Forum

Zmiany na liniach 3 i 812

W najbliższy weekend wprowadzone zostaną zmiany w kursowaniu linii 3 i 812.

wysłane przez Mar321 0

Zamiast 4 linii tramwajowych na Kołłątaja autobus co 6 minut w szczycie. Ciekawe, czy ktoś tam jeszcze panuje nad tym co się dzieje w komunikacji.
Post został wyedytowany przez autora.
2

wysłane przez Tramwajarz 0

Mar321 napisał(a):
Zamiast 4 linii tramwajowych na Kołłątaja autobus co 6 minut w szczycie. Ciekawe, czy ktoś tam jeszcze panuje nad tym co się dzieje w komunikacji.

Panuje i działa w ramach posiadanych coraz szczuplejszych środków finansowych. To jest niestety skutek zmian w PIT-ach.

wysłane przez Mareczek 5

Tramwajarz napisał(a):
Panuje i działa w ramach posiadanych coraz szczuplejszych środków finansowych. To jest niestety skutek zmian w PIT-ach.

Z tego co wiem, za komunikację zastępczą płaci wykonawca robót, a ta jest ujęta w kosztach i ofertach na przebudowę. Czyli wykonawca zgarnął kasę, a teraz miasto idzie mu na rękę zmniejszając częstotliwość = zmniejszając koszty.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez MQ ?

Mareczek napisał(a):
Z tego co wiem, za komunikację zastępczą płaci wykonawca robót, a ta jest ujęta w kosztach i ofertach na przebudowę.

Nie płaci i nie jest.
1

wysłane przez Mareczek 5

MQ napisał(a):
Nie płaci i nie jest.

No to lipnie zrobiony przetarg. Wcześniej było to w przetargu i nie było większej dyskusji co do zastępczej. Jedyny przypadek ograniczenia "na korzyść" wykonawcy to ograniczenie 803A z uwagi na znikomą frekwencję.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez MQ ?

Mareczek napisał(a):
No to lipnie zrobiony przetarg.

Wszystkie w ramach „torowej rewolucji” mają tę samą wadę.

wysłane przez Glemp 0

Tramwajarz napisał(a):
Panuje i działa w ramach posiadanych coraz szczuplejszych środków finansowych. To jest niestety skutek zmian w PIT-ach.

To raczej wygląda na desperację i/lub bardzo kiepskie zarządzanie. Linia 812 nadaje się do ucięcia np. 2/3 kursów tylko na odcinku od Placu Żołnierza do Placu Kościuszki. Korki na tej "turystycznej" części trasy w szczycie powodują, że jakikolwiek rozkład jest fikcją. Większość pasażerów jadących z Kołłątaja wysiada właśnie na Placu Żołnierza (pewna część udaje się na przesiadki na 2/5/11) i tam 812 powinno zawracać na Niebuszewo. Od Kołłątaja do Placu Żołnierza już obecna częstotliwość przez znaczną część dnia jest niewystarczająca.

Jeśli jeszcze komuś brakuje wzkm do ucięcia, to zlikwidujcie 70 i 90. Oprócz mizernej frekwencji i tak są niefunkcjonalne, bo utykają w korkach na Niepodległości spowodowanych przez torową bardzo powolną ewolucję.
4

wysłane przez Mar321 0

Tramwajarz napisał(a):
Panuje i działa w ramach posiadanych coraz szczuplejszych środków finansowych. To jest niestety skutek zmian w PIT-ach.

Niedawno pojawił się w Kurierze artykuł na temat finansowania komunikacji miejskiej w miastach wojewódzkich. Szczecin był, pamiętam, w czwórce miast w których były cięcia w finansowaniu komunikacji, obok Łodzi, Olsztyna, Lublina. Nawet takie metropolie jak Gorzów, Kielce czy Rzeszów były w stanie dofinansować transport publiczny pomimo zmian podatkowych.
2