Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Zatłoczone autobusy z Polic
Horrendalne sceny dzieją się podczas godzin szczytu w autobusach linii nr 106 i 107 - alarmuje Jakub Matura. Chodzi oczywiście o tłok.
wysłane przez Mareczek 5
Phobos napisał(a):
> A to niby czemu? Jeśli uważasz, żę A nie ma racji bytu na Kormoranow, to > nie mają racji bytu również na Arkońskim...
Ja tego nie stwierdzilem.
> > W lepszych warunkach? > > 1. Wole miec opoznione o 3 min 68, niz o 13 A > > Skad wiesz, jakie opoznienie mialoby A na Kormoranow? Dlaczego zakladasz, > ze przy zmianie trasy (i przynacych z tego oszczednosciach) nie zmieniono > by czasow przejazdu?
Pomysl, a sie dowiesz czemu tak jest. Podpowiedz - korki w centrum miasta...
> Zakladalem tez ominiecie Axentowicza Od razu mowie - nie krzycz :-P Ile > pasazerow na nim wsiada/wysiada okaze sie jak znane beda wyniki badan, a > jako ze jezdziles na 57 to chyba masz w miare dobry obraz sytuacji i > mozesz skorygowac moje zalorzenia :-)
Nie sa sluszne. Mozna ludzi z Thugutta uzaleznic od Komrmoranow, ale ludzi z Bandurskiego nie uzaleznisz tylko od Bandurskiego.
> > Nie dziekuje, wole 68. > > A skad wiesz, czy ludzie muszacy dojechac z Kormoranow w okolice > Wyszynskiego tez wola 68?
Jezeli tam by mialo kursowac 68, nie mam nic przeciwko. A czemu na korzysc 5% pasazerow, 95% ma dostac po pupie?
> > Os. Chemik to pies? > > Rozmawiamy o Szczecinie czy Policach? Chemik to inny przypadek - jest > osiedlem za bardzo oddalonym.
Nie ma w sumie innych osiedli na polnoc, ktore nie bylyby polaczone z Rodla - jedynie to Twoja byla Lucznicza ma male eno.
> > Brawo Marcinku, czyli rozumiem ze robimy X linii, ktorych trasa jest od > > jednego przystanku, do najblizszego, po czym przesiadami sie do > nastepnej > > linii, itd? Milej podrozy. > > W poprzednim poscie zarzucales mi, ze mam dokladnie odwrotne poglady - z > kazdego miejsca do kazdego. Zdecyduj sie.
Skoro je zmieniles, to odpowiednio jest skomentowalem.
> Popadasz w skrajnosci - ja nie chce ani linii o dlugosci takich jak > odleglosc miedzy dwoma przystankami, nie chce aby tworzyc chory system "z > kazdego miejsca w kazde miejsce", ani nie chce uprzywilejowania jednych > mieszkancow Szczecina wzgledem innych.
Wiec co Ci nie pasuje?
> Tylko że tej chwili do mieszkańcy Kormoranów mają za pomocą linii zwykłych > dojazd na Warszewo, Kołłątaja, Plac Rodła i Komuny Paryskiej - 3 z > wymienionych miejsc mozna uznac za węzły przesiadkowe - 3 najważniejsze > węzły przesiadkowe w północnej części Szczecina. W praktyce nie można mieć > dojazdu bezpośredniego wszędzie, ale to Kormoranow ma najlepsze > połączenia.
No, Komuny Paryskiej to taki troche lipny wezel komunikacyjny. Co do Rodla i Kollataja - popatrz analogicznie na os. Dabie (taki przyklad mi wpadl teraz do glowy) - maja dojazd do Zdroje Krzyzowka i do Basenu Gorniczego - 2 wazne wezly komunikacyjne na pawobrzezu i co - trzeba zlikwidowac dojazd na ktorys z nich, bo maja za dobrze?
> > Wybacz, ale jestes glupszy, niz mi sie wydawalo :( > > Ależ dziękuję, za utrzymanie wysokiego poziomu intelektualnego. Prosze nie > używać obelg.
