Forum

Przejęcie kolejnych linii nocnych przez PKS nie odbyło się bez zakłóceń

zdjęcie
Przejęcie kolejnych linii nocnych przez PKS nie odbyło się bez zakłóceń
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Do czego nawiązuje tytuł zdjęcia? Chodzi o nieustawione wyświetlacze? Jeśli tak to przypomnę, że z linią 63 PKS sobie nie umie poradzić od ponad pół roku. Tylko jak się pojawia na niej Solaris z pomarańczowymi LEDami to wyświetlacze działają (choć bez polskich znaków). W pozostałych wozach tylko dykta za szybą + kartka z wydrukowanym numerem linii z boku. A z tyłu nic.
3
maciekos95 napisał(a):
Do czego nawiązuje tytuł zdjęcia? Chodzi o nieustawione wyświetlacze? Jeśli tak to przypomnę, że z linią 63 PKS sobie nie umie poradzić od ponad pół roku. Tylko jak się pojawia na niej Solaris z pomarańczowymi LEDami to wyświetlacze działają (choć bez polskich znaków). W pozostałych wozach tylko dykta za szybą + kartka z wydrukowanym numerem linii z boku. A z tyłu nic.

Z tego co wiem to z różnych stron dochodziły głosy o różnych sytuacjach: nieustawione wyświetlacze, jeżdżenie ze złym kierunkiem, mylenie trasy itd.
Post został wyedytowany przez autora.
4
Alex Simulations napisał(a):
Z tego co wiem to z różnych stron dochodziły głosy o różnych sytuacjach: nieustawione wyświetlacze, jeżdżenie ze złym kierunkiem, mylenie trasy itd.

To prawda, ale przypadek linii 63 jest szczególny. Już kiedyś pisałem o tym w innym wątku, że to nie są pojedyncze przypadki. Mieszkam w okolicy ronda Sybiraków, więc widzę autobusy tej linii prawie codziennie. I od czasu przejęcia jej przez PKS nie zdarzyło się ani razu, żeby jakikolwiek autobus z matrycowymi wyświetlaczami obsługujący tą linię miał ustawione wyświetlacze (a te z LEDami chyba zawsze mają). Bardzo jestem ciekawy z czego to wynika.
2
maciekos95 napisał(a):
To prawda, ale przypadek linii 63 jest szczególny. Już kiedyś pisałem o tym w innym wątku, że to nie są pojedyncze przypadki. Mieszkam w okolicy ronda Sybiraków, więc widzę autobusy tej linii prawie codziennie. I od czasu przejęcia jej przez PKS nie zdarzyło się ani razu, żeby jakikolwiek autobus z matrycowymi wyświetlaczami obsługujący tą linię miał ustawione wyświetlacze (a te z LEDami chyba zawsze mają). Bardzo jestem ciekawy z czego to wynika.

Wynika to z faktu, że autobusy z matrycowymi wyświetlaczami prawdopodobnie nie mają zaprogramowanych numerów i napisów dla linii 63. Te niemieckie tablice są specyficzne, zaprogramowanie napisu wymaga wyciągnięcia ze środka kości pamięci i wysłania jej do firmy zajmującej się programowaniem. Linia 63 została przejęta przez PKS dość nagle, w trakcie trwania umowy z ZDiTM, PKS nie był na to przygotowany od strony zaprogramowania informacji pasażerskiej, a ponieważ autobusy kursują codziennie i pozostałe linie są w nich zaprogramowane, to nie ma możliwości pozbawić ich na jakiś czas pamięci napisów i numerów.

Technik serwisu :)
1
Luke_Police napisał(a):
Wynika to z faktu, że autobusy z matrycowymi wyświetlaczami prawdopodobnie nie mają zaprogramowanych numerów i napisów dla linii 63. Te niemieckie tablice są specyficzne, zaprogramowanie napisu wymaga wyciągnięcia ze środka kości pamięci i wysłania jej do firmy zajmującej się programowaniem. Linia 63 została przejęta przez PKS dość nagle, w trakcie trwania umowy z ZDiTM, PKS nie był na to przygotowany od strony zaprogramowania informacji pasażerskiej, a ponieważ autobusy kursują codziennie i pozostałe linie są w nich zaprogramowane, to nie ma możliwości pozbawić ich na jakiś czas pamięci napisów i numerów.

