Forum

Badania dotyczące funkcjonowania transportu publicznego w gminie Kołbaskowo

W czerwcu bieżącego roku dokonano ekspertyzy w zakresie oceny efektywności funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego w gminie Kołbaskowo.

Sama redukcja pustych kursów to dobry pomysł bo to jest marnotrawstwo pieniędzy. Tutaj raczej trzeba zagęścić ilość kursów w godzinach gdy jest duży popyt.
44 lub 48 minut przerwy między kursami linii 243 to nie jest nic zachęcającego. Nie mam obecnie czasu aby to bardziej przeanalizować ale rzuca się w oczy, tylko jeden kurs do Kołbaskowa rano i jeden popołudniu, w godzinach, nazwałbym to średnich.

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
2
Nawet jeżeli takowe badania wykazują, że podaż jest większy niż popyt na kursy, to nie należy nic zmieniać. A dlaczego? Dlatego, że występuje takie "piękne" zjawisko jak błędne koło zwijania się transportu publicznego. Polega ono na:
1. Redukcji kursów z powodu zbyt małego zainteresowania (czytaj taka sytuacja lub podobna);
2. Spadku zainteresowania transportem publicznym z powodu zbyt długiego oczekiwania na pojazd;
3. Kolejnej redukcji liczby kursów z powodu małego zainteresowania;
4. Przesiadka ludzi do samochodów, w konsekwencji dalsze korkowanie się miast;
I tak w kółko.
Dowiedziałem się o tym zjawisku z kanału YT Kasia Gandor, pozwolę sobie zapodać link, jeśli ktoś jest bardziej zainteresowany tematem:
„Jak zniszczyliśmy transport zbiorowy w Polsce 🚌”
Post został wyedytowany przez autora.
8
mrstahuu napisał(a):
Nawet jeżeli takowe badania wykazują, że podaż jest większy niż popyt na kursy, to nie należy nic zmieniać.

Zmienić tabor na mniejszy.
3