Forum

Przejęcie kolejnych linii nocnych przez PKS nie odbyło się bez zakłóceń

zdjęcie
Przejęcie kolejnych linii nocnych przez PKS nie odbyło się bez zakłóceń
aktualna ocena: 4,59, liczba ocen: 53
Do czego nawiązuje tytuł zdjęcia? Chodzi o nieustawione wyświetlacze? Jeśli tak to przypomnę, że z linią 63 PKS sobie nie umie poradzić od ponad pół roku. Tylko jak się pojawia na niej Solaris z pomarańczowymi LEDami to wyświetlacze działają (choć bez polskich znaków). W pozostałych wozach tylko dykta za szybą + kartka z wydrukowanym numerem linii z boku. A z tyłu nic.
3
maciekos95 napisał(a):
Do czego nawiązuje tytuł zdjęcia? Chodzi o nieustawione wyświetlacze? Jeśli tak to przypomnę, że z linią 63 PKS sobie nie umie poradzić od ponad pół roku. Tylko jak się pojawia na niej Solaris z pomarańczowymi LEDami to wyświetlacze działają (choć bez polskich znaków). W pozostałych wozach tylko dykta za szybą + kartka z wydrukowanym numerem linii z boku. A z tyłu nic.

Z tego co wiem to z różnych stron dochodziły głosy o różnych sytuacjach: nieustawione wyświetlacze, jeżdżenie ze złym kierunkiem, mylenie trasy itd.
Post został wyedytowany przez autora.
4
Alex Simulations napisał(a):
Z tego co wiem to z różnych stron dochodziły głosy o różnych sytuacjach: nieustawione wyświetlacze, jeżdżenie ze złym kierunkiem, mylenie trasy itd.

To prawda, ale przypadek linii 63 jest szczególny. Już kiedyś pisałem o tym w innym wątku, że to nie są pojedyncze przypadki. Mieszkam w okolicy ronda Sybiraków, więc widzę autobusy tej linii prawie codziennie. I od czasu przejęcia jej przez PKS nie zdarzyło się ani razu, żeby jakikolwiek autobus z matrycowymi wyświetlaczami obsługujący tą linię miał ustawione wyświetlacze (a te z LEDami chyba zawsze mają). Bardzo jestem ciekawy z czego to wynika.
2
maciekos95 napisał(a):
To prawda, ale przypadek linii 63 jest szczególny. Już kiedyś pisałem o tym w innym wątku, że to nie są pojedyncze przypadki. Mieszkam w okolicy ronda Sybiraków, więc widzę autobusy tej linii prawie codziennie. I od czasu przejęcia jej przez PKS nie zdarzyło się ani razu, żeby jakikolwiek autobus z matrycowymi wyświetlaczami obsługujący tą linię miał ustawione wyświetlacze (a te z LEDami chyba zawsze mają). Bardzo jestem ciekawy z czego to wynika.

Wynika to z faktu, że autobusy z matrycowymi wyświetlaczami prawdopodobnie nie mają zaprogramowanych numerów i napisów dla linii 63. Te niemieckie tablice są specyficzne, zaprogramowanie napisu wymaga wyciągnięcia ze środka kości pamięci i wysłania jej do firmy zajmującej się programowaniem. Linia 63 została przejęta przez PKS dość nagle, w trakcie trwania umowy z ZDiTM, PKS nie był na to przygotowany od strony zaprogramowania informacji pasażerskiej, a ponieważ autobusy kursują codziennie i pozostałe linie są w nich zaprogramowane, to nie ma możliwości pozbawić ich na jakiś czas pamięci napisów i numerów.

Technik serwisu :)
1
Luke_Police napisał(a):
Wynika to z faktu, że autobusy z matrycowymi wyświetlaczami prawdopodobnie nie mają zaprogramowanych numerów i napisów dla linii 63. Te niemieckie tablice są specyficzne, zaprogramowanie napisu wymaga wyciągnięcia ze środka kości pamięci i wysłania jej do firmy zajmującej się programowaniem. Linia 63 została przejęta przez PKS dość nagle, w trakcie trwania umowy z ZDiTM, PKS nie był na to przygotowany od strony zaprogramowania informacji pasażerskiej, a ponieważ autobusy kursują codziennie i pozostałe linie są w nich zaprogramowane, to nie ma możliwości pozbawić ich na jakiś czas pamięci napisów i numerów.