Dzięki za wyjaśnienie, ale coś mi się tu nie klei. Jakoś 806, 812 czy nowa numeracja linii do Kołbaskowa i Dobrej jest zaprogramowana. No dobra, to były zmiany zaplanowane z wyprzedzeniem, ale też trzeba było wyjąć kości na jakiś czas, żeby to zrobić. A poza tym skoro autobusy od ponad pół roku jeżdżą na 63 bez włączonych wyświetlaczy, to równie dobrze mogłyby przez krótki czas jeździć bez nich na innych liniach.
maciekos95 napisał(a):
ale coś mi się tu nie klei. Jakoś 806, 812 czy nowa numeracja linii do Kołbaskowa i Dobrej jest zaprogramowana.

Tramwaje wszystkie są zaprogramowane od lat z kierunkiem "Komunikacja Zastępcza". Linie z poprawnymi kierunkami były dogrywane później, przy większych pakietach. Wygląda to już trochę inaczej niż opisał to Łukasz, ale zasada jest trochę podobna i bardzo czasochłonna.
2
maciekos95 napisał(a):
Dzięki za wyjaśnienie, ale coś mi się tu nie klei. Jakoś 806, 812 czy nowa numeracja linii do Kołbaskowa i Dobrej jest zaprogramowana.

Co jest niby zaprogramowane? Dla 806 „Komunikacja Zastepcza”, dla 812 „Za Tramwaj” – tyle. A powinno być „Niemcewicza” i (odpowiednio) „Pomorzany Dobrzyńska” i „Plac Rodła”.

STMKŻ
4
Ferrix napisał(a):
Co jest niby zaprogramowane? Dla 806 „Komunikacja Zastepcza”, dla 812 „Za Tramwaj” – tyle. A powinno być „Niemcewicza” i (odpowiednio) „Pomorzany Dobrzyńska” i „Plac Rodła”.

Gdyby z dużym wyprzedzeniem było wiadomo, że takie kierunki będą potrzebne, to pewnie by je zaprogramowano. Tymczasem u nas w przypadku tras zastępczych takich jak 806 czy 812 co chwila coś się zmienia i zapewne nawet sam organizator nie był w stanie z wyprzedzeniem przewidzieć jakie warianty końcówek będą potrzebne.

Technik serwisu :)
4
Luke_Police napisał(a):
Gdyby z dużym wyprzedzeniem było wiadomo, że takie kierunki będą potrzebne, to pewnie by je zaprogramowano. Tymczasem u nas w przypadku tras zastępczych takich jak 806 czy 812 co chwila coś się zmienia i zapewne nawet sam organizator nie był w stanie z wyprzedzeniem przewidzieć jakie warianty końcówek będą potrzebne.

Jako ciekawostkę dodam, że niektóre 812 jeździły przez pewien czas z kierunkiem Dworzec Niebuszewo, choć tak naprawdę kończyły trasę na Kołłątaja.
Luke_Police napisał(a):
Gdyby z dużym wyprzedzeniem było wiadomo, że takie kierunki będą potrzebne, to pewnie by je zaprogramowano. [ciach]

Tylko, że nikogo nie powinno interesować w jaki sposób PKS organizuje sobie obsługę tablic. Mają być i tyle, max 3 dni na zaprogramowanie i już. Za darmo nie jeżdżą.

Obecnie: Specjalista ds. zadowalania pasażerów w SPA Dąbie, właściciel dwóch sklepów spożywczych ;)
Dawniej: Specjalista ds. transportu Follow me! ;)
7
Cezar007 napisał(a):
Tylko, że nikogo nie powinno interesować w jaki sposób PKS organizuje sobie obsługę tablic. Mają być i tyle, max 3 dni na zaprogramowanie i już. Za darmo nie jeżdżą.

W umowie masz informacje o tablicy z numerem i kierunkiem lub kierunkami przod i bok oraz tablicę z numerem tył.
Nie ma wymogu wyświetlaczy, może być dykta.

Dlatego na liniach, których nie ma w sterowniku czesto pojawią się autobus z kartką na tylnej ścianie autobusu (wymóg spełniony).

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
3
MlodyS53 napisał(a):
Dlatego na liniach, których nie ma w sterowniku czesto pojawią się autobus z kartką na tylnej ścianie autobusu (wymóg spełniony).

Otóż nie na 63. Nie przypominam sobie, żeby kiedykolwiek jakiś wóz z PKS-u na tej linii miał z tyłu kartkę czy dyktę z numerem. Raczej zawsze w przypadku Lawo z tyłu jest zupełnie pusto. Czyli wymóg niespełniony.
1
maciekos95 napisał(a):
Otóż nie na 63. Nie przypominam sobie, żeby kiedykolwiek jakiś wóz z PKS-u na tej linii miał z tyłu kartkę czy dyktę z numerem. Raczej zawsze w przypadku Lawo z tyłu jest zupełnie pusto. Czyli wymóg niespełniony.

