Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
MZK chce połączenia z SPPK
Dyrekcja MZK w Szczecinie i część związków zawodowych chce, aby doszło do powtórnego połączenia spółek autobusowych i Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w jedno duże przedsiębiorstwo komunikacyjne.
gość napisał(a):
> Ja poprostu uważam ze czas skączyc z sytuacją kiedy miasto > jest głównym udziałowcem spółek komunikacyjnych.a sprywatyzowac to > calkowicie dajac miastu zauszmy 25 procent a reszta to > kapital prywatny lub jak kto woli zewnetrzny.
I przyjdzie taki radomski ITS i będzie chciał jeździć nowymi niskopodłogowymi autobusami za 3,90 za wzk? W Warszawie firmy żądały przy przetargu w którym był wymóg zakupu 50 nowych niskich busów stawki na poziomie 5,5 - 6 pln. Jakby dać takie SPADowi to raz dwa by sobie kupił nowe MANy NL283/SU12 bez reformy i bez wujków z Niemiec. Tylko najpierw trzeba zapłacić należycie za usługę, a już kwestia formalno-prawna kto ją wykona czy SPA z o. o. czy MZK zakład budżetowy jest drugorzędna. Obawiam się, że to miasto mając różne zarządy, różne rady, różne opcje polityczne nie ma woli i pomysłu na KM tak więc nie ma sensu likwidować SPA, bo mimo wybitnie niesprzyjającej sytuacji sobie radzą. A jeśli by dostały pieniądze na odpowiednim poziomie to tym bardziej sobie poradzą, bo liczą swoje koszty.
> przecierz potege buduje sie od zera albo prawie od zera.trzeba zaczać > potrzeba smiałych i odważnych decyzji!A sądze ze strona niemiecka była > by zainteresowana udzialami w nowej firmie.my bysmy zyskali i > niemcy tez bo może byla by szansa na powstanie prawdziwego > europejskiego zakładu komunikacyjnego.
Przekonaj mnie, że w mieście w którym pocięto sieć tramwajową, plany inwestycyjne są fikcją, uchwalana polityka transportowa to papierek, stan taboru i infrastruktury jest zły, nie ma zakupów, zła jest polityka taborowa (wielki zakup 80 sztuk Volvo na kredyt, które właśnie jednocześnie się zaczynają sypać), spycha się plany rozowju KM na kolejne lata, jest słabe finansowanie, jeżdzą 50 letnie tramwaje, wydaje się kase na malowanie trawy na zielono, przekonaj mnie, że mówimy o tym samym mieście i że po kolejnej kosztownej zmianie nagle się znajdą pieniądze. Bo nie wierze w to, że MPK Szczecin coś zmieni, bo od lat nie ma należytego finansowania KM i niezależy to bynajmniej od nazwy i organizacji.
--- I never wanna leave this place.
> Ja poprostu uważam ze czas skączyc z sytuacją kiedy miasto > jest głównym udziałowcem spółek komunikacyjnych.a sprywatyzowac to > calkowicie dajac miastu zauszmy 25 procent a reszta to > kapital prywatny lub jak kto woli zewnetrzny.
I przyjdzie taki radomski ITS i będzie chciał jeździć nowymi niskopodłogowymi autobusami za 3,90 za wzk? W Warszawie firmy żądały przy przetargu w którym był wymóg zakupu 50 nowych niskich busów stawki na poziomie 5,5 - 6 pln. Jakby dać takie SPADowi to raz dwa by sobie kupił nowe MANy NL283/SU12 bez reformy i bez wujków z Niemiec. Tylko najpierw trzeba zapłacić należycie za usługę, a już kwestia formalno-prawna kto ją wykona czy SPA z o. o. czy MZK zakład budżetowy jest drugorzędna. Obawiam się, że to miasto mając różne zarządy, różne rady, różne opcje polityczne nie ma woli i pomysłu na KM tak więc nie ma sensu likwidować SPA, bo mimo wybitnie niesprzyjającej sytuacji sobie radzą. A jeśli by dostały pieniądze na odpowiednim poziomie to tym bardziej sobie poradzą, bo liczą swoje koszty.
> przecierz potege buduje sie od zera albo prawie od zera.trzeba zaczać > potrzeba smiałych i odważnych decyzji!A sądze ze strona niemiecka była > by zainteresowana udzialami w nowej firmie.my bysmy zyskali i > niemcy tez bo może byla by szansa na powstanie prawdziwego > europejskiego zakładu komunikacyjnego.
Przekonaj mnie, że w mieście w którym pocięto sieć tramwajową, plany inwestycyjne są fikcją, uchwalana polityka transportowa to papierek, stan taboru i infrastruktury jest zły, nie ma zakupów, zła jest polityka taborowa (wielki zakup 80 sztuk Volvo na kredyt, które właśnie jednocześnie się zaczynają sypać), spycha się plany rozowju KM na kolejne lata, jest słabe finansowanie, jeżdzą 50 letnie tramwaje, wydaje się kase na malowanie trawy na zielono, przekonaj mnie, że mówimy o tym samym mieście i że po kolejnej kosztownej zmianie nagle się znajdą pieniądze. Bo nie wierze w to, że MPK Szczecin coś zmieni, bo od lat nie ma należytego finansowania KM i niezależy to bynajmniej od nazwy i organizacji.
--- I never wanna leave this place.
So never mind the darkness.
Re: Świetnie...
· 18 lat temu ·
torwid (gość)
Super
· 18 lat temu ·
gość (gość)
Re: Super
· 18 lat temu ·
torwid (gość)
super
· 18 lat temu ·
gość (gość)
super
· 18 lat temu ·
gość (gość)
Re: super
· 18 lat temu ·
gość (gość)
Re: super
· 18 lat temu ·
gość (gość)
Re: super
· 18 lat temu ·
gość (gość)
Re: super
· 18 lat temu ·
gość (gość)
Re: super
· 18 lat temu ·
gość (gość)
Re: super
· 18 lat temu ·
gość (gość)
Re: super
· 18 lat temu ·
gość (gość)
Re: super
· 18 lat temu ·
gość (gość)
Re: super
· 18 lat temu ·
gość (gość)
Re: super
· 18 lat temu ·
gość (gość)
Re: super
· 18 lat temu ·
gość (gość)
Re: super
· 18 lat temu ·
gość (gość)
Re: super
· 18 lat temu ·
gość (gość)
Re: super
· 18 lat temu ·
gość (gość)
Re: super
· 18 lat temu ·
gość (gość)
Re: super
· 18 lat temu ·
gość (gość)
Re: super
· 18 lat temu ·
gość (gość)
Re: super
· 18 lat temu ·
gość (gość)
Re: super
· 18 lat temu ·
gość (gość)