Wybacz, ale skoro Ci tlumacze co i jak, a ty dalej swoje, to czlowiekowi chce sie zygac na taki widok :(
> > Na Rodla tez nie ma zbyt wiele urzedow, szkol, fabryk, uczelni, siedzib > > wszystkich mediow itd. I co? > > Drugie po Placu Orła Białego skupisko banków w Szczecinie, ZUS, GUS, PZU, > największy biurowiec w Szczecinie,
Powod, dlaczego 68 jest linia przywilejowa - bo jezdzi pod najwyzszy budynek w miescie. Wybacz, ale wlasnie spadlem na podloge :-)
> przychodnia, początek trasy Rodła - > Brama (ciąg handlowy), galeria handlowa (PAZIM) oraz największe centrum > handlowe, które z przykrością trzeba nazwać miejscem, w którym skupia się > życie Szczecina - Galaxy (a w nim 150 sklepów, hipermarket, multiplex, > Empik, fast-foody) i przesiadki na linie tramwajowe rozjeżdżające się > praktycznie w 80% najważniejszych punktów miasta.
I dlatego trzeba zlikwidowac ta linie, ktora prowadzi w tyle waznych miejsc, zeby dodatkowo dociazyc zapchane juz 57 i 2/3/12. Znowu Ci musze poklaskac.
> A wszystko to dostępna dla mieszkańców Kormoranów za bilet o nominale 1,90 > zł (0,95 ulgowy), bez przesiadek - nie uważasz, że jesteś w sytuacji > lepszej od 90% mieszkanców wszystkich osiedli wielkopłytowych?
Nie uwazam tak - to ze mam dobry dojazd w jedno miejsce, nie oznacza, ze dojazd do wszystkich - widze, ze jestes troche zamknietym czlowiekiem, skoro dla Ciebie Pl. Rodla jest samym Szczecinem, a reszta to nie wiem co... Okoliczne wsie, ktore nie wiadomo jakim prawem maja nazwe "Szczecin".
> > Wiec po jakiego ch*ja, sie czepiasz ze 68 jest be itd? Dowozi ludzi do > > wezla - dowozi! I problem z glowy, a ty sie bawisz w filozofa. > > Plac Rodła nie jest dla Kormoranów "najbliższym węzłem tramwajowym".
Jezeli chodzi o odleglosc w kilometrach - nie jest. Jezeli chodzi o czas dojazdu - jest!
> Taki abstrakcyjny pomysł - od ul. Przyjaciół Ronda skierować 68 Przyjaciół > Żołnierza i Warcisława do Kołłątaja (przy jednoczesnej redukcji > czestotliwosci na 69 i dostosowaniu rozkladów) - też miałbyś dojazd do > węzła tramwajowego. Ale dlaczego też powiesz, że nie chcesz takiej linii? > Ponieważ Kołłątaja to nie to samo co Plac Rodła.
Poniewaz na Kollataja mam juz 3 linie. Nie mialbym nic przeciwko gdyby 57 puszczono przez Przyjaciol.
> > I jest pieknie! > > I pięknie może też być jeśli 68 jeździłoby na Kołłątaja i musiałbyś się > przesiadać jak mieszkańcy Arkońskiego?
A po cholere 68 ma jezdzic na Kollaaja, skoro jezdza tam juz 3 inne linie?
> Nie. A teraz wyobraź sobie, że > mieszkańcy Arkońskiego zaczynają się domagać wydłużenia 78 do Rodła bo > powiedzą "skoro Kormoranów ma linie na Rodła, to my też chcemy".
I tu jest Twoj blad w mysleniu - os. Arkonskiemu "przeszkadza" tramwaj. Gdyby tam nie bylo linii tramwajowej, na pewno 51/78 byloby wydluzone do Rodla, ale na szczescie u nas pracuja jeszcze normalni ludzie, wiec nie dopuszczaja do takiej sytuacji, aby linie autobusowe zwykle pokrywaly sie z liniami tramwajowymi. I chwala im za to!
> > Wiec po cholere sie wtracasz, skoro nie wiesz co mowisz? > > Ależ ja doskonale wiem co mówię - mieszkałem w Szczecinie dłużej niż ty > żyjesz ;-) Znam lewobrzeże - to o prawobrzeżu nie mam większego pojęcia > dlatego np. nie wtrącam się do dyskusji o 54 i 84 czy sensie takiego a nie > innego przebiegu SST (zaczynamy rozmawiac o science-fiction ;-)
Fajnie ze mieszkalesz dluzej na lewobrzezu niz ja zyje, ale co to ma do linii 68? Obaj zyjemy od poczatku jej istnienia w takiej formie jakiej jest.
