Forum
Niedoskonałości na linii 811
W czwartek (1 sierpnia) na linii 811 tylko jedna z sześciu brygad była obsługiwana taborem przegubowym w barwach „Floating Garden”. Na jednej z brygad kursował pojazd przegubowy w firmowych barwach PKS Szczecin, a pozostałe cztery były obsługiwane przez pojazdy dwunastometrowe. Krótsze niż zwykle autobusy kursowały także na liniach 59, 241 i 806.
wysłane przez
Burdziq
5
wysłane przez
Fryga
−2
Wgl tak z ciekawości, PKS płaci jakieś kary za to, że nie jeździ tabor MEGAp, czy tak po prostu bezkarnie mogą sobie wysyłać krótkie wozy?
Jestem pewien, że żadnych kar nie ma i nie będzie. ZDiTM nie umie podpisywać stosownych umów i nie ma jak wyegzekwować kar. Z drugiej strony w Szczecinie nie ma woli do zwiększenia wymagań od przewoźników kosztem zwiększenia nakładów na komunikację miejską i stąd jeździmy zabytkowymi autobusami, z których każdego dnia przynajmniej kilka "wypada" z rozkładu jazdy.
wysłane przez
miste
−1
Jestem pewien, że żadnych kar nie ma i nie będzie. ZDiTM nie umie podpisywać stosownych umów i nie ma jak wyegzekwować kar. Z drugiej strony w Szczecinie nie ma woli do zwiększenia wymagań od przewoźników kosztem zwiększenia nakładów na komunikację miejską i stąd jeździmy zabytkowymi autobusami, z których każdego dnia przynajmniej kilka "wypada" z rozkładu jazdy.
Czytałem te umowy i one nie są źle skonstruowane. Problem jest taki, że kary umowne są śmieszne (zwykle 50-200 zł) oraz nie są naliczane (np. za odjazd po kolei z 10 przystanków przed czasem jest naliczana tylko jedna kara, tak jakby to z jednego przystanku tylko był odjazd przed czasem). No i do tego jeszcze dochodzi to, że CR/NR zamyka oczy i jak zobaczy np. źle oznaczony autobus to wlepia 200 zł kary, a autobus kolejny tydzień dalej jeździ np. bez wyświetlaczy/tablic (typowe na np. 63) i nikogo to nie boli.
wysłane przez
miste
−1
Wgl tak z ciekawości, PKS płaci jakieś kary za to, że nie jeździ tabor MEGAp, czy tak po prostu bezkarnie mogą sobie wysyłać krótkie wozy?
Możliwość nałożenia kary za to jest, ale nie wiem jaka jest praktyka. W umowie jest, że CR może wyrazić zgodę na niewłaściwy pojazd (mniejszy, wysokopodłogowy itd.) i wtedy się kar nie nalicza. Też w sumie mnie to ciekawy czy PKS zgłasza to, czy "na chama" wysyła po prostu losowe pojazdy. Bardzo możliwe, że to drugie, bo nie raz widziałem pisma ZDiTM albo notki CR, że np. autobus PKSu nie zrobił jednego kółka i dyspozytor CR się o tym dowiedział od pasażera dopiero, a nie od PKSu.