Forum
Propozycja zmiany trasy linii 75
wysłane przez end 52
Obecna trasa omija bloki mieszkalne wzdłuż ul. Grota-Roweckiego - gdzie znajdują się duże osiedla. Tam mieszka bardzo dużo ludzi, którzy korzystają z linii 75, a mają daleko do przystanku - z przystanków Żwirki i Wigury oraz Czorsztyńska to nawet ponad kilometr do najdalszych bloków. Tymczasem wzdłuż ulic Reduty Ordona i Czorsztyńska mamy w 90% zabudowę domków jednorodzinnych - zaś ich mieszańcy w zdecydowanej większości posiadają samochód. Pytanie - komu ma służyć obecna trasa linii?
Racjonalne jest skierowanie połowy kursów linii 75 w obie strony przez ul. Grota-Roweckiego. Proponowane wydzielenie połowy kursów spowodowałoby, że w godzinach szczytu mieszkańcy Reduty Ordona i Czorsztyńskiej mieliby autobus w szczycie co 14 minut, tak samo jak mieszkańcy ul. Grota Roweckiego.
Odbyłoby się to bez konieczności dołożenia dodatkowych brygad i przy minimalnie większych środkach finansowych. Zmiana trasy oznaczałaby wydłużenie czasu przejazdu o minutę w jedną stronę i o dwie minuty w drugą stronę.
Tematem tym zainteresowało się dwoje radnych. Jedno z nich podjęło działania w ZDiTM i niestety - decyzja odmowna. Natomiast co jest najistotniejsze to nieprawdziwa i kuriozalna argumentacja ZDiTM, że:
- mieszkańcy mają do dyspozycji z obu stron osiedla autobusy linii 75, 53 i 86,
- linia jest skomunikowana z innymi liniami i zmiana trasy wykluczyłaby skomunikowanie,
- brak kierowców,
- brak taboru,
- brak finansów...
Słowem "niedasizm" w najprostszej postaci.
Żaden z tych argumentów nie jest niestety prawdziwy. Jak wiadomo, linia 86 nie kursuje wieczorem - i obsługuje jedynie niewielką część osiedla poprzez przystanek "Kutrzeby". Linia 53 kursuje tylko w jedną stronę (w kierunku Pomorzan) i nie do centrum. Zaś linia 75 - jest daleko od bloków (osiedla) - stąd wniosek o zmianę. Zatem te argumenty totalnie odpadają. Sens ma jedynie obsługa osiedla w dwie strony - ulica Grota-Roweckiego jest dwukierunkowa.
Linia 75 skomunikowana z innymi liniami? To chyba jakiś żart... Z jakimi, skoro w szczycie kursuje co 7 minut.
Brak kierowców i taboru - jak już napisałem - zmiany są tak niewielkie, że nie trzeba dodatkowych brygad. Postoje na os. Zawadzkiego są wystarczająco długie.
Kwestie finansowe - znikomy koszt, bo dotyczy tylko połowy kursów a wydłużenie trasy liczone w kilometrach jest niewielkie.
Dodam jeszcze, że 15 lat temu były protesty - mieszkańcy Reduty Ordona i Czorsztyńskiej nie chcieli na swoich ulicach autobusów - więc zmiana trasy połowy kursów 75 byłaby im również na rękę.
Pozostaje pytanie - dla kogo jest trasa linii 75 - dla ZDiTM czy dla mieszkańców? Dlaczego linia kursuje daleko od dużego osiedla, a przez okolice domków jednorodzinnych? Co o tym myślicie?
Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew
wysłane przez Alex Simulations 43
ciach
Ja bym posunął się jeszcze dalej i skierował linie 75 i 521 przez ul. Grota-Roweckiego w obie strony (chociaż tu problemem mogłoby być rozmieszczenie przystanków w stronę Osiedla Zawadzkiego). A na Czorsztyńskiej i Reduty Ordona zostawić samo 53.
wysłane przez end 52
Ja bym posunął się jeszcze dalej i skierował linie 75 i 521 przez ul. Grota-Roweckiego w obie strony (chociaż tu problemem mogłoby być rozmieszczenie przystanków w stronę Osiedla Zawadzkiego). A na Czorsztyńskiej i Reduty Ordona zostawić samo 53.