> > > No to te 80% (jak nie 90%) przesiada sie na tramwaj na Kołłątaja... > > > > W ktorych i tak juz nie ma miejsc... > > Rozwiązania systemowe - cokolwiek by się nie stało, jakkolwiek nie > zmieniać by przebiegu linii, nie wystarczy zmienić jednej linii - gdyby > zabrać 68 z Kormoranów - należy conajmniej skierować tam A (i może > zwiększyć częstotliwość 57... jeszcze nie wiem). Jeśli zabierzemy A ze > Studziennej to trzeba tam skierować tam coś innego - może 68 na linii > Kołłątaja - Studzienna? Jeśli 68 puścimy na trasie Kormoranów - Kołłątaja, > to trzeba np. zwiększyć częstotliwość 2 itd.
1. Linia 68 powstala po to aby a) uniezaleznic kilka tysiecy mieszkancow od jeden petli autobusowej b) odciazyc i tak juz przepelniony wezel Kollataja
2. Rozwiazanie nieco inne i mniej kosztowne - 69 na Studzienna, A na Rugianska. Prawdopodobnie w Twoim projekcie miales taki zapis, juz nie pamietam.
3. "Trzeba dolozyc na 57 i 2" - latwo mowic, trudniej zrobic, pamietaj!
A tak podsumowac na razie nasze wywody - ogolnie Marcin wpadles w pewien szal i nie myslisz jak normalny czlowiek - chcesz zlikwidowac linie, z ktorej dziennie korzysta kilka tysiecy ludzi, bo wg Ciebie oni maja za dobrze. A co w tym takie dobrego, skoro ludzie nie mieszcza sie do autobusu? Gdybys zliwkidowal 68 to bys mial tak, jakbys zlikwidowal D i E, a A i B zrobil w szczycie co 15 minut, "bo oni tez maja za dobrze".
--- Mareczek
> A to niby czemu? Jeśli uważasz, żę A nie ma racji bytu na Kormoranow, to > nie mają racji bytu również na Arkońskim...
Ja tego nie stwierdzilem.
> > W lepszych warunkach? > > 1. Wole miec opoznione o 3 min 68, niz o 13 A > > Skad wiesz, jakie opoznienie mialoby A na Kormoranow? Dlaczego zakladasz, > ze przy zmianie trasy (i przynacych z tego oszczednosciach) nie zmieniono > by czasow przejazdu?
Pomysl, a sie dowiesz czemu tak jest. Podpowiedz - korki w centrum miasta...
> Zakladalem tez ominiecie Axentowicza Od razu mowie - nie krzycz :-P Ile > pasazerow na nim wsiada/wysiada okaze sie jak znane beda wyniki badan, a > jako ze jezdziles na 57 to chyba masz w miare dobry obraz sytuacji i > mozesz skorygowac moje zalorzenia :-)
Nie sa sluszne. Mozna ludzi z Thugutta uzaleznic od Komrmoranow, ale ludzi z Bandurskiego nie uzaleznisz tylko od Bandurskiego.
> > Nie dziekuje, wole 68. > > A skad wiesz, czy ludzie muszacy dojechac z Kormoranow w okolice > Wyszynskiego tez wola 68?
Jezeli tam by mialo kursowac 68, nie mam nic przeciwko. A czemu na korzysc 5% pasazerow, 95% ma dostac po pupie?
> > Os. Chemik to pies? > > Rozmawiamy o Szczecinie czy Policach? Chemik to inny przypadek - jest > osiedlem za bardzo oddalonym.
Nie ma w sumie innych osiedli na polnoc, ktore nie bylyby polaczone z Rodla - jedynie to Twoja byla Lucznicza ma male eno.
> > Brawo Marcinku, czyli rozumiem ze robimy X linii, ktorych trasa jest od > > jednego przystanku, do najblizszego, po czym przesiadami sie do > nastepnej > > linii, itd? Milej podrozy. > > W poprzednim poscie zarzucales mi, ze mam dokladnie odwrotne poglady - z > kazdego miejsca do kazdego. Zdecyduj sie.