Dzięki za wyjaśnienie, ale coś mi się tu nie klei. Jakoś 806, 812 czy nowa numeracja linii do Kołbaskowa i Dobrej jest zaprogramowana. No dobra, to były zmiany zaplanowane z wyprzedzeniem, ale też trzeba było wyjąć kości na jakiś czas, żeby to zrobić. A poza tym skoro autobusy od ponad pół roku jeżdżą na 63 bez włączonych wyświetlaczy, to równie dobrze mogłyby przez krótki czas jeździć bez nich na innych liniach.
maciekos95 napisał(a):
ale coś mi się tu nie klei. Jakoś 806, 812 czy nowa numeracja linii do Kołbaskowa i Dobrej jest zaprogramowana.

Tramwaje wszystkie są zaprogramowane od lat z kierunkiem "Komunikacja Zastępcza". Linie z poprawnymi kierunkami były dogrywane później, przy większych pakietach. Wygląda to już trochę inaczej niż opisał to Łukasz, ale zasada jest trochę podobna i bardzo czasochłonna.
2
maciekos95 napisał(a):
Dzięki za wyjaśnienie, ale coś mi się tu nie klei. Jakoś 806, 812 czy nowa numeracja linii do Kołbaskowa i Dobrej jest zaprogramowana.

Co jest niby zaprogramowane? Dla 806 „Komunikacja Zastepcza”, dla 812 „Za Tramwaj” – tyle. A powinno być „Niemcewicza” i (odpowiednio) „Pomorzany Dobrzyńska” i „Plac Rodła”.

STMKŻ
3
Ferrix napisał(a):
Co jest niby zaprogramowane? Dla 806 „Komunikacja Zastepcza”, dla 812 „Za Tramwaj” – tyle. A powinno być „Niemcewicza” i (odpowiednio) „Pomorzany Dobrzyńska” i „Plac Rodła”.

Gdyby z dużym wyprzedzeniem było wiadomo, że takie kierunki będą potrzebne, to pewnie by je zaprogramowano. Tymczasem u nas w przypadku tras zastępczych takich jak 806 czy 812 co chwila coś się zmienia i zapewne nawet sam organizator nie był w stanie z wyprzedzeniem przewidzieć jakie warianty końcówek będą potrzebne.

Technik serwisu :)
4
Luke_Police napisał(a):
Gdyby z dużym wyprzedzeniem było wiadomo, że takie kierunki będą potrzebne, to pewnie by je zaprogramowano. Tymczasem u nas w przypadku tras zastępczych takich jak 806 czy 812 co chwila coś się zmienia i zapewne nawet sam organizator nie był w stanie z wyprzedzeniem przewidzieć jakie warianty końcówek będą potrzebne.

Jako ciekawostkę dodam, że niektóre 812 jeździły przez pewien czas z kierunkiem Dworzec Niebuszewo, choć tak naprawdę kończyły trasę na Kołłątaja.
Luke_Police napisał(a):
Gdyby z dużym wyprzedzeniem było wiadomo, że takie kierunki będą potrzebne, to pewnie by je zaprogramowano. [ciach]

Tylko, że nikogo nie powinno interesować w jaki sposób PKS organizuje sobie obsługę tablic. Mają być i tyle, max 3 dni na zaprogramowanie i już. Za darmo nie jeżdżą.

Obecnie: Specjalista ds. zadowalania pasażerów w SPA Dąbie ;)
Dawniej: Specjalista ds. transportu Follow me! ;)
6
Cezar007 napisał(a):
Tylko, że nikogo nie powinno interesować w jaki sposób PKS organizuje sobie obsługę tablic. Mają być i tyle, max 3 dni na zaprogramowanie i już. Za darmo nie jeżdżą.

W umowie masz informacje o tablicy z numerem i kierunkiem lub kierunkami przod i bok oraz tablicę z numerem tył.
Nie ma wymogu wyświetlaczy, może być dykta.

Dlatego na liniach, których nie ma w sterowniku czesto pojawią się autobus z kartką na tylnej ścianie autobusu (wymóg spełniony).

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
3
MlodyS53 napisał(a):
Dlatego na liniach, których nie ma w sterowniku czesto pojawią się autobus z kartką na tylnej ścianie autobusu (wymóg spełniony).

Otóż nie na 63. Nie przypominam sobie, żeby kiedykolwiek jakiś wóz z PKS-u na tej linii miał z tyłu kartkę czy dyktę z numerem. Raczej zawsze w przypadku Lawo z tyłu jest zupełnie pusto. Czyli wymóg niespełniony.
maciekos95 napisał(a):
Otóż nie na 63. Nie przypominam sobie, żeby kiedykolwiek jakiś wóz z PKS-u na tej linii miał z tyłu kartkę czy dyktę z numerem. Raczej zawsze w przypadku Lawo z tyłu jest zupełnie pusto. Czyli wymóg niespełniony.

