Forum

Szczecin kupuje kolejne tramwaje-składaki

Tramwaje Szczecińskie rozpisały przetarg na dostawy nadwozi, elementów i podzespołów do zmontowania dwóch tramwajów dwukierunkowych. Szczecin już wcześniej zamawiał „tramwaje w częściach”, które do tej pory objawiały się pod postacią Moderusów Beta. 

Te tramwaje są strasznie głośne. Prawie 100db na SST. Po co Szczecin kupuje tramwaje takiej tandetnej jakości. Mógłby zaoszczędzić na tym i za te pieniądze podwyższyć pensje i zachęcić motorniczych do podjęcia pracy w celu likwidacji niewyjazdów i braków kadrowych. Spółka mogłaby również kupić Gammy dwustronne które ma np. Poznań (byłem w tym mieście i jestem bardzo zadowolony z organizacji komunikacji miejskiej). Moim zdaniem są lepsze, ponieważ są w pełni niskopodłogowe co jest dobre dla niepełnosprawnych i dla pasażerów.
Szczecin zawsze będzie miastem opóźnionym o conajmniej 10 lat.
Post został wyedytowany przez autora.
4
wawol napisał(a):
Te tramwaje są strasznie głośne. Prawie 100db na SST. Po co Szczecin kupuje tramwaje takiej tandetnej jakości. Mógłby zaoszczędzić na tym i za te pieniądze podwyższyć pensje i zachęcić motorniczych do podjęcia pracy w celu likwidacji niewyjazdów i braków kadrowych. Spółka mogłaby również kupić Gammy dwustronne które ma np. Poznań (byłem w tym mieście i jestem bardzo zadowolony z organizacji komunikacji miejskiej). Moim zdaniem są lepsze, ponieważ są w pełni niskopodłogowe co jest dobre dla niepełnosprawnych i dla pasażerów.
Szczecin zawsze będzie miastem opóźnionym o conajmniej 10 lat.

No cóż. Tramwaje Szczecińskie pewnie powiedzą, że pracowników Wydziału Remontowego też chcą utrzymać.
6
wawol napisał(a):
Te tramwaje są strasznie głośne. Prawie 100db na SST.

A tak z ciekawości skąd te dane? To jakieś własne badania czy z innego źródła? Pytam bo zbieram się do referatu na temat głośności tramwajów (mówiąc bardzo ogólnie) i jeśli są to jakieś Twoje obliczenia to chętnie się dowiem jak ich dokonałeś.

#TramwajemPoŚwiecie
Post został wyedytowany przez administratora lub moderatora.
8
fan004 napisał(a):
A tak z ciekawości skąd te dane? To jakieś własne badania czy z innego źródła? Pytam bo zbieram się do referatu na temat głośności tramwajów (mówiąc bardzo ogólnie) i jeśli są to jakieś Twoje obliczenia to chętnie się dowiem jak ich dokonałeś.

Mierzyłem decybelomierzem
wawol napisał(a):
Mierzyłem decybelomierzem

Pytanie w którym miejscu mierzyłeś, z jakiej odległości i czy porównywałeś z momentem kiedy nie jechał żaden tramwaj? Bo poziom hałasu na takiej typowej głównej ulicy i tak jest już duży od samochodów. I czy porównywałeś z innymi tramwajami w tym samym miejscu i z tej samej odległości?
2
maciekos95 napisał(a):
Pytanie w którym miejscu mierzyłeś, z jakiej odległości i czy porównywałeś z momentem kiedy nie jechał żaden tramwaj? Bo poziom hałasu na takiej typowej głównej ulicy i tak jest już duży od samochodów. I czy porównywałeś z innymi tramwajami w tym samym miejscu i z tej samej odległości?

