Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Cztery many za cenę trzech
Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne dobrze rozejrzało się na rynku autobusowym i zrobiło złoty interes. Do końca listopada do firmy trafią cztery nowe, przegubowe many.
wysłane przez konjo 4
MC napisał(a):
> A ja mam nadzieję na udział jeszcze paru innych producentów. A może > EvoBus by się pokusił o próbę zdobycia Polic... Citaro zwłaszcza z > wieżą to wspaniały autobus a i pozostaną przy niemieckich wyrobach. > Na Volvo (przykro mówić) ale niestety nie liczę, a co z przetargu > wyjdzie - zobaczymy.
Nie liczyłbym na MB, bo Citaro mimo wszystko kosztuje, a tańsze w nowej wersji Low Entry wcale nie musi być w obrębie zainteresowania SPPK. Volvo to inna bajka: spora cena i utrata nawet kilku zaufanych odbiorców powinna zmusić ich w końcu do zmiany polityki... Polski rynek odpuścili sobie zupełnie, widać eksport im wystarcza. Scania puszczała kiedyś swojego testera, ale to raczej nie była klasa stricte miejska, może się pokuszą, ale bardzo w to wątpię. Myślę, że wszystko rozegra się na rynku średniej ceny: MAN, Solaris i Irisbus. Mam cichą nadzieję, że przypadkiem nie pojawią się jakieś Solbusy czy inne SOR-y. :(
> P.S. Ciekawi mnie jakość autobusów zrobionych w Turcji. Na > przykładzie turystycznych Mercedesów widać że te z Niemiec a te z > Turcji to jednak dwa zupełnie różne Mercedesy (chodzi bodajże o > O404 i Travego)
No cóż - taki MAN nie kryje, że turecka fabryka miała być nastawiona na ilość autobusów i ciężarówek, pewnie podobnie jest z MB. Zresztą podstawę oferty stanowią raczej opóźnione w stosunku do Europy modele... Wniosek nasuwa się sam: montaż szybki, tani i pobieżny.
-- I tried to see it your way.
> A ja mam nadzieję na udział jeszcze paru innych producentów. A może > EvoBus by się pokusił o próbę zdobycia Polic... Citaro zwłaszcza z > wieżą to wspaniały autobus a i pozostaną przy niemieckich wyrobach. > Na Volvo (przykro mówić) ale niestety nie liczę, a co z przetargu > wyjdzie - zobaczymy.
Nie liczyłbym na MB, bo Citaro mimo wszystko kosztuje, a tańsze w nowej wersji Low Entry wcale nie musi być w obrębie zainteresowania SPPK. Volvo to inna bajka: spora cena i utrata nawet kilku zaufanych odbiorców powinna zmusić ich w końcu do zmiany polityki... Polski rynek odpuścili sobie zupełnie, widać eksport im wystarcza. Scania puszczała kiedyś swojego testera, ale to raczej nie była klasa stricte miejska, może się pokuszą, ale bardzo w to wątpię. Myślę, że wszystko rozegra się na rynku średniej ceny: MAN, Solaris i Irisbus. Mam cichą nadzieję, że przypadkiem nie pojawią się jakieś Solbusy czy inne SOR-y. :(
> P.S. Ciekawi mnie jakość autobusów zrobionych w Turcji. Na > przykładzie turystycznych Mercedesów widać że te z Niemiec a te z > Turcji to jednak dwa zupełnie różne Mercedesy (chodzi bodajże o > O404 i Travego)
No cóż - taki MAN nie kryje, że turecka fabryka miała być nastawiona na ilość autobusów i ciężarówek, pewnie podobnie jest z MB. Zresztą podstawę oferty stanowią raczej opóźnione w stosunku do Europy modele... Wniosek nasuwa się sam: montaż szybki, tani i pobieżny.
-- I tried to see it your way.
So never mind the darkness.