Forum

NG272 zaliczony, czyli wpisujemy swoje wrażenia

MC napisał(a):

> Tematem mnie sprowokowałeś...

Hmm, bardziej liczyłem na wymianę zdań miłośników, a nie na prowokowanie kogoś, tym bardziej do szykującego się kolejnego starcia wysokopodłogowe B10MA kontra pojazd drugiej generacji tyle, że spod znaku lwa, ale niech tam będzie...

> > 1. Silnik - powiem szczerze, że myślałem, że wypadnie gorzej > > Żle nie jest dobrze wcale. Ten czołg jest jakby na ten zespół > za ciężki... takie mam wrażenie.

Silnik o pojemności 6,87 dm3 za ciężki dla przegubowca? Toż w innych wiodących markach jest 9,6 lub 12 litrów...

> Noi specjalnie rewelacyjne to nie jest ale skrzyneczka ZF > częsciowo nadrabia (jakby był Voith to sam wiesz ze byłby płacz > i zgrzytanie zębów ;) )

Cóż ja się opieram na informacjach ze SPADu, miały być Voith, a w sam sterownik nie zaglądałem. Postaramy uściślić te informacje, chociaż faktycznie na dwóch zdjęciach widać ZF. Jak dobrze pójdzie dostaniemy z Dąbia konkretne info do encyklopedii. Zresztą nie uważam, żeby przy skrzyni Voith miałby być płacz i zgrzytanie zębami, mniej biegów i płynniejsza zmiana to dla normalnego pasażera który nie wchodzi pod autobus i nie zagląda do silnika przyjemniejsza jazda, bo zwyczajnie nie szarpie i ludzie nie latają po busie.

> O ustawienie skrzyń mi się podoba.

No przynajmniej tu się zgadzamy, ale nie wiem czy to moje wrażenie czy średnio wypada przełożenie z 3 na 4. Może to tylko moje subiektywne odczucie.

> > Pewnie zaraz odezwą się głosy, że do > > dynamiki Volvo z ZF-em i prędkości tych z Voithem mu daleko, > > ale co tam nie jest źle. Z danych technicznych które > > Jakbyś zgadł :D

Dynamika jest taka, że jak kierowca zaproponował dziś pasażerom odjazd z pętli Słoneczne na linii zwykłej to Volvo by się schowało. Jak porządnie docisnął to miałem wrażenie podobne jak w Solarisie przy dobrym depnięciu.

> > otrzymałem wynika, że prędkość max. tego pojazdu to 78 km/h. > > Przy 75 silnik drze się w niebogłosy wołając "litości"

Autobus miejski nie jest pojazdem do jeżdzenia 125 km/h jak przypadku części Volvo. Prędkość w mieście to 50 km/h - pomijam to, że czas pośpiesznego jest podśrubowany, ale skoro da się zdążyć Ikarusem, M11 czy solowym MANem z 3-bigową skrzynią to chyba i NG272 zdąży przejechać, co też skutecznie udowadnia SPA Dąbie. Zawsze możesz przesiąść się do sekcji A lub poczekać na Volvo...

> Nie jest - jak na MANa nie jest - w porónaniu z 312 to lepiej > zdecydowanie i zdecydowanie lepiej z wstrętnymi drgawkami, > ktore mnie w NG312 doprowadzają do furii.

No cóż nie lubię tego sporu, ale ujmę to tak: drgania jakie są przenoszone na karoserie w klekoczących B10MA SPAKu też do przyjemnych nie należą, a furii nie dostajesz.

> > 3. Pewna nieprzyjemna cecha: nie wiem czy to dotyczy tylko > [ciach] > > W 2254 nic takiego nie ma w członie A ww też nic nie pamiętam

No cóż zaserwowałem sobie podróż 2303 i w nim nie było tego, tak więc chyba jeden egzemplarz jakiś taki się trafił.

> Ja miałem mozliwość jazdy 4 i 3 drzwiowym i jakoś tak pech > trafil ze jak jechalem 3 drzwiowym było malo luda :/ a takie > zapełnienei jak dzisiaj było a 3 drzwi to za mało i za ciasno w > srodku.

Ludzie sobie spokojnie radzą, będzie ciężej, ale generalnie widze, że są zadowoleni z większej ilości foteli i nawet poduczyli się korzystać z gorących guzików. Wadą niezależną od samej konstrukcji jest to, że kierowcy nie chcą za bardzo otwierać pierwszych drzwi i wtedy już zostają tylko dwie pary. Zdaje się, że pierwsze drzwi otwierają się całe tzn. od razu dwie połówki, na pewno nie zachęca to do robienia sobie przeciągów przy braku kabiny.

> > Dynamika niezła, na linie zwykłe będą idealne, > > Przeciętna.

Czy wg Ciebie autobus ma strzelić pisk opon na pętli? Bo nie rozumiem dlaczego coś co mając sporą masę rusza dość zrywnie jest przeciętne.

> > obstawiam, że na pośpiechy kierowcy będą woleli Volvo. > > No na pospieszne to one niezbyt ruchawe.

Nie napisałem o tym dlatego, że są zbyt mało ruchawe, bo to zależy od prowadzącego, tylko dlatego, że moje rozmowy z kierowcami prowadziły do jedengo wniosku: nie chce im się uczyć obsługi nowych wozów, bo Volvo to, Volvo tamto, ja jestem przyzwyczajony itp. Spotkałem jedego kierowce który podchodził do tego z pasją.

> już pisałem :) - tak samo mysle ale w NG 312 też tak jest - > przy 60km/h już sie kolorowo robi

Cóż z gustami się nie dyskutuje, nie przekonamy się, ja nie przepadałem i nie przepadam do końca za MANem, ale staram się dostrzegać ich zalety mimo sympatii do innych produktów. MAN w Polsce zwyciężył, od Volvo odwracają się ostatnie jego bastiony poza Wrocławiem, Łomżą i Sochaczewem. Ostatnie dwa do wielkich miast nie należą...

> W Ikarusie potrafi być naprawdę cieplej niż w tych wynalazkach!

Udowodnij mi proszę w rozsądny sposób jak w starym, zdezelowanym, nieszczelnym, dziurawym autobusie o wielkich trzęsących się oknach. Dodatkowo nie mającym ogrzewania w członie B, za to posiadającym całe dwa agregaty w sekcji A może być cieplej niż w konstrukcji przyzwoicie utrzymanej, szczelnej i posiadającej kilka lufcików? Ikarus kojarzy mi się z zziębniętymi ludźmi w mokrych ortalionach i nic nie zmieni mojego przekonania. Miejsce tych pojazdów jest na Niemierzynie.

> (Marcinek sie będzie burzył ale mnie to szczerze mówiąc nie > interesuje - ikarusy SPADu są ciepłe MANidła nie)

Myśle, że Marcin ma o wiele ważniejsze sprawy niż kolejny fascynujący spór który miał być dyskusją o wrażeniach z jazdy, a stał się na wstępie debatą Volvo vs. MAN. Fight. ;)

--- I never wanna leave this place.

So never mind the darkness.
Re: NG272 zaliczony, czyli wpisujemy swoje wrażeni · 18 lat temu · konjo