Jakoś zawsze widuje pojazdy z minimum jedynym termometrem, często jeszcze tablicą kierunkowa za przednią szybą, a często bywam na Kołłątaja.
Post został wyedytowany przez autora.
1
Kawoszek napisał(a):
Jakoś zawsze widuje pojazdy z minimum jedynym termometrem, często jeszcze tablicą kierunkowa za przednią szybą, a często bywam na Kołłątaja.

Ale tablica za przednią szybą i termometr w środku nie usprawiedliwiają braku oznaczenia z tyłu pojazdu.

#TramwajemPoŚwiecie
12
MlodyS53 napisał(a):
W umowie masz informacje o tablicy z numerem i kierunkiem lub kierunkami przod i bok oraz tablicę z numerem tył.
Nie ma wymogu wyświetlaczy, może być dykta.
[ciach]

Wszystkie spółki mają jednakowe wymogi? Wiesz co się działo, gdy wjeżdżałem na Podjuchy z resetującym się sterownikiem (chwilowy brak tablic), gdy na pętli stał NR? Wyleciał z wozu z aparatem tak szybko, że mało się nie wywrócił na krawężniku peronu. Do PKSu też biegnie? Nie zacytuję, co mi odpowiedział na pytanie, które zadałem i jemu ;)

Obecnie: Specjalista ds. zadowalania pasażerów w SPA Dąbie ;)
Dawniej: Specjalista ds. transportu Follow me! ;)
Ferrix napisał(a):
Co jest niby zaprogramowane? Dla 806 „Komunikacja Zastepcza”, dla 812 „Za Tramwaj” – tyle. A powinno być „Niemcewicza” i (odpowiednio) „Pomorzany Dobrzyńska” i „Plac Rodła”.

Dla uściślenia, obie linie mają jako kierunek "komunikację zastępczą". Ale w sumie najważniejszy z tego jest i tak numer linii. Zwłaszcza, że z tyłu tylko jego widać. A na 63 nie ma nawet numeru, więc z tyłu nie ma nic.

Poza tym, wspomniałem też o liniach do Kołbaskowa i Dobrej, które są w pełni zaprogramowane z nową numeracją (nie liczę Sprinterów na 221, mam na myśli normalne autobusy).
Post został wyedytowany przez autora.
maciekos95 napisał(a):
To prawda, ale przypadek linii 63 jest szczególny. Już kiedyś pisałem o tym w innym wątku, że to nie są pojedyncze przypadki. Mieszkam w okolicy ronda Sybiraków, więc widzę autobusy tej linii prawie codziennie. I od czasu przejęcia jej przez PKS nie zdarzyło się ani razu, żeby jakikolwiek autobus z matrycowymi wyświetlaczami obsługujący tą linię miał ustawione wyświetlacze (a te z LEDami chyba zawsze mają). Bardzo jestem ciekawy z czego to wynika.

Mieszkam na Skolwinie, ani razu żaden autobus z Lawo nie miał ustawionego 63. Aż tak trudno zaprogramować 4 kierunki?

Normalny MKM, Knociarz I lubi Szczecin

IG: @Prawilny_Autobusiarz
2
Prawilny_Autobusiarz napisał(a):
Mieszkam na Skolwinie, ani razu żaden autobus z Lawo nie miał ustawionego 63. Aż tak trudno zaprogramować 4 kierunki?

Jedyny autobus, który widuję na linii 63 z zaprogramowanymi wyświetlaczami to 10512. Reszta albo napisy PKS SZCZECIN albo po prostu "Nic"
3
RaPer782_2 napisał(a):
Jedyny autobus, który widuję na linii 63 z zaprogramowanymi wyświetlaczami to 10512. Reszta albo napisy PKS SZCZECIN albo po prostu "Nic"

Już nie pamiętam, ale możliwe, że czasem się jeszcze pojawiał 10417, który też ma pomarańczowe LEDy i można mu każdą linię i kierunek ustawić bez problemu.
Prawilny_Autobusiarz napisał(a):
Mieszkam na Skolwinie, ani razu żaden autobus z Lawo nie miał ustawionego 63. Aż tak trudno zaprogramować 4 kierunki?

No właśnie trudno. Programowałeś kiedyś wyświetlacze Lawo? W autobusach z tablicami i sterownikiem R&G można to zrobić w minutę. W przypadku Lawo trzeba wysyłać urządzenia lub kości pamięci do specjalistycznej zewnętrznej firmy.

