Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Lżej gapowiczom
Osoby, które notorycznie nie kasują biletów w autobusach i tramwajach, może wkrótce się ucieszą. Szczecińscy radni na najbliższej sesji będą rozpatrywać uchwałę, która ma obniżyć karę za jazdę bez biletu. Jeśli wejdzie w życie, stracą ci, którzy uczciwie płacą za bilety sieciowe, ale bywają roztargnieni.
wysłane przez torwid (gość)
tarnas napisał(a):
> Artykuł opisuje obniżenie cen, jednak nie podaje przyczyny > takiego kroku. Dwa miesiące temu w Lublinie radni podobnie > obniżyli wysokość opłat dodatkowych, co miało dostosować je > wysokości określonych w rozporządzeniu ministra infrastruktury > z dn. 20.01.2005 (Dz.U. 2005 nr 14 poz. 117, tekst można > znaleźć w wyszukiwace na stronie > http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html) itd.
Ale wspomniane Rozporządzeniue nie nakazuje dostosowania cen do opisanej kalkulacji, co zresztą jasno i wyraźie stwierdza się w uzasadnieniu projektu szczecińskiej Uchwały. Mam wrażenie, że bardziej chodzi o wprowadzenie opłaty manipulacyjnej, a wysokość kary zmienia się przy okazji i tego nie rozumiem. Ponadto skoro Rozporzędzenie obowiązuje od dawna, to znając polską rzeczywistość nie przewiduje kar za niedostosowanie regulaminów/cenników, czyli nie ma potrzeby mieszania w taryfie. I ostatnia rzecz - skoro w Rozporządzeniu jest mowa tylko o biletach poszczególnych przewoxników, to w Szczecinie nie ma zastosowania. Wszak akty prawne należy czytać i stosować dokładnie :D
> Artykuł opisuje obniżenie cen, jednak nie podaje przyczyny > takiego kroku. Dwa miesiące temu w Lublinie radni podobnie > obniżyli wysokość opłat dodatkowych, co miało dostosować je > wysokości określonych w rozporządzeniu ministra infrastruktury > z dn. 20.01.2005 (Dz.U. 2005 nr 14 poz. 117, tekst można > znaleźć w wyszukiwace na stronie > http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html) itd.
Ale wspomniane Rozporządzeniue nie nakazuje dostosowania cen do opisanej kalkulacji, co zresztą jasno i wyraźie stwierdza się w uzasadnieniu projektu szczecińskiej Uchwały. Mam wrażenie, że bardziej chodzi o wprowadzenie opłaty manipulacyjnej, a wysokość kary zmienia się przy okazji i tego nie rozumiem. Ponadto skoro Rozporzędzenie obowiązuje od dawna, to znając polską rzeczywistość nie przewiduje kar za niedostosowanie regulaminów/cenników, czyli nie ma potrzeby mieszania w taryfie. I ostatnia rzecz - skoro w Rozporządzeniu jest mowa tylko o biletach poszczególnych przewoxników, to w Szczecinie nie ma zastosowania. Wszak akty prawne należy czytać i stosować dokładnie :D
Re: Lżej gapowiczom
· 17 lat temu ·
torwid (gość)
Re: Lżej gapowiczom
· 17 lat temu ·
torwid (gość)