Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Tramwaje też z Berlina
Pojawiają się kolejne elementy układanki pt. "używany tabor z Zachodu". Plotki o zakupie od BVG Berlin używanych tramwajów krążą wśród miłośników od pewnego czasu. Dziś możemy powiedzieć na ten temat nieco więcej.
wysłane przez MQ ?
Mareczek napisał(a):
> Nie porownujmy sytuacji jednostkowej do ogolu.
Dlaczego nie? I tu zjazd i tam zjazd. Oba ze względów technicznych. Czym się różni jeden od drugiego?
> Tak jakby nie patrzec taniej jest gdy jezdzi przegub niz > sklad 105tek, a w obu ludzie sie mieszcza.
Widać to zwłaszcza na przykładzie linii 3, z której przeguby zostały wycofane, bo ludzie jakoś nie chceli się mieścić.
> Teraz policz - jedna brygada na 1 zamiast skladu dajesz 102jke. Robimy w > ciagu calego dnia ok. 13 kolek po 19 km kazde. Koszt wozokm w tramwajach > ile wynosi? 6 zl? Wezmy te 6 zl i teraz mozna wyliczyc - koszt przeguba w > ciagu dnia to ok. 1500 zl. Za sklad masz 3000 zl. Do skladu 105tek wchodzi > ok. 200 osob (nie patrze na normy, bo jak mi powiedzial Pawel, sa zlekka > zawyzone), do 102jki ok 150 osob. Co sie bardziej oplaca? Koszty remontu > zwroca Ci sie pewnie w ciagu roku.
Tylko w powyższym przykładzie mylisz koszty przewoźnika z kosztami ponoszonymi przez organizatora komunikacji. Zatem komu zwrócą się owe koszty remontu? ZDiTM-owi?
Po pierwsze obowiązują chore zasady, zgodnie z którymi za skład płaci się dwa razy więcej. Po drugie podobno MZK otrzymuje taką samą kwotę ogólną, niezależnie od ilości wykonanych wozokm i rodzaju taboru. Mówię "podobno", bo nie do końca znam zasady finansowania. Przyjmując takie założenie, eksploatacja składów opłaca się bardziej niż przegubów. A organizator wielkiego pola manewru nie ma, bo nie może wymagać od przewoźnika niemożliwego.
> Nie porownujmy sytuacji jednostkowej do ogolu.
Dlaczego nie? I tu zjazd i tam zjazd. Oba ze względów technicznych. Czym się różni jeden od drugiego?
> Tak jakby nie patrzec taniej jest gdy jezdzi przegub niz > sklad 105tek, a w obu ludzie sie mieszcza.
Widać to zwłaszcza na przykładzie linii 3, z której przeguby zostały wycofane, bo ludzie jakoś nie chceli się mieścić.
> Teraz policz - jedna brygada na 1 zamiast skladu dajesz 102jke. Robimy w > ciagu calego dnia ok. 13 kolek po 19 km kazde. Koszt wozokm w tramwajach > ile wynosi? 6 zl? Wezmy te 6 zl i teraz mozna wyliczyc - koszt przeguba w > ciagu dnia to ok. 1500 zl. Za sklad masz 3000 zl. Do skladu 105tek wchodzi > ok. 200 osob (nie patrze na normy, bo jak mi powiedzial Pawel, sa zlekka > zawyzone), do 102jki ok 150 osob. Co sie bardziej oplaca? Koszty remontu > zwroca Ci sie pewnie w ciagu roku.
Tylko w powyższym przykładzie mylisz koszty przewoźnika z kosztami ponoszonymi przez organizatora komunikacji. Zatem komu zwrócą się owe koszty remontu? ZDiTM-owi?
Po pierwsze obowiązują chore zasady, zgodnie z którymi za skład płaci się dwa razy więcej. Po drugie podobno MZK otrzymuje taką samą kwotę ogólną, niezależnie od ilości wykonanych wozokm i rodzaju taboru. Mówię "podobno", bo nie do końca znam zasady finansowania. Przyjmując takie założenie, eksploatacja składów opłaca się bardziej niż przegubów. A organizator wielkiego pola manewru nie ma, bo nie może wymagać od przewoźnika niemożliwego.
Re: Tramwaje też z Berlina
· 18 lat temu ·
Wiesław (gość)
Re: Tramwaje też z Berlina
· 18 lat temu ·
gość (gość)
Cena
· 18 lat temu ·
torwid (gość)
Re: Fruwające plotki (OT)
· 18 lat temu ·
torwid (gość)
Re: Fruwające plotki (OT)
· 18 lat temu ·
torwid (gość)
Wygody w tramwaju
· 18 lat temu ·
nomek (gość)
wygody
· 18 lat temu ·
nomek (gość)
Re: wygody
· 18 lat temu ·
qetu (gość)
Tatry z Berlina
· 18 lat temu ·
Andrzej (gość)
Tramwaje też z Berlina
· 18 lat temu ·
peter (gość)
Nie lepiej nowe tramwaje?
· 18 lat temu ·
nomek (gość)