Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Zatłoczone autobusy z Polic
Horrendalne sceny dzieją się podczas godzin szczytu w autobusach linii nr 106 i 107 - alarmuje Jakub Matura. Chodzi oczywiście o tłok.
wysłane przez Mareczek 5
Phobos napisał(a):
> > Ja tego nie stwierdzilem. > > Mowisz, że A na Kormoranow sie nie sprawdzi, ale jednak B na Arkonskim sie > sprawdza. Zdradz mi, jaka jest rownica miedzy tymi osiedlami, ze to co z > powodzeniem sprawdz sie na jednym, nie bedzie dzialalo na drugim.
Jedno jest wieksze od drugiego.
> A 68 to niby centrum omija?
Slepy jestes? A przebija sie przez cale centrum, 68 tylko o kawalek.
> > Nie sa sluszne. Mozna ludzi z Thugutta uzaleznic od Komrmoranow, ale > ludzi > > z Bandurskiego nie uzaleznisz tylko od Bandurskiego. > > A kto mowi o uzaleznianiu kogokolwiek?
Ja mowie - i wiem co mowie, bo tamtedy jezdze nieprzerwanie od 15 lat (w styczniu 2006 bedzie 16).
> > Jezeli tam by mialo kursowac 68, nie mam nic przeciwko. A czemu na > korzysc > > 5% pasazerow, 95% ma dostac po pupie? > > Twierdzisz, ze dla mieszkancow Zawadzkiego dojazd bezposredni do > Wyszynskiego jest super atrakcyjny, wiec dlaczego mialoby to byc strata > dla mieszkancow Kormoranow?
Moj blad - druga czesc zdania dot. sytuacji gdyby miast 68 jezdziloby A.
> > Nie ma w sumie innych osiedli na polnoc, ktore nie bylyby polaczone z > > Rodla - jedynie to Twoja byla Lucznicza ma male eno. > > O czym ty piszesz? Moglbys prowadzic dyskusje na argumenty zamiast > insynuowac cos? Nigdy nie chcialem miec linii na Rodła. Nigdzie nie > napisalem "69 na Rodła", wiec daj sobie spokoj.
To nie sa argumenty tylko stwierdzenie faktow. Pytasz sie mnie, jakie osiedla z duzej plyty maja dojazd na Rodla, wiec odpowiedzialem, a ty juz swoje.
> > Wiec co Ci nie pasuje? > > Nie pasuje mi to, ze (jak kazdy na twoim miejscu) bronisz sie rekoma i > nogami przed utrata swoich przywilejow.
Swoich? Za mna stoi kilka tysiecy innych osob, ktorzy nie beda na pewno zadowoleni z puszczenia im linii, za ktora trzeba placic 2x wiecej.
> Nie obraz sie, ale zachowujesz sie doslownie jak zwiazek zawodowy :-/
To co mam robic? Poprzec Twoje nienormalne i chore mysli?
> Nie przyrownoj Basenu Górniczego do Placu Rodła...
Czemu? I to i to jest waznym wezlem komunikacyjnym. Nie ma dwoch takich samych miejsc na tym swiecie, wiec podalem w miare odpowiednie porownanie.
> Piszac w twoim stylu - nie wiem jak zdales mature, z takim poziomem > zrozumienia tekstu...
Zdalem, a na co to juz moja prywatna sprawa. Tutaj EOT.
> Obracasz kota ogonem - nie chodzi o to, ze mieszancy Kormoranow mają > lepiej niż mieszkańcy innych osiedli. I zapominasz dodac, ze zamiast 68 > mialoby jezdzic A.
Ten temat juz poruszalismy.
> > > A wszystko to dostępna dla mieszkańców Kormoranów za bilet o nominale > > 1,90 > > > zł (0,95 ulgowy), bez przesiadek - nie uważasz, że jesteś w sytuacji > > > lepszej od 90% mieszkanców wszystkich osiedli wielkopłytowych? > > > > Nie uwazam tak - to ze mam dobry dojazd w jedno miejsce, nie oznacza, ze > > dojazd do wszystkich > > To teraz ja bede wkladal slowa w twoje usta i zobaczymy jak sie poczujesz, > OK? Wiec twierdzisz, ze z Kormoranow linie powinny sie rozjezdzac we > wszystkie strony?
NIE!
> > Jezeli chodzi o odleglosc w kilometrach - nie jest. Jezeli chodzi o > czas > > dojazdu - jest! > > Gdyby skierowac 68 na trase Kormoranow - Kołłątaja, to czas przejazdu > wyniosłby 8 minut - co obala mit pt. "najblizsza jesli chodzi o czas > dojazdu".
