35). Natomiast przenumerowanie linii podmiejskich wygenerowało dziury w numeracji, bo zniknęły takie numery jak 3, 4, 6, 7, 11, więc każdy porządek ma swoje plusy i minusy, wprowadza zamieszanie i dezorientację wśród osób przyjezdnych korzystających z komunikacji danego miasta okazjonalnie.

Technik serwisu :)
4

wysłane przez Ronaldinho

Luke_Police napisał(a):
Tak zrobił Stargard jakiś czas temu i w sumie byłoby to ok, bo obecna numeracja linii w tym mieście ma sens. Problem polega na tym, że od 2010 roku numeracja i trasy linii w Stargardzie zmieniane były wielokrotnie i przykładowo do takiego Małkocina i Storkówka kiedyś jeździły autobusy linii 5, potem było 16, a teraz jest linia nr 32, bo ostatecznie linie podmiejskie przenumerowano na zakres 31-37. W międzyczasie przewinęły się w mieście różne epizodyczne numery takie jak 28 czy 100, które bodaj żyły jeden rok lub coś koło tego, był też epizod niektórych numerów linii kursujących tylko w weekendy lub tylko w dni powszednie, a także oznaczeń mieszanych jak 3G. Gdyby nie to, że co jakiś czas bywam w tym mieście i chętnie fotografuję tam autobusy, dawno bym się pogubił, co gdzie jeździ. Obecna linia 5 jest linią miejską okrężną przeciwbieżną do linii 15 i nie ma nic wspólnego z dawną najdłuższą linią podmiejską Koszewo - Stargard - Storkówko, którą podzielono na dwie osobne (obecnie 32 i 35). Natomiast przenumerowanie linii podmiejskich wygenerowało dziury w numeracji, bo zniknęły takie numery jak 3, 4, 6, 7, 11, więc każdy porządek ma swoje plusy i minusy, wprowadza zamieszanie i dezorientację wśród osób przyjezdnych korzystających z komunikacji danego miasta okazjonalnie.

Fakt jest taki że każde zmiany w moim mieście Stargard,dużo wcześniej pojawią się w autobusach,za pomocą kartek informacyjnych na szybach. Ich chodź często ostatnio były zmiany numeracji to ludzie łatwo się przyzwyczaili,mieli czas na to. Pozatym sam z obserwacji widzę że ludzie cieszą się ze jest autobus,i już nieważne jaka linia ważne że jedzie,choćby do miasta.
1

wysłane przez lukaszenko 16

Ronaldinho napisał(a):
Pozatym sam z obserwacji widzę że ludzie cieszą się ze jest autobus,i już nieważne jaka linia ważne że jedzie,choćby do miasta.

Tylko to nie o to w tym wszystkim chodzi żeby ludzie cieszyli się na to że jedzie autobus, bo mam rok 2021(jeszcze) a nie 1921.
2

wysłane przez MlodyS53 78

lukaszenko napisał(a):
Tylko to nie o to w tym wszystkim chodzi żeby ludzie cieszyli się na to że jedzie autobus, bo mam rok 2021(jeszcze) a nie 1921.

Lepiej żeby się cieszyli że jedzie autobus niż mają się cieszyć że jedzie tramwaj.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.

wysłane przez Ronaldinho

lukaszenko napisał(a):
Tylko to nie o to w tym wszystkim chodzi żeby ludzie cieszyli się na to że jedzie autobus, bo mam rok 2021(jeszcze) a nie 1921.

Masz rację ale ludzie starszej daty mieszkający na wsi niedaleko miasta,a jest ich sporo cieszą się ze chociaż raz może dwa w tygodniu mogą swobodnie zrobić zakupy w dużym markecie w mieście,gdzie właśnie podwiezie ich autobus. Uwierz wola tak bo na wsi wszystko drogie jak zborze albo i droższe. Każdy prywaciarz się ceni,a oni i tak mają połowę biletu albo już za darmo więc co im szkodzi. Niewspomne już o tym że w dzisiejszych czasach i do lekarza łatwiej takim właśnie autobusem.
1
Według mnie numery linii można by zmienić następująco:
1-99 - tramwaje
100-199 - autobusy miejskie
200-299 - autobusy podmiejskie
1
jakub.narkiewicz napisał(a):
Według mnie numery linii można by zmienić następująco:
1-99 - tramwaje
100-199 - autobusy miejskie
200-299 - autobusy podmiejskie

