Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Rozmowa z Ryszardem Tomskim o szybkim tramwaju
20 lat minęło, odkąd zespół pod kierownictwem Tomskiego opracował koncepcję Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju, która dziś - po kosmetycznych zmianach - doczekała się projektu wykonawczego.
wysłane przez MQ ?
lex napisał(a):
> Tunel podziemny jednak byłby dużo lepszym rozwiązaniem
Ale jaka jest różnica między tunelem a bezkolizyjnym wykopem? Pomijając oczywiście to, że tunel jest droższy. W Berlinie metro jeździ czasem nad ziemią i nikt nie robi z tego problemu :>
> Jeśli chodzi o pętle to też jakoś na tych mapkach nie moge jej > dostrzec.
http://www.szczecin.pl/inwestycje/sst/sld015.htm
> Troszke jednak ta trasa SST dziwna jest... Mi się wydaje, że główna > trasa tego SST powinna być poprowadzona przez centrum miasta - > najlepiej ulicami Wyszyńskiego, Krzywoustego, 26 Kwietnia, Taczaka,
Ale jak byśmy tego nie nazwali, w centrum miasta to nie będzie szybki tramwaj, bo nie ma mowy o bezkolizyjności.
> Nowoszeroka - Szafera, a do tego Selgrosa ( czy gdzie to ma być - nie > znam tych rejonów miasta - tzn. nie moge skojarzyć )powinno być drugie > odgałęzienie.
Tam by się generalnie przydały jakieś odgałęzienia wzdłuż Łubinowej i Kolorowych Domów, ale o tym pewnie możemy zapomnieć.
> W centrum miasta torowisko powinno być schowane pod ziemią co o wiele > usprawniło by komunikacje. ( Wyszynskiego, Krywoustego - czyli nowe > ulice na nowo w przebudowe ) > No, ale wiem rozmarzyłem się :D.
No, trochę za bardzo :>
> A jak uważacie - Jakiego typu wagony tramwajowe byście tam skierowali? > ( Sięgam troche za daleko w przyszłość )
Skierowalibyśmy to co będzie najlepsze. Ale pewnie będą jeździć stopiątki, Tatry i co tam jeszcze będziemy mieli. Przecież to żadna różnica.
> Ostatnie co mnie ciekawi to to czy miasto stara się już o pieniądze z > UE na ten cel czy nie?
No właśnie coś nie słychać nic na ten temat.
--- NIE dzieciom Neostrady! http://dn.byethost5.com/
> Tunel podziemny jednak byłby dużo lepszym rozwiązaniem
Ale jaka jest różnica między tunelem a bezkolizyjnym wykopem? Pomijając oczywiście to, że tunel jest droższy. W Berlinie metro jeździ czasem nad ziemią i nikt nie robi z tego problemu :>
> Jeśli chodzi o pętle to też jakoś na tych mapkach nie moge jej > dostrzec.
http://www.szczecin.pl/inwestycje/sst/sld015.htm
> Troszke jednak ta trasa SST dziwna jest... Mi się wydaje, że główna > trasa tego SST powinna być poprowadzona przez centrum miasta - > najlepiej ulicami Wyszyńskiego, Krzywoustego, 26 Kwietnia, Taczaka,
Ale jak byśmy tego nie nazwali, w centrum miasta to nie będzie szybki tramwaj, bo nie ma mowy o bezkolizyjności.
> Nowoszeroka - Szafera, a do tego Selgrosa ( czy gdzie to ma być - nie > znam tych rejonów miasta - tzn. nie moge skojarzyć )powinno być drugie > odgałęzienie.
Tam by się generalnie przydały jakieś odgałęzienia wzdłuż Łubinowej i Kolorowych Domów, ale o tym pewnie możemy zapomnieć.
> W centrum miasta torowisko powinno być schowane pod ziemią co o wiele > usprawniło by komunikacje. ( Wyszynskiego, Krywoustego - czyli nowe > ulice na nowo w przebudowe ) > No, ale wiem rozmarzyłem się :D.
No, trochę za bardzo :>
> A jak uważacie - Jakiego typu wagony tramwajowe byście tam skierowali? > ( Sięgam troche za daleko w przyszłość )
Skierowalibyśmy to co będzie najlepsze. Ale pewnie będą jeździć stopiątki, Tatry i co tam jeszcze będziemy mieli. Przecież to żadna różnica.
> Ostatnie co mnie ciekawi to to czy miasto stara się już o pieniądze z > UE na ten cel czy nie?
No właśnie coś nie słychać nic na ten temat.
--- NIE dzieciom Neostrady! http://dn.byethost5.com/
Re: Rozmowa z Ryszardem Tomskim o szybkim tramwaju
· 17 lat temu ·
torwid (gość)
Re: Rozmowa z Ryszardem Tomskim o szybkim tramwaju
· 17 lat temu ·
zyx (gość)