Forum
Pętla Kołłątaja nie doczeka się remontu
Podupadająca pętla autobusowa nie będzie remontowana. Szczecińska radna PiS - Agnieszka Kurzawa złożyła interpelację w sprawie pętli autobusowej przy ul. Kołłątaja w Szczecinie.
wysłane przez matiaseek 0
Przecież ta pętla ma być zlikwidowana a przystanki końcowe zostaną przeniesione na powstającą pętle przy dworcu Niebuszewo. Naprawdę nie wiem o co chodzi...
wysłane przez Tramwajarz 0
Radna PiS i wszystko jasne. Tu nawet nie chodzi o poglądy ale o dopierdzielanie Krzystkowi. Nie jestem jego największym zwolennikiem ale proszę, litości.
Przecież ta pętla ma być zlikwidowana a przystanki końcowe zostaną przeniesione na powstającą pętle przy dworcu Niebuszewo. Naprawdę nie wiem o co chodzi...
Ja słyszałem, że pod Dworcem Niebuszewo ma być tylko przystanek autobusowy wspólny z tramwajowym. Pętla miała powstać wraz z parkingiem za dworcem, ale w ramach optymalizacji kosztów zrezygnowano z budowy pętli i poprzestano na planach stworzenia samego parkingu.
wysłane przez MQ ?
Przecież ta pętla ma być zlikwidowana a przystanki końcowe zostaną przeniesione na powstającą pętle przy dworcu Niebuszewo.
Nie ma takich planów.
wysłane przez t105n 49
Przecież ta pętla ma być zlikwidowana a przystanki końcowe zostaną przeniesione na powstającą pętle przy dworcu Niebuszewo.
I zlikwidowana możliwość przesiadki z autobusów na linie 3, 10, 53, 60, 67? Chyba nie o to chodzi.
wysłane przez SOLARIS1850
Niech mi ktoś powie, dlaczego i jakiego konkretnego ta radna nie chce remontu pętli skoro sama gada, jaka jest zaniedbana. Niech sama przedstawi swoją wizję nowej pętli Kołłątaja...
A potem będzie zdziwienie i afera, dlaczego wszystkie autobusy z pętli Kołłątaja, albo zostaną przeniesione każda na inną krańcówkę, albo co gorsza ulegną likwidacji i będzie gadane, że cała sieć komunikacyjna na Niebuszewie stanęła...
wysłane przez lhb178 19
A potem będzie zdziwienie i afera, dlaczego wszystkie autobusy z pętli Kołłątaja, albo zostaną przeniesione każda na inną krańcówkę, albo co gorsza ulegną likwidacji i będzie gadane, że cała sieć komunikacyjna na Niebuszewie stanęła...
Stopczyk. Co wy tam palicie?
wysłane przez SOLARIS1850
Stopczyk. Co wy tam palicie?
Nic nie palimy... :)
wysłane przez maciekos95 3
Niech mi ktoś powie, dlaczego i jakiego konkretnego ta radna nie chce remontu pętli skoro sama gada, jaka jest zaniedbana. Niech sama przedstawi swoją wizję nowej pętli Kołłątaja...
Ale gdzie ona mówi, że nie chce remontu? Chyba właśnie się tego remontu domaga od prezydenta, słusznie zresztą...
wysłane przez SOLARIS1850
Ale gdzie ona mówi, że nie chce remontu? Chyba właśnie się tego remontu domaga od prezydenta, słusznie zresztą...
Ok, może nie doczytałem, no ale ma rację remoncik się przydał ;)
wysłane przez Michal 2
Ok, może nie doczytałem, no ale ma rację remoncik się przydał ;)
To teraz na łamach forum proszę przenosić Panią radną PiS ;)
Dobrze babka chce dla pętli i niezależnie od upodobań politycznych zwróciła uwagę na ważny problem.
Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
wysłane przez Pawelinho 5
Ale gdzie ona mówi, że nie chce remontu? Chyba właśnie się tego remontu domaga od prezydenta, słusznie zresztą...
Dokładnie tak jak piszesz, ale wystarczy, że jest z pis-u, a to już niektórym w zupełności wystarczy, aby siać fejki lub napisać totalną głupotę jak autor pierwszego posta.
Zresztą czytając ten krótki artykuł włącznie z jej wywodem również nigdzie nie widzę tego, aby ta radna nie chciała remontu wręcz przeciwnie. To właśnie pani radna z (zabrakło mi tylko wstawki "tego złego") pis domaga się remontu o czym świadczy ten fragment: "Pętla autobusowa jest zapuszczona i panuje tu wszechogarniający brud i bałagan", ale żeby do tego fragmentu dotrzeć trzeba umieć czytać ze zrozumieniem, a tego niejaki "matiaseek" nie zrobił.
Nie wiem skąd on ma informacje na temat likwidacji pętli "Kołłątaja" bo z tego ja co słyszałem to miał być jej remont, ale mieszkańcy nie zgodzili się, gdyż miałby się odbyć kosztem targowiska "Manhattan" i w sumie mnie to akurat w tym wypadku nie dziwi.
