Forum

Inaczej na Bramie Portowej

W celu poprawy punktualności 23 stycznia przystanek „Brama Portowa” dla linii 70, 87 i 806 w kierunku pętli „Dworzec Główny (Owocowa)” i „Pomorzany Dobrzyńska” przeniesiony zostanie na torowisko tramwajowe (przystanek wspólny z liniami 1, 9, 10 i 529 – nr 10812).

wysłane przez MlodyS53 78

Długo zajęło obmyślenie tego...

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
12

wysłane przez Vlogus123 8

MlodyS53 napisał(a):
Długo zajęło obmyślenie tego...

Tak jest lepiej zarówno dla pasażerów (ponieważ ułatwia to przesiadki na linie pospieszne oraz na inne tramwaje, gdyż większość ludzi korzysta z tramwajów lub z linii pospiesznych), jak i dla kierowców osobówek (bo ten przystanek stwarzał niepotrzebny korek, teraz częstotliwość tego "korku" będzie o wiele mniejsza). Choć osobiście uważam, że jeszcze na 70 powinni dodać jeszcze przystanki Filharmonia oraz Plac Żołnierza Polskiego, to by już w ogóle było więcej dostępnych miejsc do wsiadania/wysiadania, bo jednak odcinek Starzyńskiego - Brama Portowa jest zbyt długi (bynajmniej dla mnie).
3

wysłane przez MlodyS53 78

Vlogus123 napisał(a):
(bynajmniej dla mnie).

Chyba przynajmniej ;)

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
7

wysłane przez Michal 2

Vlogus123 napisał(a):
Tak jest lepiej zarówno dla pasażerów (ponieważ ułatwia to przesiadki na linie pospieszne oraz na inne tramwaje, gdyż większość ludzi korzysta z tramwajów lub z linii pospiesznych), jak i dla kierowców osobówek (bo ten przystanek stwarzał niepotrzebny korek, teraz częstotliwość tego "korku" będzie o wiele mniejsza). Choć osobiście uważam, że jeszcze na 70 powinni dodać jeszcze przystanki Filharmonia oraz Plac Żołnierza Polskiego, to by już w ogóle było więcej dostępnych miejsc do wsiadania/wysiadania, bo jednak odcinek Starzyńskiego - Brama Portowa jest zbyt długi (bynajmniej dla mnie).

Dokładnie. Pl. Żołnierza, Filharmonia i Piatów, tam docelowo autobusy powinny stawać na torach.
Do tego końcowy 70/90 to jest duża pomyłka. Przystanek „dworzec” daleko od dworca i jeszcze schowany za rogiem …

Szczeciński SZYBKI Tramwaj może być rzeczywiście SZYBKI, tylko pod warunkiem, że nie zatrzyma się ani razu na Gdańskiej. Inaczej, wszystko zostanie po staremu...
8

wysłane przez mrstahuu −1

Bardzo dobrze, że ZDiTM coraz więcej przystanków przenosi na wspólne z tramwajem. Powinno również tak być, że 61 czy 75 zostanie przeniesione na nie po zakończeniu przebudowy Pl. Zwycięstwa....
6

wysłane przez maciekos95 3

mrstahuu napisał(a):
Bardzo dobrze, że ZDiTM coraz więcej przystanków przenosi na wspólne z tramwajem. Powinno również tak być, że 61 czy 75 zostanie przeniesione na nie po zakończeniu przebudowy Pl. Zwycięstwa....

Zgadzam się. Uważam, że docelowo na Bramie Portowej nie powinno być żadnych przystanków poza torowiskiem. Ale czy do tego dojdzie to czas pokaże.
1

wysłane przez mrstahuu −1

maciekos95 napisał(a):
Zgadzam się. Uważam, że docelowo na Bramie Portowej nie powinno być żadnych przystanków poza torowiskiem. Ale czy do tego dojdzie to czas pokaże.

Oby, choć widząc takie rondo Olszewskiego i bezsensowne zaasfaltowanie wyspy centralnej i niewykonanie na niej buspasa - jak np. na pl. Szarych Szeregów można mieć różne przemyślenia...
1

wysłane przez lhb178 19

maciekos95 napisał(a):
Zgadzam się. Uważam, że docelowo na Bramie Portowej nie powinno być żadnych przystanków poza torowiskiem. Ale czy do tego dojdzie to czas pokaże.

Czas szybko pokaże, że przystanki mają ograniczoną przepustowość, szczególnie jeśli z jednego można jechać w kilku kierunkach, w różnych fazach sygnalizacji. Na przykład 10 z Bramy w stronę Rodła powinna jechać w 2-minutowym odbiegu przed czymkolwiek jadącym na wprost. 9 z Bramy do Potulickiej ledwo zdąża z sygnalizacji na przejściu na sygnalizację na skrzyżowaniu. A 2 minuty oczekiwania na następny sygnał to naprawdę sporo.
3