Skoro je zmieniles, to odpowiednio jest skomentowalem.
> Popadasz w skrajnosci - ja nie chce ani linii o dlugosci takich jak > odleglosc miedzy dwoma przystankami, nie chce aby tworzyc chory system "z > kazdego miejsca w kazde miejsce", ani nie chce uprzywilejowania jednych > mieszkancow Szczecina wzgledem innych.
Wiec co Ci nie pasuje?
> Tylko że tej chwili do mieszkańcy Kormoranów mają za pomocą linii zwykłych > dojazd na Warszewo, Kołłątaja, Plac Rodła i Komuny Paryskiej - 3 z > wymienionych miejsc mozna uznac za węzły przesiadkowe - 3 najważniejsze > węzły przesiadkowe w północnej części Szczecina. W praktyce nie można mieć > dojazdu bezpośredniego wszędzie, ale to Kormoranow ma najlepsze > połączenia.
No, Komuny Paryskiej to taki troche lipny wezel komunikacyjny. Co do Rodla i Kollataja - popatrz analogicznie na os. Dabie (taki przyklad mi wpadl teraz do glowy) - maja dojazd do Zdroje Krzyzowka i do Basenu Gorniczego - 2 wazne wezly komunikacyjne na pawobrzezu i co - trzeba zlikwidowac dojazd na ktorys z nich, bo maja za dobrze?
> > Wybacz, ale jestes glupszy, niz mi sie wydawalo :( > > Ależ dziękuję, za utrzymanie wysokiego poziomu intelektualnego. Prosze nie > używać obelg.
Wybacz, ale skoro Ci tlumacze co i jak, a ty dalej swoje, to czlowiekowi chce sie zygac na taki widok :(
> > Na Rodla tez nie ma zbyt wiele urzedow, szkol, fabryk, uczelni, siedzib > > wszystkich mediow itd. I co? > > Drugie po Placu Orła Białego skupisko banków w Szczecinie, ZUS, GUS, PZU, > największy biurowiec w Szczecinie,
Powod, dlaczego 68 jest linia przywilejowa - bo jezdzi pod najwyzszy budynek w miescie. Wybacz, ale wlasnie spadlem na podloge :-)
> przychodnia, początek trasy Rodła - > Brama (ciąg handlowy), galeria handlowa (PAZIM) oraz największe centrum > handlowe, które z przykrością trzeba nazwać miejscem, w którym skupia się > życie Szczecina - Galaxy (a w nim 150 sklepów, hipermarket, multiplex, > Empik, fast-foody) i przesiadki na linie tramwajowe rozjeżdżające się > praktycznie w 80% najważniejszych punktów miasta.
I dlatego trzeba zlikwidowac ta linie, ktora prowadzi w tyle waznych miejsc, zeby dodatkowo dociazyc zapchane juz 57 i 2/3/12. Znowu Ci musze poklaskac.
> A wszystko to dostępna dla mieszkańców Kormoranów za bilet o nominale 1,90 > zł (0,95 ulgowy), bez przesiadek - nie uważasz, że jesteś w sytuacji > lepszej od 90% mieszkanców wszystkich osiedli wielkopłytowych?
Nie uwazam tak - to ze mam dobry dojazd w jedno miejsce, nie oznacza, ze dojazd do wszystkich - widze, ze jestes troche zamknietym czlowiekiem, skoro dla Ciebie Pl. Rodla jest samym Szczecinem, a reszta to nie wiem co... Okoliczne wsie, ktore nie wiadomo jakim prawem maja nazwe "Szczecin".
> > Wiec po jakiego ch*ja, sie czepiasz ze 68 jest be itd? Dowozi ludzi do > > wezla - dowozi! I problem z glowy, a ty sie bawisz w filozofa. > > Plac Rodła nie jest dla Kormoranów "najbliższym węzłem tramwajowym".
Jezeli chodzi o odleglosc w kilometrach - nie jest. Jezeli chodzi o czas dojazdu - jest!
