Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Zderzenie przy Baltonie
Ok. godz. 14 w okolicy przystanku "Baltona" (na skrzyżowaniu ul. Gdańskiej i Kanał Parnicki) miał miejsce poważny wypadek. Nastąpiło zderzenie tramwaju linii 7 (prawdopodobnie brygada 5; skład 105N 705+643II), jadącego w kierunku Basenu Górniczego, z samochodem ciężarowym marki Mercedes, którego kierowca najprawdopodobniej próbował zawrócić w miejscu niedozwolonym. W wypadku ucierpiały 3 osoby, jedna została przewieziona do szpitala. Lekko ranny jest również motorniczy. Tramwaj ma rozbity przód i wykoleił się, nie wiadomo, czy będzie się nadawał do dalszej eksploatacji. Ruch na Basen Górniczy wznowiono o godz. 16:22, spychając wcześniej na tę pętlę poszkodowany skład. Do tego czasu tramwaje linii 7 i 9 zawracały przez Dworcową, a na Basen Górniczy uruchomiono autobusową komunikację zastępczą (4 autobusy, dodatkowo na wszystkich przystankach zatrzymywały się autobusy linii pospiesznych).
wysłane przez Luke_Police 163
konjo napisał(a):
> Zamykające się z hukiem > drzwi rodem z Ikarusa czy 105N to istny koszmar i przeżytek.
W 102Na są jeszcze gorsze. Dziwię się, że przy zamykaniu szybki nie wylatują z okienek.
> Przyjdzie taki czas, że i w Polsce nadejdą > gorące guziki, prawdopodobnie 2 drzwiowe pojazdy solo i 3 drzwiowe > przeguby.
Nie mogę się takiego czasu doczekać :) Tym bardziej w naszym mieście. W Poznaniu już prędzej, tam autobus wysokopodłogowy ciężko jest spotkać, choć wśród tramwajów zdarzają się jeszcze sterocie. Zastanawiam się tylko, czy te różnice między tymi miastami wynikają z ilości pieniędzy w ich budżecie, czy raczej dysponowania nimi...
> Za tym pójdzie bogatsze wyposażenie, najpierw klimatyzacja
Klimatyzacja już jest, ale jej używanie jest nieopłacalne dla przewoźników, więc zapewne w najbliższych zakupach taboru (o ile będą) raczej nie spodziewam się, aby przewoźnicy postawili na klimę. Chyba że tylko dla kierowcy jak w polickich MAN-ach III gerneracji.
> Upowszechnia się monitoring, być może doczekamy się > systemu liczącego rzeczywisty czas przejazdu. I miejmy nadzieje, że > podniesie się na tyle standard usług, że korzystanie z > dobrodziejstw, których przedstawicielem jest np. "ciepły guzik" > będzie normą, a nie widzi mi się.
Wszystko to brzmi jak bajeczka o przyszłości transportu miejskiego, ale patrząc na naszych zachodnich sąsiadów widać, że jest to całkowicie realne. Tylko jak to w naszym kraju, "jesteśmy 100 lat za murzynami" więc kiedy to będzie...
> Zamykające się z hukiem > drzwi rodem z Ikarusa czy 105N to istny koszmar i przeżytek.
W 102Na są jeszcze gorsze. Dziwię się, że przy zamykaniu szybki nie wylatują z okienek.
> Przyjdzie taki czas, że i w Polsce nadejdą > gorące guziki, prawdopodobnie 2 drzwiowe pojazdy solo i 3 drzwiowe > przeguby.
Nie mogę się takiego czasu doczekać :) Tym bardziej w naszym mieście. W Poznaniu już prędzej, tam autobus wysokopodłogowy ciężko jest spotkać, choć wśród tramwajów zdarzają się jeszcze sterocie. Zastanawiam się tylko, czy te różnice między tymi miastami wynikają z ilości pieniędzy w ich budżecie, czy raczej dysponowania nimi...
> Za tym pójdzie bogatsze wyposażenie, najpierw klimatyzacja
Klimatyzacja już jest, ale jej używanie jest nieopłacalne dla przewoźników, więc zapewne w najbliższych zakupach taboru (o ile będą) raczej nie spodziewam się, aby przewoźnicy postawili na klimę. Chyba że tylko dla kierowcy jak w polickich MAN-ach III gerneracji.
> Upowszechnia się monitoring, być może doczekamy się > systemu liczącego rzeczywisty czas przejazdu. I miejmy nadzieje, że > podniesie się na tyle standard usług, że korzystanie z > dobrodziejstw, których przedstawicielem jest np. "ciepły guzik" > będzie normą, a nie widzi mi się.
Wszystko to brzmi jak bajeczka o przyszłości transportu miejskiego, ale patrząc na naszych zachodnich sąsiadów widać, że jest to całkowicie realne. Tylko jak to w naszym kraju, "jesteśmy 100 lat za murzynami" więc kiedy to będzie...
Technik serwisu :)