Jakoś zawsze widuje pojazdy z minimum jedynym termometrem, często jeszcze tablicą kierunkowa za przednią szybą, a często bywam na Kołłątaja.
Post został wyedytowany przez autora.
1
Kawoszek napisał(a):
Jakoś zawsze widuje pojazdy z minimum jedynym termometrem, często jeszcze tablicą kierunkowa za przednią szybą, a często bywam na Kołłątaja.

Ale tablica za przednią szybą i termometr w środku nie usprawiedliwiają braku oznaczenia z tyłu pojazdu.

#TramwajemPoŚwiecie
13
MlodyS53 napisał(a):
W umowie masz informacje o tablicy z numerem i kierunkiem lub kierunkami przod i bok oraz tablicę z numerem tył.
Nie ma wymogu wyświetlaczy, może być dykta.
[ciach]

Wszystkie spółki mają jednakowe wymogi? Wiesz co się działo, gdy wjeżdżałem na Podjuchy z resetującym się sterownikiem (chwilowy brak tablic), gdy na pętli stał NR? Wyleciał z wozu z aparatem tak szybko, że mało się nie wywrócił na krawężniku peronu. Do PKSu też biegnie? Nie zacytuję, co mi odpowiedział na pytanie, które zadałem i jemu ;)

Obecnie: Specjalista ds. zadowalania pasażerów w SPA Dąbie, właściciel dwóch sklepów spożywczych ;)
Dawniej: Specjalista ds. transportu Follow me! ;)
1
Ferrix napisał(a):
Co jest niby zaprogramowane? Dla 806 „Komunikacja Zastepcza”, dla 812 „Za Tramwaj” – tyle. A powinno być „Niemcewicza” i (odpowiednio) „Pomorzany Dobrzyńska” i „Plac Rodła”.

Dla uściślenia, obie linie mają jako kierunek "komunikację zastępczą". Ale w sumie najważniejszy z tego jest i tak numer linii. Zwłaszcza, że z tyłu tylko jego widać. A na 63 nie ma nawet numeru, więc z tyłu nie ma nic.

Poza tym, wspomniałem też o liniach do Kołbaskowa i Dobrej, które są w pełni zaprogramowane z nową numeracją (nie liczę Sprinterów na 221, mam na myśli normalne autobusy).
Post został wyedytowany przez autora.
maciekos95 napisał(a):
To prawda, ale przypadek linii 63 jest szczególny. Już kiedyś pisałem o tym w innym wątku, że to nie są pojedyncze przypadki. Mieszkam w okolicy ronda Sybiraków, więc widzę autobusy tej linii prawie codziennie. I od czasu przejęcia jej przez PKS nie zdarzyło się ani razu, żeby jakikolwiek autobus z matrycowymi wyświetlaczami obsługujący tą linię miał ustawione wyświetlacze (a te z LEDami chyba zawsze mają). Bardzo jestem ciekawy z czego to wynika.

Mieszkam na Skolwinie, ani razu żaden autobus z Lawo nie miał ustawionego 63. Aż tak trudno zaprogramować 4 kierunki?

Normalny MKM, Knociarz I lubi Szczecin

IG: @Prawilny_Autobusiarz
3
Prawilny_Autobusiarz napisał(a):
Mieszkam na Skolwinie, ani razu żaden autobus z Lawo nie miał ustawionego 63. Aż tak trudno zaprogramować 4 kierunki?

Jedyny autobus, który widuję na linii 63 z zaprogramowanymi wyświetlaczami to 10512. Reszta albo napisy PKS SZCZECIN albo po prostu "Nic"
3
RaPer782_2 napisał(a):
Jedyny autobus, który widuję na linii 63 z zaprogramowanymi wyświetlaczami to 10512. Reszta albo napisy PKS SZCZECIN albo po prostu "Nic"

Już nie pamiętam, ale możliwe, że czasem się jeszcze pojawiał 10417, który też ma pomarańczowe LEDy i można mu każdą linię i kierunek ustawić bez problemu.
Prawilny_Autobusiarz napisał(a):
Mieszkam na Skolwinie, ani razu żaden autobus z Lawo nie miał ustawionego 63. Aż tak trudno zaprogramować 4 kierunki?

No właśnie trudno. Programowałeś kiedyś wyświetlacze Lawo? W autobusach z tablicami i sterownikiem R&G można to zrobić w minutę. W przypadku Lawo trzeba wysyłać urządzenia lub kości pamięci do specjalistycznej zewnętrznej firmy.

Technik serwisu :)
2
Luke_Police napisał(a):
No właśnie trudno. Programowałeś kiedyś wyświetlacze Lawo? W autobusach z tablicami i sterownikiem R&G można to zrobić w minutę. W przypadku Lawo trzeba wysyłać urządzenia lub kości pamięci do specjalistycznej zewnętrznej firmy.

