Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Projekt rozkładu linii 79
Na stronie Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego opublikowany został projekt rozkładu jazdy linii 79.
wysłane przez MQ ?
mimbla napisał(a):
> Wydaje mi się, że nie zrozumiałeś moich intencji, dlatego > posłużę się Twoim przykładem: Tramwaj na Mieszka ma docierać pod > budynek Uniwersytetu. Takie rozwiązanie wydaje mi się racjonalne. Ma > to związek, jak myślę, z ilością studentów codziennie tam się > udających z centrum. Doprowadzenie tramwaju np. do okolic Tesco i tam > uczynienie węzła przesiadkowego dla tych setek studentów nie wydaje > mi się racjonalne.
Jaka w sumie jest różnica między węzłem przesiadkowym przy Tesco, a na Dąbrowskiego? Oprócz tej, że pierwszy nie istnieje, a z drugiego korzystają właśnie setki studentów (w tym ja).
> Widzę tu analogię do Głębokiego i Basenu. > Jeśli się mylę wyprowadź mnie z błędu :) nie chodzi mi o to by > krytykować bezmyślnie, a o weryfikację słuszności mojego > myślenia.
Bardzo dobrze, że widzisz analogię, bo faktycznie jest to sytuacja podobna.
> [ciach] Mam świadomość, że komunikacja nie jest po > to aby wszystkim dogodzić, ale powinna być tu jak sądzę stosowana > zasada działania w miarę możliwości na rzecz dobra większości. > Dlatego dziwi mnie określenie KM w Szczecinie jako modelowej.
Miałem dziś na uczelni pierwsze zajęcia z takiego fajnego przedmiotu, zwanego komunikacją miejską. Rozmawialiśmy między innymi o zaspokajaniu potrzeb pasażerów. Padło takie mądre stwierdzenie, że owszem, komunikacja powinna się dostosowywać do pasażerów, ale również pasażerowie powinni się dostosować do komunikacji. Wynika to między innymi z istniejącej infrastruktury. Wiadomo, że pasażer chciałby dojechać wszędzie szybko, bezpośrednio i jak najtaniej. Zadaniem organizatora komunikacji jest spełnianie tych oczekiwań, ALE jednocześnie dbanie o to, aby system komunikacyjny był uporządkowany. Dzięki temu potoki pasażerskie nie "rozłażą się" gdzieś tam, ułatwione jest planowanie ich obsługi.
Do tego wszystkiego należy dodać założenie (wpisane zresztą do polityki transportowej miasta), że komunikacja tramwajowa w Szczecinie stanowi podstawę komunikacji miejskiej, a linie autobusowe są jedynie uzupełnieniem.
> Wydaje mi się, że nie zrozumiałeś moich intencji, dlatego > posłużę się Twoim przykładem: Tramwaj na Mieszka ma docierać pod > budynek Uniwersytetu. Takie rozwiązanie wydaje mi się racjonalne. Ma > to związek, jak myślę, z ilością studentów codziennie tam się > udających z centrum. Doprowadzenie tramwaju np. do okolic Tesco i tam > uczynienie węzła przesiadkowego dla tych setek studentów nie wydaje > mi się racjonalne.
Jaka w sumie jest różnica między węzłem przesiadkowym przy Tesco, a na Dąbrowskiego? Oprócz tej, że pierwszy nie istnieje, a z drugiego korzystają właśnie setki studentów (w tym ja).
> Widzę tu analogię do Głębokiego i Basenu. > Jeśli się mylę wyprowadź mnie z błędu :) nie chodzi mi o to by > krytykować bezmyślnie, a o weryfikację słuszności mojego > myślenia.
Bardzo dobrze, że widzisz analogię, bo faktycznie jest to sytuacja podobna.
> [ciach] Mam świadomość, że komunikacja nie jest po > to aby wszystkim dogodzić, ale powinna być tu jak sądzę stosowana > zasada działania w miarę możliwości na rzecz dobra większości. > Dlatego dziwi mnie określenie KM w Szczecinie jako modelowej.
Miałem dziś na uczelni pierwsze zajęcia z takiego fajnego przedmiotu, zwanego komunikacją miejską. Rozmawialiśmy między innymi o zaspokajaniu potrzeb pasażerów. Padło takie mądre stwierdzenie, że owszem, komunikacja powinna się dostosowywać do pasażerów, ale również pasażerowie powinni się dostosować do komunikacji. Wynika to między innymi z istniejącej infrastruktury. Wiadomo, że pasażer chciałby dojechać wszędzie szybko, bezpośrednio i jak najtaniej. Zadaniem organizatora komunikacji jest spełnianie tych oczekiwań, ALE jednocześnie dbanie o to, aby system komunikacyjny był uporządkowany. Dzięki temu potoki pasażerskie nie "rozłażą się" gdzieś tam, ułatwione jest planowanie ich obsługi.
Do tego wszystkiego należy dodać założenie (wpisane zresztą do polityki transportowej miasta), że komunikacja tramwajowa w Szczecinie stanowi podstawę komunikacji miejskiej, a linie autobusowe są jedynie uzupełnieniem.