Jeśli chodzi o kwestię rozmieszczenia przystanków na ul. Grota-Roweckiego w stronę os. Zawadzkiego to nie byłoby problemu. Jest tam miejsce pod przystanki - jeden przed kładką - jest chodnik. A drugi mniej więcej vis a vis - przystanku Walentynowicz - również tam jest chodnik.
Problemem wprowadzenia jakichkolwiek zmian jest beton w postaci ZDiTM z argumentacją "na odczepne", nieprawdziwą i nie mającą żadnego związku z rzeczywistością.
Mam nadzieję, że również Rada Osiedla Pogodno weźmie sprawy w swoje ręce.
Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew
wysłane przez t105n 49
Ja bym posunął się jeszcze dalej i skierował linie 75 i 521 przez ul. Grota-Roweckiego w obie strony
I to wszystkie kursy, a nie tylko połowę.
wysłane przez Ferrix 8
Ja bym posunął się jeszcze dalej i skierował linie 75 i 521 przez ul. Grota-Roweckiego w obie strony (chociaż tu problemem mogłoby być rozmieszczenie przystanków w stronę Osiedla Zawadzkiego). A na Czorsztyńskiej i Reduty Ordona zostawić samo 53.
W poście powyższym także jest mowa o kursach w obie strony.
Jedyny problem jaki widzę to oznaczenia kursów, bo mało osób je czyta...
STMKŻ
wysłane przez end 52
W poście powyższym także jest mowa o kursach w obie strony.
Jedyny problem jaki widzę to oznaczenia kursów, bo mało osób je czyta...
Można wydzielić nową linię - technicznie to obojętnie jakby miało to nastąpić - czy kursy wariantowe czy wydzielenie nowej linii.
Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew
wysłane przez wojt −3
Ja bym posunął się jeszcze dalej i skierował linie 75 i 521 przez ul. Grota-Roweckiego w obie strony (chociaż tu problemem mogłoby być rozmieszczenie przystanków w stronę Osiedla Zawadzkiego). A na Czorsztyńskiej i Reduty Ordona zostawić samo 53.
Ja zarobiłbym inną rzecz w trochę innej części trasy. Przesunął bym co drugi kurs zamiast przez Zawadzkiego, to ulicami Marlicza, Romera i dalej przez Szafera do Osiedla Zawadzkiego. Było by to przydatne połączenie dla mieszkańców środkowej części osiedla a także dla uczniów dwóch szkół znajdujących sią przy ww. ulicach. Z przystankami niebyłoby problemu bo znajdowały by się przy szkole na Marlicza, boisku na Romera i 2 SP.
Poza tym kiedyś trasa linii 75 już prowadziła tamtymi ulicami podczas remontu Szafera i na przystankach wsiadało dużo osób.
wysłane przez bartez 336
Poza tym kiedyś trasa linii 75 już prowadziła tamtymi ulicami podczas remontu Szafera i na przystankach wsiadało dużo osób.
Wsiadało tam wtedy dużo osób, bo nie mogli wsiąść na Szafera gdzie nie jeździł autobus.
"W Piśmie nie napisano: nie będziesz wciskał gazu do deski.":D
wysłane przez Tatra108 10
MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja
wysłane przez end 52
Od 12 lat walczę, aby coś dla starszych mieszkańców Szybowcowej zdziałać, a ty myślisz, że pstryknięciem palcami zmienią trasę 75? Ten mur niedasizmu obrasta już grubym mchem :-)
Nie myślę, bo już jestem po pierwszym zderzeniu z murem, ale spodziewałem się tego.
