Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Wojna nerwów?
Po trzech nieudanych próbach są kolejne przetargi na obsługę miejskich linii autobusowych. Prezes Szczecińsko-Polickiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego już zapowiada protest.
wysłane przez MQ ?
mavag napisał(a):
> nie widzę > przewoźników oprócz Dąbia, Klonowica, Polic i ewentualnie PKS
No i właśnie jest PKS. A nawet dwa, bo przypuszczam, że Gryfice również wyrażą zainteresowanie przetargiem.
> Czy mały przewoźnik da sobie radę z > przewozami?. A co się stanie jak mu tabor siądzie?. Czy będzie > miał odpowiednie zaplecze techniczne, czy tylko warsztat pod > chmurką?. A tak właśnie się może zdarzyc.
Na to są odpowiednie zapisy umowne, które eliminują jako potencjalnego przewoźnika pana Henia z Nyską trzymaną w ogródku. Myślę, że wkrótce będziemy wiedzieć więcej o tym, jakie warunki zostały postawione oferentom.
Jednak z przetargiem na poszczególne linie jest jeszcze jeden problem. Może się okazać, że na linie, na których jest niekorzystny stosunek czasu pracy do ilości przejechanych kilometrów (czyli mówiąc w uproszczeniu - autobusy więcej stoją niż jeżdżą), nie znajdą się chętni. Mam tu na myśli zwłaszcza linie 111 i F. Dlatego moim zdaniem nie powinno się organizować przetargów na poszczególne linie, lecz na "pakieciki". W każdym takim "pakieciku" powinna się znaleźć linia, będąca wołem roboczym oraz jedna lub kilka linii "gorszych", np. 107+F, 101+109, 103+106+111.
--- Bykom stop! http://www.bykom-stop.avx.pl/
> nie widzę > przewoźników oprócz Dąbia, Klonowica, Polic i ewentualnie PKS
No i właśnie jest PKS. A nawet dwa, bo przypuszczam, że Gryfice również wyrażą zainteresowanie przetargiem.
> Czy mały przewoźnik da sobie radę z > przewozami?. A co się stanie jak mu tabor siądzie?. Czy będzie > miał odpowiednie zaplecze techniczne, czy tylko warsztat pod > chmurką?. A tak właśnie się może zdarzyc.
Na to są odpowiednie zapisy umowne, które eliminują jako potencjalnego przewoźnika pana Henia z Nyską trzymaną w ogródku. Myślę, że wkrótce będziemy wiedzieć więcej o tym, jakie warunki zostały postawione oferentom.
Jednak z przetargiem na poszczególne linie jest jeszcze jeden problem. Może się okazać, że na linie, na których jest niekorzystny stosunek czasu pracy do ilości przejechanych kilometrów (czyli mówiąc w uproszczeniu - autobusy więcej stoją niż jeżdżą), nie znajdą się chętni. Mam tu na myśli zwłaszcza linie 111 i F. Dlatego moim zdaniem nie powinno się organizować przetargów na poszczególne linie, lecz na "pakieciki". W każdym takim "pakieciku" powinna się znaleźć linia, będąca wołem roboczym oraz jedna lub kilka linii "gorszych", np. 107+F, 101+109, 103+106+111.
--- Bykom stop! http://www.bykom-stop.avx.pl/
Re: Polityka Szczecina
· 18 lat temu ·
105ngs (gość)
Re: Konkurencja
· 18 lat temu ·
mavag (gość)
Re: Konkurencja
· 18 lat temu ·
torwid (gość)