Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Od poniedziałku polityka transportowa?
Na poniedziałkowej sesji Rady Miasta radni zajmą się uchwałą dotyczącą przyjęcia polityki transportowej Szczecina. Jak czytamy w preambule, "ma ona za zadanie naświetlić kierunki rozwoju transportu w Szczecinie, tak aby możliwe było uniknięcie błędów jakie popełniono w innych miastach, w tym w wielu rozwiniętych państwach Europy Zachodniej w tej dziedzinie".
wysłane przez Phobos 17
Paweł Ogrodnik napisał(a):
> ZPRTP tak samo jak Polityka transportowa jest dokumentem > niezbędnym do ubiegania się dotacje celowe.
I wszyscy o tym wiemy. Tylko problem polega na tym, że jest to już któryś z kolei papierek, którego się nie realizuje. I podobnie do Polityka Trnasportowa - w całości zostanie zapomiana jak tylko unia da kase. Brutalne ale prawdziwe.
> Uchwalenie PT jest > kolejnym krokiem, mającym na celu ułatwienie miastu sięganie po > środki z UE.
I to jest jedyny cel tej PT. Jej celem nie jest ułatwienie życia pasażerom. Jej celem nie jest zwiększenie priorytetu KM nad transport indywidualny. To poprostu będzie kolejny papierek...
> W przeciwieństwie do ZPRTP tutaj mamy doczynienia > z wyznaczeniem kierunku działań w całym systemie transportowym > na terenie miasta i nań wpływającego.
ZPRTP też wyznacza konkretne kierunki zadań 0 w transporcie publicznym. I co z tego? I nic.
> Mam nadzieję, że kolejnym > krokiem po uchwaleniu PT będzie przygotowanie kompletnego > studium układu komunikacyjnego miasta Szczecina.
Żebyśmy mieli trzeci papierek do kompletu?
> Kolejny > dokument, bez którego wszelkie zmiany planistyczne i tak są > robione w ciemno (pozostaje nam się tylko cieszyć, że mamy > świetnych urbanistów, którzy pamiętali i pamiętają o tym, że > system transportowy będzie się rozwijał).
ROTFL! Pokaż mi prosze, gdzie przez ostatnie 5 lat ten system transportowy (mam na myśli KM) się tak bardzo rozwinął, że trzeba uchwały RM żeby było to możliwe...
> Żeby rozwiać wątpliwości niektórych. Ten dokument to nie jest > żadna kiełbasa wyborcza. Tak samo jak nie był nią ZPRTP, od > którego uchwalenia zależało to, czy miasto będzie się mogło > ubiegać o środki na słynne już sześć doczep do bulw, 180 metrów > torów na Ku Słońcu oraz nowe autobusy (te przepadły).
Miasto JUŻ się o te środki wystarało o ile mnie pamięć nie myli...
> Jako ciekawostkę mogę podać fakt, że Krzywoustego nie > powstałaby w takiej formie, gdybyśmy mieli uchwaloną właśnie > Politykę Transportową.
Oto kilka ciekawostek z WPI, ZPRTP i wielu innych "programow" z lat poprzednich: - od 2 lat jeździmy już SST do pętli przy Słonecznym! - torowisko do Kijewa jest prawe gotowe - od 3 lat mamy w Szczecinie 8 wieloczlonowych wagonó przegubowych - Piastów wyremontowano w całości w zeszłym roku - linia z Narutowicza na Czarneckiego przeniesiona 2 lata temu - wydłużenie linii tramwajowej na Krasińskiego przez Przyjaciół Żołnierza i Warcisława do zajezdni Odolany jest w ostatniej fazie budowy - oddana w całości do użytku zostanie w najbliższych dniach ulica Nowoszeroka wraz z całą linią tramwajową od Turzynu przez 26 Kwietnia, Taczaka, Nowoszeroką aż po nową pętlą tramwajowo-autobusową przy Szafera. Jednocześnie ruszyć mają prace przy Lesie Arkońskim nad połączeniem z Wojska Polskiego i nową pętlą
Mam wymieniać dalej? Ciekawe, ile znalazłoby się obowiązujących uchwał RM, w których można przeczytać o priorytecie dla tramwajów i torowiskach wydzielonych. A są takie z całą pewnością. Jakimś dziwnym trafem nie uchroniło to nas przed przebudową Krzywoustego. Tak samo jak zapisy mówiące o nie budowaniu nowych parkingów w centrum nikogo nie powstrzymując przed próbami postawienia takowego pod placem Orła Białego :-/
> Nie ogranicza ona rozwoju, a jednak > chroni przed niepożądanymi działaniami uderzającymi w system > transportowy.
Populizm warining error!
Panie i panowie - oto jak rośnie nam kolejny przejadacz naszych podatków w Urzędzie Miasta Szczecina, który pewnie już nie długo będzie zadowolony z siebie "bo niby coś robi" :-(
> Po prostu porządkuje wszystkie kwestie związane z > transportem. Pamiętać tylko należy o jednym - te dokumenty > sporządzane są na lata i z dnia na dzień niczego nie zmienią.
Pamiętać tylko należy o jednym - te dokumenty to doskonała kalka z wcześniej uchwalonych Wieloletnich Pralów Inwestycyjnych i wszelkich innych uchwał RM i tak jak one - nic nie zmieni.
> PS. Dla przeciwników busików - ich wykorzystanie na terenie > miasta jest nieuniknione, a fakt, że na dzień dzisiejszy mało > kto jest w stanie podać przykłady, gdzie je można wykorzystać, > jest spowodowany tylko tym, że nie zostały przeprowadzone > odpowiednie badania.
