Forum

Torowa Rewolucja na Al. Wyzwolenia

wysłane przez alxq_mkm

Cześć, mam pytanie związane z odbywającą się w tej chwili Torowej Rewolucji na Al. Wyzwolenia. Wie ktoś może jakie przystanki i gdzie się pojawią, oraz kiedy jest przewidywany koniec remontów?
alxq_mkm napisał(a):
Cześć, mam pytanie związane z odbywającą się w tej chwili Torowej Rewolucji na Al. Wyzwolenia. Wie ktoś może jakie przystanki i gdzie się pojawią, oraz kiedy jest przewidywany koniec remontów?

Zamiast dotychczasowej "Odzieżowej" pojawią się dwa przystanki w nowych lokalizacjach: tuż przed skrzyżowaniem z Lubomirskiego (patrząc od strony Giedroycia) oraz na wysokości Hanza Tower (pomiędzy skrzyżowaniem z Odzieżową a placem Witosa). Oba przystanki będą w tych samych miejscach dla obu kierunków. Oprócz tego, przystanek "Rayskiego" w kierunku Niebuszewa zostanie przeniesiony przed skrzyżowanie.

Jeśli chodzi o zakończenie prac, to zdaje się, że oficjalny termin mija na początku stycznia. Ale patrząc na aktualny stan zaawansowania, to myślę, że jeszcze kilka miesięcy trzeba będzie poczekać.
maciekos95 napisał(a):
Zamiast dotychczasowej "Odzieżowej" pojawią się dwa przystanki w nowych lokalizacjach: tuż przed skrzyżowaniem z Lubomirskiego (patrząc od strony Giedroycia) oraz na wysokości Hanza Tower (pomiędzy skrzyżowaniem z Odzieżową a placem Witosa). Oba przystanki będą w tych samych miejscach dla obu kierunków. Oprócz tego, przystanek "Rayskiego" w kierunku Niebuszewa zostanie przeniesiony przed skrzyżowanie.

Jeśli chodzi o zakończenie prac, to zdaje się, że oficjalny termin mija na początku stycznia. Ale patrząc na aktualny stan zaawansowania, to myślę, że jeszcze kilka miesięcy trzeba będzie poczekać.

Przystanek przed "Rayskiego" w kierunku Niebuszewa właściwie jest już gotowy. Przy HT jest podobnie. Jeżeli natomiast dotychczasowy przystanek Odzieżowa ma być "podzielony" na dwa nowe w odległości 150 - 200 metrów to uważam to za totalny idiotyzm. To do kompletu jeszcze przy Felczaka powinni zrobić.
Post został wyedytowany przez autora.
N236 napisał(a):
Przystanek przed "Rayskiego" w kierunku Niebuszewa właściwie jest już gotowy. Przy HT jest podobnie. Jeżeli natomiast dotychczasowy przystanek Odzieżowa ma być "podzielony" na dwa nowe w odległości 150 - 200 metrów to uważam to za totalny idiotyzm. To do kompletu jeszcze przy Felczaka powinni zrobić.

"Rayskiego" jest praktycznie gotowy po obu stronach skrzyżowania, natomiast przy Hanzie na razie tylko w stronę Niebuszewa (w stronę centrum w zasadzie nawet go jeszcze nie zaczęli robić). A taka tendencja do dorzucania coraz większej liczby przystanków jest już w naszym mieście obecna od wielu lat, więc jakoś mnie to tutaj za bardzo nie dziwi.
maciekos95 napisał(a):
A taka tendencja do dorzucania coraz większej liczby przystanków jest już w naszym mieście obecna od wielu lat, więc jakoś mnie to tutaj za bardzo nie dziwi.

Większa liczba przystanków daje bardziej bezpośredni charakter komunikacji. Dla mnie jest to na plus pod warunkiem, że rozkład będzie zrobiony od nowa i dostosowany do realnego czasu potrzebnego na pokonanie trasy.

Gorzej jest z przystankami, które się dokłada poprzez pocięcie czasu między przystankowego.
Bo skoro autobus pokonywał odcinek w 2 minuty to jak dołożymy mu przystanek to on go nadal pokona w 2 minuty xD

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
4
MlodyS53 napisał(a):
Większa liczba przystanków daje bardziej bezpośredni charakter komunikacji. Dla mnie jest to na plus pod warunkiem, że rozkład będzie zrobiony od nowa i dostosowany do realnego czasu potrzebnego na pokonanie trasy.

Gorzej jest z przystankami, które się dokłada poprzez pocięcie czasu między przystankowego.
Bo skoro autobus pokonywał odcinek w 2 minuty to jak dołożymy mu przystanek to on go nadal pokona w 2 minuty xD

Najgorsze że dochodzą kolejne skrzyżowania z sygnalizacją świetlną, więc ten czas siłą rzeczy musi się wydłużyć, a dwa, spowoduje to jeszcze większą nieprzewidywalność w czasie jazdy, co może przenieść na przesiadki na autobusy (przy f=20).

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Mareczek napisał(a):
Najgorsze że dochodzą kolejne skrzyżowania z sygnalizacją świetlną, więc ten czas siłą rzeczy musi się wydłużyć, a dwa, spowoduje to jeszcze większą nieprzewidywalność w czasie jazdy, co może przenieść na przesiadki na autobusy (przy f=20).