> Taki abstrakcyjny pomysł - od ul. Przyjaciół Ronda skierować 68 Przyjaciół > Żołnierza i Warcisława do Kołłątaja (przy jednoczesnej redukcji > czestotliwosci na 69 i dostosowaniu rozkladów) - też miałbyś dojazd do > węzła tramwajowego. Ale dlaczego też powiesz, że nie chcesz takiej linii? > Ponieważ Kołłątaja to nie to samo co Plac Rodła.
Poniewaz na Kollataja mam juz 3 linie. Nie mialbym nic przeciwko gdyby 57 puszczono przez Przyjaciol.
> > I jest pieknie! > > I pięknie może też być jeśli 68 jeździłoby na Kołłątaja i musiałbyś się > przesiadać jak mieszkańcy Arkońskiego?
A po cholere 68 ma jezdzic na Kollaaja, skoro jezdza tam juz 3 inne linie?
> Nie. A teraz wyobraź sobie, że > mieszkańcy Arkońskiego zaczynają się domagać wydłużenia 78 do Rodła bo > powiedzą "skoro Kormoranów ma linie na Rodła, to my też chcemy".
I tu jest Twoj blad w mysleniu - os. Arkonskiemu "przeszkadza" tramwaj. Gdyby tam nie bylo linii tramwajowej, na pewno 51/78 byloby wydluzone do Rodla, ale na szczescie u nas pracuja jeszcze normalni ludzie, wiec nie dopuszczaja do takiej sytuacji, aby linie autobusowe zwykle pokrywaly sie z liniami tramwajowymi. I chwala im za to!
> > Wiec po cholere sie wtracasz, skoro nie wiesz co mowisz? > > Ależ ja doskonale wiem co mówię - mieszkałem w Szczecinie dłużej niż ty > żyjesz ;-) Znam lewobrzeże - to o prawobrzeżu nie mam większego pojęcia > dlatego np. nie wtrącam się do dyskusji o 54 i 84 czy sensie takiego a nie > innego przebiegu SST (zaczynamy rozmawiac o science-fiction ;-)
Fajnie ze mieszkalesz dluzej na lewobrzezu niz ja zyje, ale co to ma do linii 68? Obaj zyjemy od poczatku jej istnienia w takiej formie jakiej jest.
> > > No to te 80% (jak nie 90%) przesiada sie na tramwaj na Kołłątaja... > > > > W ktorych i tak juz nie ma miejsc... > > Rozwiązania systemowe - cokolwiek by się nie stało, jakkolwiek nie > zmieniać by przebiegu linii, nie wystarczy zmienić jednej linii - gdyby > zabrać 68 z Kormoranów - należy conajmniej skierować tam A (i może > zwiększyć częstotliwość 57... jeszcze nie wiem). Jeśli zabierzemy A ze > Studziennej to trzeba tam skierować tam coś innego - może 68 na linii > Kołłątaja - Studzienna? Jeśli 68 puścimy na trasie Kormoranów - Kołłątaja, > to trzeba np. zwiększyć częstotliwość 2 itd.
1. Linia 68 powstala po to aby a) uniezaleznic kilka tysiecy mieszkancow od jeden petli autobusowej b) odciazyc i tak juz przepelniony wezel Kollataja
2. Rozwiazanie nieco inne i mniej kosztowne - 69 na Studzienna, A na Rugianska. Prawdopodobnie w Twoim projekcie miales taki zapis, juz nie pamietam.
3. "Trzeba dolozyc na 57 i 2" - latwo mowic, trudniej zrobic, pamietaj!
A tak podsumowac na razie nasze wywody - ogolnie Marcin wpadles w pewien szal i nie myslisz jak normalny czlowiek - chcesz zlikwidowac linie, z ktorej dziennie korzysta kilka tysiecy ludzi, bo wg Ciebie oni maja za dobrze. A co w tym takie dobrego, skoro ludzie nie mieszcza sie do autobusu? Gdybys zliwkidowal 68 to bys mial tak, jakbys zlikwidowal D i E, a A i B zrobil w szczycie co 15 minut, "bo oni tez maja za dobrze".
--- Mareczek
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Zatłoczone autobusy z Polic
· 18 lat temu ·
dudek (gość)
Re: Zatłoczone autobusy z Polic
· 18 lat temu ·
novy (gość)