Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Rozmowa z Ryszardem Tomskim o szybkim tramwaju
20 lat minęło, odkąd zespół pod kierownictwem Tomskiego opracował koncepcję Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju, która dziś - po kosmetycznych zmianach - doczekała się projektu wykonawczego.
wysłane przez Luke_Police 163
M21 napisał(a):
> Zreszta ja nie rozumiem forsowanie ST tak naprawde to szybki > tramwaj jest tylko w 2ch miastac Poznan i Kraków . Jakoś inne > miasta nie buduja takich tras tylko inwestuja w NG i w nowy > tabor.
Tak, tylko że patrząc nieco dalej w przyszłość to mamy podstawowy problem natury globalnej: złoża ropy naftowej się wyczerpują i nie wiadomo na ile lat jeszcze ich wystarczy. Nie chcę tutaj nagle powiedzieć, że pewnego dnia autobusy nie będą miały paliwa, tylko chodzi mi głównie o to, że paliwo drożeje i drożeć będzie właśnie z wyżej wymienionej przyczyny. Natomiast jeżeli chodzi o energię elektryczną, to istnieje wiele metod jej pozyskania (niekoniecznie drogich), w związku z tym w pewnym momencie w przyszłości okaże się po prostu, że tramwaje są tańsze w utrzymaniu niż autobusy (o ile oczywiście w Polsce rozwinie się energetyka odnawialna). I dlatego właśnie jestem za inwestowaniem w szybkie połączenia tramwajowe bardziej niż w autobusowe. Nie uważam przy tym naturalnie, że autobusy należy porzucić i przesiąść się na tramwaje, należy rozwijać obie te gałęzie transportu, ale patrząc przyszłościowo, transport elektryczny może się stać bardziej opłacalny niż autobusowy.
> Zreszta ja nie rozumiem forsowanie ST tak naprawde to szybki > tramwaj jest tylko w 2ch miastac Poznan i Kraków . Jakoś inne > miasta nie buduja takich tras tylko inwestuja w NG i w nowy > tabor.
Tak, tylko że patrząc nieco dalej w przyszłość to mamy podstawowy problem natury globalnej: złoża ropy naftowej się wyczerpują i nie wiadomo na ile lat jeszcze ich wystarczy. Nie chcę tutaj nagle powiedzieć, że pewnego dnia autobusy nie będą miały paliwa, tylko chodzi mi głównie o to, że paliwo drożeje i drożeć będzie właśnie z wyżej wymienionej przyczyny. Natomiast jeżeli chodzi o energię elektryczną, to istnieje wiele metod jej pozyskania (niekoniecznie drogich), w związku z tym w pewnym momencie w przyszłości okaże się po prostu, że tramwaje są tańsze w utrzymaniu niż autobusy (o ile oczywiście w Polsce rozwinie się energetyka odnawialna). I dlatego właśnie jestem za inwestowaniem w szybkie połączenia tramwajowe bardziej niż w autobusowe. Nie uważam przy tym naturalnie, że autobusy należy porzucić i przesiąść się na tramwaje, należy rozwijać obie te gałęzie transportu, ale patrząc przyszłościowo, transport elektryczny może się stać bardziej opłacalny niż autobusowy.
Technik serwisu :)
Re: Rozmowa z Ryszardem Tomskim o szybkim tramwaju
· 17 lat temu ·
torwid (gość)
Re: Rozmowa z Ryszardem Tomskim o szybkim tramwaju
· 17 lat temu ·
zyx (gość)