Tia, 8 minut - ja juz mam dosc duzo linii w swojej okolicy, gdzie czas przejazdu jest czysta fikcja w porownaniu do rzeczywistosci. A po drugie, mowiles ze 68 trzeba zlikwidowac, a teraz wymyslasz jakies nowe trasy 68 (domyslam sie, ze w tym wypadku chodzi o Warcislawa).
> > A po cholere 68 ma jezdzic na Kollaaja, skoro jezdza tam juz 3 inne > linie? > > No widzisz! Sam udowadniasz, ze najlepiej 68 poprostu zlikwidowac :-)
Najpierw to trzeba Ciebie zlikwidowac :/
> Nie ma nic, ale oznacza to, ze nie masz prawa zarzucac mi, ze nie mam > pojecia o czym pisze.
Bo nie masz! Jezdzisz w ciagu roku ok. 600-700 razy ta linia? To ze jechales 30 razy, nie oznacza ze mozesz wyciagnac wnioski, aby zlikwidowac ta linie - tzn wyciagnac mozesz, nikt nikomu nie zabrania, ale ich wiarygodnosc jest ze tak powiem, niepewna.
> > a) uniezaleznic kilka tysiecy mieszkancow od jeden petli autobusowej > > Kilka tysiecy? > Skoro tak, to uniezaleznijmy 20 tysiecy mieszkancow Polic mieszkajacych > najblizej linii 107 od jednej petli nazywanej Placem Rodłą i zrobny 110 na > Kołłątaja :-/
A 103 i 106 to ufoludki. 102 wg Ciebie tez pewnie nie istnieje.
> > b) odciazyc i tak juz przepelniony wezel Kollataja > > Śmiem twierdzic, ze pętla Kołłątaja ani wówczas, ani dziś (po reformie > peronow) nie jest przeciążona.
Nie, wcale. Sytuacja sprzed paru dni. Wchodzi kierowca an dyspozytornie i sie pyta: - Czy autobus na 57? - Moj. - Mozesz go przesunac bo nie moge bisem wjechac na swoj peron.
> > 2. Rozwiazanie nieco inne i mniej kosztowne - 69 na Studzienna, A na > > Rugianska. Prawdopodobnie w Twoim projekcie miales taki zapis, juz nie > > pamietam. > > Ze wzgledu na ciagle niepewna sytuacje nt. przetargow nie wyliczylem tego > nigdy, ale mozemy policzyc umownie 2 warianty: > > 1. 69 na Studzienna, A na Rugianska (nigdy tego nie proponowalem - brak > przystanku przy "komuny Paryskiej" w kierunku Rugianskiej) i 68 bez > zmian. > 2. 69 na Studzienna, A na Kormoranow, likwidacja 68. > > Zanim policzymy szybka analiza: > Ad. 1. Na odcinkach Komuny - Studzienna i Komuny - Rugianska linie 69 i A > sie zastepuja. Przy zachowaniu systemu wzkm bez podzialu na MAXI i MEGA, > oszczednosc wynosi okolo 7,28 wzkm dziennie (bez uwzglednienia dojazdow do > Ludowej).
Wiec lepiej zostawic tak jak jest.
> Ad. 2. Na odcinku do Studziennej 69 zastepuje A - 291,6 wzkm dziennie > wiecej niz obecnie. A trafia na Kormoranow, na trase o ok. 0,85 km > ktrotsza od tej na Studzienna. Na 88 kursach dziennie daje to 149,6 wzkm > oszczednosci dziennie. Likwidacja 68 to 396 wzkm oszczednosci dziennie. > Razem: 254 wzkm oszczednosci dziennie.
Powtorze Macka - komunikacja jest dla ludzi, czy ludzie dla komunikacji?
> > 3. "Trzeba dolozyc na 57 i 2" - latwo mowic, trudniej zrobic, > pamietaj! > > Podobnie w przypadku twojej propozycji, aby 68 kursowalo tez poza > szczytem.
Zmniejszenie czestotliwosci na 107 bodajze z 8 do 10 minut. - Maciek sam to zaproponowal (byl wtedy przy mnie).
> > A tak podsumowac na razie nasze wywody - ogolnie Marcin wpadles w pewien > > szal i nie myslisz jak normalny czlowiek > > Czy naprawde wszyscy potrafia wylacznie atakowac innego dyskutanta, > zamiast wystawiac argumenty? :-/
Ja wystawiam argumenty, tylko Ty wymyslasz ze tak i tak jest lepiej bo zaoszczedzimy ile tam wzkm. I co z tego? A myslisz o takiej czesci komunikacji jak "pasazerowie". Powoli przypominasz mi ludzi z PKP - wyciac, nie bedzie problemu, a o pasazerach to nikt nie mysli.
