Forum
Grudniowe zmiany remontowe
W związku z rozpoczęciem kolejnego etapu przebudowy torowisk tramwajowych (aleja Wyzwolenia, plac Rodła, ulica Nabrzeże Wieleckie, ulica Smolańska), uruchomieniem trasy tramwajowej w ulicy Szafera do pętli „Osiedle Zawadzkiego”, a także trwającą przebudową alei Wojska Polskiego, 18 grudnia wprowadzone zostaną zmiany w kursowaniu linii tramwajowych i autobusowych.
wysłane przez szaszlyk20 6
szyszka.tk
wysłane przez LagunaGrandtour 105
wysłane przez Fryga −1
Zastanawiam się, jak rozplanują nawrót na Kołłątaja dla tramwajów - bedzie trójkątowanie?
A może ZDiTM przyjął, że wystarczą eksploatowane przez Tramwaje Szczecińskie dwa wozy dwukierunkowe?
wysłane przez Pepe 234
A może ZDiTM przyjął, że wystarczą eksploatowane przez Tramwaje Szczecińskie dwa wozy dwukierunkowe?
Nie, nie przyjął.
wysłane przez MQ ?
A może ZDiTM przyjął, że wystarczą eksploatowane przez Tramwaje Szczecińskie dwa wozy dwukierunkowe?
Przy czasie przejazdu 16 minut w jedną stronę dwa wagony nie pozwalają na zachowanie 12-minutowej częstotliwości. Poza tym nawet gdyby nie było trójkątowania na Giedroycia, to trzeba by wybudować łącznik między torami, a niczego takiego nie będzie.
wysłane przez Michal 2
Przy czasie przejazdu 16 minut w jedną stronę dwa wagony nie pozwalają na zachowanie 12-minutowej częstotliwości. Poza tym nawet gdyby nie było trójkątowania na Giedroycia, to trzeba by wybudować łącznik między torami, a niczego takiego nie będzie.
To racja, ale nawet w tej sytuacji wagon z drugą kabiną o galaktykę ułatwiłby wyjeżdżanie tyłem na czynne i zatłoczone rondo. Szacun dla motorniczych, co pójdą na trójkę !
Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
wysłane przez MQ ?
To racja, ale nawet w tej sytuacji wagon z drugą kabiną o galaktykę ułatwiłby wyjeżdżanie tyłem na czynne i zatłoczone rondo. Szacun dla motorniczych, co pójdą na trójkę !
Jazda z drugiej kabiny jakoś zasadniczo różni się od jazdy z pulpitu?
Poza tym mówi się, że dwukierunki potrzebują jakąś kosmiczną ilość czasu na zmianę kierunku. A tutaj zmiany kierunku są dwie.
wysłane przez Michal 2
Jazda z drugiej kabiny jakoś zasadniczo różni się od jazdy z pulpitu?
Poza tym mówi się, że dwukierunki potrzebują jakąś kosmiczną ilość czasu na zmianę kierunku. A tutaj zmiany kierunku są dwie.
Racja. Zapomiałem, że to będzie z tylnego pulpitu. Nie wiem czemu wyobraziłem sobie cofanie z kabiny przedniej tyłem na rondo.
Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
wysłane przez PrzemoGaming 6
wysłane przez Bebe Tosiek
Czyli na 87 wrócą "kartony"?
Będą i nawet Elekrytyki.
wysłane przez PrzemoGaming 6
Będą i nawet Elekrytyki.
Wiem że będą elektryki, ale jeżeli zmiany są od 18 grudnia a elektryki będą od stycznia to się pytam czy w międzyczasie będą jeździły "kartony" hybrydowe i te na diesela.
wysłane przez lukaszenko 16
Wiem że będą elektryki, ale jeżeli zmiany są od 18 grudnia a elektryki będą od stycznia to się pytam czy w międzyczasie będą jeździły "kartony" hybrydowe i te na diesela.
Elektryki również będą jeździły od 18 grudnia.
wysłane przez PrzemoGaming 6
Elektryki również będą jeździły od 18 grudnia.
A to nie wiedziałem. Dzięki.
wysłane przez wolvo1565 24
Elektryki również będą jeździły od 18 grudnia.
