Forum

Most Kłodny. Ruszył przetarg

Ruszył przetarg na realizację inwestycji pn. „Modernizacja dostępu drogowego do Portu w Szczecinie: przebudowa układu drogowego w rejonie Międzyodrza - część mostowa”. Istotną częścią tego zadania będzie budowa nowej przeprawy przez Odrę tzw. Mostu Kłodnego.

wysłane przez mrstahuu 0

To w końcu będzie torowisko do Placu Żołnierza (prosto), czy nie?

szybkiszofer.maventplan.pl
1

wysłane przez Pepe 264

mrstahuu napisał(a):
To w końcu będzie torowisko do Placu Żołnierza (prosto), czy nie?

W tym przetargu, który ruszył - nie.

wysłane przez mrstahuu 0

Pepe napisał(a):
W tym przetargu, który ruszył - nie.

Ale będzie pełen węzeł rozjazdowy? Czy tylko trójkąt?

szybkiszofer.maventplan.pl
1

wysłane przez lhb178 20

mrstahuu napisał(a):
Ale będzie pełen węzeł rozjazdowy? Czy tylko trójkąt?

Gwiazda.
1

wysłane przez shakkie 3

lhb178 napisał(a):
Gwiazda.

W dokumentacji jest trójkąt torów i "obiecujący" fragment ślepej jezdni.

wysłane przez lhb178 20

shakkie napisał(a):
W dokumentacji jest trójkąt torów i "obiecujący" fragment ślepej jezdni.

Nadziei nie porzucajcie.
2

wysłane przez Fryga −1

mrstahuu napisał(a):
To w końcu będzie torowisko do Placu Żołnierza (prosto), czy nie?

Masz rację zadając to pytanie: budowa linii tramwajowej od projektowanego ronda na zachodnim brzegu Odry pod Trasą Zamkową do Ronda Portowców bez polaczenia z torowiskiem na Placu Żołnierza nie ma sensu. Następny przykład wydawania kasy bez rozmysłu – już mamy w Szczecinie taki przypadek: dwupoziomowy węzeł Łękno bez żadnej perspektywy przedłużenia obwodnicy w stronę Turzynu.
2

wysłane przez iamsikorel 1

Fryga napisał(a):
Masz rację zadając to pytanie: budowa linii tramwajowej od projektowanego ronda na zachodnim brzegu Odry pod Trasą Zamkową do Ronda Portowców bez polaczenia z torowiskiem na Placu Żołnierza nie ma sensu.

Otóż ma sens. Pojawi się bezpośrednia relacja z prawego brzegu na Pomorzany i na Gocław, bez kręcenia się po placu Rodła.

Przypomnę tylko że w przypadku jakiegokolwiek wstrzymania na odcinku Wyszyńskiego - Brama Portowa, Basen Górniczy jest ostatnim miejscem gdzie można zawrócić tramwaje jadące z prawego brzegu.

Trzeba tylko liczyć że odcinek do placu Hołdu Pruskiego powstanie w kolejnym etapie/osobnej inwestycji, bo on również jest bardzo potrzebny.
3

wysłane przez uwaga.tramwaj 0

iamsikorel napisał(a):
Otóż ma sens. Pojawi się bezpośrednia relacja z prawego brzegu na Pomorzany i na Gocław, bez kręcenia się po placu Rodła.

Przypomnę tylko że w przypadku jakiegokolwiek wstrzymania na odcinku Wyszyńskiego - Brama Portowa, Basen Górniczy jest ostatnim miejscem gdzie można zawrócić tramwaje jadące z prawego brzegu.

Trzeba tylko liczyć że odcinek do placu Hołdu Pruskiego powstanie w kolejnym etapie/osobnej inwestycji, bo on również jest bardzo potrzebny.

Dodatkowo na żagle można tam przekierować linie lub zrobić dodatkową która będzie zawracać od wyszka przez celną / kłodny / wyszka.

A w przyszłości pozwoli na remont generalny mostu długiego - poniewaz kłodny przejmie ruch tramawajowy

Ma dużo zalet - poza tymi wyżej wspomnianymi

Diabeu z Golęcina
4

wysłane przez shakkie 3

Wrzuciłem kompletny projekt organizacji ruchu:
https://imgur.com/a/x5cR6nK
Zwraca uwagę przebudowa torowiska aż do Komandorskiej, 2 pary przystanków tramwajowych na takim krótkim odcinku i zmiana przebiegu jezdni Nabrzeża Wieleckiego w kierunku Wyszyńskiego. Ponadto przy Władysława IV obok parkingu powstanie nowa podstacja prostownikowa.

wysłane przez MQ ?

shakkie napisał(a):
Wrzuciłem kompletny projekt organizacji ruchu:
https://imgur.com/a/x5cR6nK

Nie przywiązuj się do tego jakoś specjalnie. Rysunki w dokumentacji mają swoje lata, w międzyczasie trochę się wydarzyło.

wysłane przez shakkie 3

Posłużyłem się projektem organizacji ruchu a nie np. zagospodarowania terenu, bo właśnie w nim są wyraźnie zaznaczone przystanki, czyli to co nas tu zgromadzonych obchodzi.
MQ napisał(a):
Nie przywiązuj się do tego jakoś specjalnie. Rysunki w dokumentacji mają swoje lata, w międzyczasie trochę się wydarzyło.

Rozumiem że wprowadzone zmiany są objęte tajemnicą służbową?

wysłane przez MQ ?

shakkie napisał(a):
Rozumiem że wprowadzone zmiany są objęte tajemnicą służbową?

Nie, aktualizacja dokumentacji ma być opublikowana w późniejszym terminie. W wielu przypadkach jest tak, że są wprowadzane poprawki albo na etapie zamówienia, albo nawet na etapie wykonawczym.
3

wysłane przez mrstahuu 0

Niestety, jak wynika z projektu, niestety nie będzie pełnego węzła (gwiazdy) a jedynie trójkąt. Szkoda, że to uelastycznienie sieci jest takie „na pół gwizdka”. Jeśli miasto wróci do pomysłu torów pod górę, to szykuje się kolejne rozkopanie nowo zbudowanego skrzyżowania. Mało perspektywiczne myślenie.

PS. Oby aktualizacja dokumentacji przyniosła pozytywne zaskoczenie

szybkiszofer.maventplan.pl
Post został wyedytowany przez autora.
8