> > - chcesz zlikwidowac linie, z > > ktorej dziennie korzysta kilka tysiecy ludzi, bo wg Ciebie oni maja za > > dobrze. > > Po raz kolejny pomijasz fakt, ze chce zamiast tej linii wprowadzic inna, > obslugiwana wylaczne taborem przegubowym...
Oszczedzajac minute w czasie przejazdu i z biletami 2x drozszymi.
> W kwestii czy mieszkancy Kormoranow maja za dobrze, proponuje o wypowiedz > mieszkancow np. prawobrzeza.
A co maja Kormoranow do prawobrzeza? Nagle sie otworzyles na reszte miasta!
> W kwestii "kilku tysiecy" - maksymalnie 9000 ludzi dziennie przy > zalorzeniu, ze kazdy kurs jest maksymalnie zapchany.
Nie jest. Kilka tys. mam na mysli ok. 2000 osob.
W praktyce - polowa z > tego, jesli zalorzymy, ze ten kto jechal nia rano do pracy/szkoly jedzie > nia po poludniu do domu. A warto przypomniec, ze po poludniu w drodze do > centrum nie raz widzialem 68 puste (co przeciez jest normalne, bo potoki > sa wowczas skierowane z centrum).
Popoludniu? Z fabryk tak - niestety u mnie nie ma zadnej fabryki, wiec autobusy jezdza puste, co jest logiczne.
> > A co w tym takie dobrego, skoro ludzie nie mieszcza sie do > > autobusu? > > Dobre jest w tym to, ze wolalbym widziec na Kormoranow przegubowe dąbskie > volvo na linii A.
A ja wole miec samochod.
> > Gdybys zliwkidowal 68 to bys mial tak, jakbys zlikwidowal D i E, a A i B > > zrobil w szczycie co 15 minut, "bo oni tez maja za dobrze". > > Jesli nie widzisz roznicy w polorzeniu swoim, a mieszkancow prawobrzeza, > to pozostawie to bez komentarza, bo jestes najlepszym komentarzem dla > samego siebie.
A co mnie interesuje polozenie. Moge miec je bardzo dobre, ale co z tego, ze komunikacja bedzie do du*y?
--- Mareczek
> > Ja tego nie stwierdzilem. > > Mowisz, że A na Kormoranow sie nie sprawdzi, ale jednak B na Arkonskim sie > sprawdza. Zdradz mi, jaka jest rownica miedzy tymi osiedlami, ze to co z > powodzeniem sprawdz sie na jednym, nie bedzie dzialalo na drugim.
Jedno jest wieksze od drugiego.
> A 68 to niby centrum omija?
Slepy jestes? A przebija sie przez cale centrum, 68 tylko o kawalek.
> > Nie sa sluszne. Mozna ludzi z Thugutta uzaleznic od Komrmoranow, ale > ludzi > > z Bandurskiego nie uzaleznisz tylko od Bandurskiego. > > A kto mowi o uzaleznianiu kogokolwiek?
Ja mowie - i wiem co mowie, bo tamtedy jezdze nieprzerwanie od 15 lat (w styczniu 2006 bedzie 16).
> > Jezeli tam by mialo kursowac 68, nie mam nic przeciwko. A czemu na > korzysc > > 5% pasazerow, 95% ma dostac po pupie? > > Twierdzisz, ze dla mieszkancow Zawadzkiego dojazd bezposredni do > Wyszynskiego jest super atrakcyjny, wiec dlaczego mialoby to byc strata > dla mieszkancow Kormoranow?
Moj blad - druga czesc zdania dot. sytuacji gdyby miast 68 jezdziloby A.
> > Nie ma w sumie innych osiedli na polnoc, ktore nie bylyby polaczone z > > Rodla - jedynie to Twoja byla Lucznicza ma male eno. > > O czym ty piszesz? Moglbys prowadzic dyskusje na argumenty zamiast > insynuowac cos? Nigdy nie chcialem miec linii na Rodła. Nigdzie nie > napisalem "69 na Rodła", wiec daj sobie spokoj.
To nie sa argumenty tylko stwierdzenie faktow. Pytasz sie mnie, jakie osiedla z duzej plyty maja dojazd na Rodla, wiec odpowiedzialem, a ty juz swoje.
> > Wiec co Ci nie pasuje? > > Nie pasuje mi to, ze (jak kazdy na twoim miejscu) bronisz sie rekoma i > nogami przed utrata swoich przywilejow.
