Forum

Autobusowa rewolucja w gminie Dobra

wysłane przez MAN756 23

Skoro 74 przemienia się w 227 to oznacza , że PKS przejmuje tą linię od SPAKu?
3
MAN756 napisał(a):
Skoro 74 przemienia się w 227 to oznacza , że PKS przejmuje tą linię od SPAKu?

Tak.

@opowiesciwobiektywie
2

wysłane przez end 52

Pod zmianą numeracji linii kryją się cięcia częstotliwości.
Chodzi o linię 74, której trasa będzie prawie w całości obsługiwana przez linie 222 i 227.
Na odcinku Bezrzecze - Łukasińskiego Ogrody - w dni powszednie od godziny 5 do 18 linia 74 kursuje co 24 minuty, a po zmianach 222 i 227 będą na przemian kursować co 30 minut.

Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew

wysłane przez Kacpi 27

Niemniej na odcinku Bezrzecze - Klonowica mają do dyspozycji linię 225, a Klonowica - Zakłady Piekarnicze linię 80. Uważam iż na odcinku Zakłady - Łukasińskiego stała częstotliwość 30 minut będzie w porządku. Linia 225 (105) zyskuje bodajże ok. 10 kursów, więc nie nazywałbym tego cięciami, a raczej dopasowaniem do realnych zapotrzebowań. Oczywiście wszystko będzie wychodziło na bieżąco po wprowadzeniu. Obecnie spora część patrzy tylko na ucięcie 74, nie zważając na inne nowości i inne możliwości.

Do po­rozu­miewa­nia się na drodze kierow­cy używają: kierun­kow­skazów, świateł sto­pu i środ­ko­wego palca.
11

wysłane przez t105n  49

end napisał(a):

Na odcinku Bezrzecze - Łukasińskiego Ogrody - w dni powszednie od godziny 5 do 18 linia 74 kursuje co 24 minuty, a po zmianach 222 i 227 będą na przemian kursować co 30 minut.

Tylko, że często 74 jedzie razem ze 105, więc o kant takie dwie linie, skoro i tak jadą w krótkim odstępie.
2

wysłane przez Danix777 4

Ktoś kiedyś napisał, że 123 nie może pojechać przez Sportową w Dobrej z powodu ostrego zakrętu w Buku. Ciekawi mnie jaka będzie z tego powodu długość taboru na nowej 223. Wątpię, żeby były to sprintery, bo na DK10 (Szczecin - Lubieszyn) jechałby cały zapchany. A jeżeli byłyby to 12 - metrowce to jak by sobie tam poradziły z zakręcaniem. Poczekamy, zobaczymy...

wysłane przez MQ ?

slimak napisał(a):
Ciekawi mnie jaka będzie z tego powodu długość taboru na nowej 223.

MEGA przegubowy.
2

wysłane przez Luke_Police  163

MQ napisał(a):
MEGA przegubowy.

Z tego, co pamiętam, zawracanie autobusu przegubowego w Stolcu wymaga pewnej gimnastyki i manewrowania na wstecznym. Dobry kierowca sobie poradzi, ale nowicjusz będzie miał z tym problem.

Technik serwisu :)
3

wysłane przez Mareczek 5

Luke_Police napisał(a):
Z tego, co pamiętam, zawracanie autobusu przegubowego w Stolcu wymaga pewnej gimnastyki i manewrowania na wstecznym. Dobry kierowca sobie poradzi, ale nowicjusz będzie miał z tym problem.

Podobno były próby i jakoś to wyszło skoro dopuścili.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids

wysłane przez MQ ?

MQ napisał(a):
MEGA przegubowy.

Uzupełniając, żeby nikt 1 maja nie pisał, że miał być przegub, a jest krótki – tabor MEGAp jest przewidziany w dni powszednie. Oczywiście mówimy o PKS-ie, więc zdarzyć się może wszystko.
6

wysłane przez Ronaldinho

PKS Szczecin planuje odkupić od Afrykanskiego przewoźnika NASZE Autosany H-6.

wysłane przez 333Wojtas333 15

Ronaldinho napisał(a):
PKS Szczecin planuje odkupić od Afrykanskiego przewoźnika NASZE Autosany H-6.

Jakieś źródło?
9

wysłane przez MlodyS53 77

333Wojtas333 napisał(a):
Jakieś źródło?

xD

Chłopak ewidentnie sobie polewkę robi.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
1

wysłane przez 333Wojtas333 15

MlodyS53 napisał(a):
xD

Chłopak ewidentnie sobie polewkę robi.

Słabe przedstawienie, jak mam być szczery.
3

wysłane przez RadzioNBSZ

Ok. Było juz w Kołbaskowie teraz w Dobrej. Ciekawe kiedy przyjdzie czas na Police.

PS: Podoba mi się taka siatka połączeń. Nie widzę w niej minusów ;)

wysłane przez Waszka 80

No i super. Najbardziej cieszą wyższe częstotliwości kursowania w szczycie, ciekawy jestem jak to się odbije na ilość pasażerów. Zdecydowanie na plus brak konieczności przesiadki 122 <=> 74/105 na Bezrzeczu, która do tej pory była bardzo uciążliwa, bo nie było w rozkładzie żadnych skomunikowań (co było główną przyczyną słabej popularności 122).

Dziwi kursowanie 222 co godzinę przez cały dzień nawet w weekend. Wąwelnica i Redlica raczej nie potrzebują takiej częstotliwości, a Kościno mimo wszystko wolałoby mieć bezpośrednie połączenie z Gumieńcami niż z Krzekowem. Tym bardziej, że poza godzinami szczytu, a już szczególnie w dni wolne od pracy do Lubieszyna jeżdżą po 2/3 osoby, więc puszczenie 226 do Kościna byłoby bardziej korzystne (tym bardziej że teraz w Lubieszynie jest dodatkowo 223).

