Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
W końcu zmiany w komunikacji miejskiej
Po 12 latach "dwójka" wróci na Basen Górniczy, tak jak postulowali czytelnicy "Gazety".
wysłane przez Piotr
techno napisał(a):
> Ponieważ zapewnia bezpośrednie połączenie z centrum w > przeciwieństwie do podróży kombinowanej 'autobus - tramwaj'.
PST też ma bezpośrednie i do tego 14 Combino itd. i parę przystanków na odcinku do centrum i nie ma podwójnej taryfy. Nie przesadzajmy, że jak coś ma bezpośrednie połączenie to powinno być dwa razy droższe.
> Nie nazywaj wprowadzenia zwykłej taryfy obniżeniem kosztów. To jest > zmniejszenie wpływów.
OK źle to określiłem, chodziło mi o koszt przejazdu - dla nas byłby mniejszy, a nie dla kasy ZDiTMu
> Obniżka o 50$ ceny na dany produkt w przypadku > komunikacji miejskiej, to nie byłby krok podjęty po fachowej > analizie, tylko zamach na dobrze funkcjonujący produkt, który > przedstawia sobą taką wartość, że mieszkańcy (nie tylko > Prawobrzeża) są skłonni za niego zapłacić.
a czy ta fachowa analiza uwzględniła ile osób korzystałoby z "pośpiesznych" gdyby była normalna taryfa? Wiesz takie E i D często powietrze wozi, a ludzie stoją na przystanku i czekają na tramwaj w kierunku Basenu (patrz też odwrotny kierunek), gdyby pośpiech był w normalnej taryfie to pewnie można by racjonalniej wykorzystać linię E i D,
> Po wprowadzeniu taryfy na linie zwykłe wpływy ze sprzedaży biletów > by spadły, bo autobusy z gumy nie są i nie przewiozłyby wszystich > chętnych. Zresztą obszar przez który przejeżdżają, czyli > Międzyodrze, nie generuje podróżnych i dlatego statystyczny wpływ > od pasażera na liniach zarówno pospiesznych, jak i zwykłych > dojeżdżających do Basenu Górniczego, nie pokrywa kosztów > funkcjonowania tych linii.
a to pośpiechy są jedyną linią do której trzeba dopłacać? :).
> A teraz się postaw w roli zarządcy komunikacji, który ma przed sobą > wizję pustych tramwajów na odcinku (Brama Portowa) Wyszyńskiego - > Basen Górniczy (do zawieszenia), który nie puści 2 na Basen > Górniczy (bo na tej trasie jeździ A, B, C, D, E),
Mieszkam na prawobrzeżu i wiem, że naprawdę wiele osób korzystałoby z tego tańszego pośpiecha, bo marne to rozwiązanie, kiedy trzeba się telepać np.: 65 i potem jeszcze 7 do centrum...Dlatego dopóki nie powstanie SST to tramwaje na Basen Górniczy są dobre tylko dla tych, którzy nie mają w pobliżu linii pośpiesznej, a nie korzystają z tego roziwązania, bo jest zdecydowanie za drogie. Skoro sami mieszkańcy głosowali za tym, aby zrobić tramwaj z Basenu na Plac Rodła to wyobraź sobie jak bardzo chcieliby bezpośredni autobus, ale o połowę tańszy niż teraz.
> wpływy ze sprzedaży biletów i który jest ciągle nękany przez > prasę i pasażerów, że pospieszne jezdzą przepełnione (a w > szczycie, to jeszcze stoją w korkach).
a kto powiedział, że nie można by dorzucić więcej autobusów? Poza tym największym problemem np.: dla A i B jest Energetyków i Most Długi, ale są plany, aby zlikwidować wąskie gardło.
> Ponieważ zapewnia bezpośrednie połączenie z centrum w > przeciwieństwie do podróży kombinowanej 'autobus - tramwaj'.
PST też ma bezpośrednie i do tego 14 Combino itd. i parę przystanków na odcinku do centrum i nie ma podwójnej taryfy. Nie przesadzajmy, że jak coś ma bezpośrednie połączenie to powinno być dwa razy droższe.
> Nie nazywaj wprowadzenia zwykłej taryfy obniżeniem kosztów. To jest > zmniejszenie wpływów.
OK źle to określiłem, chodziło mi o koszt przejazdu - dla nas byłby mniejszy, a nie dla kasy ZDiTMu
> Obniżka o 50$ ceny na dany produkt w przypadku > komunikacji miejskiej, to nie byłby krok podjęty po fachowej > analizie, tylko zamach na dobrze funkcjonujący produkt, który > przedstawia sobą taką wartość, że mieszkańcy (nie tylko > Prawobrzeża) są skłonni za niego zapłacić.
a czy ta fachowa analiza uwzględniła ile osób korzystałoby z "pośpiesznych" gdyby była normalna taryfa? Wiesz takie E i D często powietrze wozi, a ludzie stoją na przystanku i czekają na tramwaj w kierunku Basenu (patrz też odwrotny kierunek), gdyby pośpiech był w normalnej taryfie to pewnie można by racjonalniej wykorzystać linię E i D,
> Po wprowadzeniu taryfy na linie zwykłe wpływy ze sprzedaży biletów > by spadły, bo autobusy z gumy nie są i nie przewiozłyby wszystich > chętnych. Zresztą obszar przez który przejeżdżają, czyli > Międzyodrze, nie generuje podróżnych i dlatego statystyczny wpływ > od pasażera na liniach zarówno pospiesznych, jak i zwykłych > dojeżdżających do Basenu Górniczego, nie pokrywa kosztów > funkcjonowania tych linii.
a to pośpiechy są jedyną linią do której trzeba dopłacać? :).
> A teraz się postaw w roli zarządcy komunikacji, który ma przed sobą > wizję pustych tramwajów na odcinku (Brama Portowa) Wyszyńskiego - > Basen Górniczy (do zawieszenia), który nie puści 2 na Basen > Górniczy (bo na tej trasie jeździ A, B, C, D, E),
Mieszkam na prawobrzeżu i wiem, że naprawdę wiele osób korzystałoby z tego tańszego pośpiecha, bo marne to rozwiązanie, kiedy trzeba się telepać np.: 65 i potem jeszcze 7 do centrum...Dlatego dopóki nie powstanie SST to tramwaje na Basen Górniczy są dobre tylko dla tych, którzy nie mają w pobliżu linii pośpiesznej, a nie korzystają z tego roziwązania, bo jest zdecydowanie za drogie. Skoro sami mieszkańcy głosowali za tym, aby zrobić tramwaj z Basenu na Plac Rodła to wyobraź sobie jak bardzo chcieliby bezpośredni autobus, ale o połowę tańszy niż teraz.
> wpływy ze sprzedaży biletów i który jest ciągle nękany przez > prasę i pasażerów, że pospieszne jezdzą przepełnione (a w > szczycie, to jeszcze stoją w korkach).
a kto powiedział, że nie można by dorzucić więcej autobusów? Poza tym największym problemem np.: dla A i B jest Energetyków i Most Długi, ale są plany, aby zlikwidować wąskie gardło.
Re: SST linią pośpieszną?
· 17 lat temu ·
Piotr