Swoich? Za mna stoi kilka tysiecy innych osob, ktorzy nie beda na pewno zadowoleni z puszczenia im linii, za ktora trzeba placic 2x wiecej.
> Nie obraz sie, ale zachowujesz sie doslownie jak zwiazek zawodowy :-/
To co mam robic? Poprzec Twoje nienormalne i chore mysli?
> Nie przyrownoj Basenu Górniczego do Placu Rodła...
Czemu? I to i to jest waznym wezlem komunikacyjnym. Nie ma dwoch takich samych miejsc na tym swiecie, wiec podalem w miare odpowiednie porownanie.
> Piszac w twoim stylu - nie wiem jak zdales mature, z takim poziomem > zrozumienia tekstu...
Zdalem, a na co to juz moja prywatna sprawa. Tutaj EOT.
> Obracasz kota ogonem - nie chodzi o to, ze mieszancy Kormoranow mają > lepiej niż mieszkańcy innych osiedli. I zapominasz dodac, ze zamiast 68 > mialoby jezdzic A.
Ten temat juz poruszalismy.
> > > A wszystko to dostępna dla mieszkańców Kormoranów za bilet o nominale > > 1,90 > > > zł (0,95 ulgowy), bez przesiadek - nie uważasz, że jesteś w sytuacji > > > lepszej od 90% mieszkanców wszystkich osiedli wielkopłytowych? > > > > Nie uwazam tak - to ze mam dobry dojazd w jedno miejsce, nie oznacza, ze > > dojazd do wszystkich > > To teraz ja bede wkladal slowa w twoje usta i zobaczymy jak sie poczujesz, > OK? Wiec twierdzisz, ze z Kormoranow linie powinny sie rozjezdzac we > wszystkie strony?
NIE!
> > Jezeli chodzi o odleglosc w kilometrach - nie jest. Jezeli chodzi o > czas > > dojazdu - jest! > > Gdyby skierowac 68 na trase Kormoranow - Kołłątaja, to czas przejazdu > wyniosłby 8 minut - co obala mit pt. "najblizsza jesli chodzi o czas > dojazdu".
Tia, 8 minut - ja juz mam dosc duzo linii w swojej okolicy, gdzie czas przejazdu jest czysta fikcja w porownaniu do rzeczywistosci. A po drugie, mowiles ze 68 trzeba zlikwidowac, a teraz wymyslasz jakies nowe trasy 68 (domyslam sie, ze w tym wypadku chodzi o Warcislawa).
> > A po cholere 68 ma jezdzic na Kollaaja, skoro jezdza tam juz 3 inne > linie? > > No widzisz! Sam udowadniasz, ze najlepiej 68 poprostu zlikwidowac :-)
Najpierw to trzeba Ciebie zlikwidowac :/
> Nie ma nic, ale oznacza to, ze nie masz prawa zarzucac mi, ze nie mam > pojecia o czym pisze.
Bo nie masz! Jezdzisz w ciagu roku ok. 600-700 razy ta linia? To ze jechales 30 razy, nie oznacza ze mozesz wyciagnac wnioski, aby zlikwidowac ta linie - tzn wyciagnac mozesz, nikt nikomu nie zabrania, ale ich wiarygodnosc jest ze tak powiem, niepewna.
> > a) uniezaleznic kilka tysiecy mieszkancow od jeden petli autobusowej > > Kilka tysiecy? > Skoro tak, to uniezaleznijmy 20 tysiecy mieszkancow Polic mieszkajacych > najblizej linii 107 od jednej petli nazywanej Placem Rodłą i zrobny 110 na > Kołłątaja :-/
A 103 i 106 to ufoludki. 102 wg Ciebie tez pewnie nie istnieje.
> > b) odciazyc i tak juz przepelniony wezel Kollataja > > Śmiem twierdzic, ze pętla Kołłątaja ani wówczas, ani dziś (po reformie > peronow) nie jest przeciążona.
Nie, wcale. Sytuacja sprzed paru dni. Wchodzi kierowca an dyspozytornie i sie pyta: - Czy autobus na 57? - Moj. - Mozesz go przesunac bo nie moge bisem wjechac na swoj peron.
