Forum

Szara część stycznia na prawobrzeżu. Zima przyszła wkrótce

zdjęcie
Szara część stycznia na prawobrzeżu. Zima przyszła wkrótce
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią
Tutaj już jest ulica Batalionów Chłopskich.

Na całym świecie źle się dzieje, koledzy...
5
Granica między ulicami Gryfińską a Batalionów Chłopskich jest bardzo nieoczywista. Nie jest to ani skrzyżowanie z ul. Struga, ani krzyżówka w Zdrojach. Nie jest to nawet przebieg trasy tramwajowej, choć do tego jest najbliżej. Granica jest między trasą tramwajową a skrzyżowaniem z ul. Torfową. W miarę łatwo można dostrzec to na openstreetmap - posesje na 61 i 61a należą do Batalionów Chłopskich, zaś nr 69 do Gryfińskiej.
1
t105n napisał(a):
Granica między ulicami Gryfińską a Batalionów Chłopskich jest bardzo nieoczywista. Nie jest to ani skrzyżowanie z ul. Struga, ani krzyżówka w Zdrojach. Nie jest to nawet przebieg trasy tramwajowej, choć do tego jest najbliżej. Granica jest między trasą tramwajową a skrzyżowaniem z ul. Torfową. W miarę łatwo można dostrzec to na openstreetmap - posesje na 61 i 61a należą do Batalionów Chłopskich, zaś nr 69 do Gryfińskiej.

Zawsze mnie intrygowała granica akurat w tym miejscu. Logiczne wydawałoby się, że jest to pozostałość po dawnym przejeździe linii kolejowej Szczecin Lotnisko - Sobieradz, ale to by znaczyło, że linia ta odginała się nieco na północ względem obecnej trasy SST, mniej więcej w miejsce gdzie dzisiaj stoi willa.
pioko17 napisał(a):
Zawsze mnie intrygowała granica akurat w tym miejscu. Logiczne wydawałoby się, że jest to pozostałość po dawnym przejeździe linii kolejowej Szczecin Lotnisko - Sobieradz, ale to by znaczyło, że linia ta odginała się nieco na północ względem obecnej trasy SST, mniej więcej w miejsce gdzie dzisiaj stoi willa.

Przypadkiem natknąłem się na ten komentarz i zerknąłem na mapę. Otóż granica nijak się ma do przebiegu linii kolejowej, a wynika z granicy między Altdamm a Finkenwalde: https://fotopolska.eu/1391594,foto.html?o=b5168&a=5290.0999832154&b=2371.9000167846&c=5
to ta kropkowana linia dość arbitralnie poprowadzona m.in przez środek lotniska, następnie mniej więcej wzdłuż linii kolejowej, potem nagle skręcająca na zachód, potem wzdłuż Walecznych i od skrzyżowania z Mączną z powrotem do Dąbia. Ot cała ciekawostka.
2
Helionpl napisał(a):
Przypadkiem natknąłem się na ten komentarz i zerknąłem na mapę. Otóż granica nijak się ma do przebiegu linii kolejowej, a wynika z granicy między Altdamm a Finkenwalde: https://fotopolska.eu/1391594,foto.html?o=b5168&a=5290.0999832154&b=2371.9000167846&c=5
to ta kropkowana linia dość arbitralnie poprowadzona m.in przez środek lotniska, następnie mniej więcej wzdłuż linii kolejowej, potem nagle skręcająca na zachód, potem wzdłuż Walecznych i od skrzyżowania z Mączną z powrotem do Dąbia. Ot cała ciekawostka.

No i zagadka wyjaśniona, dzięki. ;)
Helionpl napisał(a):
ciach

Przypadkiem wyjaśnia to też nazwę dzisiejszego SPAD. Widać, że teren zajezdni należał do Dąbia.
maciekos95 napisał(a):
Przypadkiem wyjaśnia to też nazwę dzisiejszego SPAD. Widać, że teren zajezdni należał do Dąbia.

Kiedyś (1955-76) były 4 dzielnice Szczecina, tak jak teraz (oficjalnie): Śródmieście, Nad Odrą (dziś Północ), Pogodno (dziś Zachód) i Dąbie (dziś Prawobrzeże). Myślę, że to bardziej stąd nazwa.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Podzia%C5%82_administracyjny_Szczecina#/media/Plik:Szczecin_administrative_division_1965.svg

STMKŻ
1