Forum
Możliwość pisania na forum dostępna jest tylko dla zalogowanych użytkowników.
Słupek na Basenie Górnicznym
wysłane przez LLUZNIAK
Kriz8 napisał(a):
> Problem z tym przeniesieniem jest taki, że > tramwaje czasem blokują połowę przejścia jeżeli nie staną > odpowiednio daleko.
Gdzieś w Niemczech widziałem bardzo proste i jakże skuteczne rozwiązanie tego typu problemów (choć w sumie to dwa).
Pierwszym było postawienie najzwyklejszego w świecie słupka/słupków na wysokości czoła tramwaju/autobusu po poprawnym zatrzymaniu się na przystanku. Wiele słupków (oczywiście z odpowiednimi tabliczkami) stawianych było w przypadku linii obsługiwanych taborem o dość dużych różnicach w długości. Zeby nie było, że stoi sobie taki słupek niewiadomo po co unosząc tylko jedną, zbędną pasażerowi tabliczkę Niemcy wykorzystali go również jako nośnik reklamy, choć można na nim równie dobrze powiesić jakieś elementy informacji pasażerskiej, jak chociażby schematy węzła, czy też schematy sieci w formacie ciut większym niż znane z Placu Rodła A4.
Drugim, prostszym, ale i według mnie mniej praktycznym rozwiązaniem jest namalowanie poprzecznych linii (znów dostosowanych do długości taboru) na torowisku, bądź też na krawężniku peronu.
> Problem z tym przeniesieniem jest taki, że > tramwaje czasem blokują połowę przejścia jeżeli nie staną > odpowiednio daleko.
Gdzieś w Niemczech widziałem bardzo proste i jakże skuteczne rozwiązanie tego typu problemów (choć w sumie to dwa).
Pierwszym było postawienie najzwyklejszego w świecie słupka/słupków na wysokości czoła tramwaju/autobusu po poprawnym zatrzymaniu się na przystanku. Wiele słupków (oczywiście z odpowiednimi tabliczkami) stawianych było w przypadku linii obsługiwanych taborem o dość dużych różnicach w długości. Zeby nie było, że stoi sobie taki słupek niewiadomo po co unosząc tylko jedną, zbędną pasażerowi tabliczkę Niemcy wykorzystali go również jako nośnik reklamy, choć można na nim równie dobrze powiesić jakieś elementy informacji pasażerskiej, jak chociażby schematy węzła, czy też schematy sieci w formacie ciut większym niż znane z Placu Rodła A4.
Drugim, prostszym, ale i według mnie mniej praktycznym rozwiązaniem jest namalowanie poprzecznych linii (znów dostosowanych do długości taboru) na torowisku, bądź też na krawężniku peronu.
Re: Słupek na Basenie Górnicznym
· 17 lat temu ·
LLUZNIAK