Nie porównywałem ale mam zamiar to zrobić. Pomiaru dokonałem na odcinku SST Basen Górniczy Hangarowa
3
wawol napisał(a):
Mierzyłem decybelomierzem

Chyba komórką razem z "supermiłośnikiem" Janek Gada z Krk ;)

Kiedyś to było, teraz to nie ma.
3
Sebek821 napisał(a):
Chyba komórką razem z "supermiłośnikiem" Janek Gada z Krk ;)

Nie potrzeba specjalistycznych narzędzi, aby stwierdzić że w Betach jest głośniej niż w Swingach.
13
wawol napisał(a):
Te tramwaje są strasznie głośne. Prawie 100db na SST. Po co Szczecin kupuje tramwaje takiej tandetnej jakości. Mógłby zaoszczędzić na tym i za te pieniądze podwyższyć pensje i zachęcić motorniczych do podjęcia pracy w celu likwidacji niewyjazdów i braków kadrowych. Spółka mogłaby również kupić Gammy dwustronne które ma np. Poznań (byłem w tym mieście i jestem bardzo zadowolony z organizacji komunikacji miejskiej). Moim zdaniem są lepsze, ponieważ są w pełni niskopodłogowe co jest dobre dla niepełnosprawnych i dla pasażerów.
Szczecin zawsze będzie miastem opóźnionym o conajmniej 10 lat.

Za co te Gammy ma miasto kupić? Nie ma pieniędzy z Unii, nie ma pieniędzy z subwencji... Zrzutka?
Post został wyedytowany przez autora.
3
Tramwajarz napisał(a):
Za co te Gammy ma miasto kupić? Nie ma pieniędzy z Unii, nie ma pieniędzy z subwencji... Zrzutka?

I takie gadanie jest, bez urazy wg mnie najbardziej szkodliwe. To że nie ma pieniędzy jest wyłączną zasługa naszego magistratu, który nie złożył w tej sprawie projektu do UE. Na kolejną perspektywę też się na taki projekt np na 20-30 tramwajów nie zanosi a prezydent pytany o to nabiera wody w usta. W tym samym czasie o takim zakupie już mówi np. Bydgoszcz i już szuka środków na to.To jest kwestia priorytetów, a dla Pana Prezydenta KM to tylko zło konieczne i chyba jakies narzędzie do robienia interesów z kolegami z PKS...
Trzeba patrzeć na to obiektywnie i całościowo co wyprawia ten urząd i wtedy widać jak na dłoni że km nie jest priorytetem. Priorytetem są aqauparki, stadiony za środki własne, trasa północna za środki wlasne (tak zapowiada pan prezydent) a potem z takiej inwestycji za środki własne 100 mln nie ma wkładu własnego na projekty unijne o wartości nawet 500 mln... Niestety tym miastem rządzą ludzie nieodpowiedzialni i niegospodarni...
6
leks napisał(a):
I takie gadanie jest, bez urazy wg mnie najbardziej szkodliwe. To że nie ma pieniędzy jest wyłączną zasługa naszego magistratu, który nie złożył w tej sprawie projektu do UE. Na kolejną perspektywę też się na taki projekt np na 20-30 tramwajów nie zanosi a prezydent pytany o to nabiera wody w usta. W tym samym czasie o takim zakupie już mówi np. Bydgoszcz i już szuka środków na to.To jest kwestia priorytetów, a dla Pana Prezydenta KM to tylko zło konieczne i chyba jakies narzędzie do robienia interesów z kolegami z PKS...
Trzeba patrzeć na to obiektywnie i całościowo co wyprawia ten urząd i wtedy widać jak na dłoni że km nie jest priorytetem. Priorytetem są aqauparki, stadiony za środki własne, trasa północna za środki wlasne (tak zapowiada pan prezydent) a potem z takiej inwestycji za środki własne 100 mln nie ma wkładu własnego na projekty unijne o wartości nawet 500 mln... Niestety tym miastem rządzą ludzie nieodpowiedzialni i niegospodarni...

Brak pieniędzy z Unii to nie zasługa magistratu... Magistrat nie negocjuje przyznania środków z KPO czy czegoś innego.
1
Tramwajarz napisał(a):
Brak pieniędzy z Unii to nie zasługa magistratu... Magistrat nie negocjuje przyznania środków z KPO czy czegoś innego.