Nie spodziewałem się jedynie tak beznadziejnej i nieprawdziwej argumentacji ze strony ZDiTM.
Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew
wysłane przez Lisek1407 0
Jest postulat zmiany trasy linii 75 (połowy kursów), tak żeby zamiast ul. Reduty Ordona (a w drugą stronę zamiast ul. Czorsztyńską), połowa kursów w obie strony była skierowana przez ul. Grota-Roweckiego.
Mi się podoba ten pomysł jako mieszkańcowi. Ja bym też nie narzekał jakby puścili tamtędy również 521, bo ogromnym minusem jest to, że do jakiejkolwiek nocki tam daleko jest, 521 jeździ przez Czorsztyńską, a 529 niepotrzebnie przez pustkowia na Taczaka, gdzie nikt nawet nigdy nie wsiada. Tylko co na to ZDiTM?
wysłane przez lhb178 19
Druga rzecz to fundowanie wycieczek na linii de facto magistralnej. Ja wiem, że Zawadzkiego generalnie powinno przesiąść się na tramwaje, ale na kluczowym przystanku tramwaju nie ma. Dojazd do Kaliny też jest zresztą istotny.
wysłane przez end 52
A dlaczego 86 nie jedzie przez Roweckiego? No pomyślmy...
Druga rzecz to fundowanie wycieczek na linii de facto magistralnej. Ja wiem, że Zawadzkiego generalnie powinno przesiąść się na tramwaje, ale na kluczowym przystanku tramwaju nie ma. Dojazd do Kaliny też jest zresztą istotny.
Domyślam się, że 86 nie jedzie przez Roweckiego, bo by utknęło w korkach na Łukasińskiego. Nie wiem co to ma do zmiany trasy 75, które w korkach by nie stało.
Zmianę trasy na Roweckiego nazywasz wycieczką? Przejazd w stronę dworca dłuższy o minutę to wycieczka? A jak 53 jedzie przez Zawadzkiego, zamiast omijać to osiedle to jest dobrze? Gdzie tu logika?
Typowe myślenie jak w ZDiTM - bo linia ma być prosta jak drut na mapie. Nie, nie ma być prosta. Ma być dla mieszkańców.
Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew
wysłane przez Ferrix 8
Typowe myślenie jak w ZDiTM - bo linia ma być prosta jak drut na mapie. Nie, nie ma być prosta. Ma być dla mieszkańców.
Prosta jak drut i jak trasa linii 65 ;)
STMKŻ
wysłane przez lhb178 19
Domyślam się, że 86 nie jedzie przez Roweckiego, bo by utknęło w korkach na Łukasińskiego. Nie wiem co to ma do zmiany trasy 75, które w korkach by nie stało.
Nie.
Rada osiedla nie chciała. W ogóle to osiedle było zawsze nieprzychylne autobusom.
Zmianę trasy na Roweckiego nazywasz wycieczką? Przejazd w stronę dworca dłuższy o minutę to wycieczka?
Tak, wycieczka. A w drugą stronę większa wycieczka.
A jak 53 jedzie przez Zawadzkiego, zamiast omijać to osiedle to jest dobrze? Gdzie tu logika?
53 jako linia obwodowa z natury jedzie dookoła.
Typowe myślenie jak w ZDiTM - bo linia ma być prosta jak drut na mapie. Nie, nie ma być prosta. Ma być dla mieszkańców.
No i jest, dla mieszkańców Zawadzkiego, Reduty Ordona i Żwirki i Wigury.
wysłane przez end 52
A to mamy linie obwodowe, magistralne i jakie jeszcze? :D :D :D
Czyli linia 75 jest dla mieszkańców dwóch ostatnich z wymienionych przez Ciebie ulic, którzy w znacznej większości mają samochody, a omija duże osiedle bloków, gdzie mieszka więcej ludzi i którzy nie posiadają samochodu (upraszczając). Bardzo logiczne i po zditmowsku.
