Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Historia torowisk
wysłane przez pioko17 38
torwid napisał(a):
> Kiedyś "zawracanie" nie wymagało pętli. ;) Tramwaje były > dwukierunkowe, a każdy końcowy miał ślepy tor...
I tu się zgadzam. Przecież Szczecin jest jednym z nie wielu miast które nie mają czynnych do zmieniania kierunku bocznic. Przecież właśnie dlatego, wszystkie N , 4N , Bremen były dwukierunkowe, żeby móc zawrócić na takich bocznicach. Potem zaczęto budować pętle, choć zajmowały więcej miejsca, opłacało się to robić dla składów dwukierunkowych i jednokierunkowych: - Przy zmienianiu kierunku, trzeba było zrobić kilka manewrów i odczecpiania i doczepiania, żeby wagon silnikowy był znów z przodu, zajmowało to dużo czasu i zużywoło prądu; - Wagony jednokierunkowe, skazane były na jazdę tyłem, co jest bardzo niezbieczne (żadko spotykane sytuacje). - Dawniej, gdy tramwaje były konne, i trzeba było konie dać na drugą stonę, co mogło zajmować dużo wysiłku i pracy. Jak koń był uparty, to było jeszcze gorzej.
Tak dletego więc, wiadomo że:] -Bardziej opłaca budować pętlę; -Wiadomo że na tej bocznicy przy Al. Wojska Polskiego, tramwaje zmieniały kiedyś kierunek.
> Kiedyś "zawracanie" nie wymagało pętli. ;) Tramwaje były > dwukierunkowe, a każdy końcowy miał ślepy tor...
I tu się zgadzam. Przecież Szczecin jest jednym z nie wielu miast które nie mają czynnych do zmieniania kierunku bocznic. Przecież właśnie dlatego, wszystkie N , 4N , Bremen były dwukierunkowe, żeby móc zawrócić na takich bocznicach. Potem zaczęto budować pętle, choć zajmowały więcej miejsca, opłacało się to robić dla składów dwukierunkowych i jednokierunkowych: - Przy zmienianiu kierunku, trzeba było zrobić kilka manewrów i odczecpiania i doczepiania, żeby wagon silnikowy był znów z przodu, zajmowało to dużo czasu i zużywoło prądu; - Wagony jednokierunkowe, skazane były na jazdę tyłem, co jest bardzo niezbieczne (żadko spotykane sytuacje). - Dawniej, gdy tramwaje były konne, i trzeba było konie dać na drugą stonę, co mogło zajmować dużo wysiłku i pracy. Jak koń był uparty, to było jeszcze gorzej.
Tak dletego więc, wiadomo że:] -Bardziej opłaca budować pętlę; -Wiadomo że na tej bocznicy przy Al. Wojska Polskiego, tramwaje zmieniały kiedyś kierunek.
Historia torowisk
· 17 lat temu ·
Falcon (gość)
Re: Historia torowisk
· 17 lat temu ·
torwid (gość)
Re: Historia torowisk
· 17 lat temu ·
torwid (gość)
Re: Historia torowisk
· 17 lat temu ·
DamTram (gość)
Re: Torowisko "obok" Wojska Polskiego
· 17 lat temu ·
torwid (gość)
Re: My tu gadu-gadu...
· 17 lat temu ·
Hay Line (gość)