A co ma do tego KPO? To jeden z wielu instrumentów finansowania inwestycji. Na inne programy UE zatwierdziła środki, chociażby wasz RPO. Tam także są środki na transport publiczny. Czymże jest ten magiczny KPO? To środki na odbudowę gospodarki po pandemii i to wszystko. Włącz myślenie.
1
Piotr_B1 napisał(a):
A co ma do tego KPO? To jeden z wielu instrumentów finansowania inwestycji. Na inne programy UE zatwierdziła środki, chociażby wasz RPO. Tam także są środki na transport publiczny. Czymże jest ten magiczny KPO? To środki na odbudowę gospodarki po pandemii i to wszystko. Włącz myślenie.

Z KPO miały być środki na rozwój transportu publicznego. Poza tym co z tego, że jakieś programy unijne w ograniczonym zakresie już są, skoro po reformie w szkołach i zmianach w PIT-ach brakuje pieniędzy w kasie miasta? Miasto i jego gospodarność swoją drogą, a subwencje i dochody z PIT-ów swoją.
1
Piotr_B1 napisał(a):
A co ma do tego KPO? To jeden z wielu instrumentów finansowania inwestycji. Na inne programy UE zatwierdziła środki, chociażby wasz RPO. Tam także są środki na transport publiczny. Czymże jest ten magiczny KPO? To środki na odbudowę gospodarki po pandemii i to wszystko. Włącz myślenie.

100% racji. Wystarczy spojrzeć na inne miasta: Kraków, Poznań, Wrocław czy nawet Bydgoszcz. W tych miastach grubo ponad 50% taboru to nowe, w pełni niskopodwoziowe tramwaje, a liczbę nowych tramwajów liczy się (poza Bydgoszczą) w setkach. Tam umiano wykorzystać dotacje z wielu programów pomocowych z Unii.
3
Fryga napisał(a):
100% racji. Wystarczy spojrzeć na inne miasta: Kraków, Poznań, Wrocław czy nawet Bydgoszcz. W tych miastach grubo ponad 50% taboru to nowe, w pełni niskopodwoziowe tramwaje, a liczbę nowych tramwajów liczy się (poza Bydgoszczą) w setkach. Tam umiano wykorzystać dotacje z wielu programów pomocowych z Unii.

Nie możemy się porównywać z tymi miastami, to nie jest ta liga. My to raczej taka druga liga miast tramwajowych: Bydgoszczy (podobna liczba mieszkańców), Torunia, Grudziądza, Gorzowa.
2
Tramwajarz napisał(a):
Nie możemy się porównywać z tymi miastami, to nie jest ta liga. My to raczej taka druga liga miast tramwajowych: Bydgoszczy (podobna liczba mieszkańców), Torunia, Grudziądza, Gorzowa.

A czemu nie? Będziemy taką ligą jak się postaramy. Ja nie zamierzam szufladkować naszego miasta w dół. Równać należy zawsze w górę. Możliwości i perspektywy są ogromne, tylko potrzeba dobrego zarządzania, a nie szukania winnych wszędzie tylko byle nie w obrębie własnego podwórka. Pozytywnych przykładów nie trzeba szukać daleko. Jakoś w momencie jak miasto płakało, że nie ma na nic pieniędzy i oszczędzało nawet na koszeniu trawy to w sąsiednim Stargardzie wieszano kwietniki na lampach. Tylko różnica jest taka, że gdy miasta ościenne uzbrajały parki przemysłowe to włodarze Szczecina skupiali się na floating garden, filharmonii, hali i zakupie tramwajów niskopodłogowych na ówcześnie zdezelowane torowiska, kiedy nie miało to racji bytu. Efekty widać dzisiaj.
Post został wyedytowany przez autora.
7
Tramwajarz napisał(a):
Brak pieniędzy z Unii to nie zasługa magistratu... Magistrat nie negocjuje przyznania środków z KPO czy czegoś innego.