Technik serwisu :)
2
Luke_Police napisał(a):
No właśnie trudno. Programowałeś kiedyś wyświetlacze Lawo? W autobusach z tablicami i sterownikiem R&G można to zrobić w minutę. W przypadku Lawo trzeba wysyłać urządzenia lub kości pamięci do specjalistycznej zewnętrznej firmy.

W naszych miejskich spółkach te wyświetlacze pewnie od razu zostałyby zamienione na jakieś normalne, rodzimej produkcji. Ale PKS zapewne oszczędza na czym się da i efekt jest jaki jest.
6
maciekos95 napisał(a):
W naszych miejskich spółkach te wyświetlacze pewnie od razu zostałyby zamienione na jakieś normalne, rodzimej produkcji. Ale PKS zapewne oszczędza na czym się da i efekt jest jaki jest.

Dlatego ZDiTM (CR) za sprawą swojej ręki zwanej NR powinien sprawić, że ta oszczędność się nie będzie opłacać. Czasem miewam ochotę zasiąść w radiowozie NR, trzepałbym PKS jak nikt nigdy nikogo. Karać, karać, karać, wszystkich przewoźników chyba należy traktować jednakowo? Nie podmienią wozu na sprawny, to karać co kółko do końca dnia ;)

Obecnie: Specjalista ds. zadowalania pasażerów w SPA Dąbie ;)
Dawniej: Specjalista ds. transportu Follow me! ;)
1
Cezar007 napisał(a):
Dlatego ZDiTM (CR) za sprawą swojej ręki zwanej NR powinien sprawić, że ta oszczędność się nie będzie opłacać. Czasem miewam ochotę zasiąść w radiowozie NR, trzepałbym PKS jak nikt nigdy nikogo. Karać, karać, karać, wszystkich przewoźników chyba należy traktować jednakowo? Nie podmienią wozu na sprawny, to karać co kółko do końca dnia ;)

Wyobraź sobie, że jeden pracownik NR próbował tak działać i z góry kazano mu przyhamować. Zatrudnij się w ZDiTM i spróbuj tak działać, to zobaczysz jakie mechanizmy i układy działają w tej branży. Głową muru nie przebijesz, a jak nie znasz ukraińskiego, to i tak nie wiem, czy wytłumaczysz kierowcy za co próbujesz go ukarać ;)

Technik serwisu :)
10
Luke_Police napisał(a):
[ciach]

Wiem, że tak było, wiem... Tym bardziej mnie to irytuje :)

Obecnie: Specjalista ds. zadowalania pasażerów w SPA Dąbie ;)
Dawniej: Specjalista ds. transportu Follow me! ;)
maciekos95 napisał(a):
Do czego nawiązuje tytuł zdjęcia?

Przez pierwszy tydzień kursowania linia 525 w stronę Golęcina jeździła z pominięciem placu Rodła. No bo przecież krócej, a tam na pewno nikt nie będzie wsiadał.

@opowiesciwobiektywie
4
Waszka napisał(a):
Przez pierwszy tydzień kursowania linia 525 w stronę Golęcina jeździła z pominięciem placu Rodła. No bo przecież krócej, a tam na pewno nikt nie będzie wsiadał.

A, no to typowe zagranie w stylu PKS-u ;) Ale ze zdjęcia to kompletnie nie wynika, wszak jest zrobione na Arkońskiej.
maciekos95 napisał(a):
Jeśli tak to przypomnę, że z linią 63 PKS sobie nie umie poradzić od ponad pół roku. Tylko jak się pojawia na niej Solaris z pomarańczowymi LEDami to wyświetlacze działają (choć bez polskich znaków). W pozostałych wozach tylko dykta za szybą + kartka z wydrukowanym numerem linii z boku. A z tyłu nic.

Dzisiaj już oba autobusy z ex-berlińskimi wyświetlaczami kursujące na 63 (10575 i 10638) miały prawidłowo zaprogramowane kierunki dla tej linii.
man napisał(a):
Dzisiaj już oba autobusy z ex-berlińskimi wyświetlaczami kursujące na 63 (10575 i 10638) miały prawidłowo zaprogramowane kierunki dla tej linii.

Już tak jeżdżą od kilku dni.
Widziałem w piątek na 63/6 10547 i wyświetlacz już działał.

Dobra pasja Dobrzy Ludzie to podstawy do zadowolenia z życia! 😎
man napisał(a):
Dzisiaj już oba autobusy z ex-berlińskimi wyświetlaczami kursujące na 63 (10575 i 10638) miały prawidłowo zaprogramowane kierunki dla tej linii.

O proszę, to dobra wiadomość. Dzisiaj akurat nie widziałem żadnego z tych wozów, ale zwrócę uwagę w najbliższych dniach ;)