W naszych miejskich spółkach te wyświetlacze pewnie od razu zostałyby zamienione na jakieś normalne, rodzimej produkcji. Ale PKS zapewne oszczędza na czym się da i efekt jest jaki jest.
7
maciekos95 napisał(a):
W naszych miejskich spółkach te wyświetlacze pewnie od razu zostałyby zamienione na jakieś normalne, rodzimej produkcji. Ale PKS zapewne oszczędza na czym się da i efekt jest jaki jest.

Dlatego ZDiTM (CR) za sprawą swojej ręki zwanej NR powinien sprawić, że ta oszczędność się nie będzie opłacać. Czasem miewam ochotę zasiąść w radiowozie NR, trzepałbym PKS jak nikt nigdy nikogo. Karać, karać, karać, wszystkich przewoźników chyba należy traktować jednakowo? Nie podmienią wozu na sprawny, to karać co kółko do końca dnia ;)

Obecnie: Specjalista ds. zadowalania pasażerów w SPA Dąbie, właściciel dwóch sklepów spożywczych ;)
Dawniej: Specjalista ds. transportu Follow me! ;)
2
Cezar007 napisał(a):
Dlatego ZDiTM (CR) za sprawą swojej ręki zwanej NR powinien sprawić, że ta oszczędność się nie będzie opłacać. Czasem miewam ochotę zasiąść w radiowozie NR, trzepałbym PKS jak nikt nigdy nikogo. Karać, karać, karać, wszystkich przewoźników chyba należy traktować jednakowo? Nie podmienią wozu na sprawny, to karać co kółko do końca dnia ;)

Wyobraź sobie, że jeden pracownik NR próbował tak działać i z góry kazano mu przyhamować. Zatrudnij się w ZDiTM i spróbuj tak działać, to zobaczysz jakie mechanizmy i układy działają w tej branży. Głową muru nie przebijesz, a jak nie znasz ukraińskiego, to i tak nie wiem, czy wytłumaczysz kierowcy za co próbujesz go ukarać ;)

Technik serwisu :)
10
Luke_Police napisał(a):
[ciach]

Wiem, że tak było, wiem... Tym bardziej mnie to irytuje :)

Obecnie: Specjalista ds. zadowalania pasażerów w SPA Dąbie, właściciel dwóch sklepów spożywczych ;)
Dawniej: Specjalista ds. transportu Follow me! ;)
1
maciekos95 napisał(a):
Do czego nawiązuje tytuł zdjęcia?

Przez pierwszy tydzień kursowania linia 525 w stronę Golęcina jeździła z pominięciem placu Rodła. No bo przecież krócej, a tam na pewno nikt nie będzie wsiadał.

@opowiesciwobiektywie
4
Waszka napisał(a):
Przez pierwszy tydzień kursowania linia 525 w stronę Golęcina jeździła z pominięciem placu Rodła. No bo przecież krócej, a tam na pewno nikt nie będzie wsiadał.

A, no to typowe zagranie w stylu PKS-u ;) Ale ze zdjęcia to kompletnie nie wynika, wszak jest zrobione na Arkońskiej.
maciekos95 napisał(a):
Jeśli tak to przypomnę, że z linią 63 PKS sobie nie umie poradzić od ponad pół roku. Tylko jak się pojawia na niej Solaris z pomarańczowymi LEDami to wyświetlacze działają (choć bez polskich znaków). W pozostałych wozach tylko dykta za szybą + kartka z wydrukowanym numerem linii z boku. A z tyłu nic.

Dzisiaj już oba autobusy z ex-berlińskimi wyświetlaczami kursujące na 63 (10575 i 10638) miały prawidłowo zaprogramowane kierunki dla tej linii.
man napisał(a):
Dzisiaj już oba autobusy z ex-berlińskimi wyświetlaczami kursujące na 63 (10575 i 10638) miały prawidłowo zaprogramowane kierunki dla tej linii.

Już tak jeżdżą od kilku dni.
Widziałem w piątek na 63/6 10547 i wyświetlacz już działał.

SU18 #788 Król Szos Na Zabytek
SU18,75#2200 Pod Palnik
man napisał(a):
Dzisiaj już oba autobusy z ex-berlińskimi wyświetlaczami kursujące na 63 (10575 i 10638) miały prawidłowo zaprogramowane kierunki dla tej linii.

O proszę, to dobra wiadomość. Dzisiaj akurat nie widziałem żadnego z tych wozów, ale zwrócę uwagę w najbliższych dniach ;)