Ale jak Paweł Ogrodnik rzutem na taśmę nagle zrobi badania, to takie przykłady się namnożą. Potrzeba jest matką wynalazku :-/
--- Powróciłem zza grobu :-]
> ZPRTP tak samo jak Polityka transportowa jest dokumentem > niezbędnym do ubiegania się dotacje celowe.
I wszyscy o tym wiemy. Tylko problem polega na tym, że jest to już któryś z kolei papierek, którego się nie realizuje. I podobnie do Polityka Trnasportowa - w całości zostanie zapomiana jak tylko unia da kase. Brutalne ale prawdziwe.
> Uchwalenie PT jest > kolejnym krokiem, mającym na celu ułatwienie miastu sięganie po > środki z UE.
I to jest jedyny cel tej PT. Jej celem nie jest ułatwienie życia pasażerom. Jej celem nie jest zwiększenie priorytetu KM nad transport indywidualny. To poprostu będzie kolejny papierek...
> W przeciwieństwie do ZPRTP tutaj mamy doczynienia > z wyznaczeniem kierunku działań w całym systemie transportowym > na terenie miasta i nań wpływającego.
ZPRTP też wyznacza konkretne kierunki zadań 0 w transporcie publicznym. I co z tego? I nic.
> Mam nadzieję, że kolejnym > krokiem po uchwaleniu PT będzie przygotowanie kompletnego > studium układu komunikacyjnego miasta Szczecina.
Żebyśmy mieli trzeci papierek do kompletu?
> Kolejny > dokument, bez którego wszelkie zmiany planistyczne i tak są > robione w ciemno (pozostaje nam się tylko cieszyć, że mamy > świetnych urbanistów, którzy pamiętali i pamiętają o tym, że > system transportowy będzie się rozwijał).
ROTFL! Pokaż mi prosze, gdzie przez ostatnie 5 lat ten system transportowy (mam na myśli KM) się tak bardzo rozwinął, że trzeba uchwały RM żeby było to możliwe...
> Żeby rozwiać wątpliwości niektórych. Ten dokument to nie jest > żadna kiełbasa wyborcza. Tak samo jak nie był nią ZPRTP, od > którego uchwalenia zależało to, czy miasto będzie się mogło > ubiegać o środki na słynne już sześć doczep do bulw, 180 metrów > torów na Ku Słońcu oraz nowe autobusy (te przepadły).
Miasto JUŻ się o te środki wystarało o ile mnie pamięć nie myli...
> Jako ciekawostkę mogę podać fakt, że Krzywoustego nie > powstałaby w takiej formie, gdybyśmy mieli uchwaloną właśnie > Politykę Transportową.
Oto kilka ciekawostek z WPI, ZPRTP i wielu innych "programow" z lat poprzednich: - od 2 lat jeździmy już SST do pętli przy Słonecznym! - torowisko do Kijewa jest prawe gotowe - od 3 lat mamy w Szczecinie 8 wieloczlonowych wagonó przegubowych - Piastów wyremontowano w całości w zeszłym roku - linia z Narutowicza na Czarneckiego przeniesiona 2 lata temu - wydłużenie linii tramwajowej na Krasińskiego przez Przyjaciół Żołnierza i Warcisława do zajezdni Odolany jest w ostatniej fazie budowy - oddana w całości do użytku zostanie w najbliższych dniach ulica Nowoszeroka wraz z całą linią tramwajową od Turzynu przez 26 Kwietnia, Taczaka, Nowoszeroką aż po nową pętlą tramwajowo-autobusową przy Szafera. Jednocześnie ruszyć mają prace przy Lesie Arkońskim nad połączeniem z Wojska Polskiego i nową pętlą
Mam wymieniać dalej? Ciekawe, ile znalazłoby się obowiązujących uchwał RM, w których można przeczytać o priorytecie dla tramwajów i torowiskach wydzielonych. A są takie z całą pewnością. Jakimś dziwnym trafem nie uchroniło to nas przed przebudową Krzywoustego. Tak samo jak zapisy mówiące o nie budowaniu nowych parkingów w centrum nikogo nie powstrzymując przed próbami postawienia takowego pod placem Orła Białego :-/
> Nie ogranicza ona rozwoju, a jednak > chroni przed niepożądanymi działaniami uderzającymi w system > transportowy.
Populizm warining error!
Panie i panowie - oto jak rośnie nam kolejny przejadacz naszych podatków w Urzędzie Miasta Szczecina, który pewnie już nie długo będzie zadowolony z siebie "bo niby coś robi" :-(
> Po prostu porządkuje wszystkie kwestie związane z > transportem. Pamiętać tylko należy o jednym - te dokumenty > sporządzane są na lata i z dnia na dzień niczego nie zmienią.
Pamiętać tylko należy o jednym - te dokumenty to doskonała kalka z wcześniej uchwalonych Wieloletnich Pralów Inwestycyjnych i wszelkich innych uchwał RM i tak jak one - nic nie zmieni.
> PS. Dla przeciwników busików - ich wykorzystanie na terenie > miasta jest nieuniknione, a fakt, że na dzień dzisiejszy mało > kto jest w stanie podać przykłady, gdzie je można wykorzystać, > jest spowodowany tylko tym, że nie zostały przeprowadzone > odpowiednie badania.
Ale jak Paweł Ogrodnik rzutem na taśmę nagle zrobi badania, to takie przykłady się namnożą. Potrzeba jest matką wynalazku :-/
--- Powróciłem zza grobu :-]
Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Bez względu, czy z tego prawa skorzystasz - wszystko co napiszesz może być wykorzystane przeciwko tobie.
Polityka transportowa - dobre żarty
· 18 lat temu ·
nowy (gość)
ZPRTP i PT
· 18 lat temu ·
Paweł Ogrodnik (gość)
Re: Schzofrenia?
· 18 lat temu ·
Andrzej (gość)