Forum
Styczniowe zmiany w rozkładach jazdy
wysłane przez MlodyS53 78
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
wysłane przez stochu 2
wysłane przez LagunaGrandtour 105
Na stronie ZDiTM w rozkładzie jazdy linia 242 jest na pomarańczowo. Jaka ma być trasa docelowa?
Tak jak 70 na wieś. To tylko zmiana numeracji i ucięcie wariantów
wysłane przez stochu 2
Tak jak 70 na wieś. To tylko zmiana numeracji i ucięcie wariantów
To wiem. Pytałem dlaczego w rozkładzie jest oznaczona, że ma czasowo zmienioną trasę ;)
wysłane przez LagunaGrandtour 105
To wiem. Pytałem dlaczego w rozkładzie jest oznaczona, że ma czasowo zmienioną trasę ;)
Bo jest zmiana trasy. Jedzie przez Dąbrowskiego, Piastów do placu Kościuszki. Docelowo pewnie Wyszyńskiego lub Dworzec. Zmiana przez zbliżający się remont na Kolumba oraz już zamkniętej części Nabrzeża Wieleckiego.
wysłane przez maciekos95 3
Bo jest zmiana trasy. Jedzie przez Dąbrowskiego, Piastów do placu Kościuszki. Docelowo pewnie Wyszyńskiego lub Dworzec. Zmiana przez zbliżający się remont na Kolumba oraz już zamkniętej części Nabrzeża Wieleckiego.
Ja się zastanawiam z kolei, jakie są plany na docelowe trasy linii 70 i 90 i czy w ogóle samo ich istnienie jest docelowo planowane, czy to tylko rozwiązanie tymczasowe w związku z remontami?
wysłane przez wolvo1565 24
Ja się zastanawiam z kolei, jakie są plany na docelowe trasy linii 70 i 90 i czy w ogóle samo ich istnienie jest docelowo planowane, czy to tylko rozwiązanie tymczasowe w związku z remontami?
Hmmm, gdyby były inne plany, to pewnie nie wznowili kursowania 90ki i mogłaby kursować od stycznia sama 70ka z Dworca do Urzędu Miasta. A tak mamy przywrócenie linii po centrum po kilku miesiącach przerwy, z dodatkową obsługą Wałów Chrobrego.
Natomiast z dostępnych rozkładów, widać, że rejony Wałów mają dostać na przemian 70kę i 90kę co 10 minut, ależ wzmocnienie tych rejonów się szykuje :) Tylko żeby za tym poszły, jeszcze odpowiednie napełnienia na tych liniach.
wysłane przez bartez 336
Natomiast z dostępnych rozkładów, widać, że rejony Wałów mają dostać na przemian 70kę i 90kę co 10 minut, ależ wzmocnienie tych rejonów się szykuje :) Tylko żeby za tym poszły, jeszcze odpowiednie napełnienia na tych liniach.
Dalej brakuje jakiegoś połączenia od strony Polic/Warszewa/Niebuszewa/Arkońskiego. Z moich obserwacji wynika, że dużo samochodów codziennie rano dojeżdża od tamtej strony.
"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
wysłane przez mch1209 0
Dalej brakuje jakiegoś połączenia od strony Polic/Warszewa/Niebuszewa/Arkońskiego. Z moich obserwacji wynika, że dużo samochodów codziennie rano dojeżdża od tamtej strony.
Z liniami od strony północnej ogólnie jest taki problem, że na Kołłątaja/Placu Rodła stoi jakiś niewidoczny mur i poza 87 żadna linia nie wjeżdża głębiej w śródmieście, podczas gdy linie z zachodu (61, 75, 86) przecinają prawie całe centrum. Gdy jeździło 90/95, można było z nich przesiąść się na aż jedną (!) z około piętnastu linii kursujących na północ (z resztą w niepełnym rozkładzie, szczytowe 87 kończy na Kołłątaja). Teraz przynajmniej będzie możliwość przesiadki na Placu Żołnierza, po remontach być może na Placu Rodła. Tylko czy to wystarczy?
Kiedyś na forum przedstawiłem propozycję wydłużenia niektórych linii, aby lepiej obsłużyć śródmieście. Wśród nich była linia 86, która miałaby dojeżdżać w rejon Wałów, następnie przez Starzyńskiego i Parkową do węzła Sczanieckiej, a dalej ewentualnie do Dworca Niebuszewo przez Cyryla i Metodego. Może zamiast robić kieszeniówki, lepiej powiększyć obwód 70/90 poprzez poprowadzenie trasy tymi ulicami? Trasa by się wydłużyła o ok. 3 km, ale zyskujemy wygodne przesiadki na Sczanieckiej i Niemcewicza - czyli przyzwoity dojazd z północy w rejony "urzędowe", rejon Parkowej w końcu by miał połączenie z Bramą Portową, Osiedle Piastowskie też dostanie coś więcej niż obowiązkowa przesiadka na Kołłątaja z 57/63 na tramwaj, a do szkół w rejonie Unisławy ułatwiony będzie dojazd z praktycznie każdej strony miasta. 70/90 funkcjonowałaby jako "ring" spinający wszystkie linie, które rozchodzą się promieniście z centrum miasta, trasa proponowana przez ZDiTM niestety zbytnio pomija północne połączenia żeby pełnić funkcje takiego "ringu". Poniżej cała proponowana trasa na mapie z zaznaczonymi kierunkami dalszej podróży przy jednej przesiadce poza śródmieściem - w takim zasięgu jest prawie całe lewobrzeże.
https://imgur.com/a/ZV9hAiC
Oczywiście znam ciężką sytuację finansową KM, ale mimo wszystko trzeba ją dalej udoskonalać, a jak znajdzie się dobry pomysł (jeśli w ogóle jest dobry, chciałbym poznać waszą opinię czy to ma sens ;P) to pieniądze też się znajdą.
To tyle, wesołych świąt!
wysłane przez Michal 2
Bo jest zmiana trasy. Jedzie przez Dąbrowskiego, Piastów do placu Kościuszki. Docelowo pewnie Wyszyńskiego lub Dworzec. Zmiana przez zbliżający się remont na Kolumba oraz już zamkniętej części Nabrzeża Wieleckiego.
Ale obecna trasa jest lepsza niż stara 70. Do Dworca mamy 3 i 6, a do Kościuszki z obsługą Dąbrowskiego nie ma nic. Pl. Kościuszki jest również dogodniejszym punktem przesiadkowym niż Dworzec. Moim zdaniem takie rozwiązanie powinno być docelowym.
Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
wysłane przez man1995 55
Ale obecna trasa jest lepsza niż stara 70. Do Dworca mamy 3 i 6, a do Kościuszki z obsługą Dąbrowskiego nie ma nic. Pl. Kościuszki jest również dogodniejszym punktem przesiadkowym niż Dworzec. Moim zdaniem takie rozwiązanie powinno być docelowym.
Trasa 242 spoko. Szkoda tylko, że po remontach będą chcieli upchać ją gdzie indziej.
wysłane przez SOLARIS1850
Czemu na linii 70 jest aż taka długa jazda od Jarowita do Bramy Potowej, ZDiTM nie mogło dać jakiegoś postoju pomiędzy tymi przystankami- chodzi mi o jakiś nowy przystanek?