Forum

Weekendowy montaż nakładek

W związku z montażem rozjazdów nakładkowych w ciągu alei Piastów (przy skrzyżowaniu z ulicą Szwoleżerów) w dniach 5–6 lipca nastąpią zmiany w funkcjonowaniu linii 4 i 811.

wysłane przez Sebek821 1

Taka organizacja 811 powinna być na stałe w weekendy, a w dzień powszedni po szczytach. 4ka powinna być zaledwie wspomagaczem 811 w dzień powszedni, bo jak wiadomo, nad korkami nie przeleci.

Kiedyś to było, teraz to nie ma.
8

wysłane przez Alex Simulations 47

Sebek821 napisał(a):
ciach

Bo to wcale nie jest tak, że 4ka jeździ cały dzień nabita, a jak jeden kurs wypadnie to na następnym jest masakra.
16

wysłane przez Sebek821 1

Alex Simulations napisał(a):
Bo to wcale nie jest tak, że 4ka jeździ cały dzień nabita, a jak jeden kurs wypadnie to na następnym jest masakra.

4ka powinna być w szczycie alternatywą i/lub wspomagaczem dla 811. Po szczycie 811 do Rodła (w końcu po coś są te PATy) a 4ka na oborę by jakoś ogarniać te wagony, które i tak są zajechane do granic możliwości. Przykład z dzisiaj: #625 na 4/5.

Kiedyś to było, teraz to nie ma.
2

wysłane przez z@kręcony17 −3

Sebek821 napisał(a):
(w końcu po coś są te PATy)

Jakie PATy? Na tej trasie ich praktycznie nie ma. Jedyne co to na Placu Odrodzenia autobus może wjechać na wspólny przystanek z tramwajami, potem musi objechać rondo na Szarych Szeregów i może znowu wjechać na wspólny przystanek z tramwajami (Piastów) i to też tylko w kier. Placu Kościuszki bo w drugą stronę nie ma takiej możliwości by wjechać na torowisko.
5

wysłane przez MlodyS53 81

Sebek821 napisał(a):
Taka organizacja 811 powinna być na stałe w weekendy, a w dzień powszedni po szczytach. 4ka powinna być zaledwie wspomagaczem 811 w dzień powszedni, bo jak wiadomo, nad korkami nie przeleci.

No trudno nie przyznać racji temu Panu!

Na tym forum piszę o swoich zainteresowaniach, nie o pracy.
1

wysłane przez Michał.K 2

Sebek821 napisał(a):
Taka organizacja 811 powinna być na stałe w weekendy, a w dzień powszedni po szczytach. 4ka powinna być zaledwie wspomagaczem 811 w dzień powszedni, bo jak wiadomo, nad korkami nie przeleci.

Jak PKS kupi samoloty to się będzie dało ;P
Post został wyedytowany przez autora.
2

wysłane przez Sebek821 1

Michał.K napisał(a):
Jak PKS kupi samoloty to się będzie dało ;P

TSy próbowały w Lesie Arkońskim, ale skutek był... ;)

Kiedyś to było, teraz to nie ma.
2

wysłane przez SirMotorniczy_91 0

Sebek821 napisał(a):
TSy próbowały w Lesie Arkońskim, ale skutek był... ;)

Bardziej nazwał bym to nielegalnym wypadem na ryby z tym, że ten ktoś nie wziął sobie pod uwagę, że w tym "okrąglaku" już dawno wody nie ma 😉 Jeśli oczywiście mamy tą samą sytuację na myśli.
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez iamsikorel 0

Jestem pełen podziwu dla fikołków jakie można tu przeczytać. Tramwaj tylko w szczycie, a dalej autobus. Ale autobus w szczycie na krótkiej trasie, a poza szczytem na długiej. A, no i w weekend też na długiej!

Zdajecie sobie sprawę jaki bałagan dla pasażerów spowodowałaby takie rozwiązanie? Jak trudne do skoordynowania by było? Jakie są czynniki wpływające na wydłużenie czasu jazdy autobusu, a jakie tramwaju? A może zapomnieliście już co się działo z 811 do pl. Szarych Szeregów, gdzie wielce szanowna zajezdnia nie była w stanie wystawić wszystkich brygad?