Między nowymi przystankami nie będzie sygnalizacji świetlnych. A wcześniejszy przystanek Rayskiego był za skrzyżowaniem, więc de facto tramwaje stawały dwa razy - na światłach i na przystanku.
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez MQ ?

mrstahuu napisał(a):
Między nowymi przystankami nie będzie sygnalizacji świetlnych.

Na odcinku od pl. Żołnierza do ronda Giedroycia będą cztery dodatkowe sygnalizacje świetlne (Mazowiecka, Galaxy, pl. Witosa, Odzieżowa).
MQ napisał(a):
Na odcinku od pl. Żołnierza do ronda Giedroycia będą cztery dodatkowe sygnalizacje świetlne (Mazowiecka, Galaxy, pl. Witosa, Odzieżowa).

Czyli miasto, które z roku na rok coraz bardziej stoi w korkach, będzie stało teraz w jeszcze większych korkach. Co to za pomysł, żeby tyle świateł tam dokładać? Przecież przez tyle lat tych świateł nie było i raczej dobrze to funkcjonowało.

wysłane przez MQ ?

maciekos95 napisał(a):
Czyli miasto, które z roku na rok coraz bardziej stoi w korkach, będzie stało teraz w jeszcze większych korkach. Co to za pomysł, żeby tyle świateł tam dokładać? Przecież przez tyle lat tych świateł nie było i raczej dobrze to funkcjonowało.

Jeszcze nie zauważyłeś, że praktycznie każda miejska inwestycja powoduje wydłużenie czasu przejazdu dla wszystkich, w tym komunikacji miejskiej? Gdyby chociaż dla KM czas przejazdu się nie wydłużył, albo skrócił, to byłoby dobrze. Ale u nas priorytety dla KM kończą się na asfaltowaniu torowisk.
7
MQ napisał(a):
Jeszcze nie zauważyłeś, że praktycznie każda miejska inwestycja powoduje wydłużenie czasu przejazdu dla wszystkich, w tym komunikacji miejskiej? Gdyby chociaż dla KM czas przejazdu się nie wydłużył, albo skrócił, to byłoby dobrze. Ale u nas priorytety dla KM kończą się na asfaltowaniu torowisk.

A to do Szczecina nie dotarła jeszcze taka nowinka technologiczna jak priorytet dla tramwajów? Prosta trasa, jedno większe skrzyżowanie po drodze, nic prostszego do zaprogramowania. Mamy XXI wiek.
1
pioko17 napisał(a):
A to do Szczecina nie dotarła jeszcze taka nowinka technologiczna jak priorytet dla tramwajów? Prosta trasa, jedno większe skrzyżowanie po drodze, nic prostszego do zaprogramowania. Mamy XXI wiek.

Może by i dotarła, ale jest to sprzeczne z interesem "inżynierów ruchu drogowego" w tym mieście.

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
1
mrstahuu napisał(a):
Między nowymi przystankami nie będzie sygnalizacji świetlnych. A wcześniejszy przystanek Rayskiego był za skrzyżowaniem, więc de facto tramwaje stawały dwa razy - na światłach i na przystanku.

A nie ma być sygnalizacji przy Odzieżowej (MQ uprzedził)?
Co do Rayskiego, to zależy, bo może być tak, że zatrzymując się na przystanku przed skrzyżowaniem ucieknie światło przez przystanek i trzeba będzie odstać cały cykl (a tak by przejechał, wymiana pasażerska za skrzyżowaniem i jazda dalej).

Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Post został wyedytowany przez autora.
2
Mareczek napisał(a):
A nie ma być sygnalizacji przy Odzieżowej (MQ uprzedził)?
Co do Rayskiego, to zależy, bo może być tak, że zatrzymując się na przystanku przed skrzyżowaniem ucieknie światło przez przystanek i trzeba będzie odstać cały cykl (a tak by przejechał, wymiana pasażerska za skrzyżowaniem i jazda dalej).

Nie, przystanki będą przed skrzyżowaniem - Tramwaj staje, wymienia pasażerów i przy okazji oczekuje zielonego.

wysłane przez MQ ?

mrstahuu napisał(a):
Tramwaj staje, wymienia pasażerów i przy okazji oczekuje zielonego.

Albo staje, wymienia pasażerów i właśnie mu ucieka zielone.
7
MQ napisał(a):
Albo staje, wymienia pasażerów i właśnie mu ucieka zielone.

Właśnie ta wersja, bo będzie zielona fala dla samochodów.
3
Mareczek napisał(a):

Co do Rayskiego, to zależy, bo może być tak, że zatrzymując się na przystanku przed skrzyżowaniem ucieknie światło przez przystanek i trzeba będzie odstać cały cykl (a tak by przejechał, wymiana pasażerska za skrzyżowaniem i jazda dalej).

Pamiętam jak w 2019 jezdziłem w Łodzi na Nocy Muzeów. Jak ja bardzo kochałem inaczej te ich przystanki przed skrzyżowaniem.
Stoisz w korku Bo tramwaj robi wymianę a jest zielone. Stoisz w korku Bo tramwaj czeka na kolejne zielone. Dojeżdżasz do przystanku i robisz wymianę, światło ucieka. Czekasz kolejny cykl.

A pasażery non stop w takim przypadku dobiegają (taki rodzaj przystanku). Chcesz być miłym i nie kiedy braknie Ci dwóch cykli żeby ruszyć.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
5