O kwestii niekompetencji ekipy rządzącej miastem widać na podstawie skumulowanych remontów i nie tylko. Tutaj przychylam się do opinii kolegi leks. Tak więc zwalanie na innych (w tym wypadku rządu RP jakikolwiek by nie był) na to co odwala ekipa Krzystka i on sam to taka spychologia nie my bo oni, a prawda jest taka, że miasto powinno brać odpowiedzialność za swoje decyzje czy niekompetencje, ale takowej odpowiedzialności nie bierze tylko zwala na innych. A jeśli miałbym rozwinąć temat na podstawie faktów w kwestii KPO to należałoby szukać winy po stronie kolegów partyjnych el presidente z Podbórza (bo idealnie wpisuje się w narracje opozycji w Polsce i żeby do tego dojść nie trzeba oglądać jednej lub drugiej propagandy) bo to, że nazywa się bezpartyjnym dzisiaj niewiele znaczy i to nie tylko moja opinia. Wiele osób, które znam są rozczarowane tym co robi ten człowiek z tym miastem oraz jego ekipa, że nie wspomnę o tym co chciał zrobić ze stadionem Pogoni i gdyby nie interwencja kibiców to ten stadion dalej wyglądałby jak skansen tylko odrestaurowany. No ale miasto ma inne priorytety, a innym idealnym przykładem jest remont ulicy Kolumba, który najlepiej przemilczeć.
Post został wyedytowany przez autora.
1
Pawelinho napisał(a):
O kwestii niekompetencji ekipy rządzącej miastem widać na podstawie skumulowanych remontów i nie tylko [...]

Unia planuje budżety na konkretne okresy, w całej Polsce zawsze pod koniec kończącej się perspektywy unijnej pieniądze wydawane są naprędce, do tego w okresie ostatnich dwóch lat mieliśmy pandemię i wojnę u naszego wschodniego sąsiada, co ma ogromny wpływ na całą gospodarkę, ale dla Ciebie jest to wyłącznie niekompetencja ekipy rządzącej miastem. Popatrz na sytuację globalnie, a nie przez pryzmat swoich uprzedzeń i zacietrzewienia, a dopiero później wygłaszaj takie tezy.

Pawelinho napisał(a):
A jeśli miałbym rozwinąć temat na podstawie faktów w kwestii KPO to należałoby szukać winy po stronie kolegów partyjnych el presidente z Podbórza (bo idealnie wpisuje się w narracje opozycji w Polsce i żeby do tego dojść nie trzeba oglądać jednej lub drugiej propagandy).

Czyli nie oglądasz żadnej propagandy, ale pokornie uległeś tej właściwej, dając sobie wmówić, że pewna grupa, niemająca realnego wpływu na postępującą od 2015 r. degradację państwa polskiego, jest odpowiedzialna za całe zło, brawo! Pozwolę sobie zacytować fragment pewnej znanej księgi, może skłoni Cię do refleksji, choć nie sądzę - "A czemu widzisz źdźbło w oku brata swego, a belki w oku swoim nie dostrzegasz?"
Post został wyedytowany przez autora.
4
damianson napisał(a):
Unia planuje budżety na konkretne okresy, w całej Polsce zawsze pod koniec kończącej się perspektywy unijnej pieniądze wydawane są naprędce, do tego w okresie ostatnich dwóch lat mieliśmy pandemię i wojnę u naszego wschodniego sąsiada, co ma ogromny wpływ na całą gospodarkę, ale dla Ciebie jest to wyłącznie niekompetencja ekipy rządzącej miastem. Popatrz na sytuację globalnie, a nie przez pryzmat swoich uprzedzeń i zacietrzewienia, a dopiero później wygłaszaj takie tezy.

Czyli nie oglądasz żadnej propagandy, ale pokornie uległeś tej właściwej, dając sobie wmówić, że pewna grupa, niemająca realnego wpływu na postępującą od 2015 r. degradację państwa polskiego, jest odpowiedzialna za całe zło, brawo! Pozwolę sobie zacytować fragment pewnej znanej księgi, może skłoni Cię do refleksji, choć nie sądzę - "A czemu widzisz źdźbło w oku brata swego, a belki w oku swoim nie dostrzegasz?"