> > 2. Rozwiazanie nieco inne i mniej kosztowne - 69 na Studzienna, A na > > Rugianska. Prawdopodobnie w Twoim projekcie miales taki zapis, juz nie > > pamietam. > > Ze wzgledu na ciagle niepewna sytuacje nt. przetargow nie wyliczylem tego > nigdy, ale mozemy policzyc umownie 2 warianty: > > 1. 69 na Studzienna, A na Rugianska (nigdy tego nie proponowalem - brak > przystanku przy "komuny Paryskiej" w kierunku Rugianskiej) i 68 bez > zmian. > 2. 69 na Studzienna, A na Kormoranow, likwidacja 68. > > Zanim policzymy szybka analiza: > Ad. 1. Na odcinkach Komuny - Studzienna i Komuny - Rugianska linie 69 i A > sie zastepuja. Przy zachowaniu systemu wzkm bez podzialu na MAXI i MEGA, > oszczednosc wynosi okolo 7,28 wzkm dziennie (bez uwzglednienia dojazdow do > Ludowej).
Wiec lepiej zostawic tak jak jest.
> Ad. 2. Na odcinku do Studziennej 69 zastepuje A - 291,6 wzkm dziennie > wiecej niz obecnie. A trafia na Kormoranow, na trase o ok. 0,85 km > ktrotsza od tej na Studzienna. Na 88 kursach dziennie daje to 149,6 wzkm > oszczednosci dziennie. Likwidacja 68 to 396 wzkm oszczednosci dziennie. > Razem: 254 wzkm oszczednosci dziennie.
Powtorze Macka - komunikacja jest dla ludzi, czy ludzie dla komunikacji?
> > 3. "Trzeba dolozyc na 57 i 2" - latwo mowic, trudniej zrobic, > pamietaj! > > Podobnie w przypadku twojej propozycji, aby 68 kursowalo tez poza > szczytem.
Zmniejszenie czestotliwosci na 107 bodajze z 8 do 10 minut. - Maciek sam to zaproponowal (byl wtedy przy mnie).
> > A tak podsumowac na razie nasze wywody - ogolnie Marcin wpadles w pewien > > szal i nie myslisz jak normalny czlowiek > > Czy naprawde wszyscy potrafia wylacznie atakowac innego dyskutanta, > zamiast wystawiac argumenty? :-/
Ja wystawiam argumenty, tylko Ty wymyslasz ze tak i tak jest lepiej bo zaoszczedzimy ile tam wzkm. I co z tego? A myslisz o takiej czesci komunikacji jak "pasazerowie". Powoli przypominasz mi ludzi z PKP - wyciac, nie bedzie problemu, a o pasazerach to nikt nie mysli.
> > - chcesz zlikwidowac linie, z > > ktorej dziennie korzysta kilka tysiecy ludzi, bo wg Ciebie oni maja za > > dobrze. > > Po raz kolejny pomijasz fakt, ze chce zamiast tej linii wprowadzic inna, > obslugiwana wylaczne taborem przegubowym...
Oszczedzajac minute w czasie przejazdu i z biletami 2x drozszymi.
> W kwestii czy mieszkancy Kormoranow maja za dobrze, proponuje o wypowiedz > mieszkancow np. prawobrzeza.
A co maja Kormoranow do prawobrzeza? Nagle sie otworzyles na reszte miasta!
> W kwestii "kilku tysiecy" - maksymalnie 9000 ludzi dziennie przy > zalorzeniu, ze kazdy kurs jest maksymalnie zapchany.
Nie jest. Kilka tys. mam na mysli ok. 2000 osob.
W praktyce - polowa z > tego, jesli zalorzymy, ze ten kto jechal nia rano do pracy/szkoly jedzie > nia po poludniu do domu. A warto przypomniec, ze po poludniu w drodze do > centrum nie raz widzialem 68 puste (co przeciez jest normalne, bo potoki > sa wowczas skierowane z centrum).
Popoludniu? Z fabryk tak - niestety u mnie nie ma zadnej fabryki, wiec autobusy jezdza puste, co jest logiczne.
> > A co w tym takie dobrego, skoro ludzie nie mieszcza sie do > > autobusu? > > Dobre jest w tym to, ze wolalbym widziec na Kormoranow przegubowe dąbskie > volvo na linii A.
A ja wole miec samochod.
> > Gdybys zliwkidowal 68 to bys mial tak, jakbys zlikwidowal D i E, a A i B > > zrobil w szczycie co 15 minut, "bo oni tez maja za dobrze". > > Jesli nie widzisz roznicy w polorzeniu swoim, a mieszkancow prawobrzeza, > to pozostawie to bez komentarza, bo jestes najlepszym komentarzem dla > samego siebie.
A co mnie interesuje polozenie. Moge miec je bardzo dobre, ale co z tego, ze komunikacja bedzie do du*y?
--- Mareczek
Intergalactic Proton Powered Electrical Tentacled Advertising Droids
Zatłoczone autobusy z Polic
· 18 lat temu ·
dudek (gość)
Re: Zatłoczone autobusy z Polic
· 18 lat temu ·
novy (gość)