A no tak... bo przez 10 postów zgadzamy się, że przedział 1-30 i tak byłby za duży, więc naturalnie trzeba go powiększyć do 1-99? Pewnie, to ma sens. I zamiast zmieniać numerację kilkunastu linii podmiejskich, zmieńmy wszystkie jakie mamy. A skąd na to wszystko pieniądze?

#TramwajemPoŚwiecie
10
fan004 napisał(a):
A no tak... bo przez 10 postów zgadzamy się, że przedział 1-30 i tak byłby za duży, więc naturalnie trzeba go powiększyć do 1-99? Pewnie, to ma sens. I zamiast zmieniać numerację kilkunastu linii podmiejskich, zmieńmy wszystkie jakie mamy. A skąd na to wszystko pieniądze?

Na szczęście miasto się na to ostatecznie nie zdecydowało, ale jeszcze całkiem niedawno (jakoś rok temu, może dwa) były takie postulaty i to wysuwane całkiem na poważnie.

Jakby projektować numerację linii w jakimś mieście wielkości Szczecina całkowicie od zera, to pewnie tak byłoby najprościej zrobić. Ale w sytuacji, kiedy istnieje ponad 40 linii autobusowych miejskich o numerach z zakresu 51-99, to byłoby to oczywiste wywalanie kasy w błoto i dodatkowo sianie niepotrzebnej dezinformacji wśród mieszkańców.

wysłane przez RadzioNBSZ

jakub.narkiewicz napisał(a):
Według mnie numery linii można by zmienić następująco:
1-99 - tramwaje
100-199 - autobusy miejskie
200-299 - autobusy podmiejskie

Zostawmy jednak
1-49 - Tramwaje
51-199 - Autobusy Miejskie
201-299 - Autobusy Podmiejskie
N01-N99 - Nocne
D01-D99 - Dodatkowe
A-Z - Pospieszne.

Trochę bym jednak zmienił zastępcze i TNŻ. Jak już miasto zaczyna bawić się w literki.
np. ,,803'' - Z03
np. ,,901'' - TN1
RadzioNBSZ napisał(a):
Zostawmy jednak
1-49 - Tramwaje
51-199 - Autobusy Miejskie
201-299 - Autobusy Podmiejskie
N01-N99 - Nocne
D01-D99 - Dodatkowe
A-Z - Pospieszne.

Zdaje się, że tak właśnie ma być docelowo. Przy czym pospieszne zostały już 2 ostatnie i patrząc na politykę miasta to obstawiam, że długo nie pojeżdżą.

Trochę bym jednak zmienił zastępcze i TNŻ. Jak już miasto zaczyna bawić się w literki.
np. ,,803'' - Z03
np. ,,901'' - TN1

Zgadzam się, że jak już idziemy w tą stronę to róbmy to konsekwentnie. Aczkolwiek TNŻ to przypadkiem nie idzie do kasacji od przyszłego roku?

wysłane przez RadzioNBSZ

maciekos95 napisał(a):
...

Zgadzam się, że jak już idziemy w tą stronę to róbmy to konsekwentnie. Aczkolwiek TNŻ to przypadkiem nie idzie do kasacji od przyszłego roku?

Tak? A tego to nie wiedziałem. Jest to gdzieś opisane? Tak z ciekawości pytam.
RadzioNBSZ napisał(a):
Tak? A tego to nie wiedziałem. Jest to gdzieś opisane? Tak z ciekawości pytam.

Temat pojawił się tu na forum jakoś niedawno, przy okazji publikacji budżetu miasta na przyszły rok. Ktoś przyuważył (już teraz nie pamiętam kto), że nie przewiduje się żadnych wydatków na TNŻ w przyszłym roku. Ale czy rzeczywiście tak będzie, tego nie wiem.