Do tego akurat nie trzeba oglądać jednej ani drugiej propagandy wystarczy zobaczyć co podobno polska opozycja wyprawia w PE by wyciągnąć odpowiednie wnioski, ale to tak zupełnie na marginesie. Zresztą widząc po Twoim wpisie, że sam uległeś jedynej słusznej propagandzie bo powielasz zwyczajnie nie prawdę w kwestiach o których najwidoczniej nie masz zielonego pojęcia tylko brniesz w to co daje ichniejsza tuba z takiego czy innego medium o rzekomej degradacji Państwa (jak oglądał pewną tv, która podaj prawda przez całą dobę, a z tą prawdą nie ma wiele wspólnego), ale masz do tego pełne prawo bo na tym polega wyrażanie swojej opinii na dany temat w tym również ten odnośnie nieudolności obecnych włodarzy Szczecina. Poza tym to (jeśli tego nie wiesz) samorządy wnioskują o dofinansowania z budżetów UE na inwestycje, które muszą zostać wykonane w określonym czasie oraz są wyszczególnione po negocjacjach tegoż budżetu np na różnego rodzaju inwestycje związane z infrastrukturą drogą w tym czy innym mieście. No i na koniec rzecz istotna sprawa mając ograniczony czas ich realizacji jak sam zauważyłeś, ale niestety w tym mieście zawsze czekają na kumulacje i stąd ten bajzel w mieście bo inaczej nie można tego nazwać (delikatnie rzecz jasna). Polska również jako kraj członkowski wpłaca kasę do wspólnego koryta tzw funduszy unijnych, które są funduszami wszystkich krajów członkowskich.
Pawelinho napisał(a):
Do tego akurat nie trzeba oglądać jednej ani drugiej propagandy wystarczy zobaczyć co podobno polska opozycja wyprawia w PE by wyciągnąć odpowiednie wnioski, ale to tak zupełnie na marginesie. Zresztą widząc po Twoim wpisie, że sam uległeś jedynej słusznej propagandzie bo powielasz zwyczajnie nie prawdę w kwestiach o których najwidoczniej nie masz zielonego pojęcia tylko brniesz w to co daje ichniejsza tuba z takiego czy innego medium o rzekomej degradacji Państwa (jak oglądał pewną tv, która podaj prawda przez całą dobę, a z tą prawdą nie ma wiele wspólnego), ale masz do tego pełne prawo bo na tym polega wyrażanie swojej opinii na dany temat w tym również ten odnośnie nieudolności obecnych włodarzy Szczecina. Poza tym to (jeśli tego nie wiesz) samorządy wnioskują o dofinansowania z budżetów UE na inwestycje, które muszą zostać wykonane w określonym czasie oraz są wyszczególnione po negocjacjach tegoż budżetu np na różnego rodzaju inwestycje związane z infrastrukturą drogą w tym czy innym mieście. No i na koniec rzecz istotna sprawa mając ograniczony czas ich realizacji jak sam zauważyłeś, ale niestety w tym mieście zawsze czekają na kumulacje i stąd ten bajzel w mieście bo inaczej nie można tego nazwać (delikatnie rzecz jasna). Polska również jako kraj członkowski wpłaca kasę do wspólnego koryta tzw funduszy unijnych, które są funduszami wszystkich krajów członkowskich.

