Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Historia torowisk
wysłane przez konjo 4
... o historii torowisk i przydatnych łącznikach i nowych trasach. A tu moi drodzy taka ciekawa książeczka co się z nią właśnie zapoznaje pod wszystko mówiącym tytułem: "Szczecin - Rozwój miasta w Polsce Ludowej" autorstwa niejakiego Pana Tadeusza Białeckiego mówi:
"Dzisiejszy system komunikacji miejskiej pomimo całkowitej modernizacji nie wytrzyma takiego natężenia ruchu. W Szczecinie przewiduje się w związku z tym budowę metra. Proejkty zbudowania takiej komunikacji zostały już opracowane na Politechnice Szczecińskiej (pod kierunkiem prof. dr. P. Zaremby) i w biurze Studiów i Projektów Komunikacji i Inżynierii Miejskiej. Przewiduje się dwie linie metra, które przebiegać będą w trzech różnych kierunkach pod ziemią, w tunelach i na powierzchni. Połączą one Police z Klęskowem i Osów z Bramą Portową. Linie metra uzupełniać będą trasy autobusowe ze zmodernizowaną obwodnicą kolejową. Wobec zwiększającego się natężenia ruchu jest to jedyna możliwość zapewnienia sprawnego funkcjonowania komunikacji masowej."
s. 231, Wydawnictwo Poznańskie - Poznań 1977
No, że plany rozwoju sieci tramwajowej i trolejbusowej na Prawobrzeże przewalają się od dawna to wiedziałem, ale, że ominęła mnie okazja jazdy metrem na Os. Chemik to aż mi się słabo zrobiło jak to przeczytałem. :)
--- Hey you caught me in a coma.
"Dzisiejszy system komunikacji miejskiej pomimo całkowitej modernizacji nie wytrzyma takiego natężenia ruchu. W Szczecinie przewiduje się w związku z tym budowę metra. Proejkty zbudowania takiej komunikacji zostały już opracowane na Politechnice Szczecińskiej (pod kierunkiem prof. dr. P. Zaremby) i w biurze Studiów i Projektów Komunikacji i Inżynierii Miejskiej. Przewiduje się dwie linie metra, które przebiegać będą w trzech różnych kierunkach pod ziemią, w tunelach i na powierzchni. Połączą one Police z Klęskowem i Osów z Bramą Portową. Linie metra uzupełniać będą trasy autobusowe ze zmodernizowaną obwodnicą kolejową. Wobec zwiększającego się natężenia ruchu jest to jedyna możliwość zapewnienia sprawnego funkcjonowania komunikacji masowej."
s. 231, Wydawnictwo Poznańskie - Poznań 1977
No, że plany rozwoju sieci tramwajowej i trolejbusowej na Prawobrzeże przewalają się od dawna to wiedziałem, ale, że ominęła mnie okazja jazdy metrem na Os. Chemik to aż mi się słabo zrobiło jak to przeczytałem. :)
--- Hey you caught me in a coma.
So never mind the darkness.
Historia torowisk
· 17 lat temu ·
Falcon (gość)
Re: Historia torowisk
· 17 lat temu ·
torwid (gość)
Re: Historia torowisk
· 17 lat temu ·
torwid (gość)
Re: Historia torowisk
· 17 lat temu ·
DamTram (gość)
Re: Torowisko "obok" Wojska Polskiego
· 17 lat temu ·
torwid (gość)
Re: My tu gadu-gadu...
· 17 lat temu ·
Hay Line (gość)