Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Wojna nerwów?
Po trzech nieudanych próbach są kolejne przetargi na obsługę miejskich linii autobusowych. Prezes Szczecińsko-Polickiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego już zapowiada protest.
wysłane przez lhb178 19
mkubien napisał(a):
> Jednak z przetargiem na poszczególne linie jest jeszcze jeden > problem. Może się okazać, że na linie, na których jest > niekorzystny stosunek czasu pracy do ilości przejechanych > kilometrów (czyli mówiąc w uproszczeniu - autobusy więcej stoją > niż jeżdżą), nie znajdą się chętni.
Mieszasz dwa pojęcia, sądząc po tym, że wymieniłeś linię F, która prędkość eksploatacyjną (wkm/wh) ma bardzo dobrą. Za to z racji, że jest linią szczytową, a niekorzystny stosunek czasu pracy do liczby godzin w dobie :)
> Mam tu na myśli zwłaszcza > linie 111 i F. Dlatego moim zdaniem nie powinno się organizować > przetargów na poszczególne linie, lecz na "pakieciki". W każdym > takim "pakieciku" powinna się znaleźć linia, będąca wołem > roboczym oraz jedna lub kilka linii "gorszych", np. 107+F, > 101+109, 103+106+111.
A moim zdaniem mieszanie linii o różnym realnym koszcie wkm jest niekorzystne, ponieważ zaoferowana stawka będzie wypadkową z kilku linii. A potem chcesz zwiększyć pracę przewozową na linii "najlepszej", a musisz zapłacić więcej, niż faktycznie wzrost pracy kosztuje. Argumentem tutaj może być z kolei efektywność wykorzystania pojazdów, które na takim F poza szczytem po prostu stoją - chociaż nikt nie zabrania jeździć nimi gdzie indziej.
> Jednak z przetargiem na poszczególne linie jest jeszcze jeden > problem. Może się okazać, że na linie, na których jest > niekorzystny stosunek czasu pracy do ilości przejechanych > kilometrów (czyli mówiąc w uproszczeniu - autobusy więcej stoją > niż jeżdżą), nie znajdą się chętni.
Mieszasz dwa pojęcia, sądząc po tym, że wymieniłeś linię F, która prędkość eksploatacyjną (wkm/wh) ma bardzo dobrą. Za to z racji, że jest linią szczytową, a niekorzystny stosunek czasu pracy do liczby godzin w dobie :)
> Mam tu na myśli zwłaszcza > linie 111 i F. Dlatego moim zdaniem nie powinno się organizować > przetargów na poszczególne linie, lecz na "pakieciki". W każdym > takim "pakieciku" powinna się znaleźć linia, będąca wołem > roboczym oraz jedna lub kilka linii "gorszych", np. 107+F, > 101+109, 103+106+111.
A moim zdaniem mieszanie linii o różnym realnym koszcie wkm jest niekorzystne, ponieważ zaoferowana stawka będzie wypadkową z kilku linii. A potem chcesz zwiększyć pracę przewozową na linii "najlepszej", a musisz zapłacić więcej, niż faktycznie wzrost pracy kosztuje. Argumentem tutaj może być z kolei efektywność wykorzystania pojazdów, które na takim F poza szczytem po prostu stoją - chociaż nikt nie zabrania jeździć nimi gdzie indziej.
Re: Polityka Szczecina
· 18 lat temu ·
105ngs (gość)
Re: Konkurencja
· 18 lat temu ·
mavag (gość)
Re: Konkurencja
· 18 lat temu ·
torwid (gość)