Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Szczecin czeka na tramwaje
Już ponad trzy miesiące Urząd Miejski ma kłopoty z decyzją jakie kupić tramwaje. Wybór jest prosty i ograniczony, tym bardziej, że chodzi o zaledwie 6 przyczep do wagonów zakupionych w 2001 r. Ale determinacja producentów sprawia, że zasypują miasto protestami. To z kolei uniemożliwia podpisanie umowy.
wysłane przez torwid 67
lex napisał(a):
> Jak mamy kupić 6 wagonów jeśli problemy są nawet z > przetargiem, a co dopiero jego roztrzygnięciem. Nie wiem > jakie tam były kryteria, ale z tego co pamietam 100% cena. > Jak to możliwie pytam, że najpierw wygrał Modertrans - to > była najbardziej sprawiedliwa decyzja, potem niby wygrał > Cegielski, a na końcu gdy zaprotostewał Protram on własnie > wygrał mimo iz proponowal najwyzsza cene. Zero tu > konsekwencji po stronie miasta :/ - teraz zaprotestuje > Modertrans i on wygra, potem zaprotestuje znow Protram i on > wygra, a ta cała zabawa się skonczy tak ze nikt tych > tramwajow nie zrobi.
Modertrans odparł raczej ostatecznie, co potwierdził Arbitraż. Zostały Protram i Cegielski, a miasto, wbrew temu co się tu wypisuje, konsekwentnie jest za wyborem najtańszej oferty spełniającej wymogi. Ale musi się dostosować do Ustawy o zamówieniach publicznych, która niestety stwarza wiele różnych możliwości. I z punktu widzenia producenta trudno się dziwić, że wykorzystuje każdą prawną furtkę, jeśli gra się toczy o 11 mln zł. Ale naprawdę nie jest winą władz Szczecina, że w Polsce obowiązuje takie, a nie inne prawo.
-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
> Jak mamy kupić 6 wagonów jeśli problemy są nawet z > przetargiem, a co dopiero jego roztrzygnięciem. Nie wiem > jakie tam były kryteria, ale z tego co pamietam 100% cena. > Jak to możliwie pytam, że najpierw wygrał Modertrans - to > była najbardziej sprawiedliwa decyzja, potem niby wygrał > Cegielski, a na końcu gdy zaprotostewał Protram on własnie > wygrał mimo iz proponowal najwyzsza cene. Zero tu > konsekwencji po stronie miasta :/ - teraz zaprotestuje > Modertrans i on wygra, potem zaprotestuje znow Protram i on > wygra, a ta cała zabawa się skonczy tak ze nikt tych > tramwajow nie zrobi.
Modertrans odparł raczej ostatecznie, co potwierdził Arbitraż. Zostały Protram i Cegielski, a miasto, wbrew temu co się tu wypisuje, konsekwentnie jest za wyborem najtańszej oferty spełniającej wymogi. Ale musi się dostosować do Ustawy o zamówieniach publicznych, która niestety stwarza wiele różnych możliwości. I z punktu widzenia producenta trudno się dziwić, że wykorzystuje każdą prawną furtkę, jeśli gra się toczy o 11 mln zł. Ale naprawdę nie jest winą władz Szczecina, że w Polsce obowiązuje takie, a nie inne prawo.
-- Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...
Przełożony ma ZAWSZE rację, niestety...