No i wreszcie, wracając do punktu wyjścia, nie wyobrażam sobie zakomunikowania takiego rozwiązania pasażerom - do godziny 17 macie tramwaj, a potem tylko autobus. Sprzeczne z jakimikolwiek normatywami i przyzwyczajeniami. Wszystko by było spoko, gdyby nie ci cholerni pasażerowie.

I ja rozumiem, że forum to miejsce wymiany opinii, pomysłów i doświadczeń, ale na litość boską, czasem warto się zastanowić zanim się wygłupicie...
19

wysłane przez Sebek821 1

iamsikorel napisał(a):
[ciach]

Mhm, mhm, mhm... Tymczasem ZDiTM z 8ką do B. Portowej i 808 w szczycie, które wypi... Wywalało RJ przez okno. Ale masz rację. Wszyscy tutaj mamy po 4 latka ;)

Kiedyś to było, teraz to nie ma.
3
Sebek821 napisał(a):
Mhm, mhm, mhm... Tymczasem ZDiTM z 8ką do B. Portowej i 808 w szczycie, które wypi... Wywalało RJ przez okno. Ale masz rację. Wszyscy tutaj mamy po 4 latka ;)

Porównujesz kilkutygodniowe zamknięcie oraz niską dostępność wagonów dwukierunkowych (zdaje się wtedy były tylko cztery Bety) z minimum rocznym (teraz już wiemy że znacznie dłuższym) remontem? Dziwna logika.

Poza tym 808 kursował w szczycie wspomagając tramwaj tylko na pewnym odcinku, a nie zastępując go całkowicie po szczycie, jak pada w waszych sugestiach.
Post został wyedytowany przez autora.

wysłane przez Kostek 3

Sebek821 napisał(a):
Mhm, mhm, mhm... Tymczasem ZDiTM z 8ką do B. Portowej i 808 w szczycie, które wypi... Wywalało RJ przez okno. Ale masz rację. Wszyscy tutaj mamy po 4 latka ;)

Okej, była taka sytuacja i tak jak pisze iamsikorel - był ogromny bałagan dla pasażerów. Pasażerowie głównie stali na przystankach tramwajowych. Po czasie dopiero ludzie zaczęli przechodzić również na autobusowe. Przez pierwsze godziny i dni woziło się głównie powietrze. Jedyne problemy z korkami były w okolicach Ronda Gierosa. Rano w stronę Placu Kościuszki, popołudniu na Gumieńce. Przystanek na Kościuszki był w takim miejscu, że albo czekasz na tramwaj albo idziesz na drugą stronę skrzyżowania na autobus, więc trzeba było patrzeć na rozkład. Na trasie część ludzi widząc podjeżdżający autobus nic sobie z tego nie robiła, mimo, że na przykład tramwaj nie przyjechał od 20stu minut, a część biegała przez jezdnię przed samochodami stwarzając niebezpieczne sytuacje. Do tego ciągłe czekanie na dobiegających, bo ktoś jednak zdecydował się na autobus, a na deser pełno pytań gdzie autobus jedzie czy tramwaj jeździ, czy autobus jedzie na Bramę Portową, itp. Ja osobiście mówię zdecydowane nie takim udziwnieniom - albo tramwaj albo autobus, a nie dwa w jednym czasie - nawet w godzinach szczytu.
Post został wyedytowany przez autora.
5

wysłane przez t105n  49

Skoro tamto rozwiązanie okazało się niewypałem, to jest jasny sygnał, aby go nie powtarzać. Więc się nie powtarza.
3

wysłane przez lhb178 20

t105n napisał(a):
Skoro tamto rozwiązanie okazało się niewypałem, to jest jasny sygnał, aby go nie powtarzać. Więc się nie powtarza.

Nie żeby coś, ale nakładające się ZKA i ZKT są cały czas i jeszcze trochę będą 😅
1

wysłane przez t105n  49

Ale tylko na pewnym odcinku, a nie na całej trasie.