Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
W oczekiwaniu wyjazdu na linie - próba nowego...
wysłane przez konjo 4
Grzesq napisał(a):
> czasami nawet na tych do Basenu przeguby są za długie, tam przydałyby > się wozy piętnastometrowe bo to właśnie one są takim złotym środkiem.
Pietnastki to moim skromnym zdaniem średnie rozwiązanie dla Szczecina. Niby złoty środek, a tak po prawdzie nie bardzo wiadomo co z tym zrobić. Kwalifikacja z jaką podchodzi się u nas do tego typu taboru powoduje tarcia na linii przewoźnik - pasażer. Bo nijak tego typu bus nie jest w stanie zmieścić tylu osób co przegub, a uznane jest za równorzędny pojazd. Dodatkowo są to troszeczke mniej elastyczne i mniej zwrotne autobusy, w związku z tym może się zdarzyć, że nie da się z nich swobodnie korzystać na każej linii. (celowo piszę w trybie przypuszczającym, bo nie mam czasu na debatowanie nad promieniem skrętu na każdej z ulic) Kolejna sprawa to wąskie gardło jakie się tworzy w niskich pietnastkach pomiędzy 2-3 drzwiami. Dodatkowo dochodzi do tego dyskusyjna wytrzymałość tak rozciągniętej konstrukcji. Neoplan może nie jest świetnym przykładem, bo często ich jakość jest podważana, ale z pewnością model N4020 wypada najgorzej pod tym względem, bo eksploatacja w wielu miastach pokazuje, że pojawiają się problemy np. z wytrzymałością kratownic. Moim zdaniem jak nie trzeba w SPADzie i SPAKu 15 metrowców to nie należy ich kupować dla fantazji, aby mieć ogniowo pośrednie pomiędzy 12 i 18 m. Ceny są niewiele mniejsze niż pełne 18, spalanie też dużo nie spada, w związku z tym zawsze lepiej mieć w pełni elastyczny tabor. Ale oczywiście nie każdy się musi ze mną zgadzać.
--- It's a critical solution.
> czasami nawet na tych do Basenu przeguby są za długie, tam przydałyby > się wozy piętnastometrowe bo to właśnie one są takim złotym środkiem.
Pietnastki to moim skromnym zdaniem średnie rozwiązanie dla Szczecina. Niby złoty środek, a tak po prawdzie nie bardzo wiadomo co z tym zrobić. Kwalifikacja z jaką podchodzi się u nas do tego typu taboru powoduje tarcia na linii przewoźnik - pasażer. Bo nijak tego typu bus nie jest w stanie zmieścić tylu osób co przegub, a uznane jest za równorzędny pojazd. Dodatkowo są to troszeczke mniej elastyczne i mniej zwrotne autobusy, w związku z tym może się zdarzyć, że nie da się z nich swobodnie korzystać na każej linii. (celowo piszę w trybie przypuszczającym, bo nie mam czasu na debatowanie nad promieniem skrętu na każdej z ulic) Kolejna sprawa to wąskie gardło jakie się tworzy w niskich pietnastkach pomiędzy 2-3 drzwiami. Dodatkowo dochodzi do tego dyskusyjna wytrzymałość tak rozciągniętej konstrukcji. Neoplan może nie jest świetnym przykładem, bo często ich jakość jest podważana, ale z pewnością model N4020 wypada najgorzej pod tym względem, bo eksploatacja w wielu miastach pokazuje, że pojawiają się problemy np. z wytrzymałością kratownic. Moim zdaniem jak nie trzeba w SPADzie i SPAKu 15 metrowców to nie należy ich kupować dla fantazji, aby mieć ogniowo pośrednie pomiędzy 12 i 18 m. Ceny są niewiele mniejsze niż pełne 18, spalanie też dużo nie spada, w związku z tym zawsze lepiej mieć w pełni elastyczny tabor. Ale oczywiście nie każdy się musi ze mną zgadzać.
--- It's a critical solution.
So never mind the darkness.