Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Większa nośność 20 VOLVO ze SPAD-u ...
wysłane przez MaK
MC napisał(a):
> I nigdy tych 90 stojących w żadnym nie widzałem. Pozatym nie > wierzę w te płytę podłogową. Gdyby mieściły 130 to tym z > ZF też daliby 130.
Mnie zajpierw zaciekawiło to co zauważysłem na tabliczkach w środku autobusu. W VOLVO ze SPAK i dwudziestu pierwszych ze SPAD. Miejsc stojących 90. W dwudziestu ostatnich ze SPAD liczba ta wynosi 130.
> Te lepsze hamulce to może efekt retardera?
Nie koniecznie retardera! Retardet jest we wszystkich SPAD-owskich a co do SPAK to chyba tez nie wiem. Ale hamulce w pojazdach wielotonowych wzmacnia się przez zastosowanie np: wiekszej powierzchni tocznej klocków hamulcowych, utwardzeniu lub wykorzystywaniu twardszego materiału trącego, lub poprostu przez zastosowanie systemu "BAS"
> No nie bardzo wyjsć mogło bo Volvo ZTCW nic ciekawszego ponad > te DH10A285 nie oferowało do tego modelu...
Nie wiem, napisałem to co słyszałem od mechanika.
> Miałoby sens. Więcej mocy = lepszy kop zwłaszcza jak miały > szokującą ilosć 3 biegów. Jak myślisz po co ktoś > wymyślił Ikarusa z silnikiem 306 koni :>
Jasne. Ale moc to nie wszystko! Na 3 biegowych skrzyniach większa moc miałaby sens. Dlaczego? Silniki te spalały by tyle samo paliwa co 285KM z 4 biegową skrzynią. Jak były by 3 biegowe to biegi były by dłyższe, co powodowałoby że silmniki te osiągałyby wyższe obroty. Mocniejsze silniki mniejby paliły niż te słabsze. A skoro dostali te słabsze to spalanie na 3 biegowych skrzyniach błoby ogromne. Bo żeby dobrze przyśpieszyć musieliby mocniej go cisnąć.
-- like a chain saw.......
> I nigdy tych 90 stojących w żadnym nie widzałem. Pozatym nie > wierzę w te płytę podłogową. Gdyby mieściły 130 to tym z > ZF też daliby 130.
Mnie zajpierw zaciekawiło to co zauważysłem na tabliczkach w środku autobusu. W VOLVO ze SPAK i dwudziestu pierwszych ze SPAD. Miejsc stojących 90. W dwudziestu ostatnich ze SPAD liczba ta wynosi 130.
> Te lepsze hamulce to może efekt retardera?
Nie koniecznie retardera! Retardet jest we wszystkich SPAD-owskich a co do SPAK to chyba tez nie wiem. Ale hamulce w pojazdach wielotonowych wzmacnia się przez zastosowanie np: wiekszej powierzchni tocznej klocków hamulcowych, utwardzeniu lub wykorzystywaniu twardszego materiału trącego, lub poprostu przez zastosowanie systemu "BAS"
> No nie bardzo wyjsć mogło bo Volvo ZTCW nic ciekawszego ponad > te DH10A285 nie oferowało do tego modelu...
Nie wiem, napisałem to co słyszałem od mechanika.
> Miałoby sens. Więcej mocy = lepszy kop zwłaszcza jak miały > szokującą ilosć 3 biegów. Jak myślisz po co ktoś > wymyślił Ikarusa z silnikiem 306 koni :>
Jasne. Ale moc to nie wszystko! Na 3 biegowych skrzyniach większa moc miałaby sens. Dlaczego? Silniki te spalały by tyle samo paliwa co 285KM z 4 biegową skrzynią. Jak były by 3 biegowe to biegi były by dłyższe, co powodowałoby że silmniki te osiągałyby wyższe obroty. Mocniejsze silniki mniejby paliły niż te słabsze. A skoro dostali te słabsze to spalanie na 3 biegowych skrzyniach błoby ogromne. Bo żeby dobrze przyśpieszyć musieliby mocniej go cisnąć.
-- like a chain saw.......
Re: Większa nośność 20 VOLVO ze SPAD-u ...
· 17 lat temu ·
MaK