Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Lżej gapowiczom
Osoby, które notorycznie nie kasują biletów w autobusach i tramwajach, może wkrótce się ucieszą. Szczecińscy radni na najbliższej sesji będą rozpatrywać uchwałę, która ma obniżyć karę za jazdę bez biletu. Jeśli wejdzie w życie, stracą ci, którzy uczciwie płacą za bilety sieciowe, ale bywają roztargnieni.
wysłane przez tarnas
torwid napisał(a):
> Ale wspomniane Rozporządzeniue nie nakazuje dostosowania cen do > opisanej kalkulacji, co zresztą jasno i wyraźie stwierdza się w > uzasadnieniu projektu szczecińskiej Uchwały. Mam wrażenie, że > bardziej chodzi o wprowadzenie opłaty manipulacyjnej, a wysokość > kary zmienia się przy okazji i tego nie rozumiem. > Ponadto skoro Rozporzędzenie obowiązuje od dawna, to znając > polską rzeczywistość nie przewiduje kar za niedostosowanie > regulaminów/cenników, czyli nie ma potrzeby mieszania w taryfie. > I ostatnia rzecz - skoro w Rozporządzeniu jest mowa tylko o > biletach poszczególnych przewoxników, to w Szczecinie nie ma > zastosowania. Wszak akty prawne należy czytać i stosować > dokładnie :D
Nie mówię, że powodem zmiany jest akurat to rozporządzenie. Po prostu skojarzyłem 2 sytuacje, które mają wspólne cechy, a trop prowadzi do tego jednego aktu wydanego przez ministra. Zresztą, w rozporządzeniu jest także mowa o opłacie manipulacyjnej, paragraf 3 mówi "opłatę manipulacyjną ustala się, uwzględniając ponoszone przez przewoźnika koszty czynności związanych ze zwrotem albo umorzeniem opłaty dodatkowej, w wysokości nie wyższej niż 10% tej opłaty (...)". Ogólnie chodzi chyba o ułatwienie księgowania "mandatów", z którymi był problem? Tak czy siak, jedna taryfa obowiązuje wszystkich i może ją zmienić tylko uchwała radnych.
> Ale wspomniane Rozporządzeniue nie nakazuje dostosowania cen do > opisanej kalkulacji, co zresztą jasno i wyraźie stwierdza się w > uzasadnieniu projektu szczecińskiej Uchwały. Mam wrażenie, że > bardziej chodzi o wprowadzenie opłaty manipulacyjnej, a wysokość > kary zmienia się przy okazji i tego nie rozumiem. > Ponadto skoro Rozporzędzenie obowiązuje od dawna, to znając > polską rzeczywistość nie przewiduje kar za niedostosowanie > regulaminów/cenników, czyli nie ma potrzeby mieszania w taryfie. > I ostatnia rzecz - skoro w Rozporządzeniu jest mowa tylko o > biletach poszczególnych przewoxników, to w Szczecinie nie ma > zastosowania. Wszak akty prawne należy czytać i stosować > dokładnie :D
Nie mówię, że powodem zmiany jest akurat to rozporządzenie. Po prostu skojarzyłem 2 sytuacje, które mają wspólne cechy, a trop prowadzi do tego jednego aktu wydanego przez ministra. Zresztą, w rozporządzeniu jest także mowa o opłacie manipulacyjnej, paragraf 3 mówi "opłatę manipulacyjną ustala się, uwzględniając ponoszone przez przewoźnika koszty czynności związanych ze zwrotem albo umorzeniem opłaty dodatkowej, w wysokości nie wyższej niż 10% tej opłaty (...)". Ogólnie chodzi chyba o ułatwienie księgowania "mandatów", z którymi był problem? Tak czy siak, jedna taryfa obowiązuje wszystkich i może ją zmienić tylko uchwała radnych.
Re: Lżej gapowiczom
· 17 lat temu ·
torwid (gość)
Re: Lżej gapowiczom
· 17 lat temu ·
tarnas
Re: Lżej gapowiczom
· 17 lat temu ·
torwid (gość)