Forum

Wyjazd na linię E

zdjęcie
Wyjazd na linię E
zbyt mało ocen, aby obliczyć średnią

wysłane przez konjo  4

dyrdus napisał(a):

> Ok.Masz rację co do opuźnienia i zacofania naszego.Tylko trzeba wźiość > pod uwage fakt że my to nie zachód.Jesteśmy troszkę biedni. > Ale jestem dobrej myśli że niedługo wszystko nadrobimy.

Zgadza się, my to nie Zachód i trudno oczekiwać okresu eksploatacyjnego na poziomie 7-10 lat. Zważywszy na przepychanki z przetargiem straciliśmy masę czasu. Biorąc pod uwagę, że póki co jednak trzeba kupować organizujące przetarg to zakup nowych pojazdów pewnie i tak by potrwał. Najpierw ogłoszenie, postępowanie, testery, rozstrzygnięcie, czas na modne ostatnio odwołania, no i wszak autobusy nie stoją gotowe na płycie czekając na polakierowanie w stosowne barwy. Podejrzewam, że Solar chciałby przysłać III Urbino, a MAN nowe Lion's City, tak więc mimo, że teoretycznie pojazdy tych producentów są w eksploatacji to bez wizyty by się nie odbyło. Jak by była umowa na 10 lat i kroił się większy zakup to i może Volvo by się zreflektowało, chociaż szczerze wątpie. Miejmy nadzieje, że póki nie ma szans na nówki to może chociaż ziszcą się kolejne używki. Pożyjemy zobaczymy. Tak swoją drogą to coraz bardziej jestem przekonany do większego zakupu używek. Są śmiesznie tanie w stosunku do nowych, jak na Polskę i tak minimalnie wyeksploatowane, a jak patrze, że nawet tych zakupów dzicy pasażerowie nie są w stanie docenić, to szkoda wydawać po 900 tys. PLN, żeby zaraz tyły były zrujnowane jak w niektórych zakupach z Niemiec. Monitoringu nie podejrzewam, bo wątpie aby spółki się skusiły na dodatkowy wydatek 40-50 tys pln., dla nich będzie się liczyła sprawna mechanika i niskapodłoga, a wnętrze i tak będzie musiało się poddać tej nie do końca normalnej części społeczeństwa.

> Uważam że i tak u nas w Szczecinie nie jest tak źle z tymi IKARAMI jest ich > niewiele. A volvo też są wysokopodłogowe i też uważasz że to jest zacofanie?

Cóż mówiąc szczerz, pojazdy produkowane bodajże od 79 roku nie są na wskroś nowoczesne. Volvo B10MA cenie za dobre ogrzewanie i izolacje, w zimie po prostu nie można narzekać. Chociaż teraz chyba trochę oszczędzają, kiedyś było piekło w wnętrzach. Bardzo przyjemnie chodzi silnik, wydaje tony które nie są nieznośne dla pasażera. Są bardzo dynamiczne i mają sporą prędkość maksymalną. Dość niezłe wnętrza co jest głównie zasługą foteli wandaloodpornych, chociaż myśle głównie o odporności na zniszczenie. Oczywiście największa zaleta to automat, ale czy w dzisiejszych czasach to nowość... Wady to wg mnie słabe rozplanowanie wnętrza: przydał by się z przodu pojedyńczy rząd foteli z jednej strony z przodu, żeby zwiększyć upakowanie (142 to jednak mało na pełne 18 metrów) i jakieś rurki do trzymania się, bo jest taka luka, że nie ma się czego złapać. Dodatkowo ten pojazd jest tak zaplanowany, że korkuje się wnętrze i pasażerowi nie rozkładają sie równomiernie. Często ujawnia się nieznośne skrzypienie przegubów, szczególnie gdy jest bardzo ciepło, dotyczy części dąbskich pojazdów. Słynne już kratownice też nie są najmocniejszą stroną konstrukcji. Tunele wentylacji są bardzo dobre na upały niestety ciężko stać w rzeźniach bo osoba powyżej 1,65 m ma problem co zrobić z głową, to samo tyczy się niefortunnej ściany z tyłu. Podłoga jest wysoko i gdyb pociągnąc ją na równi wzorem innych konstrukcji to by chyba była na poziomie wyższym od Ikarusa, zobaczcie ile wystaje chłodnica ponad obniżoną płynnie podłogę w drugich drzwiach. Kabina - powinna być pełna no ale to już nie wina Volvo tylko zamawiającego. Dodatkowo są mniej zwrotne od Ikarusów. To by było na tyle głównych wad i zalet Volvo. Oczywiście moglibyśmy jeszcze porozmawiać o splaniu, ale to w dużej mierze zależy od linii, obciążenia itp. Sama konstrukcja wydaje sie być trwała oprócz słynnych już kratownic wokół przegubów i połączeń ścian bocznych z dachem, szczególnie w SPAKu. Na pewno nie można odówić im świetnego zabezpieczenia antykorozyjnego. Nie ma ognisk rdzy mimo iż nie były malowane przez 11 lat w międzyczasie uczestniczyly w licznych stłuczkach i otarciach. Moim zdaniem są to dobre pojazdy, jednak podejrzewam, że jakby były możliwe regularne zakupy nowych niskich pojazdów Euro 3 i 4 to szczególnie SPAK zacząłby je powoli kasować. Zresztą stan niektórych daje możliwość przypuszczania, że niedługo zaczną się składaki lub magazyny części zamiennych.

> P.S. Pozdrawiam lubie z tobą dyskutować:)))

I wzajemnie. :)

--- Gonna watch the big screen in my head.

So never mind the darkness.
Wyjazd na linię E · 17 lat temu · pioko17
Re: Wyjazd na linię E · 17 lat temu · konjo 
Re: Wyjazd na linię E · 17 lat temu · Lukasy
Re: Wyjazd na linię E · 17 lat temu · konjo 
Re: Wyjazd na linię E · 17 lat temu · (użytkownik usunięty)
Re: Wyjazd na linię E · 17 lat temu · konjo 
Re: Wyjazd na linię E · 17 lat temu · (użytkownik usunięty)
Re: Wyjazd na linię E · 17 lat temu · 105ngs
Re: Wyjazd na linię E · 17 lat temu · konjo 
Re: Wyjazd na linię E · 17 lat temu · (użytkownik usunięty)
Re: Wyjazd na linię E · 17 lat temu · LLUZNIAK
Re: Wyjazd na linię E · 17 lat temu · (użytkownik usunięty)
fotokomórki · 17 lat temu · LLUZNIAK
Re: fotokomórki · 17 lat temu · konjo 
Re: fotokomórki · 17 lat temu · LLUZNIAK
Re: Wyjazd na linię E · 17 lat temu · konjo 
Re: Wyjazd na linię E · 17 lat temu · (użytkownik usunięty)