Odbiegając od tematu komunikacji, a wdrażając się w ten o którym piszesz choć nie cierpię pisać na tematy polityczne to nie zapomnijmy, że Polska ma jeszcze do spłacenia mandat za jakiś tam niespłacony kredyt w parlamencie UE o którym dosłownie "wszystkie" prawilne media brzdękają już od listopada tamtego roku. Czy coś się z tym dzieje? Według mediów Nie. Także teraz wracając do komunikacji. Nie liczmy na wiele bo tak naprawdę nie ma na co. Rząd robi to co robi czyli co najwyżej kłóci się o własne stołki w sejmie zamiast zająć się naprawdę problemami, które nie tyczą może jedynie komunikacji ale Nas ludzi. Więc o czym tu mówimy? Polska jako kraj "wypina" się w kwestii zapłacenia czy też uregulowania kary do UE, a My ewentualnie w marzeniach możemy sobie wyśnić nawet i najnowszy niskopodłogowy tabor. I na tym się kończy. Fakt dochodzą do tego włodarze miasta, którzy pochodzą od kuzynów babci dziadka od strony ojca kuzyna znad morza. Więc czego tu mamy oczekiwać? 🤔
3
Pawelinho napisał(a):
[...] powielasz zwyczajnie nie prawdę w kwestiach o których najwidoczniej nie masz zielonego pojęcia tylko brniesz w to co daje ichniejsza tuba z takiego czy innego medium o rzekomej degradacji Państwa [...]

Zawiodę Cię, ale od wielu lat nie mam telewizji, bo oglądanie jej ogłupia. Mając na myśli degradację państwa mam na myśli jakość i sposób uchwalania prawa, to co się dzieje w sejmie to kabaret (np. reasumpcje głosowań, przepychanie w nocy kontrowersyjnych ustaw). Organy nadzoru państwa (CBA, ABW) są pod butem partii i są karykaturą tego, do czego zostały stworzone, ze zdaniem NIK nikt się nie liczy, bo jej Prezes nie jest posłuszny. Nie istnieje pojęcie ponoszenia odpowiedzialności za bezprawne działania, natomiast uchwala się ustawy gwarantujące bezkarność. Ogromne afery przykrywane są tematami zastępczymi (aborcja, lgbt), debata publiczna nie istnieje, władza sądownicza (sądy, trybunały, prokuratura) została zawłaszczona i obsadzona wiernymi funkcjonariuszami bez kompetencji, a spółki skarbu państwa to prywatny folwark rządzących. Do tego spolaryzowanie społeczeństwa i wrogowie: wewnętrzny (totalna opozycja) oraz zewnętrzny (Niemcy).

A teraz otwórz dowolną książkę o tym jak wprowadzić ustrój totalitarny w kraju, znany jako komunizm i poszukaj podobieństw do tego, co pokrótce napisałem.

Pawelinho napisał(a):
[...] Poza tym to (jeśli tego nie wiesz) samorządy wnioskują o dofinansowania z budżetów UE na inwestycje, które muszą zostać wykonane w określonym czasie [...]

Odpowiedziałbym Ci na ten nieskładny bełkot, ale nie odpowiem, bo i tak nie przeczytasz tego ze zrozumieniem, tylko z zacietrzewieniem.

Pozdrawiam i przepraszam pozostałych użytkowników za offtop. W tym kraju niestety lepiej już było, a ogłupianie społeczeństwa trwa w najlepsze, co widać także po naszym forum...
7
damianson napisał(a):
A teraz otwórz dowolną książkę o tym jak wprowadzić ustrój totalitarny w kraju, znany jako komunizm i poszukaj podobieństw do tego, co pokrótce napisałem.

A dla lubiących czytać, znudzonych i przyszłych maturzystów polecam jeszcze przeczytać "Rok 1984" Orwella. Można też poszukać korelacji ze współczesnym światem rzeczywistym. ;)

#TramwajemPoŚwiecie
5
Tramwajarz napisał(a):
Brak pieniędzy z Unii to nie zasługa magistratu... Magistrat nie negocjuje przyznania środków z KPO czy czegoś innego.

