Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Autobusem po torach
Być może w połowie grudnia dowiemy się, czy uda się usprawnić ruch na odcinku między mostem Długim a Basenem Górniczym. Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego czeka na oferty firm, które chciałyby stworzyć "Koncepcję zabudowy torowiska..." na tym odcinku.
wysłane przez konjo 4
MC napisał(a):
> W tym wypadku nie najlepszy pomysł. Nie po to płacę 2x więcej > za pospieszny żeby wlec się za tramwajami!
Dokładnie tak jak piszesz, ostatnie tendencje zmierzające chociażby do tworzenia kolejnych przystanków pośpiesznych powodują, że są one coraz mniej konkurencyjne do jazdy z przesiadką. Patrz np. 71 (5 przystanków + 1 na żądanie do Basenu) i B (4 do Basenu) Mieszkańcy Prawobrzeża po otwarciu mostu Pionierów nie mają już takich problemów z korkami, wobec czego przy innych potrzebach ten pomysł wydaje się być póki co zbędny. W zasadzie na razie starczyłby kawałek uwspólnionego torowiska od mostu nad Parnicą do mostu Długiego, a to i tak chyba tylko w kierunku centrum. Torowiska w tym mieście są tak zużyte, że nie ma sensu przebudowywać szyn remontowanych circa 10 lat temu. Zamiast drogiego fajerwerku przydałyby się: remonty najważniejszych krzyżownic i rozjazdów czy reanimacja kilku najbardziej krzywych fragmentów szyn. Nie wspominając już o tym, jak wyglądają nasze przystanki, pętle i inna infrastruktura. Uwspólnianie przystanków tramwajowych i autobusowych celem poprawy jakości usług i możliwości przesiadkowych jak najbardziej tak. Nie - dla wersji pokazowej.
-- Turn me around and take me back to the start.
> W tym wypadku nie najlepszy pomysł. Nie po to płacę 2x więcej > za pospieszny żeby wlec się za tramwajami!
Dokładnie tak jak piszesz, ostatnie tendencje zmierzające chociażby do tworzenia kolejnych przystanków pośpiesznych powodują, że są one coraz mniej konkurencyjne do jazdy z przesiadką. Patrz np. 71 (5 przystanków + 1 na żądanie do Basenu) i B (4 do Basenu) Mieszkańcy Prawobrzeża po otwarciu mostu Pionierów nie mają już takich problemów z korkami, wobec czego przy innych potrzebach ten pomysł wydaje się być póki co zbędny. W zasadzie na razie starczyłby kawałek uwspólnionego torowiska od mostu nad Parnicą do mostu Długiego, a to i tak chyba tylko w kierunku centrum. Torowiska w tym mieście są tak zużyte, że nie ma sensu przebudowywać szyn remontowanych circa 10 lat temu. Zamiast drogiego fajerwerku przydałyby się: remonty najważniejszych krzyżownic i rozjazdów czy reanimacja kilku najbardziej krzywych fragmentów szyn. Nie wspominając już o tym, jak wyglądają nasze przystanki, pętle i inna infrastruktura. Uwspólnianie przystanków tramwajowych i autobusowych celem poprawy jakości usług i możliwości przesiadkowych jak najbardziej tak. Nie - dla wersji pokazowej.
-- Turn me around and take me back to the start.
So never mind the darkness.