Coś nie pykło i dzisiaj same diesle. Ale same ładowarki nie wyglądają być na gotowe :)
W ogóle piękny syf w Pixelu w SPAKu się zrobił :) Wewnętrzne wyświetlacze pokazują jakieś nazwy przystanków oraz ulic powybierane losowo (np. Police Piłsudskiego zamiast Felczaka, Dmowskiego jako Brama Portowa, Szosa Polska jako Kołłątaja). Zapowiedzi na objazdowej trasie 87 brak, dalej są zapowiadane przystanki z trasy obowiązującej do wczoraj. No fajna ta informacja pasażerska, nie ma co :)
wysłane przez PrzemoGaming 6
Coś nie pykło i dzisiaj same diesle. Ale same ładowarki nie wyglądają być na gotowe
Jak nie od 18 grudnia to od 1 stycznia. Czas pokaże.
Nowoczesny przewoźnik z Kępy Parnickiej. ;)
To już widzę pierwszy dzień.
Ciekawe ilu pomyli trasę lub przystanki, ile wozów wypadnie, jakie będą opóźnienia w korkach ? Takt co 4 minuty powiadacie, Panowie ? :D
Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
To już widzę pierwszy dzień.
Ciekawe ilu pomyli trasę lub przystanki, ile wozów wypadnie, jakie będą opóźnienia w korkach ? Takt co 4 minuty powiadacie, Panowie ? :D
Opóźnienia w korkach raczej nie wynikają z tego jaki przewoźnik obsługuje daną linie, nawet ten z Parnickiej. A pomylenie trasy? Zdarza się, ale zdecydowanie rzadziej niż kilka lat temu. Od dłuższego czasu stosuje się zapoznanie na liniach i próby autobusowe. W przypadku 812 już takie były.
Mam takie szczere pytanie. Dlaczego "dwunastka" od 18 grudnia zostaje zdegradowana do roli "szczytówki"?
A po co na Głębokim tramwaj co 6 minut przez cały dzień? Rolę 12 na trasie do Pomorzan przejmuje jedynka, a na 12 zostają szczytowe brygady, dzięki czemu na Piastów/Powstańców połączone 1+12 będzie mieć częstotliwość obecnej dwunastki.
A po co na Głębokim tramwaj co 6 minut przez cały dzień? Rolę 12 na trasie do Pomorzan przejmuje jedynka, a na 12 zostają szczytowe brygady, dzięki czemu na Piastów/Powstańców połączone 1+12 będzie mieć częstotliwość obecnej dwunastki.
A jaki cel ma wysyłanie 12 przez Wawrzyniaka ?
Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
"Bo nie ma. NIE MA. N I E M A ! Zrozumiał? NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA! NIE MA!" (c) Mareczek
wysłane przez Bebe Tosiek
Jak widzę to działanie pro-pasażerskie w tym wypadku na najwyższym poziomie. Wytnijmy najszybsze połączenie z Kołłątaja do placu Szarych Szeregów i dajmy ludziom do wyboru - stanie w korku od Malczewskiego do Kaskady albo spacerek dla zdrowia.
Ja preferuję to drugie (Dla tych którzy mają więcej czasu) , niestety (ja bym nie powiedział że niestety bo to lubię) w obecnej rzeczywistości w taki sposób właśnie przemieszczam się po mieście.
wysłane przez wolvo1565 24
Jak widzę to działanie pro-pasażerskie w tym wypadku na najwyższym poziomie. Wytnijmy najszybsze połączenie z Kołłątaja do placu Szarych Szeregów i dajmy ludziom do wyboru - stanie w korku od Malczewskiego do Kaskady albo spacerek dla zdrowia.
Pewnie gdyby nie przymus wysyłania elektryków na 87 (bo dofinansowania unijne), to pewnie nie trzeba byłoby zmieniać trasy.
Patrząc na organizację ruchu jaka ma być, to korek na 812 pewnie będzie duużo dłuższy niż od Malczewskiego :) Ogólnie szykuje się jeden wielki sajgon na mieście. A jeszcze pierwszy tydzień zamknięcia, przypadnie na kumulacje świątecznych zakupów w Galaxy i Kaskadzie, to już w ogóle szykuje się armagedon. Chociaż tyle w tym wszystkim, że to chyba będzie najgorszy etap prac na placu Rodła pod kątem zamykania relacji, a potem powinno zacząć być lepiej w tych okolicach.
wysłane przez Michal 2
Patrząc na organizację ruchu jaka ma być, to korek na 812 pewnie będzie duużo dłuższy niż od Malczewskiego :) Ogólnie szykuje się jeden wielki sajgon na mieście. A jeszcze pierwszy tydzień zamknięcia, przypadnie na kumulacje świątecznych zakupów w Galaxy i Kaskadzie, to już w ogóle szykuje się armagedon.
