Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Rozmowa z Ryszardem Tomskim o szybkim tramwaju
20 lat minęło, odkąd zespół pod kierownictwem Tomskiego opracował koncepcję Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju, która dziś - po kosmetycznych zmianach - doczekała się projektu wykonawczego.
wysłane przez jas59 ?
Luke_Police napisał(a):
> Myślę, że projektanci włączyli rozbudowę zajezdni (lub budowę nowej) > w te koszty chociaż trudno wypowiadać mi się za nich. Ale jeżeli > będzie linia tramwajowa na prawobrzeże to może powstanie tam też > jakaś zajezdnia tramwajowa.
Z opracowania byłego z-cy dyrektora d/s komunikacji pana Zbigniewa Wicika dla ówczesnego przydenta miasta, dotyczącego uwag do projektu SST z roku 2002 wynika, że wozy jeżdżące na trasie szybkiego tramwaju będą o tych samych parametrach technicznych co obecnie tj. zasilanie z górnej sieci trakcyjnej o napięciu 600V i poruszać się będą po torach o tych samych parametrach jak obecnie, można będzie jeździć w każdym kierunku. Dzięki temu ich obsługa i wszelkie naprawy mogłyby odbywać się w istniejącym zapleczu technicznym, które posiada duże rezerwy terenowe i obsługowo-naprawcze (oczywiście jest to, już nieaktualne bo zamknięto zajezdnię Niemierzyn). Chyba jednak trzeba będzie budować nową zajezdnie tramwajową, bo na Pogodnie i Golęcinie już nic się nie zmieści
--- cogito ergo sum
> Myślę, że projektanci włączyli rozbudowę zajezdni (lub budowę nowej) > w te koszty chociaż trudno wypowiadać mi się za nich. Ale jeżeli > będzie linia tramwajowa na prawobrzeże to może powstanie tam też > jakaś zajezdnia tramwajowa.
Z opracowania byłego z-cy dyrektora d/s komunikacji pana Zbigniewa Wicika dla ówczesnego przydenta miasta, dotyczącego uwag do projektu SST z roku 2002 wynika, że wozy jeżdżące na trasie szybkiego tramwaju będą o tych samych parametrach technicznych co obecnie tj. zasilanie z górnej sieci trakcyjnej o napięciu 600V i poruszać się będą po torach o tych samych parametrach jak obecnie, można będzie jeździć w każdym kierunku. Dzięki temu ich obsługa i wszelkie naprawy mogłyby odbywać się w istniejącym zapleczu technicznym, które posiada duże rezerwy terenowe i obsługowo-naprawcze (oczywiście jest to, już nieaktualne bo zamknięto zajezdnię Niemierzyn). Chyba jednak trzeba będzie budować nową zajezdnie tramwajową, bo na Pogodnie i Golęcinie już nic się nie zmieści
--- cogito ergo sum
cogito ergo sum
Re: Rozmowa z Ryszardem Tomskim o szybkim tramwaju
· 17 lat temu ·
torwid (gość)
Re: Rozmowa z Ryszardem Tomskim o szybkim tramwaju
· 17 lat temu ·
zyx (gość)