To niech ZDiTM puści linie z os. Zawadzkiego przez Taczaka do dworca, gdzie nie ma prawie niczego - będzie jeszcze bardziej magistralna i prosta. Bez dodatkowych zbędnych wycieczek. :)
Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew
wysłane przez lhb178 19
Rada Osiedla może zmienić zdanie. Poza tym to było jakiś czas temu. Radni się zmieniają i zmieniają się również oczekiwania. Ta propozycja co do 86 była przed remontem Grota-Roweckiego. Teraz jest inna sytuacja. Zresztą nie ma o czym mówić - o linii która nie kursuje w te rejony nawet wieczorem... żenada.
Tuż przed remontem nie chcieli, a teraz nagle zmienią zdanie? Próbuj, śmiało.
A to mamy linie obwodowe, magistralne i jakie jeszcze? :D :D :D
Przeczytaj jakąś książkę o organizacji KM, jeszcze parę rodzajów znajdziesz.
Czyli linia 75 jest dla mieszkańców dwóch ostatnich z wymienionych przez Ciebie ulic, którzy w znacznej większości mają samochody, a omija duże osiedle bloków, gdzie mieszka więcej ludzi i którzy nie posiadają samochodu (upraszczając). Bardzo logiczne i po zditmowsku.
Powiedziałbym nawet, że po mzkowsku a może nawet wupekaemowsku...
To niech ZDiTM puści linie z os. Zawadzkiego przez Taczaka do dworca, gdzie nie ma prawie niczego - będzie jeszcze bardziej magistralna i prosta. Bez dodatkowych zbędnych wycieczek. :)
Czekamy na tory. MSPANC.
wysłane przez end 52
To ciekawe, że tory zmieniają postrzeganie o celowości i przydatności danej linii. Nie ma torów - nie ma linii autobusowej - bo nikt nie będzie jeździć. Są tory - jest linia tramwajowa.
Czasami zapominam, że mieszkam w zaściankowym mieście...(tak - teraz czekam na propozycję, że mogę się przeprowadzić :D ).
Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew
wysłane przez lhb178 19
Najpierw niech ZDiTM raczy zrobić z linii 86 linię całodzienną na całej trasie, a potem można pomyśleć o zmianach.
A dlaczego w tej kolejności? Jeśli wzrośnie liczba pasażerów z powodu zmiany trasy, to będzie też większe uzasadnienie dla wydłużenia godzin kursowania.
To ciekawe, że tory zmieniają postrzeganie o celowości i przydatności danej linii. Nie ma torów - nie ma linii autobusowej - bo nikt nie będzie jeździć. Są tory - jest linia tramwajowa.
Tak to właśnie działa.
wysłane przez Tatra108 10
Typowe myślenie jak w ZDiTM - bo linia ma być prosta jak drut na mapie. Nie, nie ma być prosta. Ma być dla mieszkańców.
Fakt, takie myślenie jest tylko w ZDiTM. Prosty przykład linii stworzonej dla mieszkańców i kierowców MPK jest olsztyńska 121, która wije się przez miasto niczym zaskroniec.
https://ibb.co/J7HY0Hr
MPK Olsztyn - zbieranie pasażerów przy kabinie to nasza pasja
wysłane przez Fryga −2
wysłane przez Kostek 2
A jak ma wyglądać wg Ciebie dalsza trasa od skrzyżowania Grota-Roweckiego z Łukasińskiego? w kierunku Osiedla Zawadzkiego. Przez fatalnie zaprojektowane, wiecznie zakorkowane skrzyżowanie z Taczaka i Sosabowskiego? Również wjazd z Grota-Roweckiego w Łukasińskiego nie będzie prostą sprawą.
