Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Tramwaj priorytetem polityki transportowej...
Ten dokument może wydawać się zbiorem pobożnych życzeń. Jest jednak niezbędny, aby starać się o pieniądze unijne. "Polityka transportowa miasta do 2015 r." jest już gotowa.
wysłane przez Robert 5
Piotr napisał(a):
> > A gdyby tak powstala linia Goleniow-Police? Nawet > mamy szynobusy...Ok wiem wiem to juz temat kolejowy i nie to > forum :>>>
Zależy, o jakiej kolei mówimy. Jeśli o tzw. szybkiej kolei miejskiej (w Niemczech znanej jako S-Bahn), to jest to temat jak najbardziej traktujący o komunikacji miejskiej :). Były już mianowicie różne przymiarki do zaproponowania sieci takiej kolei dla Szczecina, z wykorzystaniem - na ile się da - istniejącej infrastruktury (kolej obwodowa dookoła śródmieścia plus promieniste linie kolejowe do sąsiednich miast). Zresztą był już raz kiedyś taki czas, że na Os. Słoneczne jeździły z Dąbia pociągi pasażerskie (EZT). Tak czy inaczej, gdyby w Policach istniało (czy też zaistniało) odgałęzienie od istniejącej linii kolejowej z Mścięcina do os. Chemik (nowe przystanki/stacje w Policach: w rejonie ronda oraz w rejonie ul. Wyszyńskiego), a do tego gdyby na linii kolejowej Szczecin - Police można było rozwijać minimalną przyzwoitą prędkość (60-70 km/h), wpuszczenie taboru pasażerskiego z odpowiednio dobraną ofertą przewozową uatrakcyjniłoby komunikację pomiędzy Policami (a w zasadzie ich nową częścią) i Szczecinem. Położenie istniejącego dworca w Policach z dala od nowych osiedli uniemożliwia bowiem sensowne wykorzystanie kolei do masowych aglomeracyjnych przewozów pasażerskich.
> > A gdyby tak powstala linia Goleniow-Police? Nawet > mamy szynobusy...Ok wiem wiem to juz temat kolejowy i nie to > forum :>>>
Zależy, o jakiej kolei mówimy. Jeśli o tzw. szybkiej kolei miejskiej (w Niemczech znanej jako S-Bahn), to jest to temat jak najbardziej traktujący o komunikacji miejskiej :). Były już mianowicie różne przymiarki do zaproponowania sieci takiej kolei dla Szczecina, z wykorzystaniem - na ile się da - istniejącej infrastruktury (kolej obwodowa dookoła śródmieścia plus promieniste linie kolejowe do sąsiednich miast). Zresztą był już raz kiedyś taki czas, że na Os. Słoneczne jeździły z Dąbia pociągi pasażerskie (EZT). Tak czy inaczej, gdyby w Policach istniało (czy też zaistniało) odgałęzienie od istniejącej linii kolejowej z Mścięcina do os. Chemik (nowe przystanki/stacje w Policach: w rejonie ronda oraz w rejonie ul. Wyszyńskiego), a do tego gdyby na linii kolejowej Szczecin - Police można było rozwijać minimalną przyzwoitą prędkość (60-70 km/h), wpuszczenie taboru pasażerskiego z odpowiednio dobraną ofertą przewozową uatrakcyjniłoby komunikację pomiędzy Policami (a w zasadzie ich nową częścią) i Szczecinem. Położenie istniejącego dworca w Policach z dala od nowych osiedli uniemożliwia bowiem sensowne wykorzystanie kolei do masowych aglomeracyjnych przewozów pasażerskich.
Fajnie
· 18 lat temu ·
Showdown (gość)
Re: Tramwaj priorytetem polityki transportowej
· 18 lat temu ·
Showdown (gość)
Polityka transportowa miasta do 2015
· 18 lat temu ·
Andrzej (gość)
Co nas czeka w 2015 roku?
· 18 lat temu ·
NEOfil (gość)