W sprawie 223 - fantastycznie, że Dobra otrzymała połączenie do trzeciego już węzła przesiadkowego (Krzekowo, Głębokie, teraz Gumieńce) ciekawy jestem jednak jakie będzie obłożenie przegubowców od Dobra do Stolca. W chwili obecnej, w godzinach szczytu solówka na 123 odjeżdża z Dobrej prawie pełna, a pustoszeje właściwie dopiero w Łęgach. Może bezpośrednie połączenie z Gumieńcami, a dodatkowo puszczenie linii przez Sportową w Dobrej spowoduje zwiększoną ilość pasażerów i przegubowiec faktycznie będzie odpowiedni na tę linię?

Teraz przychodząc może do wad - niepoważne, że północy Mierzyn (obszar wokół ulic Nasiennej i Topolowej) znów został jakimś cudem pominięty i nadal w ciągu całego dnia będzie miał 10 kursów 222/227 do szkoły w Mierzynie, i to tylko w dni szkolne. Z kolei dla porównania południowy Mierzyn (zamieszkany przez podobną ilość mieszkańców) będzie miał 224 co pół godziny w szczycie. Rozwiązaniem tego problemu powinno być przedłużenie linii 227 na stałe do Gumieniec (ulicą Nasienną, Topolową, Welecką). Wówczas mamy idealną linię dowożącą do tramwaju, mającą obie krańcówki na węźle przesiadkowym, oczywiście dodatkowo przejeżdżającą przez Wernyhory i Zakłady Piekarnicze (cenna przesiadka z 86, szczególnie teraz, w dobie remontów i trasy objazdowej "piątki").

Jeszcze jedna sprawa, która nie daje mi spokoju. Do tej pory, w godzinach szczytu 108 kursowało co 24 minuty, teoretycznie w celu skomunikowania z tramwajem na Gumieńcach. Teraz, na tej trasie częstotliwość w szczycie będzie wyniosła co 20 minut (223/226), co teoretycznie uniemożliwia sprawną przesiadkę, jednak opóźnienia na liniach i wysoka częstotliwość kursowania tramwajów na Gumieńcach sprawi, że w praktyce nie będzie żadnej różnicy. Inaczej jednak wygląda sprawa wieczorem. Tramwaj linii 8 kursuje co 20 minut, a 223 jaki i 226 co godzinę, kursując naprzemiennie. W kierunku Gumieniec nie ma z tym problemu. 226 przyjeżdża na Gumieńce X:36, a 223 X:56. Takt 20-40-20 może i jest dość dziwny, ale dzięki temu nie ma problemu z przesiadką. Z kolei w przeciwnym kierunku, 223 odjeżdża z Gumieniec X:06, zaś 226 X:38. Daje nam to tylko minutę na przesiadkę z 8 do 226, ale aż 9 minut z 8 do 223. Zupełnie nie rozumiem, dlaczego tutaj również nie mogło być taktu 20-40-20, aby umożliwić sprawną przesiadkę? Jakie jest za tym rozumowanie?

@opowiesciwobiektywie
6
Waszka napisał(a):
Dziwi kursowanie 222 co godzinę przez cały dzień nawet w weekend. Wąwelnica i Redlica raczej nie potrzebują takiej częstotliwości, a Kościno mimo wszystko wolałoby mieć bezpośrednie połączenie z Gumieńcami niż z Krzekowem. Tym bardziej, że poza godzinami szczytu, a już szczególnie w dni wolne od pracy do Lubieszyna jeżdżą po 2/3 osoby, więc puszczenie 226 do Kościna byłoby bardziej korzystne (tym bardziej że teraz w Lubieszynie jest dodatkowo 223).

O przyjęte założenia dotyczące tras i częstotliwości należałoby zapytać w gminie Dobra.

Inaczej jednak wygląda sprawa wieczorem. Tramwaj linii 8 kursuje co 20 minut, a 223 jaki i 226 co godzinę, kursując naprzemiennie. W kierunku Gumieniec nie ma z tym problemu. 226 przyjeżdża na Gumieńce X:36, a 223 X:56. Takt 20-40-20 może i jest dość dziwny, ale dzięki temu nie ma problemu z przesiadką. Z kolei w przeciwnym kierunku, 223 odjeżdża z Gumieniec X:06, zaś 226 X:38. Daje nam to tylko minutę na przesiadkę z 8 do 226, ale aż 9 minut z 8 do 223. Zupełnie nie rozumiem, dlaczego tutaj również nie mogło być taktu 20-40-20, aby umożliwić sprawną przesiadkę? Jakie jest za tym rozumowanie?

Rozkład 223 jest mocno uzależniony od swojego obiegu. Postój na rondzie w Dobrej dla kursów skróconych jest zerowy, a na Gumieńcach wynosi ok. 10 minut, więc nie ma dużego pola manewru. Dodatkowo w Dołujach zapewniona jest przesiadka 223->222 w kierunku Kościna, co de facto wyklucza możliwość przesunięcia 223 w którąkolwiek stronę (a 222 jest nieruszalne ze względu na układ 222+225+227 na Modrej). W tym wszystkim pałęta się jeszcze 224, które jest trudne do koordynacji z czymkolwiek ze względu na wymuszony zerowy postój w Mierzynie.

Wykres ruchu
3