No jak ma się odbywać? Domyślam się, że w stronę Osiedla Zawadzkiego skręt w prawo aby dojechać do przystanku Wernyhory i analigocznie w drugą stronę. Od strony kierowcy powiem, że nic kłopotliwego w tym skrzyżowaniu nie ma. Jakoś za granicą autobusy puszczane są ciasnymi uliczkami gdzie mieści się jeden autobus, często zdarza się, że trzeba cofać, przeciskać się na milimetry i nikt wielkiego szumu nie robi, bo autobus ma służyć MIESZKAŃCOM, ma jeździć po osiedlach, jak najbliżej zabudowań, największych osiedli, a korki na Łukasińskiego? Od skrzyżowania Łukasińskiego x Reduty Ordona do skrzyżowania Łukasińskiego x Grota-Roweckiego nie ma długiej drogi, więc korki aż tak nie dotkną tej linii.
wysłane przez end 52
No jak ma się odbywać? Domyślam się, że w stronę Osiedla Zawadzkiego skręt w prawo aby dojechać do przystanku Wernyhory i analigocznie w drugą stronę. Od strony kierowcy powiem, że nic kłopotliwego w tym skrzyżowaniu nie ma. Jakoś za granicą autobusy puszczane są ciasnymi uliczkami gdzie mieści się jeden autobus, często zdarza się, że trzeba cofać, przeciskać się na milimetry i nikt wielkiego szumu nie robi, bo autobus ma służyć MIESZKAŃCOM, ma jeździć po osiedlach, jak najbliżej zabudowań, największych osiedli, a korki na Łukasińskiego? Od skrzyżowania Łukasińskiego x Reduty Ordona do skrzyżowania Łukasińskiego x Grota-Roweckiego nie ma długiej drogi, więc korki aż tak nie dotkną tej linii.
Dokładnie tak. Odpowiedź w punkt.
Poza tym po pełnym otwarciu Sosabowskiego - korki na Łukasińskiego będą jeszcze mniejsze.
Na giełdzie większość nie ma racji; Na giełdzie drzewa nie rosną do nieba; Kupuj plotki, sprzedawaj fakty; Kupuj kiedy leje się krew
wysłane przez Ferrix 8
Pobiłe/aś rekord w długości cytatu...
STMKŻ
wysłane przez mrstahuu 0
[...] Przez fatalnie zaprojektowane, wiecznie zakorkowane skrzyżowanie z Taczaka i Sosabowskiego? [..]
Powiedz mi co, poza cyklem świateł jest fatalnie zaprojektowane na tym skrzyżowaniu.
wysłane przez lukaszenko 16
Powiedz mi co, poza cyklem świateł jest fatalnie zaprojektowane na tym skrzyżowaniu.
Długość pasów ruchu przed skrzyżowaniem wzdłuż Łukasińskiego i położenie zatok autobusowych, chyba najbardziej uciążliwe rzeczy.
wysłane przez mrstahuu 0
Długość pasów ruchu przed skrzyżowaniem wzdłuż Łukasińskiego
[...]
Pasy ruchu przed skrzyżowanieniem mają na tym odcinku ~50m. I to jest normalna długość, jaką spotkasz na większości skrzyżowań w Szczecinie. Za to na głównym ciągu Taczaka <-> Sosabowskiego jest po 120m. Także one nie są specjalnie krótkie.
[...]
i położenie zatok autobusowych
[...]
Co jest w nich złego? Nie są ani blisko ani daleko od skrzyżowania, autobusy nie blokują normalnego ruchu i są ZATOKAMI, co nie jest przecież standardem; w naszym mieście wielokrotnie, nawet w centrum wyznacza się przystanki na pasie ruchu.
wysłane przez MlodyS53 80
A jak ma wyglądać wg Ciebie dalsza trasa od skrzyżowania Grota-Roweckiego z Łukasińskiego? w kierunku Osiedla Zawadzkiego. Przez fatalnie zaprojektowane, wiecznie zakorkowane skrzyżowanie z Taczaka i Sosabowskiego? Również wjazd z Grota-Roweckiego w Łukasińskiego nie będzie prostą sprawą.
Dej dowolny autobus. Przejedziemy 😉
Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
wysłane przez yamal30 0