Proszę bardzo, jak ktoś chce to już się stara o środki z programów na 2021-2027. Pan Prezydent pytany niedawno przez jakieś media o plany na przyszłość tylko nabrał wody w ustach i mydlił oczy moderusami. 10 niskopodłogowców w Gorzowie to w skali takiego Szczecina 20-30 wozów, bo to przeciez dużo mniejsze miasto. A także jak Szczecin modernizuje swoje zniszczone torowiska.

https://gorzow.news/index.php/2023/01/19/miasto-pozyskalo-srodki-na-zakup-dziesieciu-nowych-tramwajow/?fbclid=IwAR0jRL72jQmCM2NLT9Gi2tuf_aJGuQKY5j97mmDNvYY-WUPs0iO_9KdmIU8
1
W aktualnej sytuacji finansowej zamiast kupować kolejne Bety to już chyba lepiej kupić jakieś używane (częściowo) niskopodłogowe tramy.
1
Pomeranianek napisał(a):
W aktualnej sytuacji finansowej zamiast kupować kolejne Bety to już chyba lepiej kupić jakieś używane (częściowo) niskopodłogowe tramy.

Na ten przykład? 🤔 https://images.app.goo.gl/26kDcQBQT1ZfyhNN6
Z pewnością sytuacja była by podobna jak z Tatrami. Sprowadzić ich 74 sztuki z czego jeden był by dawcą "organów". I ze zbiegiem lat po epickich wykolejeniach na części odeszły by kolejne sztuki bo nie było by za co kupić do nich nowych części. Ale by było wtedy o czym pisać na forum 😉
Post został wyedytowany przez autora.
RaPer782_2 napisał(a):
Na ten przykład? 🤔 https://images.app.goo.gl/26kDcQBQT1ZfyhNN6
Z pewnością sytuacja była by podobna jak z Tatrami. Sprowadzić ich 74 sztuki z czego jeden był by dawcą "organów". I ze zbiegiem lat po epickich wykolejeniach na części odeszły by kolejne sztuki bo nie było by za co kupić do nich nowych części. Ale by było wtedy o czym pisać na forum 😉

Przecież to nie ma (chyba) klimatyzacji.
Wprowadzanie jakiegokolwiek taboru w 2023 roku bez klimatyzacji powinno być połączone odrazu z plutonem egzekucyjnym.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
7
Pomeranianek napisał(a):
W aktualnej sytuacji finansowej zamiast kupować kolejne Bety to już chyba lepiej kupić jakieś używane (częściowo) niskopodłogowe tramy.

W sumie jak się Szczecin obudzi, to może gdzieś zostało jeszcze kilka pudeł Protramowskiego WrAs :P

Kiedyś to było, teraz to nie ma.
2
Jak leci Gdańską to własnych myśli nie słychać. W nim zamiast młotków powinny być ochronniki słuchu. Jak widzę że to coś podjeżdża na przystanek to czekam na inny, nawet jak mi się spieszy. Schody w środku to komedia. Ogólnie to kulfon na szynach.
4
Pelikan napisał(a):
Jak leci Gdańską to własnych myśli nie słychać. W nim zamiast młotków powinny być ochronniki słuchu. Jak widzę że to coś podjeżdża na przystanek to czekam na inny, nawet jak mi się spieszy. Schody w środku to komedia. Ogólnie to kulfon na szynach.

Zgadzam się co do głośności, że jest głośniej niż w pozostałych tramwajach. Lecz nie jest aż tak głośno żeby omijać wagon.
Przejedź się KS-em czy Alfą. Też jest głośno.

Co do samego wagonu. Ja go bardzo lubię. Pomimo przestarzałej konstrukcji jest idealnym wyśrodkowaniem chęci posiadania niskiej podłogi oraz wagonu który pojedzie wszędzie bez potrzeby turlania się 10km/h.

Bardzo mocno ubolewam nad tym, że TS wysyłają Bety 62x tylko na 2, 7, 8, 10. Czyli używają ich jak Swingów. Ani razu nie widziałem "białej wanny" na 11 czy 12 o 6 nie wspominając (oczywiście wiem że to Golęcin, lecz gdyby się chciało możnaby zrobić tak aby Beta wjechała na 6/x od godziny np. 5:xx z Rodła).

Więc kończąc moje wypociny. Ja go osobiście lubię i nawet mam swoje ulubione miejsce bokiem w środkowym członie w wyższej części.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
4