Patrząc na te przebudowy, korki, okres przedświąteczny i powyginaną trasę 812 można zastosować sposób hybrydowy - nie wybierać pomiędzy KM i spacerem! Można mieć jedno i drugie ! Wysiadając na Rayskiego z 812 i spacerując do pl. Grunwaldzkiego jestem przekonany, że złapie się autobus o 3-4 brygady wcześniejszy ! : D
Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
wysłane przez Bebe Tosiek
wysłane przez t105n 49
wysłane przez Mar321 0
wysłane przez gienix
Znam kilka osób z tamtych rejonów, które pracując w ścisłym centrum przerzuciły się na dojazdy samochodem, bo "nie będę się cisnąć w 107"...
Sardynki to jedno, a drugie to czas przejazdu...
Sczanieckiej, Wilcza, Bogumińska, Szosa Polska, a dzięki remontowi również Przęsocin w szczycie komunikacyjnym po prostu stoją... Rozkład wiadomo, między bajki można włożyć. Póki co autem przez Gocław jest jeszcze ciągle szybciej - 30-35 min (bez szału w oczach i wyprzedzania zawsze i wszędzie) wciąż jest osiągalne, choć fakt, ruch zagęszcza się z każdym dniem :(
wysłane przez RadzioNBSZ
wysłane przez MQ ?
Teoretycznie na 3 będą mogly pojawić sie Swingi nie?
Peron na Kołłątaja ma mieć 20 metrów długości, więc nie bardzo.
wysłane przez Waszka 80
@opowiesciwobiektywie
wysłane przez lhb178 19
Rozumiem, że piątka będzie kursowała w obecnych 8-minutowych lukach pomiędzy 2 i 11, tak żeby do Stoczni takt był co 4 minuty?
Tak dobrze to nie ma.
Poza tym ważniejsze jest (może być) rozłożenie 5 i 11, jedynych łączących plac Kościuszki z okolicami Rodła.
wysłane przez Fryga −1
Tak dobrze to nie ma.
Poza tym ważniejsze jest (może być) rozłożenie 5 i 11, jedynych łączących plac Kościuszki z okolicami Rodła.
Jestem ciekawy, jak będzie wyglądał ruch tramwajów na Krzywoustego: tramwaje będą w szczycie kursować w każdą stronę co 1 minutę i 47 sekund (35 tramwajów na godzinę). Czy "wyrobi" przystanek na placu Kościuszki?
wysłane przez Waszka 80
Jestem ciekawy, jak będzie wyglądał ruch tramwajów na Krzywoustego: tramwaje będą w szczycie kursować w każdą stronę co 1 minutę i 47 sekund (35 tramwajów na godzinę). Czy "wyrobi" przystanek na placu Kościuszki?
Już nie wyrabia.
@opowiesciwobiektywie
wysłane przez Tramwajarz 0
Już nie wyrabia.
Takie są skutki rezygnacji z budowy alternatywnych połączeń szynowych w centrum. Cały ruch ,,wisi" na osi plac Szarych Szeregów - plac Grunwaldzki - plac Rodła i plac Kościuszki - Krzywoustego - plac Brama Portowa, a teraz w dodatku zostanie tylko to drugie połączenie.
wysłane przez Mar321 0
1 i 3 do Szafera, a na Głębokie pozostanie tylko 9? Czy może inne zmiany?
I jeszcze jedno pytanie, jakie jest z Waszych obserwacji obłożenie nowego odcinka linii? Odciążyło nieco 75? Rzadko bywam w tamtych rejonach.
wysłane przez janek12345 0
Jadąc teraz jedynką zwróciłem uwagę, iż odcinek do Szafera nie jest oznaczony na tablicy jako tymczasowy. Czy są informacje jak docelowo ma tam wyglądać układ komunikacyjny linii tramwajowych?
1 i 3 do Szafera, a na Głębokie pozostanie tylko 9? Czy może inne zmiany?
Nieoficjalnie mówiło się o 1 i 3 do Zawadzkiego, a 9 i 10 do Głębokiego. Pętla Las Arkoński ma pozostać jedynie pętlą awaryjną/rezerwową.
wysłane przez Pepe 234
I jeszcze jedno pytanie, jakie jest z Waszych obserwacji obłożenie nowego odcinka linii? Odciążyło nieco 75? Rzadko bywam w tamtych rejonach.
Na razie obserwacje są mało miarodajne bo nie ma pełnego obłożenia w związku z nauką zdalną itp świętami.