Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Inne silniki w Jelczach.
wysłane przez konjo 4
marcin_bozek napisał(a):
> Mam pytanie dotyczące Jelczów M-11. Czy to prawda, że do > niektórych M-11 były montowane silnki Leyland-a?
Fabrycznie nie, możliwe, że w Polsce ktoś postanowił zatrudnić silnik od peery.
> były dziwne, ponieważ przy zmianie biegu na wyższy trzeba > było poczekać, aż zmniejszą się obroty silnkia, po czym > podwójnie wcisnąć sprzęgło i zmienić bieg.
To jest kwestia przekładni, nie samego silnika. M11 ma zsynchronizowaną skrzynię (oprócz biegu 1) i nie ma potrzeby na takie triki. Standardowo była to Csepel ASH75-2-AB i chyba raczej nie było większych zmian w dostarczanych do Polski podwoziach. Oryginalne Ikarusy zdarzały się z manualem ZF S6-9OU-734.5 lub zbliżonym. Co do M11 to na TWB jest zdjęcie jedynego w świecie M11 z automatem, po przeniesieniu bebechów z IK260. :) Niektóry plotkują w Internecie, że zdażały się dostawy 6 biegowych M11, ale trochę to chyba naciągane.
-- Time went by and it became a joke.
> Mam pytanie dotyczące Jelczów M-11. Czy to prawda, że do > niektórych M-11 były montowane silnki Leyland-a?
Fabrycznie nie, możliwe, że w Polsce ktoś postanowił zatrudnić silnik od peery.
> były dziwne, ponieważ przy zmianie biegu na wyższy trzeba > było poczekać, aż zmniejszą się obroty silnkia, po czym > podwójnie wcisnąć sprzęgło i zmienić bieg.
To jest kwestia przekładni, nie samego silnika. M11 ma zsynchronizowaną skrzynię (oprócz biegu 1) i nie ma potrzeby na takie triki. Standardowo była to Csepel ASH75-2-AB i chyba raczej nie było większych zmian w dostarczanych do Polski podwoziach. Oryginalne Ikarusy zdarzały się z manualem ZF S6-9OU-734.5 lub zbliżonym. Co do M11 to na TWB jest zdjęcie jedynego w świecie M11 z automatem, po przeniesieniu bebechów z IK260. :) Niektóry plotkują w Internecie, że zdażały się dostawy 6 biegowych M11, ale trochę to chyba naciągane.
-- Time went by and it became a joke.
So never mind the darkness.