Forum

Szczecin wskazuje tramwajowe priorytety na najbliższe lata

Szczeciński magistrat przedstawił nam swoje plany dotyczące budowy nowych tras tramwajowych w stolicy Pomorza Zachodniego. Na liście priorytetów znalazły się trasa tramwajowa do Mierzyna, trasa tramwajowa na Łasztowni czy też budowa drugiego etapu Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju.

A o Zajezdni Golęcin UM jak zwykle zapomniał. Przykre to...
2
a co z tramwajami niskopodłogowymi dla zajezdni golęcin??
wierzchuX napisał(a):
a co z tramwajami niskopodłogowymi dla zajezdni golęcin??

Z czym dla czego? xD

#TramwajemPoŚwiecie
11
wierzchuX napisał(a):
a co z tramwajami niskopodłogowymi dla zajezdni golęcin??

Tam z przegubowcami jest problem, a co dopiero z niskaczami. Nawet po generalce będzie problem by tam wjechać niskaczem. Brakuje terenu na rozbudowę. To już nie w tym miejscu.
LagunaGrandtour napisał(a):
Tam z przegubowcami jest problem, a co dopiero z niskaczami. Nawet po generalce będzie problem by tam wjechać niskaczem. Brakuje terenu na rozbudowę. To już nie w tym miejscu.

Jeśli EZG nie jest dostosowane do obsługi przegubowych wagonów, to dlaczego EZG nie chce otrzymać jednoczłonowych wagonów Moderus Beta dobrze znanych z torowisk Elbląga?

PKS Szczecin - STOP masowych kasacji i kupowania szrotu z BVG Berlina.
Post został wyedytowany przez autora.
kasper1 napisał(a):
dlaczego EZG nie chce otrzymać jednoczłonowych wagonów Moderus Beta dobrze znanych z torowisk Elbląga?

A to ktoś im je daje?
6
kasper1 napisał(a):
Jeśli EZG nie jest dostosowane do obsługi przegubowych wagonów, to dlaczego EZG nie chce otrzymać jednoczłonowych wagonów Moderus Beta dobrze znanych z torowisk Elbląga?

Hmm... Za darmo czy za ładne oczy? 🤔 Takie rzeczy ogłasza się w przetargach, a nie na skinięcie palcem bo "Ja chcę". Póki co zakupiono 4 Bety, a jakiś czas temu przeczytać można było, że budżet miasta czy samej spółki TS leży i kwiczy jeśli chodzi o wydatki na KM w Szczecinie.
LagunaGrandtour napisał(a):
Tam z przegubowcami jest problem, a co dopiero z niskaczami. Nawet po generalce będzie problem by tam wjechać niskaczem. Brakuje terenu na rozbudowę. To już nie w tym miejscu.

Rozumiem, że problem jest z przegubowcami typu Tatra bez środkowego wózka, ale naszymi przegubowymi Moderusami już nie koniecznie ? Dalej, nigdy nie było i nie będzie tak aby na zajezdni stacjonowały tramwaje tylko jednego typu, a wydaje mi się, że z kanałów 1-7 nie powinno być problemu z przegubami.
N236 napisał(a):
Rozumiem, że problem jest z przegubowcami typu Tatra bez środkowego wózka, ale naszymi przegubowymi Moderusami już nie koniecznie ? Dalej, nigdy nie było i nie będzie tak aby na zajezdni stacjonowały tramwaje tylko jednego typu, a wydaje mi się, że z kanałów 1-7 nie powinno być problemu z przegubami.

Podczas testów odpadły na pewno 2, a nie wiem czy nie 3 kanały.
Post został wyedytowany przez autora.
Kiedyś na Gocławiu były testy: puszczono tam swinga i podobno wyniki wypadły całkiem dobrze, wiec czemu nie mogliby zakupić kilku niskopodłogowych tramwajów. Sam staroć tam jeździ :c
wierzchuX napisał(a):
Kiedyś na Gocławiu były testy: puszczono tam swinga i podobno wyniki wypadły całkiem dobrze, wiec czemu nie mogliby zakupić kilku niskopodłogowych tramwajów. Sam staroć tam jeździ :c

Brak pieniędzy, ot czemu. Jakby zrobić zrzutkę, to by może na jeden wóz starczyło...
1

wysłane przez t105n  49

Tramwaj do Cukrowej gdzieś zniknął. A teren już gotowy.
6

wysłane przez matiaseek 0

t105n napisał(a):
Tramwaj do Cukrowej gdzieś zniknął. A teren już gotowy.

Właśnie czytam artykuł któryś raz i zastanawiałem się czy nie iść do okulisty ale widzę jednak, że faktycznie zapomnieli o Mieszka. Rozumiem, że są różne priorytety ale 4 linie autobusowe, gdzie 2 jeżdżą raz na godzinę, jedna do 3 razy, ostatnia normalnie to dużo za mało. Powstają ww tym rejonie nowe centra, osiedla a teraz również schronisko... .

wysłane przez Pepe 235

t105n napisał(a):
Tramwaj do Cukrowej gdzieś zniknął. A teren już gotowy.

Teren może i gotowy, ale pod tym terenem trzeba wszystkie przyłącza przebudować.

wysłane przez Luke_Police  163

Dużo mówi się u nas o planowaniu nowych tras i rozbudowie sieci, ale kompletnie nie mówi się publicznie o temacie, który najbardziej interesuje tych, który w tej sieci pracują: o zapewnieniu takiego finansowania komunikacji miejskiej w Szczecinie, aby osoby pracujące jako motorniczowie tramwajów i kierowcy autobusów chciały tę pracę wciąż wykonywać z uwagi na satysfakcjonujące wynagrodzenia. Miasto zdaje się nie zauważać faktu, że wszystkie służby tramwajowe mają obsadę tylko dlatego, że wiele tras jest zawieszonych i potrzeba mniej ludzi do pracy. Problem dotyczy również kierowców autobusów, kolejny sezon grypowo-covidowy zobrazował skalę problemu. W obliczu galopującej inflacji i niestabilnych cen paliw i energii podczas wojny na Ukrainie zajezdniom coraz trudniej jest utrzymać zatrudnienie wśród pracowników komunikacji miejskiej. Ignorowanie tego problemu skończy się tak, że autobusy i tramwaje w przyszłości jeździć będą z "symbolicznymi" częstotliwościami.

Technik serwisu :)
14