Ba nawet były zbierane podpisy przeciwko takiej rozbudowie tej pętli. Nie ma to jak podać informacje fejkową bez jakiegokolwiek źródła, ale trzeba siać zamęt oraz rozpoczynać niepotrzebny wątek.
ps
Przypominam, że miastem rządzi po, a nie pis i to oni mają większość w radzie miasta - niestety - i to do nich powinno skierować się pretensje o braku remontu tej pętli (skoro nie zostało to uwzględnione w planach na lata 2022-2026 przez radę miasta rządzącego przez Krzystka, a nie panią radną), a nie radnych, którzy są w mniejszości w tym mieście
wysłane przez fan004 86
[ciach]
Chyba zbyt politycznie się zrobiło. ;)
#TramwajemPoŚwiecie
wysłane przez MQ ?
Nie wiem skąd on ma informacje na temat likwidacji pętli "Kołłątaja" bo z tego ja co słyszałem to miał być jej remont, ale mieszkańcy nie zgodzili się, gdyż miałby się odbyć kosztem targowiska "Manhattan" i w sumie mnie to akurat w tym wypadku nie dziwi.
Zdaje się, że Manhattan protestował nie przeciwko remontowi pętli, a przeciwko temu, że przez teren targowiska zaplanowana jest nowa droga (od „zawsze”). Zresztą targowisko, podobnie jak pawilon handlowy przy rondzie Giedroycia, to konstrukcje tymczasowe.
Problem z pętlą na Kołłątaja jest taki, że nie spełnia ona żadnych współczesnych wymogów. Wystarczy spojrzeć na wąziutkie perony. Przebudowa oznacza wykonanie nowego projektu, a nowy projekt oznacza zmniejszenie liczby peronów i przepustowości pętli, jeśli będziemy chcieli zmieścić się na obszarze, który pętla zajmuje obecnie. W godzinach szczytu wszystkie perony są szczelnie zapełnione, więc to nie jest dobre rozwiązanie. A skoro tak, to jesteśmy skazani na mniejsze lub większe prace naprawcze, a na gruntowną przebudowę nie ma co liczyć.
wysłane przez Michal 2
Zdaje się, że Manhattan protestował nie przeciwko remontowi pętli, a przeciwko temu, że przez teren targowiska zaplanowana jest nowa droga (od „zawsze”).
A przybliżyłbyś skąd dokąd ta nowa droga jest zaplanowana i jaką funkcję ma spełniać ? ;)
Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
wysłane przez MQ ?
A przybliżyłbyś skąd dokąd ta nowa droga jest zaplanowana i jaką funkcję ma spełniać ? ;)
https://wszczecinie.pl/aktualnosci,jaka_bedzie_przyszlosc_targowiska_manhattan_miasto_odpowiada_kupcom_i_politykom_pis,id-37584.html
wysłane przez maciekos95 3
Problem z pętlą na Kołłątaja jest taki, że nie spełnia ona żadnych współczesnych wymogów. Wystarczy spojrzeć na wąziutkie perony. Przebudowa oznacza wykonanie nowego projektu, a nowy projekt oznacza zmniejszenie liczby peronów i przepustowości pętli, jeśli będziemy chcieli zmieścić się na obszarze, który pętla zajmuje obecnie. W godzinach szczytu wszystkie perony są szczelnie zapełnione, więc to nie jest dobre rozwiązanie. A skoro tak, to jesteśmy skazani na mniejsze lub większe prace naprawcze, a na gruntowną przebudowę nie ma co liczyć.
Jakie są wobec tego bardziej dalekosiężne plany miasta na rozwiązanie tego problemu? Bo chyba oczywistym jest, że stan pętli z roku na rok będzie się pogarszał.
wysłane przez MQ ?
Jakie są wobec tego bardziej dalekosiężne plany miasta na rozwiązanie tego problemu?
A to pytanie nie do mnie.
wysłane przez Tramwajarz 0
https://wszczecinie.pl/aktualnosci,nowe_rondo_i_parking_powstana_na_niebuszewie_to_plany_zwiazane_z_skm_ka,id-36838.html
wysłane przez maciekos95 3
"W studium wykonalności dla projektu SKM-ki obok parkingu zaproponowano budowę nowej pętli autobusowej. Miała powstać po północnej stronie torów, czyli na terenach należących obecnie do kolei, z dojazdem nową ulicą równoległą do ul. Kułakowskiego. Zastąpiłaby w dużej części (lub całkowicie) pętlę przy ul. Kołłątaja. To już jednak nieaktualne."
I bardzo dobrze, że nieaktualne. Odcięcie okolic ronda Giedroycia od bezpośrednich połączeń z północnymi osiedlami Szczecina to był bardzo nietrafiony pomysł. Gdzie byłaby przesiadka z 3, 10, 53, 60, 67? Już nie wspominając o samych mieszkańcach tych okolic, którzy musieliby drałować pod dworzec Niebuszewo albo podjeżdżać 2 przystanki tramwajem, żeby udać się gdziekolwiek na północ. Poza tym, sama przesiadka z autobusu do tramwaju i na odwrót byłaby średnio wygodna, bo za każdym razem trzeba by było pokonywać całą szerokość dworca (tramwaje byłyby po południowej, a autobusy po północnej stronie linii kolejowej).