Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Projekt rozkładu linii 79
Na stronie Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego opublikowany został projekt rozkładu jazdy linii 79.
wysłane przez MQ ?
mimbla napisał(a):
> Kto to jest Wujek Staszek?
Mistrz ciętej riposty. Poguglaj :-)
> A może problem leży gdzie indziej? Rzadko bywam na pętli > “Głębokie”, ale nie wydaje mi się żeby to było miejsce > docelowe ludzi jadących z centrum Szczecina i Polic.
Zgadza się.
> Większość > się pewnie przesiada. Dlaczego więc muszą się przesiadać? Nie > oczekuję że dojadą tym samym autobusem z Polic do centrum > Szczecina, ale chociaż do pierwszego sensownego węzła > przesiadkowego (np z 53 i 80).
Właśnie Głębokie jest sensownym węzłem przesiadkowym. Tak samo, jak Basen Górniczy czy Gocław.
> To świadczy tylko o tym, > że nasza sieć KM jest niedostosowana do potrzeb (Przesiadka na > Basenie Górniczym wiele lat temu miała sens).
Właśnie obecny układ komunikacji miejskiej w Szczecinie jest układem modelowym. Nie ma niczego gorszego jak konkurowanie na tej samej trasie linii tramwajowych z autobusowymi. Za skrajny przykład takiego stanu można uznać GOP, gdzie wzdłuż linii tramwajowej jeżdżą stada autobusów. Efekt nie jest najciekawszy.
> Ale nie może być > tak że będzie to bezduszny mechanizm działający aby działać i > jest fajnie bo jest co fotografować, a pasażerowie są jakimś > kłopotliwym dodatkiem do KM.
Nie są. Przesiadki są czymś naturalnym w komunikacji miejskiej.
> Skoro muszą się absurdalnie > przesiadać, bo przed wojną ktoś w zupełnie odmiennych warunkach > komunikacyjnych wybudował szyny
To, jak ktoś kiedyś wybudował linię tramwajową, nie ma nic do rzeczy, ponieważ tamte założenia są jak najbardziej aktualne dziś. Tak samo po wybudowaniu tramwaju na Mieszka I 61 nie będzie jeździć do centrum (a przynajmniej nie wzdłuż tej linii tramwajowej), a po wybudowaniu STT autobusy z kierunku Bukowego i okolic nie będą jeździć na Basen.
> to niech przynajmniej o tyle > zmniejszy się absurd że autobus na nich poczeka.
Napięty rozkład (pod względem czasu postoju w Policach) nie pozwala na długie oczekiwanie na spóźniony tramwaj.
> Kto to jest Wujek Staszek?
Mistrz ciętej riposty. Poguglaj :-)
> A może problem leży gdzie indziej? Rzadko bywam na pętli > “Głębokie”, ale nie wydaje mi się żeby to było miejsce > docelowe ludzi jadących z centrum Szczecina i Polic.
Zgadza się.
> Większość > się pewnie przesiada. Dlaczego więc muszą się przesiadać? Nie > oczekuję że dojadą tym samym autobusem z Polic do centrum > Szczecina, ale chociaż do pierwszego sensownego węzła > przesiadkowego (np z 53 i 80).
Właśnie Głębokie jest sensownym węzłem przesiadkowym. Tak samo, jak Basen Górniczy czy Gocław.
> To świadczy tylko o tym, > że nasza sieć KM jest niedostosowana do potrzeb (Przesiadka na > Basenie Górniczym wiele lat temu miała sens).
Właśnie obecny układ komunikacji miejskiej w Szczecinie jest układem modelowym. Nie ma niczego gorszego jak konkurowanie na tej samej trasie linii tramwajowych z autobusowymi. Za skrajny przykład takiego stanu można uznać GOP, gdzie wzdłuż linii tramwajowej jeżdżą stada autobusów. Efekt nie jest najciekawszy.
> Ale nie może być > tak że będzie to bezduszny mechanizm działający aby działać i > jest fajnie bo jest co fotografować, a pasażerowie są jakimś > kłopotliwym dodatkiem do KM.
Nie są. Przesiadki są czymś naturalnym w komunikacji miejskiej.
> Skoro muszą się absurdalnie > przesiadać, bo przed wojną ktoś w zupełnie odmiennych warunkach > komunikacyjnych wybudował szyny
To, jak ktoś kiedyś wybudował linię tramwajową, nie ma nic do rzeczy, ponieważ tamte założenia są jak najbardziej aktualne dziś. Tak samo po wybudowaniu tramwaju na Mieszka I 61 nie będzie jeździć do centrum (a przynajmniej nie wzdłuż tej linii tramwajowej), a po wybudowaniu STT autobusy z kierunku Bukowego i okolic nie będą jeździć na Basen.
> to niech przynajmniej o tyle > zmniejszy się absurd że autobus na nich poczeka.
Napięty rozkład (pod względem czasu postoju w Policach) nie pozwala na długie oczekiwanie na spóźniony tramwaj.